1. #376
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Wa alaikoum salam,

    Subhanallah mij lukt t ook niet om goed door te lezen de afgelopen dagen. Bij mij is t vermoeidheid en dan zijn mijn ogen ook geïrriteerd (ook last van hooikoorts) hoop vandaag inshallah goed door te kunnen lezen.

    Tbarkallah jij bent ook ver gekomen, het zijn wel allemaal lange suar nog.
    Sterkte die hooikoorts is echt waardeloos.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #377
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Integere Bekijk reactie
    Sterkte die hooikoorts is echt waardeloos.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Ja klopt gelukkig heb ik t niet zo erg, maar toch die branderige ogen. Alhamdoelilah t weer zat vandaag mee :-)
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  3. #378
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Dames jullie zijn op een punt gekomen dat je spanning begint te voelen. Vergeet niet dat je iets doet, wat je normaal niet op deze manier doet en niet een lange tijd achter elkaar.

    Jullie hebben iets moois bereikt, maar hebben nog even door te gaan naar de finish.... Het voelt soms zwaar en vermoeid, maar zo bouw je toch ook je weerstand op.
    Je hebt wel constant motivatie nodig. Dus blijf je intentie herhalen en vraag Allah je te helpen om door te zetten met deze mooie iebadah.


    Nog even wat mooie plaatjes om te motiveren.
    Ja klopt is ook zo en ik ga zeker dagelijks door inshallah alleen niet dagelijks met grote stappen. Alhamdoelilah ben ik wel blij als ik al wel wat heb gelezen en heerlijk die lange dagen zo maar merk ook dat t laatste tijd weer rommelig druk wordt (afronding schooljaar kids, verplichtingen, vakanties en als t mooi weer is willen ze ook hele dag buiten zijn) ik lees nu ook veel vaker na dhor/asr en soms ook nog voor maghreb, daarna wordt t te laat en zijn mn ogen minder en mn concentratie ook (zo klinkt als een 60+ hihi)

    Ghair inshallah en shokran voor je woorden!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  4. #379
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Integere Bekijk reactie
    Je bent zo lief mamavanm


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    dankjewel

  5. #380
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Salaam alaikoem!

    Heb het ineens druk deze weekend. Dus ik moet vandaag proberen om sora Alqalam volledig te memoriseren.
    Je plant maar Allah is de planner!

    Opla dames

  6. #381
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Salaam alaikoem!

    Heb het ineens druk deze weekend. Dus ik moet vandaag proberen om sora Alqalam volledig te memoriseren.
    Je plant maar Allah is de planner!

    Opla dames
    Wa alaikoum salam!

    Inshallah gaat het je lukken!!
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  7. #382
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Wa alaikoum salam!

    Inshallah gaat het je lukken!!
    Het is geluktttttttttttttt!
    Wat ben ik trost op mijzelf zeg hahaha.

    Bedankt voor de motivatie!!

    Opla voor jullie allen. A.s maandag begin ik met een nieuwe sora..

  8. #383
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Het is geluktttttttttttttt!
    Wat ben ik trost op mijzelf zeg hahaha.

    Bedankt voor de motivatie!!

    Opla voor jullie allen. A.s maandag begin ik met een nieuwe sora..
    Allahoe Akbar!!
    Zonder dat ik je ken ben ik ook heel trots op je Allahoema barek. Weet nl hoe moeilijk en frustrerend t is als je een surat of ayat wil leren, je wilt t nl goed doen.
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  9. #384
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Ja klopt is ook zo en ik ga zeker dagelijks door inshallah alleen niet dagelijks met grote stappen. Alhamdoelilah ben ik wel blij als ik al wel wat heb gelezen en heerlijk die lange dagen zo maar merk ook dat t laatste tijd weer rommelig druk wordt (afronding schooljaar kids, verplichtingen, vakanties en als t mooi weer is willen ze ook hele dag buiten zijn) ik lees nu ook veel vaker na dhor/asr en soms ook nog voor maghreb, daarna wordt t te laat en zijn mn ogen minder en mn concentratie ook (zo klinkt als een 60+ hihi)

    Ghair inshallah en shokran voor je woorden!
    Vervelend van je hooikoorts! Allah yechafiek

    WAt betreft je andere reactie. Even saaie en langdradig fantasierijke visualisatie van mij, maar dat zijn jullie nu gewend.
    Ken je dat dat je in stressvolle omstandigheden iemand treft. Je raakt met elkaar in gesprek maar je hebt haast en doet kortaf. Beetje bij beetje raakt het gesprek je aan, je krijgt een klik en vindt het gesprek plezierig. Tot je merkt dat je best geniet van het gesprek en eigenlijk langer wilt praten nu hoop je dat het gesprek niet stopt.
    Subhanallah zo'n proces kan je ook lopen met de koran. Langzaam komt het in je hart en worden de woorden die je leest een maatje die je wilt leren kennen. Vooral als je erachter komt dat er heel veel in verborgen zit.
    En dan komt het moment dat je tijdens de drukte en chaos vlucht naar je maatje voor rust ipv van af, omdat je het als extra zorg of taak ziet.

    Het is mooi om de koran uit te lezen. Maar het haasten er in doet lijken alsof men er snel van af wilt. Hoeft niet natuurlijk zo te zijn!
    Het is juist mooier om de koran te associëren met rust ipv verplichting. Alles wat ons rust geeft trekt ons aan. En dan zie je dat je juist in alle chaos en drukte graag je momentje pakt met de koran. Al helemaal als je denkt dat Allah daarin tegen ons praat.

    Dit is niet iets wat je moet bereiken van de ene op de andere dag. Het is echter wel een mooie doel vind ik, nog mooier dan de koran uit te willen lezen.

  10. #385
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Het is geluktttttttttttttt!
    Wat ben ik trost op mijzelf zeg hahaha.

    Bedankt voor de motivatie!!

    Opla voor jullie allen. A.s maandag begin ik met een nieuwe sora..
    MAshallah !!!! Wat goed van je!!! Heerlijk gevoel geeft dat he haha
    in challah de volgende sora

  11. #386
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Allahoe Akbar!!
    Zonder dat ik je ken ben ik ook heel trots op je Allahoema barek. Weet nl hoe moeilijk en frustrerend t is als je een surat of ayat wil leren, je wilt t nl goed doen.
    Wat een lieve reactie!

  12. #387
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    MAshallah !!!! Wat goed van je!!! Heerlijk gevoel geeft dat he haha
    in challah de volgende sora
    Dank u wel! Ik glimlach heel de tijd haha. Nu ken ik met een gerust hart morgen beginnen met voorbereiding voor de moskee!

  13. #388
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Ameen mamavanm!

    Ik herken idd wel heel veel uit je tekst alhamdoelilah geeft t me zeker rust als ik aan t lezen ben. Doe t ook wanneer ik niet nog verplichtingen heb kort na t lezen dan ben je alleen maar daar mee bezig.

    Alhamdoelilah de Koran heeft altijd een mooi aantrekkingskracht en dat is zo bijzonder.

    Alhamdoelilah voor maghreb surat Hud uitgelezen en een beginnetje gemaakt met surat Yusuf tot 12:6
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  14. #389
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Alhamdoelillah romaisa

    Vandaag heb ik surat al furkaan af. Ik hoop in cha allah dat ik vanavond ook kan lezen

  15. #390
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Surat al khaf gelezen en tot 9:50 gelezen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk