1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Shopverslaafde Bekijk reactie
    Ohh dat was ik vergeten te vragen ja, vanaf waar de bedoeling was.

    Nee, idd surah alFatiha sowieso en toen inderdaad surah al-nass
    hahaha ik dacht al wat snel hihi

    JA we doen surat al fatiha en gaan verder door met surat al baquarah. Is dat voor jou oke?

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    MAshallah dames,

    Ik ben heel blij met jullie. Echt trots op mijn zusters

    Moge Allah je allen belonen voor dit werk en je leiden naar het mooie rechte pad en jullie iemaan versterken en zoals jullie met de koran bezig zijn. Moge Allah het jullie als gezelschap laten houden in je graf en dag des oordeel.
    Nu zijn jullie met je bankrekening bezig he.... lekker aan het sparen voor dingen die oneindig zijn....

    Straks nemen we niks mee, maar de koran die je nu in je handen vasthoudt gaat straks wel mee. Het is goed om dat even te beseffen.

    De dua's die we altijd maken voor de overledene. Moge Allah zijn of haar graf verruimen.... daar ben je nu mee bezig. Jij bent jouw huisje aan het voorbereiden voor later. Jij bepaalt hoe groot het wordt, jij zorgt voor de decoratie. Heeft het licht, ruikt het lekker is het ruim. Je werkt nu hard voor en straks mag je genieten.....

    Dames, ik zou het fijn vinden als jullie deze woorden eens heel goed proberen te beseffen. En in je hart een plekje geeft en als leidraad gebruikt.

    We zeggen ook altijd deze dua. Moge Allah hem of haar een plek geven beter dan de plek waar hij of zij was.

    Zo waar we straks terecht komen is een fase waar we gaan wachten. Maar tijdens het wachten gebeurt er van alles. Bob de bouwertjes bouw je huisje. Zoals je hier kieskeurig de vloer en mubilair kiest.. De gordijnen... de kleuren, tot in details blijf je zoeken naar die fijne sfeer voor je huis, waar je je rust en vrede vindt.

    Zo ook zal je huisje zijn in je graf. Versierd en verlicht met de woorden van Allah, met je vasten, met je dikr, met je gebed, met je geduld, met je glimlach, met je hulp, met je silat raheem, met je respect en liefde voor je naasten en vrienden. Je familie en buren....


    EVen serieus ben je niet benieuwd naar de bouwstenen van je huis. Als ik dit lees wil ik rennen naar de hornbach en de beste materiaal die er bestaat kiezen. Vooral als ik weet dat het gratis is.
    En weer de vraag, wat gun je jezelf een konijnenhokje, een kleine huisje, een appartement, een villa, een riad, een kasteel, wil je een hele dorp voor jezelf of ....


    uhmmm sorry was even aan het dromen even terug op aarde allemaal.

    Oke ik ga jullie delen in groepjes. Kijken welke groep het hardst werkt
    Wat een lieve reactie en een oppepper!

    Moge Allah swt je belonen.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Mashallah! Erg leuk zo'n groepje.

    Hoe ga jij meedoen dan. hihi
    Kiefash? De quraan erbij pakken en lezen en zorgen dat ik jullie voorbij steek. Hihi.

    Neen ik heb gisteren nog soerat Youssef gelezen, maar ga vandag starten van achter naar voor.

    Ik neem aan we moeten noteren waar we beginnen en waar we stoppen, niet?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Kiefash? De quraan erbij pakken en lezen en zorgen dat ik jullie voorbij steek. Hihi.

    Neen ik heb gisteren nog soerat Youssef gelezen, maar ga vandag starten van achter naar voor.

    Ik neem aan we moeten noteren waar we beginnen en waar we stoppen, niet?

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    WEet je er is nog een dame die met an-naas is begonnen.

    Dus als er dames zijn die met an-naas willen beginnen kunnen we dat doen. En dan vandaar bijhouden hoeveel hizb gelezen is.

    Ik vind prima

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    WEet je er is nog een dame die met an-naas is begonnen.

    Dus als er dames zijn die met an-naas willen beginnen kunnen we dat doen. En dan vandaar bijhouden hoeveel hizb gelezen is.

    Ik vind prima
    Ik zal het hier meedelen.

    Mijn zoontje gaat ook helpen want bijna heel de week heeft hij Quran lessen.

    Hoe motiveer je eigenlijk kinderen?


    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  6. #36
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Oh ik wist niet dat ik me hier moest aanmelden. Bij deze dus, zet me maar ergens bij als je wil. Ik begin wel vooraan, als je het niet erg vindt. Ik begin officieel vandaag.
    Hoe lezen jullie. Ik Arabisch met de reciteur zodat ik geen fouten maak en als ik het begrjp dan ga ik gewoon door, zo niet dan stop ik even en zoek de betekenis op.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    728
    15-03-2015

    Ik wil in sha Allah ook mee doen

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    7.563
    31-12-2014

    Salaam alaykum

    Upp voor jullie allemaal...

    Fi amaani Allah
    قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللّهُ وَيَغْفِرْ لَكُمْ ذُنُوبَكُمْ وَاللّهُ غَفُورٌ رَّحِيمٌ ﴿٣١﴾

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Ik zal het hier meedelen.

    Mijn zoontje gaat ook helpen want bijna heel de week heeft hij Quran lessen.

    Hoe motiveer je eigenlijk kinderen?
    Mashallah. Doet hij hifd door de weeks?

    Je helpt kinderen leren als je vanuit hun basisbehoeften werkt. Het kind leert als de sfeer veilig en fijn is. Het is niet onderdruk en het is speels en uitdagend. Het kind leert als hij gestimuleerd wordt door het gevoel te geven dat hij het kan. Je stimukeert het met belonen. Ook wil het kind voelen en laten ziwn dat hij het zelf kan onafhankelijk van jou.

    Kinderen vinden het leuk om samen te leren. Vooral met hun ouders

    Dus samen lezen, belonen, uitdagen, de leessfeer, leesopdracht aantrekkelijk en speels maken.

    Dit kun je vorm geven door aantrekkelijke boekjes te kopen, het kind bijvoorbeeld betrekken bij het inrichtwn van een rustige leeahoek waar jullie samen kunnen lezen.kinderen vinden het leuk als je zegt dit is ons leesplekje en de enegelen komen ons bezoekenlaten we hey mooi maken en lekker laten ruiken. Kortom als hij het met al zijn zintuigen beleeft krijgt hij de wil en zin om te leren.

    Het moet vanuit genieten niet alleen moeten
    En het moet betekenis hebben voor het kind. De gelezen stukken betrekken in hrt leven van een kind. Op kindniveau natuurlijk

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk

  10. #40
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Dames, de koran uitlezen is toch beginnen met Fatiha en dan surat bakarah? Fatiha is 1, Bakarah is 2 Ahl Imraan is 3 lijkt mij meest logische volgorde. Anders begin je bij 114 en dan 113
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  11. #41
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    @Roumaisa, ja idd dat is logischerwijze de juiste volgorde. Zo doen ze het bijvoorbeeld ook bij de tarawee7 in de Ramadan. Als je met hifz begint dan doe je het wel achterste voren, dus eerst surat an-naas en dan zo naar het begin toe werken.
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  12. #42
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Er is mashallah nog een groepje erbij gekomen.

    Qurangroepje 4




    golden_nadoriaa (1)
    Start: 8-4-2017
    Doel per dag: Half uur
    Einddoel: Koran uitlezen
    Tot nu toe gelezen:
    Sterren:

    innoe
    (2)
    Start: 8-4-2017
    Doel per dag: Half uur
    Einddoel: Koran uitlezen
    Tot nu toe gelezen:
    Sterren:

    romaisa (3)
    Start: 8-4-2017
    Doel per dag: Half uur
    Einddoel: Koran uitlezen
    Tot nu toe gelezen:
    Sterren:

    flowertje22 (4)
    Start: 8-4-2017
    Doel per dag: Half uur
    Einddoel: Koran uitlezen
    Tot nu toe gelezen:
    Sterren:

    bloemie (5)
    Start: 8-4-2017
    Doel per dag: Half uur
    Einddoel: Koran uitlezen
    Tot nu toe gelezen:
    Sterren:



    Flowertje22 en bloemie. yoehoeeeeeeeeee. Hoe gaat het daar?

  13. #43
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Je begint toch bij surat al fatiha dan nass dan falaq etc?

  14. #44
    MVC Lid

    Reacties
    9.411
    07-10-2009

    Iemand toevallig een goede app waar je dat in het Nederlands kan lezen ? (plus vertaling)
    gaat makkelijker en kan overal ipv boekje erbij te pakken

  15. #45
    MVC Lid

    Reacties
    1
    09-04-2017

    Nog niet zo snel, eerst de juiste Quran in huis halen. Nog even wennen. Maar ben overtuigd van Zijn Goedheid.