1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    de mooiste huwelijks-eis:'ik wil dat we 1 kind adopteren'.

    In 1 van de laatste jaren waren er meer dan 20 binnenlandsadopties en rond de helft van de kinderen kwam terecht in een gezin van tweevaders Laten we dit (adopteren)van ze leren

    De waarde van (goed )opvoeden in de islam :
    *een vrouw kwam bijna gelijktijd als mohamed slaw het paradijs binnen en toen vroeg hij aan Gabriel :wie is deze vrouw ! ?Gabriel antwoordde :ze heeft haar kinderen opgevoed. .*
    blijf in elkaar geloven

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    1
    07-04-2017

    Jaaa hoop dat je deze serieus meent en niet sarcastisch. Heb altijd gezegd dat ik sowieso 1 kind wil adopteren als ik ga trouwen In Sha Allah.
    Maar dan moet ik wel iemand vinden die op 1 lijn zit met mij. En jammer genoeg nog niemand tegen gekomen die een kind zou willen adopeteren.
    Zelfs mijn klasgenoten in dit geval de Marokkanen.... Dit wilde er helemaal niks mee te maken hebben, een kind wat niet van hen is. Ik kan nog steeds het feit niet begrijpen dat eentje van hen nog zei: '' Ik zou echt niet van een kind kunnen houden wat niet van mij is.''
    Maar ik houd hierover op....

    Maar ja nogmaals als je het echt meent Je hebt helemaal gelijk

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Natuurlijk meen ik dat.
    Van joden kunnen we ook leren. Ze hebben een soort eerste hulp bij ongelukken met scooters en honderd ambulanciers en zelfs (een helicopter bij de amerikkaanse tak)en dat allemaal met bijna alleen vrijwilligers om te helpen bij oa taslproblemen en cultuur verschillen etc.
    Als iemand van hun gemeenschap de eerste hulp belt zijn ze vaak eerder dan de Gewone ziekenwagen en dan heb ik het nu alleen over de joden in antwerpen die in America zijn nog verder. Ik zeg niet dat we dit moeten doen maar kijk hoe betrokken ze zijn .
    Aub dit is ter info en niet bedoelt voor discussie)

    Klopt wij Lopen niet warm voor adoptie en hier mogen we allemaal aan werken om te verbeteren.

    Ja ik ook .
    Weet je wat vreemd is zelfs vrouwen met veel kids willen niet eens 1 adopteren ...

    Dus help kids in buitenland maar hier moet ook veel gebeuren.

    Nee vertel maar; ) ik ben hier ook om te leren. .

    Waarom wil je adopteren?
    blijf in elkaar geloven

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    89
    09-01-2017

    Adopteren is heel goed waarom zo ego dat t per se van jezelf moet zijn. Dan ben je dus niet gelovig als je niet van iets kan houden wat niet van jou is. Er zijn genoeg kinderen die geadopteerd kunnen worden ( de wereld zou ook meer in balans zijn)!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Als je een man of vrouw tegenkomt die 1 wil adopteren dan mag je heel blij zijn want dat zegt veel over iemands karakter.
    Niet gelovig is een te groot woord om in deze zaak te gebruiken maar weet je wat het ook is. Niet iedereen heeft de hersenen om medicijnen te studeren (ik ook niet deno ik )en zo heeft ook niet iedereen het Hart om een kind te adopteren.
    Stel je voor dat elk 10 families 1 kindje zouden adopteren waaauuuw...er ligt een groot verantwoordelijkheid voor ons vaders en moeders om elkaar hierop te spreken en ons kinderen op bewust maken.

    Ik zal het morgen inshallah met mn zoontje over hebben .
    blijf in elkaar geloven

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Dit zou ook een thema moeten zijn bij ieder vrouwen groep want de meestkwetsbare vrouwen zijn de vrouwen die op het punt staan om geboren te worden (bij laattijdig zwangerschap)en de kans op leven wordt ze ontnomen of omdat het kind (ineens )ongewenst is of de levensdituatie van de ouders /moeder is drastisch veranderd .
    blijf in elkaar geloven