1. #46
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door ELPrincipe Bekijk reactie
    sinds wanneer trouwen jullie
    Ik zal wel moeten, al heb ik er weinig mee.
    HAGENEESJE

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door ELPrincipe Bekijk reactie
    sinds wanneer trouwen jullie
    haha wollahila

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Aleikom Salaam,

    Absoluut een Vereiste voor mij.ik werd maar niet verliefd en kon daardoor steeds maar niet ingaan op huwelijks aanzoeken.pas toen ik helemaal hoteldebotel was van verliefdheid ,wou ik in het wagen.en ben daar heel gelukkig mee.want je huwelijk is dan heel veerbaar.en kan je ook veel van mekaar hebben.
    Verliefdheid is 1 kant van dezelfde medaille zoals (een extreemblindelingacceptatie van wat de ander wil )
    Klopt a zuster maar de prijs die je ervoor betaald is dat je ook slechte dingen accepteerd door die verliefdheid...plus je wordt door allah zowiezo getest al trouw je met de liefst man aarde zal het geen paradijs zijn. ..omdat je in het examenzit
    blijf in elkaar geloven

  4. #49
    Dictum factum

    Reacties
    2.229
    16-02-2014

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ik zal wel moeten, al heb ik er weinig mee.
    van wie?

  5. #50
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    Verliefdheid is 1 kant van dezelfde medaille zoals (een extreemblindelingacceptatie van wat de ander wil )
    Klopt a zuster maar de prijs die je ervoor betaald is dat je ook slechte dingen accepteerd door die verliefdheid...plus je wordt door allah zowiezo getest al trouw je met de liefst man aarde zal het geen paradijs zijn. ..omdat je in het examenzit
    Niet iedereen accepteert slechte dingen uit verliefdheid, ook uit liefde zonder verliefdheid kun je slechte dingen accepteren.

  6. #51
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    haha wollahila
    Wat is daar precies grappig aan?
    HAGENEESJE

  7. #52
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door ELPrincipe Bekijk reactie
    van wie?
    Niks, laat maar.
    HAGENEESJE

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Wat is daar precies grappig aan?
    gwn bij jullie hollanders is het normaal dat jullie bij mekaar wonen zonder te trouwen, toch baas over jullie ouders

  9. #54
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    gwn bij jullie hollanders is het normaal dat jullie bij mekaar wonen zonder te trouwen, toch baas over jullie ouders
    Misschien is ze geen Nederlands

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Misschien is ze geen Nederlands
    ze is een nederlandse. anders zou ik het niet zeggen

  11. #56
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    gwn bij jullie hollanders is het normaal dat jullie bij mekaar wonen zonder te trouwen, toch baas over jullie ouders
    Geen commentaar.
    HAGENEESJE

  12. #57
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Citaat Geplaatst door JKHC Bekijk reactie
    Misschien is ze geen Nederlands
    Zij weten iets niet dat ik wel weet, laat ze maar.
    HAGENEESJE

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Geen commentaar.
    oui madame. maar kzal er wel bij zeggen dat je een moslima bent. nu goed?

  14. #59
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Citaat Geplaatst door AsalRifiyyah Bekijk reactie
    Wanneer ik het argument "onze oudere zijn toch ook...." dan stopt het voor mij. In geen geval is het huwelijk van de eerste generatie een voorbeeld om te handhaven. Aangezien ze werden uitgehuwelijkt op hun 14de en brood belangrijker vonden dan al het andere.
    Eerste generatie weten niet wat liefde is. Het is voor hen slechts overleven en een zakelijke verbintenis om roddels van andere mensen en dergelijke te vermijden. Dit is geen argument die ik zal accepteren.

    [B]Bovendien komt houden van voort uit verliefdheid.[\B] Dat aantrekkingskracht die oprecht is en geen lust gevoelens wat 80% houden van noemt.

    Voor de rest is het natuurlijk niet de bedoeling om naïef te zijn als je iemand ontmoet. Het is sowieso een subjectieve onderwerp. Wat voor mij een goede maa sha Allah man is kan voor iemand anders een total idiot zijn :/
    Klinkklare onzin. Heel naïef ook, om zo te denken.

    De eerste generatie weet juist wat liefde is. Zij weten wat echte liefde is. De huidige generatie kent alleen illusies. Je kan pas spreken van liefde als je jaren verder bent, lief en leed hebt gedeeld, ellende hebt meegemaakt, en álsnog niet zonder elkaar kan. Dat is liefde. Misschien ligt het aan je omgeving maar als ik kijk naar mijn eigen referentiekaders zie ik in geen geval een zakelijke overeenkomst blabla. Ik zie twee personen die oprecht en omwille van elkaar en Allah swt van elkaar houden en na 60 jaar nog steeds niet zonder elkaar kunnen. Dat, mijn lieve zuster, is liefde.
    -

    True.


  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door ZAKENVROUW__ Bekijk reactie
    Klinkklare onzin. Heel naïef ook, om zo te denken.

    De eerste generatie weet juist wat liefde is. Zij weten wat echte liefde is. De huidige generatie kent alleen illusies. Je kan pas spreken van liefde als je jaren verder bent, lief en leed hebt gedeeld, ellende hebt meegemaakt, en álsnog niet zonder elkaar kan. Dat is liefde. Misschien ligt het aan je omgeving maar als ik kijk naar mijn eigen referentiekaders zie ik in geen geval een zakelijke overeenkomst blabla. Ik zie twee personen die oprecht en omwille van elkaar en Allah swt van elkaar houden en na 60 jaar nog steeds niet zonder elkaar kunnen. Dat, mijn lieve zuster, is liefde.
    ik mag je niet, maar eindelijk dat iemand iets zegt dat realistisch is en de waarheid is. tbarkellah 3lik