1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Quran dames, we zoeken meer dames die mee willen doen.

    Het staat in de Ramadankribels topic, maar ik vraag het nogmaals in een speciale topic.

    Zijn er dames die graag de koran willen lezen en maar niet kunnen beginnen. Heb je altijd al de koran een keertje uit willen lezen en is het je tot nu toe niet gelukt?
    Doe met ons mee en word lid van het qoranclubje.

    In dit clubje krijg je steun, tips, motivatie. Zodat je eindelijk begint aan je droom. Wij gaan je helpen, maar jij gaat het doen. Jij gaat tijd maken voor jezelf. Jij gaat de sfeer en de kans creëren. En jij komt erachter wat jou tot nu toe in de weg heeft gestaan om jouw droom niet uit te laten komen.

    De regels:

    De bedoeling is dat we elke dag een half uur de koran lezen. We beginnen met surat Al-fatiha en lezen verder ieder op zijn eigen tempo tot we de koran bi-idni Allah helemaal uitgelezen hebben. Ook houden we dagelijks bij hoeveel iedereen gelezen heeft Dit is belangrijk voor de motivatie en doorzetting.

    Je mag langer dan een halfuur lezen, maar ik raad je aan om rustig te beginnen, zodat je het beter en langer volhoudt. Lukt het je niet om een halfuur te lezen? Probeer dan 15 minuten en als het echt niet gaat probeer je 5 minuten. Je zult zien dat zodra je begint met lezen vanzelf de zin krijgt om door te gaan. Heb je echt niet langer dan 5 minuten kunnen lezen? Wees toch trots op deze kleine prestatie en heb de intentie om de volgende dag in challah langer te lezen.

    Het leek mij het beste om tussen Maghreb en Isha gebed te lezen. Dit is mijn persoonlijke voorkeur, omdat ik na salat Isha direct slaap. Maar je kunt ook na Salat Isha of na salat Fajr lezen. Kies een moment die rustig is en waarvan jij weet dat je dan dagelijks kunt lezen.

    Breng de volgende dag kort verslag.
    Hoeveel heb je gelezen en eventueel je ervaring of je vraag.

    Dit is jouw momentje. Zorg voor een rustige plek en een fijne sfeer. Kijk of je een hoekje kunt inrichten in je huisje voor deze iebadah. In je relaxing corner is het de bedoeling dat niemand je stoort. Het is jij en Allah en zijn mooie woorden. En vergeet niet zuster, zoals jij het nu de tijd geeft en gezelschap houdt, zal het jou inchallah ook gezelschap geven later. Zoals jij het nu zoekt, zal het jou later ook zoeken. Allah brengt samen wat elkaar lief heeft!

    En voor nu zal het je vooral rust in je hart, je ziel en je lichaam geven. Gun jezelf dit momentje.




    ---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
    En bekijk de lijst van de leden die mee gaan doen.
    We starten vandaag, maar je mag ook morgen starten.

    Ik nodig je uit, word nu lid. Dit is je kans!


  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Quranclubje




    Sterren systeem

    ** Voor de motivatie en mooie intentie verdien je een
    ** Elke hizb die je uitleest levert een
    ** Elke 2 hizb die je leest zijn samen een juze en levert het een
    ** Elke 5 juz2 die je leest levert een
    ** De eerste 10 juze zijn 1/3 van de koran. Je bent nu een brons-lid en dat levert een
    **Als je 20 juze leest word je een zilver-lid en dat levert een
    **Als het je lukt om de hele koran uit te lezen heb je de gouden-ster dik verdiend






    Qurangroep 1

    1. Mamavanm
    2. Dalilah
    3. kappergezocht
    4. Niet-Marokkaans
    5. shopverslaafde

    Qurangroepje 2

    1. jemaa
    2. Xaviera
    3. elmagrebia
    4. Integere
    5. Groene_kreeft

    Qurangroepje 3

    1. Myrtus
    2. sagira11
    3. Boekenwurmin
    4. reasonable12
    5. olifantje
    6. golden_nadoriaa

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    4.616
    08-05-2013

    Salaam wa alaykum. Had al in je andere topic aangegeven dat ik mee wou doen.
    De Profeet ( Vrede zij met hem) zei: ”Het vervloeken van een gelovige is (alsof je hem) vermoordt.”
    "Degenen die geloven, en wier hart rust vindt in de gedachtenis aan Allah. Ziet toe! in het gedenken van Allah kunnen de harten rust vinden." (Surah 13 : Ayah 28)

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Niet-Marokkaans Bekijk reactie
    Salaam wa alaykum. Had al in je andere topic aangegeven dat ik mee wou doen.

    Waleikum salam

    SOrry dame ik ga je naam gelijk erbij zetten.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Ik wil ook graag meedoen


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    En wat een mooie initiatief van je. Machallah


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.317
    29-01-2009

    Ik doe ook mee en begin bi idnillah vandaag.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    107
    18-01-2014

    Ik doe ook graag mee en start vandaag bi idni Allah. Het is een prachtig inititief.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Moge Allah je rijkelijk belonen voor dit initiatief.

    Ik begin vanavond in sha Allah en begin ook met een half uur idd.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    187
    21-12-2015

    Ik wil ook mee doen...
    Ik begin ook vandaag in shaa Allah

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    113
    26-11-2015

    Wat een mooi initiatief ma sha Allah. Ik zou graag mee willen doen en begin vandaaf in sha Allah.

    PS: I hope you're happy.


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6
    19-10-2016

    Ik doe ook graag mee!

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Ik ben op bezoek geweest hele dag en ook nog erg ziek. 5 min gelezen wat erg weinig is. Morgen inchallah 30 min


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    37.230
    10-05-2012

    Kom net thuis van familiebezoek en ben eerlijk gezegd echt moe maar moet me aan m'n afspraak houden. Eerst bidden dan een half uurtje lekker lezen!

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    De nieuwe dames welkom!

    Ik zal morgen in challah iedereen op de lijst zetten + verslag

    @ Integere 5 min heel goed! Voor elke letter krijg je een hasanat x 10. Je hebt masahallah wat letters gelezen. Moge Allah je belonen.
    Laat me weten tot hoe ver je hebt gelezen.
    En Allah yechafiek

    @ Xaviera, goedzo meid. Als je halfuur te lang vindt, begin je met minder. Als je maar leest. Het gaat erom dat we beginnen en dat we door zetten. Al is het maar 1 minuut.
    Trots op jou