1. #16
    Dictum factum

    Reacties
    2.229
    16-02-2014

    Citaat Geplaatst door AsalRifiyyah Bekijk reactie
    Assalaam aleykoum,

    Wat is jullie mening hierover? Zouden jullie dit kunnen of is verliefd worden echt een vereiste?

    Voor mij is verliefd worden een vereiste. En dan bedoel ik niet met puber liefde, maar dat je wel degene aantrekkelijk vind en gevoel in je buik krijgt als je hem ziet.

    Ik geloof niet dat liefde pas na het huwelijk komt. Het is er of het is er niet.
    dat soort liefde gaat over na een tijdje. Dat is niet heel anders dan ''puberliefde''... Hoewel je natuurlijk ook gevallen hebt van mensen die verliefd zijn op iemand van TV.. Maar verliefdheid in het begin is blinde liefde (meestal)..Beter een combi van verstandshuwelijk en ''liefde''

  2. #17
    Dictum factum

    Reacties
    2.229
    16-02-2014

    Citaat Geplaatst door AsalRifiyyah Bekijk reactie
    Wanneer ik het argument "onze oudere zijn toch ook...." dan stopt het voor mij. In geen geval is het huwelijk van de eerste generatie een voorbeeld om te handhaven. Aangezien ze werden uitgehuwelijkt op hun 14de en brood belangrijker vonden dan al het andere.
    Eerste generatie weten niet wat liefde is. Het is voor hen slechts overleven en een zakelijke verbintenis om roddels van andere mensen en dergelijke te vermijden. Dit is geen argument die ik zal accepteren.

    Bovendien komt houden van voort uit verliefdheid. Dat aantrekkingskracht die oprecht is en geen lust gevoelens wat 80% houden van noemt.

    Voor de rest is het natuurlijk niet de bedoeling om naïef te zijn als je iemand ontmoet. Het is sowieso een subjectieve onderwerp. Wat voor mij een goede maa sha Allah man is kan voor iemand anders een total idiot zijn :/
    totale kul natuurlijk

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Voor mij is het ondenkbaar

    Ik was tot over mijn oren verliefd
    Op alles, zijn uiterlijk, zijn karakter, zijn stem

    Zou ik nu alles opnieuw moeten doen, met de ervaring die ik nu heb, zou het moeilijk (onmogelijk) zijn om iemand te vinden die aan mijn eisen voldoet.
    the best things are free

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    17
    19-11-2016

    Ik merk wel een verschil tussen een stelletje die voor het huwelijk elkaar geweldig vinden en een stel die de stap neemt omdat ze denken is van goede huizen en is voldoende. Bij dat laatste heb ik van heel dichtbij gezien dat het heel koud is tussen de 2 en ze stralen niet de liefde uit onderling, maar meer omdat ze zo graag wilde trouwen en dan maar een keuze maken uit verstand.
    Ik zou dat niet kunnen, ik wil de man die mijn man is met liefde aan kunnen kijken en stralen van geluk en ik wil dat als hij mij aanraakt ik vlinders in mijn buik voel. Dat is voor mij echte liefde.

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    12.586
    08-12-2011

    Citaat Geplaatst door Maysaae Bekijk reactie
    Ik merk wel een verschil tussen een stelletje die voor het huwelijk elkaar geweldig vinden en een stel die de stap neemt omdat ze denken is van goede huizen en is voldoende. Bij dat laatste heb ik van heel dichtbij gezien dat het heel koud is tussen de 2 en ze stralen niet de liefde uit onderling, maar meer omdat ze zo graag wilde trouwen en dan maar een keuze maken uit verstand.
    Ik zou dat niet kunnen, ik wil de man die mijn man is met liefde aan kunnen kijken en stralen van geluk en ik wil dat als hij mij aanraakt ik vlinders in mijn buik voel. Dat is voor mij echte liefde.
    +1

  6. #21
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    mensen trouwen deze tijden eerder om begeertes en status lijkt wel soms

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  7. #22
    Dictum factum

    Reacties
    2.229
    16-02-2014

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    mensen trouwen deze tijden eerder om begeertes en status lijkt wel soms
    ++

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    42
    18-01-2017

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    mensen trouwen deze tijden eerder om begeertes en status lijkt wel soms
    Juist en hier begint de ellende al. Ik vind het wel belangrijk dat ik een klik heb met iemand en dat ik me aangetrokken voel.

  9. #24
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door Appeltaart Bekijk reactie
    Juist en hier begint de ellende al. Ik vind het wel belangrijk dat ik een klik heb met iemand en dat ik me aangetrokken voel.
    zo lang maar duidelijk hoe oprecht die aantrekking is

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  10. #25
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Waarom zou ik zelfs willen trouwen met iemand waar ik niet verliefd op ben? Vind ik belangrijk en zelfs een must. Tuurlijk moet hij n goed karakter hebben en gelovig zijn maar de kriebels en vlinders moeten er zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  11. #26
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Vroeger werd er getrouwd uit sociale druk en afspraken tussen families. Achteraf bekeken zelfs niet in regel met de islam aangezien er vaak werd uitgehuwelijkt op n veel te jonge leeftijd.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  12. #27
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door Maysaae Bekijk reactie
    Ik merk wel een verschil tussen een stelletje die voor het huwelijk elkaar geweldig vinden en een stel die de stap neemt omdat ze denken is van goede huizen en is voldoende. Bij dat laatste heb ik van heel dichtbij gezien dat het heel koud is tussen de 2 en ze stralen niet de liefde uit onderling, maar meer omdat ze zo graag wilde trouwen en dan maar een keuze maken uit verstand.
    Ik zou dat niet kunnen, ik wil de man die mijn man is met liefde aan kunnen kijken en stralen van geluk en ik wil dat als hij mij aanraakt ik vlinders in mijn buik voel. Dat is voor mij echte liefde.
    True. Heb dit ook gemerkt.

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Waarom zou ik zelfs willen trouwen met iemand waar ik niet verliefd op ben? Vind ik belangrijk en zelfs een must. Tuurlijk moet hij n goed karakter hebben en gelovig zijn maar de kriebels en vlinders moeten er zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Precies. Voor mij geldt hetzelfde.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Waarom zou ik zelfs willen trouwen met iemand waar ik niet verliefd op ben? Vind ik belangrijk en zelfs een must. Tuurlijk moet hij n goed karakter hebben en gelovig zijn maar de kriebels en vlinders moeten er zijn.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Het moet niet maar je zal zelf de (wel of niet)vruchten aan over houden. ...Alles kan vergaan maar niets is zo ontrouw en vals als verliefdheid. ..vandaag is hij verliefd op jou en morgen op greet en dat geldt voor iedereen.
    Als je een goede intentie hebt en bescheiden verwachtingen dan krijg je het meeste terug van diegene waar je je lot hebt gelegd. .Allah swt.
    Kriebels komen en gaan.
    blijf in elkaar geloven

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door AsalRifiyyah Bekijk reactie
    Wanneer ik het argument "onze oudere zijn toch ook...." dan stopt het voor mij. In geen geval is het huwelijk van de eerste generatie een voorbeeld om te handhaven. Aangezien ze werden uitgehuwelijkt op hun 14de en brood belangrijker vonden dan al het andere.
    Eerste generatie weten niet wat liefde is. Het is voor hen slechts overleven en een zakelijke verbintenis om roddels van andere mensen en dergelijke te vermijden. Dit is geen argument die ik zal accepteren.

    Bovendien komt houden van voort uit verliefdheid. Dat aantrekkingskracht die oprecht is en geen lust gevoelens wat 80% houden van noemt.

    Voor de rest is het natuurlijk niet de bedoeling om naïef te zijn als je iemand ontmoet. Het is sowieso een subjectieve onderwerp. Wat voor mij een goede maa sha Allah man is kan voor iemand anders een total idiot zijn :/
    Nietmeeeens over de vorige generaties. ..die zitten er tussen maar lang niet allemaal..maar ik praat over nu want daar hebben we al genoeg te doen

    Verliefdheid kan ook uit houden van komen.
    Houden van kan uit verliefdheid komen.
    Houden van kan uit vriendschap in het huwelijk komen.
    Houden van kan komen omdat je in het huwelijk ziet dat de ander AL van je houdt. .jaja is aan stekelijk.
    Houden van kan komen omdat je ziet dat je echtgenoot vertrok tell en jou respecteren en zelfs in zijn eigen familie beschermt en voor jouw rechten op komt.
    Etc
    blijf in elkaar geloven