1. #61
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    ik mag je niet, maar eindelijk dat iemand iets zegt dat realistisch is en de waarheid is. tbarkellah 3lik
    We hoeven het niet altijd overal eens over te zijn, ik neem het als een compliment shokran.
    -

    True.


  2. #62
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door ZAKENVROUW__ Bekijk reactie
    We hoeven het niet altijd overal eens over te zijn, ik neem het als een compliment shokran.
    das wel waar. la shokran 3ala wajib.

  3. #63
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    Verliefdheid is 1 kant van dezelfde medaille zoals (een extreemblindelingacceptatie van wat de ander wil )
    Klopt a zuster maar de prijs die je ervoor betaald is dat je ook slechte dingen accepteerd door die verliefdheid...plus je wordt door allah zowiezo getest al trouw je met de liefst man aarde zal het geen paradijs zijn. ..omdat je in het examenzit
    nou wel als beiden hoteldebotel verliefd zijn,wat jij insinueert,is als maar een van de twee partners verliefd is.dan is er geen balans.en kan er misbruik gemaakt worden.maar daarom moeten ook beiden gek op mekaar en overlopen van verliefdheid.en dat is eeen vereiste voor mij.dus geen last van dingen accepteren die ik niet leuk vind.je bent gewoon mekaars aanvulling.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  4. #64
    MVC Lid

    Reacties
    1.162
    01-08-2009

    Love is the only force capable of transforming an enemy into a friend.

    love is so short forgetting is so long.

    A loving heart is the truest wisdom.
    He who wants to do good, knocks at the gate; he who loves finds the gates open.

    And in her smile I see something more beautiful than the stars.

    Sometimes I can’t see myself when I’m with you. I can only just see you.

    die geen liefde bezit, bezit geen karakter.
    What Allah has blessed, cannot be cursed..!


    As I believe the world to be, so it is.

  5. #65
    MVC Lid

    Reacties
    17
    19-11-2016

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Precies dit.zo heb ik het ook gedaan.ik zie ook veel stelletjes die uit wanhoop,trouwen met verstand.en inderdaad,je ziet echt de kil heid.en totaal geen straal van liefde.brrrr
    Ik ken zelf een geleerde die ik weleens bel voor islamitische vragen en een keer vertelde hij mij dat hij ondanks dat hij gescheiden is van zijn eerste vrouw hij nog steeds van haar houd, hij is nu hertrouwd maar vertelde mij dat hij puur uit verstand is getrouwd omdat zijn eerste vrouw niet praktiserend was en hij begon te pratiseren zij wou de stap niet zetten om te praktiseren.
    Deze man houd nog steeds van die eerste en hij zei ik zal haar nooit kunnen vergeten en ik denk nog elke dag aan haar.
    Zo zie je maar echte liefde is niet uit verstand maar uit het hart.
    Ik kreeg er echt tranen van toen hij mij dat vertelde.

  6. #66
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door Maysaae Bekijk reactie
    Ik ken zelf een geleerde die ik weleens bel voor islamitische vragen en een keer vertelde hij mij dat hij ondanks dat hij gescheiden is van zijn eerste vrouw hij nog steeds van haar houd, hij is nu hertrouwd maar vertelde mij dat hij puur uit verstand is getrouwd omdat zijn eerste vrouw niet praktiserend was en hij begon te pratiseren zij wou de stap niet zetten om te praktiseren.
    Deze man houd nog steeds van die eerste en hij zei ik zal haar nooit kunnen vergeten en ik denk nog elke dag aan haar.
    Zo zie je maar echte liefde is niet uit verstand maar uit het hart.
    Ik kreeg er echt tranen van toen hij mij dat vertelde.
    Dat is wel zielig voor de 2e vrouw:/
    en ook voor hem natuurlijk. Life
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  7. #67
    MVC Lid

    Reacties
    57
    26-12-2013

    Wanneer je haar ziet en met haar spreekt. Dan kan je al een klik hebben.

    En zoals Allah ta'ala3 zegt in soerah ar room (vertaling van de betekenis. Aya 21. Weet niet uit me hoofd maar wanneer je trouwt zal hij liefde tussen jullie laten komen. Allahou a3lem zoek het even op

  8. #68
    MVC Lid

    Reacties
    57
    26-12-2013

    Ik zeg je eerlijk een relatie en liefde voor een huwelijk is onzin de grootste onzin. Dames en heren begin er niet aan het maakt meer kapot dan je lief is.

    En tevens alle zegeningen gaan weg.

  9. #69
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door jongen_23 Bekijk reactie
    Ik zeg je eerlijk een relatie en liefde voor een huwelijk is onzin de grootste onzin. Dames en heren begin er niet aan het maakt meer kapot dan je lief is.

    En tevens alle zegeningen gaan weg.
    Klopt

  10. #70
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door Maysaae Bekijk reactie
    Ik ken zelf een geleerde die ik weleens bel voor islamitische vragen en een keer vertelde hij mij dat hij ondanks dat hij gescheiden is van zijn eerste vrouw hij nog steeds van haar houd, hij is nu hertrouwd maar vertelde mij dat hij puur uit verstand is getrouwd omdat zijn eerste vrouw niet praktiserend was en hij begon te pratiseren zij wou de stap niet zetten om te praktiseren.
    Deze man houd nog steeds van die eerste en hij zei ik zal haar nooit kunnen vergeten en ik denk nog elke dag aan haar.
    Zo zie je maar echte liefde is niet uit verstand maar uit het hart.
    Ik kreeg er echt tranen van toen hij mij dat vertelde.
    Wat sneu.:/

  11. #71
    MVC Lid

    Reacties
    17
    19-11-2016

    Citaat Geplaatst door jongen_23 Bekijk reactie
    Ik zeg je eerlijk een relatie en liefde voor een huwelijk is onzin de grootste onzin. Dames en heren begin er niet aan het maakt meer kapot dan je lief is.

    En tevens alle zegeningen gaan weg.
    Sorry maar ik snap niet over welke zegeningen jij het hebt..Ik spreek de islam niet tegen, maar ik zie genoeg stelletjes die jaren relatie hebben gehad en nog bijelkaar zijn en gelukkig..
    Ik vind dat het een ingewikkelde onderwerp blijft Allah weet het best.
    Oordeel niet iemand op basis van een zonde, een relatie of geen relatie ik denk dat Allah swt kijkt naar het hart van iemand hoe zuiver die is en wat voor intentie het heeft.

  12. #72
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Citaat Geplaatst door Maysaae Bekijk reactie
    Sorry maar ik snap niet over welke zegeningen jij het hebt..Ik spreek de islam niet tegen, maar ik zie genoeg stelletjes die jaren relatie hebben gehad en nog bijelkaar zijn en gelukkig..
    Ik vind dat het een ingewikkelde onderwerp blijft Allah weet het best.
    Oordeel niet iemand op basis van een zonde, een relatie of geen relatie ik denk dat Allah swt kijkt naar het hart van iemand hoe zuiver die is en wat voor intentie het heeft.
    Is niks ingewikkelds aan, de mensen die jaren lang een relatie hebben gehad en uit eindelijk zijn getrouwd en nog bij elkaar zijn dat kan inderdaad,
    maar ze hebben wel jaren lang gezondigd omdat ze in haram relatie zijn vervallen, dus ze hebben veel zonde's opgepakt.
    Ze dienen zoiezo oprecht berouw te tonen voor die grote zonde.

    Allaah kijkt niet alleen naar de harten van de mensen, als iemand zondigt dan is Allaah woedend over die persoon, omdat
    hij de ontevredenheid van Allaah heeft verkregen.

    Dus beste mensen door het nemen van een relatie voor het huwelijk weet dan dat je woede van Allaah over je heen krijgt, wat kan leiden tot een verschrikkelijke bestraffing in dit wereldse leven en in het hiernamaals
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  13. #73
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Maysaae Bekijk reactie
    Sorry maar ik snap niet over welke zegeningen jij het hebt..Ik spreek de islam niet tegen, maar ik zie genoeg stelletjes die jaren relatie hebben gehad en nog bijelkaar zijn en gelukkig..
    Ik vind dat het een ingewikkelde onderwerp blijft Allah weet het best.
    Oordeel niet iemand op basis van een zonde, een relatie of geen relatie ik denk dat Allah swt kijkt naar het hart van iemand hoe zuiver die is en wat voor intentie het heeft.
    Wie weet komt hun dag nog of zullen hun kinderen vreemde dingen doen. Wat het geloof zegt is duidelijk, dus die rare turkse series liefde hoef je niet te gebruiken

  14. #74
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door jongen_23 Bekijk reactie
    Wanneer je haar ziet en met haar spreekt. Dan kan je al een klik hebben.

    En zoals Allah ta'ala3 zegt in soerah ar room (vertaling van de betekenis. Aya 21. Weet niet uit me hoofd maar wanneer je trouwt zal hij liefde tussen jullie laten komen. Allahou a3lem zoek het even op
    Wat zegt dit over gevoel voor het trouwen?
    -

    True.


  15. #75
    Adouz ♡

    Reacties
    696
    21-03-2014

    Niet per se een vereiste voor mij. Er moet wel aantrekkingskracht zijn, maar ik vind het belangrijker dat we qua gedachten en verstand op dezelfde golflengte zitten. En ik geloof zeker in dat liefde zich na het huwelijk kan ontwikkelen.