1. #256
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Surat al nisa eindelijk uitgelezen elhamdolilah.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #257
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Leuke reactie masha allah. Je hebt wat doorzettingsvermigen nodig wil je aan dit vasthouden en sar heb jij zejer. Ik heb het vanaf het begin al gemerkt mashallah. Maar volgens mij ben jij ook geen perfectionist dat kan soms ookbehoorlijk in de weg staan. De shaitan maakr er ook gebruik van.

    Wat een goede tip. Idd van te voren inschatten of je wel of niet op die tijd kunt lezen.


    Ga zo door meid masha allah 3lik



    Ik heb gisteren ook maar 5 minuten gelezen. Ik kwam tot 7:30. De vermoeidheid slaat toe. Ik zit in de zwangerschapsfase datik soms alleen in bed wil liggen. Mn lichaam werkt niet mee.
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Inchallah gaat de vermoeidheid snel over


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  3. #258
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Zelf Bekijk reactie
    Hier zuster Taktubu

    Sora Al Mulk volledig gememoriseerd, nog wel af en toe kleine foutjes
    Ben elke dag deze mooie sora aan het herhalen. Maar daarnaast begonnen met sora Alqalam.
    Masha Allah meid. Reciteer hem steeds voor het slapen gaan samen met de adkar voor het slapen gaan. Volgens mij dient het ook als bescherming tegen de marteling van het graf.

  4. #259
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Integere Bekijk reactie
    Gefeliciteerd met je zwangerschap. Inchallah gaat de vermoeidheid snel over


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Baraka Allaho fiki. In challah

    MAshallah 3lik echt trots op jou. Met klein stapjes klim je steeds omhoog.

    Ik heb gisteren 13 ayat gelezen van surat Al-a3raaf was zooo moe. Maar ik ben blij mee.

    Nu tot 7:43

  5. #260
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Ik antwoord later want moet terug lezen. Verder heb ik niet meer gelezen. Vanavond terug

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  6. #261
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Olijfje we wachten met smart af

  7. #262
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    @Integere: We gaan steeds gelijk op,zus:-). Ik heb gisteren ook eindelijk surat nisaa uitgelezen. Ik moest en zal het gisteren afronden en alhamdullilaah ook gelukt. Het gaat bij mij ook helaas langzamer van verwacht, maar ik ga echt beter mijn best doen in chaa Allah.

    @MamavanM: Jazaaki Allah khayran voor je harde maar treffende woorden. Als ik naar mezelf kijk, klopt een goed deel echt wel. Het punt was dat ik alles uitstelde voor in bed. Dus voordat ik ga slapen doe ik hifz en daarna nog lezen, maar ik was dan meestal te moe om flink door te pakken met lezen. Nu de kinderen vakantie hebben, heb ik in de avond meer ruimte voordat ze gaan slapen. Wat deed ik de afgelopen dagen, in dat extra vrije uurtje ging ik ramen lappen, was doen etc., ipv koran te pakken. Gisteren heb ik het dus niet gedaan en surat nisaa uitgelezen. Ik ga ook proberen het lezen eerder op de dag te doen en niet na hifz want je bent dan al gewoon te moe van heel de dag en alles.


    Waar ik ook tegen aan loop is het vrijwillig vasten. Ik heb nog geen enkele dag gevast deze maand. Ik zie er tegenop en schuif het steeds naar voren met de smoes dat ramadan nog ver is en dat ik nog tijd heb. Dit moet ik anders doen. Ik wil eigenlijk morgen vasten, maar vrijdag is niet echt geschikt daarvoor. Zaterdag heb ik les in de avond en kan dan niet gaan iftarren tussen door pas na 22 u en dat is weer iets te veel voor een eerste x vasten na lange tijd. Dus ik wil zondag vasten, wie doet mee zodat we elkaar motiveren en ik weer niet afhaak. Als iemand mee doet, dan moet ikook wel:-).
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  8. #263
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    innoe welkom terug. Wat een mooie reflectieverslag. Het beste is idd om van te voren in te schatten wanneer je fris en fruitig bent en geen verplichtingen hebt, zodat je ook kunt genieten van het lezen.
    Daarom vind ik het zelf persoonlijk beter om na fajr te lezen. Subhanallah je hebt op dat moment zo'n energie en je bent zo helder in je hoofd. Ook hifd is op dat moment beter. Na isha doe ik liever niks. Hoe sneller je slaapt, hoe beter je slaap en makkelijker men opstaat voor alfajr.

    Uitstellen van het lezen tot aan het einde van de dag is net als als ik klaar ben met alle belangrijke dingen, dan ga ik wel aan de slag met de koran. Dit terwijl je weet dat je er eigenlijk niet aan toe komt. Alhoewel, er zijn ook mensen die het bewust zo laat om hun dag juist rustig af te sluiten zij ontspannen zich met het lezen van de koran. Het is een beetje zelf schatten wat beter voor je is.

    Ow ja ik ken het van het vasten. Ik wilde rajab vasten, maar kwam niet veel van, omdat ik ook vaak misselijk was. Allaho lmosta3aan.
    Ik kan helaas niet mee vasten op zondag, anders had ik het met alle plezier gedaan. Ik hoop dat er andere leden mee willen vasten in deze mooie maand. Moge Allah het van ons accepteren.

  9. #264
    MVC Lid

    Reacties
    16.157
    02-11-2003

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Kunnen jullie wanneer het lukt kort verslag brengen? Ook als je niet gelezen hebt. Ik wil even wat schrijven en het is niet om jullie het faalgevoel te geven, maar je zult misschien wel wat spanning voelen. Die spanning is nodig in ons leven, anders kom je niet vooruit. Je blijft in het vertrouwde waar het fijn is en waar alles gewend is.

    Ik heb de afgelopen dagen verschillende berichten gelezen. Ik wil absoluut niet het schuldgevoel geven of zorgen dat jullie de volgende keer niks meer zeggen. Nee blijf het wel melden. Maar ik las van alles, van logees, bezoek, ziekte, werk, kinderen, etc. Alles wat men tegenhoudt om te lezen.
    Maar ik wil jullie een vraag stellen en ik wil dat je daar heel eerlijk een antwoord op geeft. Je hoeft het hier niet te doen. Maar wees eerlijk tegen jezelf. Wallahi ik wil het niet tegen jullie gebruiken, maar ik wil het wel gebruiken als aanleiding om even samen na te denken over ons gedrag.

    Heb je geprobeerd 5 minuten te lezen? Oke het kan best zijn dat zelfs dat te veel of te zwaar is. Maar heb je geprobeerd een bladzijde te lezen, een halve bladzijde, 5 ayat? 1 ayat?
    1 ayat is misschien 1 seconde. En dat is belangrijk, zodat je je band met al koran niet verbreekt.
    Ik snap dat je moe bent, na je bezoek, door zieke kinderen, na je werk. Maar heel eerlijk dames tegen jezelf zijn, je hoeft mij geen antwoord te geven. Als je klaar bent met aandacht voor je bezoek, man , kinderen, de keuken is opgeruimd, het huis is klaar voor de volgende dag. Wie van jullie gaat voor het slapen , nog even lekker op de telefoon kijken, naar de laatste berichten van snapchat, instagram, facebook, whatsapp. Even heel eerlijk. Ben je daar ook moe voor? Of voelt dat juist ontspannen? Dit is niet een preekvraag, maar een reflectie vraag met jezelf!
    En ik praat niet vanuit mijn 'perfecte' stoel. Maar ik wil jullie vandaag expres die spanning bezorgen die je even na laat denken.
    Wie van jullie vindt het na een zware dag lastig om de koran of de app te pakken en 1 ayat te lezen. Gewoon dat het contact met de woorden van Allah niet verbroken wordt. Hoe voelt het op zo'n moment. Beschrijf wat je voelt, weerstand, vermoeidheid? Voelt het als een last? Oefen even de eerste volgende keer dat je denkt ik ben moe. Neem een paar seconden om even tegen jezelf te praten? Waarom voelt het zo zwaar om 1 aya te lezen en voelt het niet zwaar om door het internet te surfen de berichten op alle soorten media te lezen? Wat is het wat bij ons de weerstand geeft.

    En wat is het wat bij ons ervoor zorgt, dat we de koran de woorden van Allah in de wacht zetten. Wacht jij maar even in de kast, tot ik klaar ben met mijn verplichtingen. Wacht jij in de kast tot ik me beter voel. Wacht jij in de kast tot ik lekker in mijn vel zit. De koran heeft ons niet nodig. Maar wij hebben het wel nodig. Het is ons leidraad. Het is het licht dat ons de weg laat zien in deze donkere wereld. wat volg jij precies? Door wie of wat laat jij je leiden? Loop jij je pad met een blinddoek om, is er iemand die jou stuurt of maak je gebruik van een instructieboek? Hoe zijn jouw woorden, jouw gedrag gevormd?
    Hoe en wat ben jij nu?


    Mooie opdracht voor degene die het de moeite waard vindt.

    En sorry voor de typfouten, Ik heb het bericht snel getypt, kip in de oven moest in de gaten gehouden worden.
    Amai een echte juffrouw.

    Ik heb je hele tekst gelezen.

    Voor mezelf is de quran een uitdaging. Ik ga eerlijk zijn, met mijn hart doet het helaas nog niet veel, net als mijn gebed. Maar ik kan het niet maken tov mijn kind.

    Verder vind ik het heel mooi om eruit te lezen en te begrijpen.

    Maar het is geen ontspanning zoals hier of tv, dat ervaar ik wel.

    Dankzij jouw topic dwing ik mezelf omdat ik ook gewoon mee wil.

    Straks soerat at talaq (want niet gedaan de laatste keer) en dan soerat al Khaf en soerat a duha.

    Daarjuist kwam een vriendje van mn zoontje en die was aan het opscheppen over hoever hij staat met soera. Ik was echt fier op hem en blij dat ze daarmee ook concurreren en niet alleen de voetbal.

    Ook moest ik naar mezelf wijzen! Hij krijgt dat mee en vooral van thuis uit en daar moeten we op hameren, willen we onze kinderen moslims houden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    Wees genadevol

  10. #265
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door olifantje Bekijk reactie
    Amai een echte juffrouw.

    Ik heb je hele tekst gelezen.

    Voor mezelf is de quran een uitdaging. Ik ga eerlijk zijn, met mijn hart doet het helaas nog niet veel, net als mijn gebed. Maar ik kan het niet maken tov mijn kind.

    Verder vind ik het heel mooi om eruit te lezen en te begrijpen.

    Maar het is geen ontspanning zoals hier of tv, dat ervaar ik wel.

    Dankzij jouw topic dwing ik mezelf omdat ik ook gewoon mee wil.

    Straks soerat at talaq (want niet gedaan de laatste keer) en dan soerat al Khaf en soerat a duha.

    Daarjuist kwam een vriendje van mn zoontje en die was aan het opscheppen over hoever hij staat met soera. Ik was echt fier op hem en blij dat ze daarmee ook concurreren en niet alleen de voetbal.

    Ook moest ik naar mezelf wijzen! Hij krijgt dat mee en vooral van thuis uit en daar moeten we op hameren, willen we onze kinderen moslims houden.

    Verstuurd vanaf mijn SM-G925F met Tapatalk
    juffrouw yek

    Dat is volgens mij ook een fase, dat je de koran leest met het gevoel dat het moet niet omdat het iets met je doet of aantrekt. Maar je weet ook dat het goed voor je is, dat helpt ook zeker om door te zetten. Maar er komt ook een fase dat je een soort van nieuwsgierigheid krijgt, naar de verhalen, naar de lessen en de schatten die verborgen zitten in de koran. Ik weet ook niet hoe je in die fase komt.

    Bij mij was het begonnen na een beproeving. Ik hield me heel erg bezig met psychologie en hoe je balans krijgt in je leven en ging steeds op zoek naar hoe dat vroeger ging. En hoe de Islam daar in leidt.
    Later werd ik nieuwsgierig naar hoe Allah bepaalde dingen vertelt in al koran. JE zoekt afhankelijk naar wat je op dat moment nodig hebt, naar wijsheid, liefde, waarschuwing, sturing, lessen, troost, etc....
    En afhankelijk van wat je op dat moment nodig hebt zie je het als een gebruiksaanwijzing, als een maatje, als een licht....

    Subhanallah er zit alles in wat je nodig hebt.

    Ik ben al heel lang op zoek naar het verhaal van een joods jongetje dat zich bekeerde door een sheikh. Het verhaal met de koran is zo bijzonder. Als ik het vind zal ik het plaatsen in challah.

  11. #266
    Test: 1-2-3

    Reacties
    5.038
    05-10-2008

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    innoe welkom terug. Wat een mooie reflectieverslag. Het beste is idd om van te voren in te schatten wanneer je fris en fruitig bent en geen verplichtingen hebt, zodat je ook kunt genieten van het lezen.
    Daarom vind ik het zelf persoonlijk beter om na fajr te lezen. Subhanallah je hebt op dat moment zo'n energie en je bent zo helder in je hoofd. Ook hifd is op dat moment beter. Na isha doe ik liever niks. Hoe sneller je slaapt, hoe beter je slaap en makkelijker men opstaat voor alfajr.

    Uitstellen van het lezen tot aan het einde van de dag is net als als ik klaar ben met alle belangrijke dingen, dan ga ik wel aan de slag met de koran. Dit terwijl je weet dat je er eigenlijk niet aan toe komt. Alhoewel, er zijn ook mensen die het bewust zo laat om hun dag juist rustig af te sluiten zij ontspannen zich met het lezen van de koran. Het is een beetje zelf schatten wat beter voor je is.

    Ow ja ik ken het van het vasten. Ik wilde rajab vasten, maar kwam niet veel van, omdat ik ook vaak misselijk was. Allaho lmosta3aan.
    Ik kan helaas niet mee vasten op zondag, anders had ik het met alle plezier gedaan. Ik hoop dat er andere leden mee willen vasten in deze mooie maand. Moge Allah het van ons accepteren.
    Shukran voor je reactie. Ik ga het dalijk gelijk proberen met fajr. Ik moet toch altijd weer wachten voordat ik in kan slapen dus dan maar nuttig besteden. Goeiiuh deze!

    Nee maar dat is het niet hoor, ik stel het niet uit tot in bed omdat ik dan klaar ben met alle belangrijke dingen. Ik heb een druk hh met vier kotertjes en ik vind het bijzonder moeilijk en irriterend om constant onderbroken te worden als ik er 'in' zit. Dan daalt mijn motivatie om terug te gaan naar het vriespunt, dus dat ga ik niet meer doen.

    Ameen. Oe vasten en zw-misslijk is geen goede combi..jammer meid maar het is in deze voor een ander goed doel dat je het laat. Ga je de Ramadan wel meevasten?

    Andere dames die mee willen vasten?
    De Profeet zei: "Als je geen schaamte kent, doe dan wat je wilt.

  12. #267
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Citaat Geplaatst door innoe Bekijk reactie
    @Integere: We gaan steeds gelijk op,zus:-). Ik heb gisteren ook eindelijk surat nisaa uitgelezen. Ik moest en zal het gisteren afronden en alhamdullilaah ook gelukt. Het gaat bij mij ook helaas langzamer van verwacht, maar ik ga echt beter mijn best doen in chaa Allah.

    @MamavanM: Jazaaki Allah khayran voor je harde maar treffende woorden. Als ik naar mezelf kijk, klopt een goed deel echt wel. Het punt was dat ik alles uitstelde voor in bed. Dus voordat ik ga slapen doe ik hifz en daarna nog lezen, maar ik was dan meestal te moe om flink door te pakken met lezen. Nu de kinderen vakantie hebben, heb ik in de avond meer ruimte voordat ze gaan slapen. Wat deed ik de afgelopen dagen, in dat extra vrije uurtje ging ik ramen lappen, was doen etc., ipv koran te pakken. Gisteren heb ik het dus niet gedaan en surat nisaa uitgelezen. Ik ga ook proberen het lezen eerder op de dag te doen en niet na hifz want je bent dan al gewoon te moe van heel de dag en alles.


    Waar ik ook tegen aan loop is het vrijwillig vasten. Ik heb nog geen enkele dag gevast deze maand. Ik zie er tegenop en schuif het steeds naar voren met de smoes dat ramadan nog ver is en dat ik nog tijd heb. Dit moet ik anders doen. Ik wil eigenlijk morgen vasten, maar vrijdag is niet echt geschikt daarvoor. Zaterdag heb ik les in de avond en kan dan niet gaan iftarren tussen door pas na 22 u en dat is weer iets te veel voor een eerste x vasten na lange tijd. Dus ik wil zondag vasten, wie doet mee zodat we elkaar motiveren en ik weer niet afhaak. Als iemand mee doet, dan moet ikook wel:-).
    Echt hè. Ik hoop dat we blijven lezen inchallah


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  13. #268
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Vandaag surat al khaf gelezen. Hopelijk vanavond wat tijd en energie om wat te lezen van de nieuwe surat


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  14. #269
    MVC Lid

    Reacties
    777
    26-11-2009

    Vandaag tot 5:50 gelezen elhamdolilah


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  15. #270
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Leuke reactie masha allah. Je hebt wat doorzettingsvermigen nodig wil je aan dit vasthouden en sar heb jij zejer. Ik heb het vanaf het begin al gemerkt mashallah. Maar volgens mij ben jij ook geen perfectionist dat kan soms ookbehoorlijk in de weg staan. De shaitan maakr er ook gebruik van.

    Wat een goede tip. Idd van te voren inschatten of je wel of niet op die tijd kunt lezen.


    Ga zo door meid masha allah 3lik



    Ik heb gisteren ook maar 5 minuten gelezen. Ik kwam tot 7:30. De vermoeidheid slaat toe. Ik zit in de zwangerschapsfase datik soms alleen in bed wil liggen. Mn lichaam werkt niet mee.
    Shokran voor je lieve woorden meid! BarakAllah oefiek

    Nou ik ben juist wel een controlefreak (denk bijna t zelfde als perfectionist toch) ik moet echt alles via planning doen anders kan ik om minste geringste 'flippen'. Het is wel minder geworden met de komst van de kinderen Alhamdoelilah en mijn omgeving die t tegenovergestelde is. Maar ik moet je eerlijk zeggen het helpt enorm als je echt alles volgens 'jouw boekje' kan doen maar t kan zoals je aangaf ook vreselijk in de weg zitten. Ik probeer zo veel mogelijk mijn middenweg erin te vinden.

    Waar ik wel uit ben is dat ik niet meer wil uitstellen, ik heb wel vaker voornemens gedaan die ff van kracht waren of weer uitgesteld worden. Ik wil het goed bijhouden Inshallah ik merk dat dat de enige manier is om hierin te groeien. Ik wil weer de hifz oppakken en sneller kunnen leren. Inshallah kunnen we onze doelen waarmaken!

    Nog van harte met jouw zwangerschap, inshallah een mooie en gezonde zwangerschap met een mooi lief babietje <3
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.