1. #91
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Furrby ik zal jou in een groepje plaatsen samen met de nieuwe dames.

  2. #92
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    We hebben meer dan 20 dames en 6 ervan hebben gereageerd. Waar is de rest?

    Dames probeer dagelijks te lezen al is het 5 minuten.


    Romaisa 2:163


    Xaviera blz 22


    Sagira11 blz 56


    Integere 2: 111


    Niet- Marokkaans 2:42


    Innoe: 2:72


    Mamavanm: Ik ben klaar met surat al baquarah vanavond in challah beginnen met al imraan.



    Respect voor de dames die al zo ver zijn. En respect voor de dames die doorgaan al is het in kleine mini stappen. Je bent jezelf aan het trainen om sterker te worden.

  3. #93
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008


    Sterren systeem

    ** Voor de motivatie en mooie intentie verdien je een
    ** Elke hizb die je uitleest levert een
    ** Elke 2 hizb die je leest zijn samen een juze en levert het een
    ** Elke 5 juz2 die je leest levert een
    ** De eerste 10 juze zijn 1/3 van de koran. Je bent nu een brons-lid en dat levert een
    **Als je 20 juze leest word je een zilver-lid en dat levert een
    **Als het je lukt om de hele koran uit te lezen heb je de gouden-ster dik verdiend


  4. #94
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Ik haat mezelf. Kan mezelf vaak niet aan mn eigen gemaakte afspraak houden. Had het gisteren weer druk gehad. [emoji19] [emoji19]
    Voel dat ik heb gefaald door niet eens een blz te hebben gelezen.

    Vandaag in sha Allah echt een begin maken.

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  5. #95
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Dalilaah Bekijk reactie
    Ik haat mezelf. Kan mezelf vaak niet aan mn eigen gemaakte afspraak houden. Had het gisteren weer druk gehad. [emoji19] [emoji19]
    Voel dat ik heb gefaald door niet eens een blz te hebben gelezen.

    Vandaag in sha Allah echt een begin maken.
    Dalilah het is belangrijk dat je het gevoel van falen vervangt door het gevoel van door willen zetten. Opstaan en doorgaan.
    Ik raad je aan om niet gelijk een halfuur te lezen. Probeer 5 minuten of 10 minuten. Het is in jouw geval denk ik belangrijk nu dat je een succeservaring krijgt.

  6. #96
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Dalilah het is belangrijk dat je het gevoel van falen vervangt door het gevoel van door willen zetten. Opstaan en doorgaan.
    Ik raad je aan om niet gelijk een halfuur te lezen. Probeer 5 minuten of 10 minuten. Het is in jouw geval denk ik belangrijk nu dat je een succeservaring krijgt.
    Pff ja lastig. Thanks! Kleine gaat er vandaag vroeg in en dan knallen in sha Allah. Wil toch wel op zn minst een uur er voor zitten in sha Allah.

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  7. #97
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Dalilaah Bekijk reactie
    Pff ja lastig. Thanks! Kleine gaat er vandaag vroeg in en dan knallen in sha Allah. Wil toch wel op zn minst een uur er voor zitten in sha Allah.
    Waarom moet je een uur voor uit trekken lieverd. Je wilt het zo goed doen dat je blokkeert. Neem gewoon rustige stappen, echt waar dat is het beste. Het moet niet perfect, hou maar gewoon rustigaan.

    Als je de spanning hoog houdt vanaf het begin, trekt het ook keihard terug naar de start. Beetje bij beetje.

    Ben je een beetje een perfectionist?

  8. #98
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Waarom moet je een uur voor uit trekken lieverd. Je wilt het zo goed doen dat je blokkeert. Neem gewoon rustige stappen, echt waar dat is het beste. Het moet niet perfect, hou maar gewoon rustigaan.

    Als je de spanning hoog houdt vanaf het begin, trekt het ook keihard terug naar de start. Beetje bij beetje.

    Ben je een beetje een perfectionist?
    Haha is dat zo duidelijk? [emoji12]
    Ja ik kan er niet tegen als dingen niet goed gaan of niet zoals ik ze gepland had.

    Een uur omdat ik al een paar dagen gemist heb. Als ik stap voor stap te werk ga, haal ik het niet in en behaal ik mn doel niet. Zo denk ik.
    Maar ja, ramadan komt eraan, op zich tijd zat.

    Maar ik begrijp wat je bedoelt [emoji8]

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  9. #99
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Ik heb gisteren niks gelezen dus kwam ik hier ook niet. Beetje afgang. Vanavond ga ik inhalen en probeer tot bij soerat al waqi3a. Nu heb ik soerat al balaad.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  10. #100
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Dal inshallah kan je je goede intenties waar maken. Kies idd een rustig moment van de dag zodat je er alle aandacht kan geven. Ik begin ook pas laat als alle klusjes (incl kinderen op bed) klaar zijn. Voorheen (tot paar dagen terug hihi) was dat mn tv moment en pakte ik later de koran of telefoon om ff te lezen. Nu pak ik m gelijk en als je eenmaal begint gaat t vanzelf inshallah.

    Begin anders met 15 min na salat maghreb, elke dag kanje dan opbouwen door meer te lezen of te verdelen over de dag bv 15 min na dhor gebed en 15 min na magreb

    Allah i3ounek meid en ons allen inshallah!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  11. #101
    MVC Lid

    Reacties
    187
    21-12-2015

    Wat ook goed werkt is net voor het gebed of na het gebed 1 of 2 bladzijdes lezen....
    Moge allah het ons vergemakkelijken

  12. #102
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Dames niet inhalen! Alleen al als je denkt dat je het dubbele tijd moet gaan lezen straks terwijl je moe bent ga je afhaken. Het beste is dat je je gewoon aan de tijd houdt, lukt het niet dan lees je korter. Lukt het echt echt niet. Dan probeer je het de volgende keer.

    Vergeet niet dat lweswes en shaytaan nu er alles aan gaat doen om je niet door te laten gaan met dit. Je krijgt influisteringen. Of je doet alles goed of niet. Je hebt gisteren niet gelezen je moet alles lezen.

    Onthoud dames we willen niet snel naar de top. We willen genieten van de gezelschap van de koran. Dat is wal ik jullie wil leren eigenlijk. Niet alleen resultaat gericht zijn, maar ook procesgericht. Hoe ziet de weg naar het einde eruit.

  13. #103
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door sagira11 Bekijk reactie
    Wat ook goed werkt is net voor het gebed of na het gebed 1 of 2 bladzijdes lezen....
    Moge allah het ons vergemakkelijken
    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Dal inshallah kan je je goede intenties waar maken. Kies idd een rustig moment van de dag zodat je er alle aandacht kan geven. Ik begin ook pas laat als alle klusjes (incl kinderen op bed) klaar zijn. Voorheen (tot paar dagen terug hihi) was dat mn tv moment en pakte ik later de koran of telefoon om ff te lezen. Nu pak ik m gelijk en als je eenmaal begint gaat t vanzelf inshallah.

    Begin anders met 15 min na salat maghreb, elke dag kanje dan opbouwen door meer te lezen of te verdelen over de dag bv 15 min na dhor gebed en 15 min na magreb

    Allah i3ounek meid en ons allen inshallah!
    Goede tips dames.

    Waar lezen jullie?

  14. #104
    MVC Lid

    Reacties
    187
    21-12-2015

    Ik lees meestal in de avond thuis met de kindern als ik met alles klaar ben...

  15. #105
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Dalilaah Bekijk reactie
    Haha is dat zo duidelijk? [emoji12]
    Ja ik kan er niet tegen als dingen niet goed gaan of niet zoals ik ze gepland had.

    Een uur omdat ik al een paar dagen gemist heb. Als ik stap voor stap te werk ga, haal ik het niet in en behaal ik mn doel niet. Zo denk ik.
    Maar ja, ramadan komt eraan, op zich tijd zat.

    Maar ik begrijp wat je bedoelt [emoji8]
    Ook al komt de ramadan en je bent niet klaar met lezen is het niet erg.
    Denk eraan ik ga genieten van dit ritje. Ik ga lekker een plekje voor mij zelf reserveren misschien met een kopje thee en een geurkaarsje. DEsnoods met een voetenbad. Helemaal relaxen en ga je lekker het boekje pakken. En ga je lekker lezen
    5 minuten, 10 minuten, maakt niet uit.

    Waar het om gaat is dat de koran dagelijks in ons leven aanwezig moet zijn. Dat we dagelijks in aanraking zijn met de woorden van Allah. Dat we het lezen met ons hart en dat we er van gaan leren.
    En dan kom je wel. Maar ma3lich dat perfectionisme herken ik wel. Het komt wel goed mee