1. #31
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Wie begon er ook alweer over babies die naar de hemel gaan omdat ze gelovig worden geboren?

    Wel typisch weer. Niets meer in te brengen, dus maar weer op de man spelen. Zo voorspelbaar jij.
    HAHAHA

    Ik wist niet dat atheisten zo zielig waren en bekrompen, boos op god want hij laat kinderen sterven.

    Arme Baxi

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    HAHAHA

    Ik wist niet dat atheisten zo zielig waren en bekrompen, boos op god want hij laat kinderen sterven.

    Arme Baxi
    Boos op iets waar ik niet in geloof. Jij bent wel erg intelligent he?

    Ik zeg alleen maar dat god nooit goed kan zijn als hij babies laat sterven. Doe ermee wat je wil verder.

  3. #33
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Boos op iets waar ik niet in geloof. Jij bent wel erg intelligent he?

    Ik zeg alleen maar dat god nooit goed kan zijn als hij babies laat sterven. Doe ermee wat je wil verder.
    Jij leeft toch nog? Wees dankbaar ipv een sterfelijke zeikerd.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Jij leeft toch nog? Wees dankbaar ipv een sterfelijke zeikerd.
    Verander anders weer het onderwerp als je je eigen geloof niet meer kan verdedigen.

    Misschien moet je me nog even een islamofoob noemen, dat doet het ook altijd goed in dit soort discussies.

  5. #35
    -

    Reacties
    6.778
    23-01-2017

    Citaat Geplaatst door Baxi Bekijk reactie
    Verander anders weer het onderwerp als je je eigen geloof niet meer kan verdedigen.

    Misschien moet je me nog even een islamofoob noemen, dat doet het ook altijd goed in dit soort discussies.
    Is dezelfde context, context is god, ben je zelf over begonnen.
    God geeft en neemt, een volwassen vent moet dat begrijpen, zoniet, have a nice day.

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    7.229
    16-09-2014

    Citaat Geplaatst door LageBrug Bekijk reactie
    Is dezelfde context, context is god, ben je zelf over begonnen.
    God geeft en neemt, een volwassen vent moet dat begrijpen, zoniet, have a nice day.
    Een baby moet dat kennelijk ook begrijpen. Logisch

  7. #37
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door MikeH Bekijk reactie
    "In contrast, evolution is unnatural for human minds; relatively difficult to believe."

    Is toch niet zo raar.
    Voor volwassenen is veel al moeilijk te begrijpen, laat staan voor kinderen.
    Als je een kind vraagt waarom als je een bal laat vallen, deze naar beneden gaat, krijg je ook een wonderlijk antwoord.
    Wij weten waarom, maar een kind niet.
    De makkelijkste verklaring voor alle wonderlijkheden is dat er wel iets bovennatuurlijks moet zijn die dat gemaakt heeft.
    Je verdiepen in de natuurkunde en biologie in hoe dat wellicht allemaal ontstaan is kan niet als kind.

    Ik wil overigens vragen of wetenschappers nu wel of niet serieus genomen moeten worden?
    Of als het uitkomt?
    Niet geheel eens met meneer de wetenschapper in deze vraag me ook af of dit een goed onderbouwde conclusie is.
    Zelf vind ik evolutie geheel logisch, had ik met dat idee als kind zijnde totaal geen probleem (tuurlijk was het geheel te ingewikkeld, maar de basis van dat idee/feit is zo ontzettend logisch dat het die ja! klik geeft bij de summiere uitleg). Het idee van een vaste schepping zonder verandering (evolutie) vond ik veel moeilijker om te bevatten. Simpelweg al door het feit dat alles groeit, veranderd, transformeert.
    Het idee van de (monotheïstische) schepping bijt met dat wat je kan zien/ervaren. Dat roept 1001 vragen op waar geen goede antwoorden op zijn. Zo ben ik op 6 jarige leeftijd een keer vriendelijk afgewimpeld in een kerk waar ik met vragen heen was gegaan. Na vraag 3 haakte de pastoor al af. Vlak daarna kregen we nieuwe buren, waarvan de man bioloog was, daar kon ik wel terecht met mijn (kinderlijke) vragen. Heb hem het hemd van het lijf gevraagd, zo erg dat mijn moeder regelmatig polste of hij het niet vervelend vond. Gelukkig voor mij was het zijn passie en vond hij het helemaal niet vervelend. Veel geleerd van die man, Inc de wetenschap dat 1 iemand niet alles weet.

    Al met al, het idee dat evolutie zo lastig is voor kinderen onderschrijf ik niet. Vrijwel elk kind, Inc ikzelf, snapt het snel en vindt het logisch. Alleen als er geleerd is dat anders waar is kan je een drempel tegen komen.
    The meaning of life is to give life meaning

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Ieder baby wordt geboren als Muslim.

    Alleen mensen met kennis begrijpen wat ik zeg en wat ik ermee bedoel. Dwazen zullen mij lompe vragen stellen.
    Heavy

  9. #39
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    wetenschappers moet je niet altijd serieus nemen
    Als het om mening gaat niet nee, dan is dat niet meer waard dan andere meningen.
    De wetenschappelijke methode daarintegen is erg sterk, ontwikkeld om mening en andere vervuiling van feiten tegen te gaan.

    Of een wetenschapper zich aan die methode houdt is de vraag, maar dat valt goed te controleren.
    The meaning of life is to give life meaning

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    22.327
    13-05-2005

    Ik snap wat ermee bedoeld wordt. Ik ben het er niet mee eens.

    Ik heb er ook geen vragen over. Wel een tegenstelling: je kunt deze waarheid voor jezelf claimen als waar. Maar het wordt een probleem dit tot je kind uit te breiden. Het volgt namelijk uit JOUW geloof dat het kind tot Muslim wordt gerekend/gedacht, en niet door dat van het het kind. Dat heeft namelijk nog niet de beschikking of vermogen over zijn eigen besluitvorming.


    De vraag die hieruit volgt is: wanneer mag het kind zelf nadenken over zijn identiteit en geloof? Ik kan me niet voorstellen dat je dit lomp acht.




    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ieder baby wordt geboren als Muslim.

    Alleen mensen met kennis begrijpen wat ik zeg en wat ik ermee bedoel. Dwazen zullen mij lompe vragen stellen.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    https://youtu.be/4slRE3V2y9s aahh..schattig[emoji4]

  12. #42

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door jakko Bekijk reactie
    Ik snap wat ermee bedoeld wordt. Ik ben het er niet mee eens.

    Ik heb er ook geen vragen over. Wel een tegenstelling: je kunt deze waarheid voor jezelf claimen als waar. Maar het wordt een probleem dit tot je kind uit te breiden. Het volgt namelijk uit JOUW geloof dat het kind tot Muslim wordt gerekend/gedacht, en niet door dat van het het kind. Dat heeft namelijk nog niet de beschikking of vermogen over zijn eigen besluitvorming.


    De vraag die hieruit volgt is: wanneer mag het kind zelf nadenken over zijn identiteit en geloof? Ik kan me niet voorstellen dat je dit lomp acht.
    Als je me dit vraagt dan weetje niet wat ik ermee bedoel.

    Denk jij dat als ik zeg ieder baby wordt geboren als Moslim.
    Dat ik ermee bedoel dat ieder baby wordt geboren met de kennis over Islam. De Koran, profeten enzovoort?
    Heavy

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    2.305
    24-07-2014

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ieder baby wordt geboren als Muslim.

    Alleen mensen met kennis begrijpen wat ik zeg en wat ik ermee bedoel. Dwazen zullen mij lompe vragen stellen.
    Je past een bekende truc toe. Iedereen die jouw geloof omarmt definieer je als een mens met kennis; de rest zijn dwazen. Het jammere is alleen dat dit op niets gebaseerd is. Hoe vaak je het ook herhaalt of hoe hard je het ook schreeuwt. Je gaat mij nu voor dwaas uit maken, maar het helpt je alle maal niet.

    Religie is op niets gebaseerd. Er is geen enkele objectieve aanwijzing dat er ook maar iets waar van is. Overigens is dat helemaal niet erg en ook zeker geen reden om religie dan maar af te schaffen. Gelovigen zouden echter wel een wat meer bescheiden houding mogen aannemen. Maar ja, dat zal lastig worden.

    Mijn stelling is dat religie niet nodig zou zijn als god echt bestaat. Immers in dat geval zou iedereen het weten en hebben we geen rituelen, regels en andere zaken nodig. Derhalve is het bestaan van religie de grootste aanwijzing dat god niet bestaat.

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door Nescio Bekijk reactie
    Je past een bekende truc toe. Iedereen die jouw geloof omarmt definieer je als een mens met kennis; de rest zijn dwazen. Het jammere is alleen dat dit op niets gebaseerd is. Hoe vaak je het ook herhaalt of hoe hard je het ook schreeuwt. Je gaat mij nu voor dwaas uit maken, maar het helpt je alle maal niet.

    Religie is op niets gebaseerd. Er is geen enkele objectieve aanwijzing dat er ook maar iets waar van is. Overigens is dat helemaal niet erg en ook zeker geen reden om religie dan maar af te schaffen. Gelovigen zouden echter wel een wat meer bescheiden houding mogen aannemen. Maar ja, dat zal lastig worden.

    Mijn stelling is dat religie niet nodig zou zijn als god echt bestaat. Immers in dat geval zou iedereen het weten en hebben we geen rituelen, regels en andere zaken nodig. Derhalve is het bestaan van religie de grootste aanwijzing dat god niet bestaat.
    Dus dan begrijp je niet wat ermee wordt bedoeld. Misschien is het beter als je vraagt in plaats van invult. Dan zul je ook niet voor paal staan als je een heel verhaal voor niets typt.
    Heavy