1. #631
    Verbannen

    Reacties
    4.028
    26-07-2016

    Citaat Geplaatst door le7bib Bekijk reactie
    hindoeisme ouder dan 3000 jaar voor christus ? drop bron hier
    Ik heb je een paar bronnen gegeven, maar waarom Google je zelf niet even? Er is meer dan genoeg over te vinden.
    Je hoeft niet op mijn bronnen af te gaan: zoek zelf en vorm je eigen oordeel.

  2. #632
    MVC Lid

    Reacties
    5.839
    20-05-2003

    Citaat Geplaatst door WildeBertram Bekijk reactie
    Weet je, je drukt je goed uit, presenteert argumenten (die ik vaak niet na kan gaan) en komt geregeld met bronnen. Helemaal niks mi mee.
    Maar datzelfde zie ik hier van andere leden voorbij komen. Goed uitdrukken, argumenten en bronnen. Maar met een andere uitkomst.

    Dwalen zij? Dwaal jij? Ik weet het niet. Ik weet wel dat mensen die zich "moslim" noemen heden ten dage nog zaken voorstaan die in deze samenleving ondenkbaar zijn.
    In Mauretanie bestaat nog steeds slavernij, omdat islamitiche wetgeving boven de "seculiere" wetgeving staat. Er zijn nog steeds imams die kindhuwelijken goedkeuren. In ons land zijn er imams die een huwelijk afsluiten zónder dat er een burgerlijk huwelijk heeft plaatsgevonden. Er vindt eerwraak plaats. Nou ja, de voorbeelden zijn legio.

    En dan kom ik hier leden tegen die dat soort zaken veroordelen, met argumenten en bronnen, en ik kom hier leden tegen die dat rechtvaardigen, ondersteunen, ook met argumenten en bronnen.

    En regelmatig (bijna altijd?) religieuze argumenten en bronnen.


    Wat je zegt klinkt niet verkeerd. Maar er zijn hier teveel mensen die over hetzelfde onderwerp iets anders zeggen.
    En natuurlijk de praktijk. Ook niet-moslims worden tegenwoordig onderworpen aan de sharia in Atjeh, Indonesie.
    Ondanks afspraken die met de regering daarover gemaakt werden.

    Wat je ook zegt, er zijn andere teksten die door andere mensen gebruikt worden om te doen wat jij als niet-islamitisch beschouwd.
    Ik hou het maar op wat ik zie. Atjeh bijvoorbeeld.
    Ach Noordje toch je weet maar van geen ophouden. Ik weet nu in iedere geval wie je bent!

    Zuid.

  3. #633
    Verbannen

    Reacties
    9.071
    29-03-2015

    Citaat Geplaatst door No-No Bekijk reactie
    Vertel het eens pop..
    hoe vaak ben je verbannen op een website voor moslimjongeren.

    Je klaagt over onze manier van leven maar je wilt er toch bijhoren

  4. #634
    MVC Lid

    Reacties
    3.427
    27-04-2015

    Citaat Geplaatst door Izanovic. Bekijk reactie
    up
    Zooooo kinderachtig dit!

  5. #635
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Citaat Geplaatst door Aviator Bekijk reactie
    Zooooo kinderachtig dit!
    erdogan

  6. #636
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012


    https://youtu.be/2jw7Okieglo

    wie dit normaal vind moet zichzelf echt van een flat gooien

  7. #637
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie

    https://youtu.be/2jw7Okieglo

    wie dit normaal vind moet zichzelf echt van een flat gooien
    Gedwongen huwelijk is niet normaal.
    Heavy

  8. #638
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Gedwongen huwelijk is niet normaal.
    Alsof een kind zo'n keuze kan maken op die leeftijd

  9. #639
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Alsof een kind zo'n keuze kan maken op die leeftijd
    Jij hebt het recht niet om voor anderen te spreken.
    Heavy

  10. #640
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Jij hebt het recht niet om voor anderen te spreken.
    hahaha Nou jij moet zeker niet bij de kinderbescherming gaan werken

  11. #641
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    hahaha Nou jij moet zeker niet bij de kinderbescherming gaan werken
    Ik werk ook niet bij de kinderbescherming anders moet ik kinderen geven aan Teeven voor zijn pizzalijn.

    Dat gezegd hebbend kap er eens mee om Nederlandse normen en waarden op te leggen aan de rest van de wereld. Jij hebt geen recht om te spreken voor anderen klaar.

    Wil je hierover klagen kijk maar eerst naar je bondgenoot Amerika waar in sommige staten al vanaf 12 jaar mensen mogen trouwen.
    Heavy

  12. #642
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    Ik werk ook niet bij de kinderbescherming anders moet ik kinderen geven aan Teeven voor zijn pizzalijn.

    Dat gezegd hebbend kap er eens mee om Nederlandse normen en waarden op te leggen aan de rest van de wereld. Jij hebt geen recht om te spreken voor anderen klaar.

    Wil je hierover klagen kijk maar eerst naar je bondgenoot Amerika waar in sommige staten al vanaf 12 jaar mensen mogen trouwen.
    ik leg helemaal niemand wat op. Nederlandse normen en waarden?
    Die moet je gewoon respecteren als je in Nederland woont.

    Ik had het niet over het land waar het gebeurt maar over DAT het gebeurt

  13. #643
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    ik leg helemaal niemand wat op. Nederlandse normen en waarden?
    Die moet je gewoon respecteren als je in Nederland woont.

    Ik had het niet over het land waar het gebeurt maar over DAT het gebeurt
    En toch blijf je andere landen betrekken en Nederlandse normen en waarden reflecteren daarop. Dat een gedwongen huwelijk bestaat jazeker is het acceptabel in Islam nee. Wil je klagen over de leeftijd klaag er maar over in en alleen in Nederland.
    Heavy

  14. #644
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door TDM Bekijk reactie
    En toch blijf je andere landen betrekken en Nederlandse normen en waarden reflecteren daarop. Dat een gedwongen huwelijk bestaat jazeker is het acceptabel in Islam nee. Wil je klagen over de leeftijd klaag er maar over in en alleen in Nederland.
    Dus jij vind het goed dat als een meid van 11 trouwt met eigen toestemming dat het gewoon kan?

    Waar denk jij dat deze ideeën vandaan komen?

  15. #645
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    Dus jij vind het goed dat als een meid van 11 trouwt met eigen toestemming dat het gewoon kan?

    Waar denk jij dat deze ideeën vandaan komen?
    Laat ik het correct uitleggen. Als kind op de leeftijd komt van begrip en volwassenheid dan staat zij of hij vrijwillig vrij om te huwen. Mijn opa en oma waren met elkaar getrouwd toen me oma 14 was en hij 16. Me oma is nu 77 en me opa 79 nog steeds jarenlang gelukkig getrouwd. Zij kwamen niet uit een wereld zoals jij en ik. Waar we bezig zijn met gamen, dansen op video clips en ons blijven gedragen als kinderen sommige zelfs tot ze 30 worden. Ze kwamen uit een wereld waar ze zich ook volwassen moesten opstellen en dat heeft positief effect gehad op de rest van hun leven. Me opa heeft bedrijven opgericht in Marokko en heeft nu een groot familie met veel kleinkinderen.

    Maar zodra het onder dwang gebeurt dan keur ik het ten strengste af. Iemand mag worden voorgelegd als hij of zij interesse heeft in het huwelijk. Maar dwang om te trouwen is een no go en bewijs dat het bij voorbaat al zal falen.

    Een gelukkig en geslaagd huwelijk komt voort uit 2 mensen die vrijwillig ervoor hebben gekozen om met elkaar te zijn. Een huwelijk gebaseerd op liefde, respect enzovoort.
    Heavy