1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Aleikom Salaam,

    Absoluut een Vereiste voor mij.ik werd maar niet verliefd en kon daardoor steeds maar niet ingaan op huwelijks aanzoeken.pas toen ik helemaal hoteldebotel was van verliefdheid ,wou ik in het wagen.en ben daar heel gelukkig mee.want je huwelijk is dan heel veerbaar.en kan je ook veel van mekaar hebben.
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  2. #32
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    Aleikom Salaam,

    Absoluut een Vereiste voor mij.ik werd maar niet verliefd en kon daardoor steeds maar niet ingaan op huwelijks aanzoeken.pas toen ik helemaal hoteldebotel was van verliefdheid ,wou ik in het wagen.en ben daar heel gelukkig mee.want je huwelijk is dan heel veerbaar.en kan je ook veel van mekaar hebben.
    Ougti, mag ik je een vraag stellen?

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door Maysaae Bekijk reactie
    Ik merk wel een verschil tussen een stelletje die voor het huwelijk elkaar geweldig vinden en een stel die de stap neemt omdat ze denken is van goede huizen en is voldoende. Bij dat laatste heb ik van heel dichtbij gezien dat het heel koud is tussen de 2 en ze stralen niet de liefde uit onderling, maar meer omdat ze zo graag wilde trouwen en dan maar een keuze maken uit verstand.
    Ik zou dat niet kunnen, ik wil de man die mijn man is met liefde aan kunnen kijken en stralen van geluk en ik wil dat als hij mij aanraakt ik vlinders in mijn buik voel. Dat is voor mij echte liefde.
    Precies dit.zo heb ik het ook gedaan.ik zie ook veel stelletjes die uit wanhoop,trouwen met verstand.en inderdaad,je ziet echt de kil heid.en totaal geen straal van liefde.brrrr
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    3.769
    14-02-2011

    Citaat Geplaatst door bloemie Bekijk reactie
    Ougti, mag ik je een vraag stellen?
    n3am,oughtie,
    Being a Muslim is about changing yourself, Not changing Islam.
    Dubai gebouwd op Slaven.https://m.youtube.com/watch?v=gMh-vlQwrmU

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Diegene die de vorige generatie afbreken. Een vraagje. Hoe komt het dat vroeger amper scheidingen waren en nu na het huwelijksnacht al een einde is aan het huwelijk?

    Niet afkomen met afhankelijk of onafhankelijk want das nu eens echt bullshit.

    Mijn antwoord: vroeger waren ze geloviger dan nu.

  6. #36
    Verbannen

    Reacties
    633
    10-07-2012

    Citaat Geplaatst door zahar Bekijk reactie
    n3am,oughtie,
    Je gaf aan dat je kriebels/verliefdheid etc had bij jouw man..is dit alleen maar toegenomen na het huwelijk?
    Geloof namelijk dat het toeneemt zolang het onderhouden word. Hetgeen wat je te kennen gaf..niet ingaan op aanzoeken door gebrek aan gevoel ervaar ik heel erg.

  7. #37
    Dictum factum

    Reacties
    2.229
    16-02-2014

    Citaat Geplaatst door Sami_ Bekijk reactie
    Nietmeeeens over de vorige generaties. ..die zitten er tussen maar lang niet allemaal..maar ik praat over nu want daar hebben we al genoeg te doen

    Verliefdheid kan ook uit houden van komen.
    Houden van kan uit verliefdheid komen.
    Houden van kan uit vriendschap in het huwelijk komen.
    Houden van kan komen omdat je in het huwelijk ziet dat de ander AL van je houdt. .jaja is aan stekelijk.
    Houden van kan komen omdat je ziet dat je echtgenoot vertrok tell en jou respecteren en zelfs in zijn eigen familie beschermt en voor jouw rechten op komt.

    Etc


    daarom, totale kul wat TS daar schreef

  8. #38
    Dictum factum

    Reacties
    2.229
    16-02-2014

    Citaat Geplaatst door bloemie Bekijk reactie
    Je gaf aan dat je kriebels/verliefdheid etc had bij jouw man..is dit alleen maar toegenomen na het huwelijk?
    Geloof namelijk dat het toeneemt zolang het onderhouden word. Hetgeen wat je te kennen gaf..niet ingaan op aanzoeken door gebrek aan gevoel ervaar ik heel erg.
    klopt binnen het huwelijk kun je de ene dag verliefd voelen en de andere dag minder... Als je verliefd bent zonder enige schommeling dan weet je dat het slechts tijdelijk is of dat je ''nog blind'' bent.. Je kunt nl. niet even verliefd blijven als je die negatieve ervaring meemaakt. Je gaat pas echt van iemand echt houden als je bij elkaar blijft ondanks positieve/negatieve ervaringen met elkaar. Kijk maar eens naar de mensen binnen je gezin..En als je geen negatieve ervaring hebt dan ben je dus nog dwaas of het is nog een vroeg stadium

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Ik heb het liefst verloven met verstand en elkaar wel zien zitten/aantrekkelijk vinden, om vervolgens verliefd te trouwen. Je kan door te focussen op 1 persoon (beter leren kennen oa.) in een paar maanden verliefd worden op degene met wie je gaat trouwen. Mits je geen vorige relatie's hebt gehad en de huidige oprecht en open ingaat met de juiste mentaliteit: het starten van een liefdevol gezin omwille van Allah.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door ELPrincipe Bekijk reactie


    daarom, totale kul wat TS daar schreef
    Verliefdheid wordt overschat.

    Dat is wat ze nog moet leren maar alhamdoelillah andere dingen in ze goed mee bezig zo te zien...
    blijf in elkaar geloven

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Kajol4life
    Je hebt iets heel belangrijks gezegd!
    Hoe je leven was (vroom )of het tegenovergestelde kan je erbij helpen of juist niet om je toekomstige te verdragen. ...wie zijn/haar best doet om vroom te zijn zal minder snel aan scheiden denken dan iemand die erop los leefde voor het huwelijk.

  12. #42
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Ik kan alleen trouwen uit gevoel, dus nee.
    HAGENEESJE

  13. #43
    Dictum factum

    Reacties
    2.229
    16-02-2014

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Ik heb het liefst verloven met verstand en elkaar wel zien zitten/aantrekkelijk vinden, om vervolgens verliefd te trouwen. Je kan door te focussen op 1 persoon (beter leren kennen oa.) in een paar maanden verliefd worden op degene met wie je gaat trouwen. Mits je geen vorige relatie's hebt gehad en de huidige oprecht en open ingaat met de juiste mentaliteit: het starten van een liefdevol gezin omwille van Allah.
    groen voor jou

  14. #44
    Dictum factum

    Reacties
    2.229
    16-02-2014

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ik kan alleen trouwen uit gevoel, dus nee.
    sinds wanneer trouwen jullie

  15. #45
    Spoiler: we all die.

    Reacties
    2.081
    05-02-2017

    Citaat Geplaatst door gewoonblond2 Bekijk reactie
    Ik kan alleen trouwen uit gevoel, dus nee.
    Me 2