1. #106
    GelukkigGetrouwd :-)

    Reacties
    5.298
    21-03-2009

    Ik wil ook meedoen, momenteel zit mijn imaan op laag pitje kweet niet wat ik heb laatste tijd. Wat ik wel weet is dat ik dit wil veranderen!!
    Kunnen we zo geen wahtsapp groep maken met iedreen die wil meedoen? Ik vergeet echt letterlijk altijd in welke topic ik nu wel of ni gereageerd heb.

  2. #107
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Het dames, weetje wat een goede app is de edele koran. Het is geschreven in het Arabisch, en in hoe je het uitspreekt geschreven (heb je een bepaald woord voor, kan er ff niet op komen) en in het nls. Hele handige app voor de liefhebbers. Ook kun je bijhouden waar je bent gebleven met lezen.

  3. #108
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Oja fonetische uitspraak is de betekenis van het woord dat ik zocht...toch?

  4. #109
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008


  5. #110
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door Esyea Bekijk reactie
    Het dames, weetje wat een goede app is de edele koran. Het is geschreven in het Arabisch, en in hoe je het uitspreekt geschreven (heb je een bepaald woord voor, kan er ff niet op komen) en in het nls. Hele handige app voor de liefhebbers. Ook kun je bijhouden waar je bent gebleven met lezen.
    Baraka Allaho fiki Esyea. Er waren dames op zoek naar zo 'n app

    Citaat Geplaatst door MoslimaForever1 Bekijk reactie
    Ik wil ook meedoen, momenteel zit mijn imaan op laag pitje kweet niet wat ik heb laatste tijd. Wat ik wel weet is dat ik dit wil veranderen!!
    Kunnen we zo geen wahtsapp groep maken met iedreen die wil meedoen? Ik vergeet echt letterlijk altijd in welke topic ik nu wel of ni gereageerd heb.
    Ik weet niet of iedereen dat fijn vindt, maar ik hoop dat de dames die het een leuk idee vinden contact met je opnemen. Bedankt voor je bijdrage.

  6. #111
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008


  7. #112
    MVC Lid

    Reacties
    1.615
    01-07-2013

    Citaat Geplaatst door MamaVanM Bekijk reactie
    Baraka Allaho fiki Esyea. Er waren dames op zoek naar zo 'n app



    Ik weet niet of iedereen dat fijn vindt, maar ik hoop dat de dames die het een leuk idee vinden contact met je opnemen. Bedankt voor je bijdrage.
    Wat fiki barak Allah. [emoji182] . Mogen we er veel profijt uithalen InshaAllah

  8. #113
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Hebben de kinderen ook al de kriebels? Zo nee, waar wacht je op? Aan het werk!

    Haal de slingers uit de doos en de knutseelspullen te voorschijn. Maak de mooiste knutselwerken en een maandkalender. Maak de kinderen blij met de komst van de mooiste maand. Beloon ze, stimuleer ze, maak ze blij, maak ze actief en creatief.

    Haal je inspiratie hier en deel met ons je mooie werkjes.


  9. #114
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Knutsel met je kinderen een gebedshoekje. Heerlijk om in alle rust samen de koran te lezen en in contact te komen met je heer. Of om je nachtgebed te verrichten.




  10. #115
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Ramadan komt eraan, iedereen mag het weten en iedereen mag het zien. Een maand om trots op te zijn.


  11. #116
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Ramadan is de maand waarop we in training gaan. Er vindt heropvoeding plaats van de ziel en het lichaam. Wees het voorbeeld voor je kinderen. Doe voor door te letten op je gedrag en handelen en leer ze al doende elke dag iets bij.

    Zo wat wil je dat jouw kinderen meenemen van dit mooi geloof?

    Leer ze het geven en vergeven. Leer ze het handelen vanuit liefde.

  12. #117
    ouwe rot in het vak

    Reacties
    19.058
    25-12-2001

    Mashallah wat leuke tips en ideeën, vooral dat gebedshoekje. Super schattig
    Internet is maar internet, dus neem niet alles zo serieus!
    PM staat weer uit losers! En ik wil ook geen vrienden zijn met wie dan ook! Mn kinderen zijn waarschijnlijk ouder dan jij! Kssst kssst.

  13. #118
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Citaat Geplaatst door roumaisa Bekijk reactie
    Mashallah wat leuke tips en ideeën, vooral dat gebedshoekje. Super schattig
    haha ja he

    Ik heb van de action van die mooie gekleurde lampjes gekocht, was toen in de tijd van kerst. Er zitten geen sterren in of andere symbolen. Dacht perfect om een hoekje mee te versieren of een ramadan hoekje met infoboekjes, werkjes, spulletjes.

  14. #119
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Om meer gevoel te geven, kun je je kinderen prikkelen met foto's van de ramadan over de hele wereld. Laat ze foto's zien van moslims over de hele wereld en hoe ook zij met trots aan de ramadan mee doen. Ramadan is veel meer, mooier en de Islam groter dan wat ze zien in hun stadje of aan het tafeltje van mama of oma. Laat ze verschillende mensen zien, uit de verschillende landen, verschillend van elkaar in taal en uiterlijk en hoe dit mooi geloof ze bij elkaar brengt. La ilaha illa Allah
    Laat ze filmpjes zien van het gebed in Mekkah. Praat over al die nationaliteiten, dat ze van alle hoeken van de wereld komen. En hier samen staan. Met een woord brengt de imam ze in mooie strakke rijen. En als hij begint staan ze samen als één man Allah te aanbidden. Taal, uiterlijk, afkomst, niks van dat doet er op dat moment toe. Laat de kleine hartjes voelen en beleven wat voor moois dit prachtig geloof geeft, het ware geluk.

    Laat ze de verschillende iftartafels zien. Sommige groot en sommige klein. Leer ze het verschil en leer ze de simpelheid. Leer ze te waarderen wat ze hebben en dankbaar te zijn. Leer ze te delen. Want daar gaat het om. Niet dat je heel veel hebt, maar dat je het ook kunt delen. Laat ze vaak tijdens de ramadan samen helpen met het bereiden van de iftar en leer ze dat Allah al barakah geeft in weinig eten. De tafel hoeft niet vol en groot te zijn. Al barakah zit in het beetje dat we samen in liefde delen en dankbaar voor zijn.

    Denk verder na. Wat wil jij je zaadjes geven. Wat voor bloemetjes wil je later zaaien mama.

















  15. #120
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008