1. #646
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Laat ik het correct uitleggen. Als kind op de leeftijd komt van begrip en volwassenheid dan staat zij of hij vrijwillig vrij om te huwen. Mijn opa en oma waren met elkaar getrouwd toen me oma 14 was en hij 16. Me oma is nu 77 en me opa 79 nog steeds jarenlang gelukkig getrouwd. Zij kwamen niet uit een wereld zoals jij en ik. Waar we bezig zijn met gamen, dansen op video clips en ons blijven gedragen als kinderen sommige zelfs tot ze 30 worden. Ze kwamen uit een wereld waar ze zich ook volwassen moesten opstellen en dat heeft positief effect gehad op de rest van hun leven. Me opa heeft bedrijven opgericht in Marokko en heeft nu een groot familie met veel kleinkinderen.

    Maar zodra het onder dwang gebeurt dan keur ik het ten strengste af. Iemand mag worden voorgelegd als hij of zij interesse heeft in het huwelijk. Maar dwang om te trouwen is een no go en bewijs dat het bij voorbaat al zal falen.

    Een gelukkig en geslaagd huwelijk komt voort uit 2 mensen die vrijwillig ervoor hebben gekozen om met elkaar te zijn. Een huwelijk gebaseerd op liefde, respect enzovoort.
    14 en 16 is heel wat anders dan 9 of 11

  2. #647
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Laat ik het correct uitleggen. Als kind op de leeftijd komt van begrip en volwassenheid dan staat zij of hij vrijwillig vrij om te huwen. Mijn opa en oma waren met elkaar getrouwd toen me oma 14 was en hij 16. Me oma is nu 77 en me opa 79 nog steeds jarenlang gelukkig getrouwd. Zij kwamen niet uit een wereld zoals jij en ik. Waar we bezig zijn met gamen, dansen op video clips en ons blijven gedragen als kinderen sommige zelfs tot ze 30 worden. Ze kwamen uit een wereld waar ze zich ook volwassen moesten opstellen en dat heeft positief effect gehad op de rest van hun leven. Me opa heeft bedrijven opgericht in Marokko en heeft nu een groot familie met veel kleinkinderen.

    Maar zodra het onder dwang gebeurt dan keur ik het ten strengste af. Iemand mag worden voorgelegd als hij of zij interesse heeft in het huwelijk. Maar dwang om te trouwen is een no go en bewijs dat het bij voorbaat al zal falen.

    Een gelukkig en geslaagd huwelijk komt voort uit 2 mensen die vrijwillig ervoor hebben gekozen om met elkaar te zijn. Een huwelijk gebaseerd op liefde, respect enzovoort.

    TDM,

    Goed stuk, joh!


    Noord
    Nothing works....

  3. #648
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    14 en 16 is heel wat anders dan 9 of 11
    Maar nog steeds te jong om beslissingen te nemen die verstrekkende gevolgen hebben.

  4. #649
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    14 en 16 is heel wat anders dan 9 of 11
    Dat is afhankelijk.
    Heavy

  5. #650
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door hellofklitty Bekijk reactie
    Maar nog steeds te jong om beslissingen te nemen die verstrekkende gevolgen hebben.
    Ach, hier hebben jongeren van die leeftijd ook relaties. Dan vind ik trouwen niet zo heel anders.
    Zolang het echt vrijwillig is en er geen enorm leeftijdsverschil (machtsverschil) is zie ik daar niet zo'n enorm probleem in. Zolang het gaat om wederzijdse liefde ipv wanhoop (trouwen met een oude kerel zodat je familie kan eten bv) zie ik daar het grote probleem niet in.
    Als laatste voorwaarde moet er wat mij betreft gescheiden kunnen worden als het echt niet meer​ gaat of er grote misstanden zoals mishandeling e.d. zijn. Maar het idee dat jongeren een serieuze relatie aangaan in de vorm van een huwelijk heb ik geen problemen mee.
    The meaning of life is to give life meaning

  6. #651
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    14 en 16 is heel wat anders dan 9 of 11
    Dat is afhankelijk.
    Heavy

  7. #652
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door hellofklitty Bekijk reactie
    Maar nog steeds te jong om beslissingen te nemen die verstrekkende gevolgen hebben.
    Vertel dat aan de rechters die jongeren in de criminaliteit straffen als volwassenen. En ja het komt zeker weten voor nationaal en internationaal. Zijn die rechters dwazen dat ze anders dachten?
    Heavy

  8. #653
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Vertel dat aan de rechters die jongeren in de criminaliteit straffen als volwassenen. En ja het komt zeker weten voor nationaal en internationaal. Zijn die rechters dwazen dat ze anders dachten?
    over welke jongeren heb jij het?

  9. #654
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    over welke jongeren heb jij het?

  10. #655
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    over welke jongeren heb jij het?
    Jongeren van minimaal 16 jaar in uitzonderlijke internationale gevallen zelfs minder.
    Heavy

  11. #656
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jongeren van minimaal 16 jaar in uitzonderlijke internationale gevallen zelfs minder.
    Oke en waar heb je dat vandaan?

  12. #657
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Oke en waar heb je dat vandaan?
    Nieuws
    Heavy

  13. #658
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Nieuws
    plaats

  14. #659
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    plaats
    Jongeren tussen de 12 en 18 jaar die een strafbaar feit plegen, worden gestraft volgens het jeugdstrafrecht. Bijvoorbeeld met een taakstraf of jeugddetentie. De rechter kan door het adolescentenstrafrecht het jeugdstrafrecht ook toepassen op jongvolwassenen tot 23 jaar.

    Halt-straf
    Jongeren tussen 12 tot 18 jaar die een strafbaar feit hebben gepleegd, kunnen in aanmerking komen voor een verwijzing naar Halt. Dit heet een Halt-straf of Halt-afdoening. De Halt-straf geeft jongere de kans hun fout recht te zetten. Bijvoorbeeld door excuses aan te bieden aan de slachtoffers en eventuele schade te vergoeden.
    Voor een verwijzing naar Halt gelden voorwaarden. Zo moet het gaan om een licht strafbaar feit zoals vernieling of openbare dronkenschap. En de jongere moet het eens zijn met de verwijzing naar Halt.
    De Halt-straf is dan ook geen echte straf. Het is een vrijwillig alternatief om een echte straf of maatregel te voorkomen. Dit betekent niet dat een Halt-straf vrijblijvend is. Als een jongere niet meewerkt aan zijn Halt-straf, komt hij alsnog in contact met Justitie.

    Boete
    Jongeren vanaf 12 jaar kunnen een boete krijgen als ze een strafbaar feit plegen. Bijvoorbeeld voor te hard rijden of zwartrijden in het openbaar vervoer. De rechter of officier van justitie bepalen de daadwerkelijke hoogte van de boete.

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-voor-jongeren

  15. #660
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Jongeren tussen de 12 en 18 jaar die een strafbaar feit plegen, worden gestraft volgens het jeugdstrafrecht. Bijvoorbeeld met een taakstraf of jeugddetentie. De rechter kan door het adolescentenstrafrecht het jeugdstrafrecht ook toepassen op jongvolwassenen tot 23 jaar.

    Halt-straf
    Jongeren tussen 12 tot 18 jaar die een strafbaar feit hebben gepleegd, kunnen in aanmerking komen voor een verwijzing naar Halt. Dit heet een Halt-straf of Halt-afdoening. De Halt-straf geeft jongere de kans hun fout recht te zetten. Bijvoorbeeld door excuses aan te bieden aan de slachtoffers en eventuele schade te vergoeden.
    Voor een verwijzing naar Halt gelden voorwaarden. Zo moet het gaan om een licht strafbaar feit zoals vernieling of openbare dronkenschap. En de jongere moet het eens zijn met de verwijzing naar Halt.
    De Halt-straf is dan ook geen echte straf. Het is een vrijwillig alternatief om een echte straf of maatregel te voorkomen. Dit betekent niet dat een Halt-straf vrijblijvend is. Als een jongere niet meewerkt aan zijn Halt-straf, komt hij alsnog in contact met Justitie.

    Boete
    Jongeren vanaf 12 jaar kunnen een boete krijgen als ze een strafbaar feit plegen. Bijvoorbeeld voor te hard rijden of zwartrijden in het openbaar vervoer. De rechter of officier van justitie bepalen de daadwerkelijke hoogte van de boete.

    https://www.rijksoverheid.nl/onderwe...-voor-jongeren

    Halt-straf


    Jongeren zoeken soms de grens op. Experimenteren hoort bij hun leeftijd. Maar soms gaan zij te ver en plegen ze een misdrijf of overtreding. De omgeving kan hier veel last van hebben. Denk aan de winkelier van wie gestolen wordt of de bewoners van een wijk waar een groep jongeren overlast veroorzaakt.

    Door direct en op een grondige manier in te grijpen, voorkomt Halt dat gedrag van kwaad tot erger wordt. De Halt-straf heeft tot doel grensoverschrijdend gedrag zo vroeg mogelijk te stoppen en genoegdoening te bieden aan de slachtoffers en aan de maatschappij.

    Bewust van de gevolgen

    Tijdens deze Halt-interventie confronteert Halt de jongere met zijn gedrag en de gevolgen daarvan. Halt probeert*jongeren te laten inzien dat zij zelf invloed kunnen uitoefenen op hun gedrag. Dit is niet het enige onderdeel van de Halt-interventie, want jongeren moeten ook hun excuses aanbieden aan hun slachtoffers, eventueel de schade vergoeden en in sommige gevallen volgt ook een werkstraf.
    Zo pakt Halt de kans op herhaling van dit gedrag onmiddellijk aan en houden we de samenleving veilig. Natuurlijk worden opvoeders hierbij betrokken. Jongeren hebben ouders nodig om op het goede spoor te blijven. Halt spreekt de jongeren samen met hun ouders. Bovendien moeten bij minderjarigen onder de 16 jaar de ouders ook tekenen voor de Halt-interventie.

    Geen contact met Justitie

    Halt biedt jongeren de kans om hun strafbare gedrag recht te zetten zonder dat dit langdurige gevolgen heeft.*Als een jongere de Halt-straf naar behoren afrondt, voorkomt hij op deze manier een justitiële aantekening. Dat betekent niet dat een Halt-straf vrijblijvend is: als een jongere niet meewerkt aan zijn Halt-straf, komt hij alsnog in*contact met Justitie.

    Recidive
    Van de per jaar ingeschreven*Halt-zaken heeft circa*10% van de*jongeren al*eerder een Halt-interventie gehad en circa*2%*twee*keer.


    https://www.halt.nl/halt-straf/