1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    48.061
    06-02-2001

    Drop hier literaire meesterwerken..

    Citaat Geplaatst door CronbachsAlpha.
    [Engels, Nederlands, Frans, Duits.. het maakt me allemaal niet uit.
    Als het maar van een dusdanig niveau is dat je kan stellen dat het de grenzen van je denken verlegt..]


    Shoot!
    .

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    14
    02-04-2017

    The Alchemist, the autobiografie van Malcolm X en de monnik die zijn Ferrari verkocht.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    De Dagen zijn de bladzijden
    De nachten de comma's
    De jaren zijn de hoofdstukken.
    De title is het leven.
    blijf in elkaar geloven

  4. #4
    niet18♥

    Reacties
    2.924
    09-04-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Nooit af (Martijn Aslander )

    Echt een eye- opener over hoe de huidige samenleving
    functioneert en eigenlijk zou moeten functioneren.

    Citaat Geplaatst door Openminded010 Bekijk reactie
    The Alchemist, the autobiografie van Malcolm X en de monnik die zijn Ferrari verkocht.
    Waar gaat "de monnik die zijn Ferrari verkocht" over?

    One day your life will flash before your eyes.
    Make sure it's worth watching...


  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    The Law by Frédéric Bastiat.

    Aanrader.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Zeg *als ik dwaal .dan dwaal ik slechts in het nadeel van mijzelf.En als ik de leiding volg .dan is dat door wat mijn heer aan mij heeft geopenbaard *
    Qur-aan.


    heb helaas alleen maar een paar ziNnnen van de alchemist gelezen en dostojewski wel wat van gelezen. .schrijft langdradig maar diep.
    blijf in elkaar geloven

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    *als we mensen zien.-onbekenden-(....)waar de media niet over praat maar die op straat en in hun leven veranderingen proberen aanbrengen. Dit zijn mijn meesters. ...*

    Tariq ramadaan.
    Religion spirituality & ethics.
    blijf in elkaar geloven

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017



    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017



    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    205
    05-09-2011

    Reminiscenes of a stock operator by Edwin LeFevre

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    205
    05-09-2011

    Citaat Geplaatst door CronbachsAlpha. Bekijk reactie
    Autobiografie?
    Nee geen autobiografie, maar biografie over Jesse Livermore geschreven door Edwin LeFevre en eerste publicatie in 1923.

    Een quote "There is nothing like losing all you have in the world for teaching you what not to do. And when you know what not to do in order to lose money, you begin to learn what to do in order to win. Did you get that? You begin to learn!"

    Misschien niet voor iedereen interessant, maar voor wie dat wel zijn is er waarschijnlijk geen beter boek dan dit, voor mensen geïnteresseerd
    in de beurs, beleggen, handel, financiën en zelfs daarbuiten kan het je perspectief bieden.

    Just my addition to this list

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    niks tegen lezen hoor alleen heb wat beters te doen

    zoals lui zijn


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Citaat Geplaatst door CronbachsAlpha. Bekijk reactie
    “...But the human tongue is a beast that few can master. It strains constantly to break out of its cage, and if it is not tamed, it will tun wild and cause you grief.”
    ― Robert Greene, The 48 Laws of Power
    Klopt .
    De dagen zijn mijn bladzijden
    De nachten zijn mijn komma's
    De jaren zijn hoofdstukken
    De zonsopgangen zijn mijn hoogtepunten.

    Er liep een jongen aan de boulevard en de geparfumeerde en mooie meisjes waren in hem geinteresseerd maar hij liep ze onzichtbaar glimlachend voor bij.
    verderop vroeg hij een meisje met vieze kleren aan en onverzorde uiterlijk of ze samen met hem wil gaan eten , het meisje bleef hem stilzwijgend aankijken en toen zei een ander straat kind tegen haar *DIT IS EEN ECHTE MAN.).
    blijf in elkaar geloven

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    205
    05-09-2011

    Citaat Geplaatst door CronbachsAlpha. Bekijk reactie
    Aahhh thanks! Sounds nice.. ik denk dat Zygmunt Bauman's Liquid Modernity iets voor jou is..


    Quote:

    Capitalism proceeds through creative destruction. What is created is capitalism in a 'new and improved' form - and what is destroyed is self-sustaining capacity, livelihood and dignity of its innumerable and multiplied 'host organisms' into which all of us are drawn/seduced one way or another.



    Jouw suggestie staat genoteerd.. what else have you got?
    Ik heb jouw suggestie al gedownload, shokran waardeer het.

    Ik denk niet dat ik verder wat interessants heb voor deze topic, nog meer boeken over beleggen ja maar slechts voor mensen
    die er interesse in hebben. Dat boek wat ik hierboven aanraad kan ook super zijn voor meer algemene lezers.

    hmm wat misschien wel interessant zou zijn zijn boeken over psychologie in de beleggers wereld, omdat menselijke gedragingen
    zich ongeacht tijd of plaats altijd herhalen, voorspelbaar zijn en daarmee een voordeel kunnen bieden aan hen die het kunnen lezen en erop in spelen.

    Trading in the Zone - Dit wordt als een must read gezien voor elke belegger

    "People see what they’ve learned to see, and everything else is invisible until they learn how to counteract the energy that blocks their awareness of whatever is unlearned and waiting to be discovered."

  15. #15
    Sysiphus

    Reacties
    9.981
    23-10-2013

    The dead (James Joyce)

    Gabriel vervoegt zijn slapende vrouw Greta in de recente wetenschap dat niet hij maar Michael Furey de liefde van haar leven was. De vroegtijdige dood van de jeugdige, zieke Michael verhinderde het vooruitzicht en de realisatie van een levenlang gedeelde eerste liefde. Iets wat Gabriel voor haar nooit zou kunnen zijn of worden, ook al waren ze al zovele jaren man en vrouw.

    The air of the room chilled his shoulders. He stretched himself cautiously along under the sheets and lay down beside his wife. One by one, they were all becoming shades. Better pass boldly into that other world, in the full glory of some passion, than fade and wither dismally with age. He thought of how she who lay beside him had locked in her heart for so many years that image of her lover's eyes when he had told her that he did not wish to live.
    Generous tears filled Gabriel's eyes. He had never felt like that himself towards any woman, but he knew that such a feeling must be love. The tears gathered more thickly in his eyes and in the partial darkness he imagined he saw the form of a young man standing under a dripping tree. Other forms were near. His soul had approached that region where dwell the vast hosts of the dead. He was conscious of, but could not apprehend, their wayward and flickering existence. His own identity was fading out into a grey impalpable world: the solid world itself, which these dead had one time reared and lived in, was dissolving and dwindling.
    A few light taps upon the pane made him turn to the window. It had begun to snow again. He watched sleepily the flakes, silver and dark, falling obliquely against the lamplight. The time had come for him to set out on his journey westward. Yes, the newspapers were right: snow was general all over Ireland. It was falling on every part of the dark central plain, on the treeless hills, falling softly upon the Bog of Allen and, farther westward, softly falling into the dark mutinous Shannon waves. It was falling, too, upon every part of the lonely churchyard on the hill where Michael Furey lay buried. It lay thickly drifted on the crooked crosses and headstones, on the spears of the little gate, on the barren thorns. His soul swooned slowly as he heard the snow falling faintly through the universe and faintly falling, like the descent of their last end, upon all the living and the dead.
    “Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe.”
    ― Albert Einstein