1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    We judge others by their actions and ourselves on our intentions

    "We judge others by their actions and ourselves on our intentions."

    Heb je daar ooit eens over nagedacht? Dat we andere vaak beoordelen op basis van hun daden, maar onszelf op basis van onze intentie.

    Als we ons zelf beoordelen, kunnen we niet te streng zijn. Om andere te beoordelen, kunnen we niet te zachtaardig zijn.

    Wanneer ik mezelf beoordeel op basis van bepaalde daden, dan zie ik een ander persoon, dan de gene die ik wil zijn en naar streef.

    Zo nadenken is uiteindelijk gevaarlijk en onrechtvaardig. En vooral onrechtvaardig omdat je er 2 personen onrecht mee aan doet. Jezelf en de ander.

    Ieder van ons heeft uiteindelijk het recht om beoordeeld te worden door beide punten. Niet alleen door het ene. Want anders zal je alleen intolerantie en misverstanden kweken.

    Als we onszelf niet in ogenschouw nemen, is het enige wat we aan het doen zijn, onszelf projecteren op het leven en op andere mensen.

    Dit geldt natuurlijk niet voor bepaalde extreme gevallen.. maar bepaalde daden in het algemeen.

    Ik wil het afsluiten met een prachtige hadeeth over het oordelen van iemand zijn hart.

    From: Faith (Kitab Al Iman) in Sahih Muslim
    Hadith No: 176
    Narrated: Usama bin Zaid
    that the Messenger of Allah (may peace be upon him) sent us in a raiding party. We raided Huraqat of Juhaina in the morning. I caught hold of a man and he said: There is no god but Allah, I attacked him with a spear. It once occurred to me and I talked about it to the Apostle (may peace be upon him). The Messenger of Allah (may peace be upon him) said: Did he profess" There is no god but Allah," and even then you killed him? I said: Messenger of Allah, he made a profession of it out of the fear of the weapon. He (the Holy Prophet) observed: Did you tear his heart in order to find out whether it had professed or not? And he went on repeating it to me till I wished I had embraced Islam that day. Sa'd said: By Allah, I would never kill any Muslim so long as a person with a heavy belly, i. e., Usama, would not kill. Upon this a person remarked: Did Allah not say this: And fight them until there is no more mischief and religion is wholly for Allah? Sa'd said: We fought so that there should be no mischief, but you and your companions wish to fight so that there should be mischief.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Nagedacht yes, daarna rechtgetrokken. Was wel een leerzaam Eureka-momentje.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  3. #3
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    altijd je zelf eerst in die gene de schoenen stoppen.
    afvragen wrm hij of zij dat deed
    afvragen of ik het zelfde zou doen als hun.
    em afvragen of er een andere reale keus is geweest.


    meestal als je die 4 afgaat voor dat je op iemands daad ingaat zul je halverwege al medelijden krijgen en na de grond kijken

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    altijd je zelf eerst in die gene de schoenen stoppen.
    afvragen wrm hij of zij dat deed
    afvragen of ik het zelfde zou doen als hun.
    em afvragen of er een andere reale keus is geweest.


    meestal als je die 4 afgaat voor dat je op iemands daad ingaat zul je halverwege al medelijden krijgen en na de grond kijken
    Exacto. Jij begrijpt het.

    Over die awareness beschikken, Is echt belangrijk vind.

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Nagedacht yes, daarna rechtgetrokken. Was wel een leerzaam Eureka-momentje.
    Zolang je het maar wou rechtrekken en gaat rechttrekken. Fouten maken we allemaal uiteindelijk.

  5. #5
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Exacto. Jij begrijpt het.

    Over die awareness beschikken, Is echt belangrijk vind.



    Zolang je het maar wou rechtrekken en gaat rechttrekken. Fouten maken we allemaal uiteindelijk.

    reflectie brada is niet moeilijk te begrijpen mensen willen niet begrijpen.
    maar willen wel begrip terug.

    de retardness vsn nu van de mens lijkt soms erger dan middeleeuwse boeren dogma's

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    reflectie brada is niet moeilijk te begrijpen mensen willen niet begrijpen.
    maar willen wel begrip terug.

    de retardness vsn nu van de mens lijkt soms erger dan middeleeuwse boeren dogma's
    Mensen zoeken naar begrip van andere, maar nemen zelf niet eens de moeite om andere te begrijpen. Those who judge will never understand, and those who understand will never judge.

    Het is ironisch vind je niet. We beginnen met de dag bekrompener te worden. Terwijl hoe iets moet, en hoe je over iets moet nadenken, talloze eeuwen eerder aan ons is doorgegeven.

    Dit is een overlevering dat wel mij echt altijd is bijgebleven.

    From: Faith (Kitab Al Iman) in Sahih Muslim
    Hadith No: 176
    Narrated: Usama bin Zaid
    that the Messenger of Allah (may peace be upon him) sent us in a raiding party. We raided Huraqat of Juhaina in the morning. I caught hold of a man and he said: There is no god but Allah, I attacked him with a spear. It once occurred to me and I talked about it to the Apostle (may peace be upon him). The Messenger of Allah (may peace be upon him) said: Did he profess" There is no god but Allah," and even then you killed him? I said: Messenger of Allah, he made a profession of it out of the fear of the weapon. He (the Holy Prophet) observed: Did you tear his heart in order to find out whether it had professed or not? And he went on repeating it to me till I wished I had embraced Islam that day. Sa'd said: By Allah, I would never kill any Muslim so long as a person with a heavy belly, i. e., Usama, would not kill. Upon this a person remarked: Did Allah not say this: And fight them until there is no more mischief and religion is wholly for Allah? Sa'd said: We fought so that there should be no mischief, but you and your companions wish to fight so that there should be mischief.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    3.260
    29-10-2006

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Exacto. Jij begrijpt het.

    Over die awareness beschikken, Is echt belangrijk vind.



    Zolang je het maar wou rechtrekken en gaat rechttrekken. Fouten maken we allemaal uiteindelijk.
    Gedaan alhamdoelillah.
    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    altijd je zelf eerst in die gene de schoenen stoppen.
    afvragen wrm hij of zij dat deed
    afvragen of ik het zelfde zou doen als hun.
    em afvragen of er een andere reale keus is geweest.


    meestal als je die 4 afgaat voor dat je op iemands daad ingaat zul je halverwege al medelijden krijgen en na de grond kijken
    Ik had alles verkeerd beantwoord in mijn hoofd, doordat ik het vergeleek met mijn ervaringen met een persoon op een vorige stage. Heb me daardoor een flink aantal maanden terughoudend gedragen wat weer invloed had op alles. Het juist invullen van die vragen per persoon zonder eerdere vooroordelen is dus ook heel belangrijk. Dat was mijn Eureka-momentje

    Het decoderen van gedrag kan soms best lastig zijn vooral met vooroordelen of een verkeerde ervaring.
    18 Eigenschappen waar Allah van houdt. http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=5455580

    https://curiouscat.me/Kajol <-- voor vragen ed.

  8. #8
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Mensen zoeken naar begrip van andere, maar nemen zelf niet eens de moeite om andere te begrijpen. Those who judge will never understand, and those who understand will never judge.

    Het is ironisch vind je niet. We beginnen met de dag bekrompener te worden. Terwijl hoe iets moet, en hoe je over iets moet nadenken, talloze eeuwen eerder aan ons is doorgegeven.

    Dit is een overlevering dat wel mij echt altijd is bijgebleven.
    egoisme brada mensen worden zo vol gegooid door hun overheid met angsten en finaciele stress dat ze hun triggere zelf die keuze te maken om egoistisch te zijn verdeel en heers drm demonstreren hollanders bijv nooit ze zijn ge demotiveerd door de overheid.
    soubhana allah je ziet echt dat de mensheid steeds retarder wordt door hun eigen hoogmoed.


    ja die hadith soubhana allah en dan nog hebben meer moslims elkaar gekilled dan buitenstaanders

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  9. #9
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door kajol4life Bekijk reactie
    Gedaan alhamdoelillah.

    Ik had alles verkeerd beantwoord in mijn hoofd, doordat ik het vergeleek met mijn ervaringen met een persoon op een vorige stage. Heb me daardoor een flink aantal maanden terughoudend gedragen wat weer invloed had op alles. Het juist invullen van die vragen per persoon zonder eerdere vooroordelen is dus ook heel belangrijk. Dat was mijn Eureka-momentje

    Het decoderen van gedrag kan soms best lastig zijn vooral met vooroordelen of een verkeerde ervaring.

    ghair yenge wij worden wie we worden door trial and error
    afentoe moet je uit je schelpje kruipen maar de kat uit de boom kijken is ook een goeie eigenschap yenge is niks mis mee
    elke eureke moment is een winstgevende dag

    if you are searching for the truth u must cast aside your opinion

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    egoisme brada mensen worden zo vol gegooid door hun overheid met angsten en finaciele stress dat ze hun triggere zelf die keuze te maken om egoistisch te zijn verdeel en heers drm demonstreren hollanders bijv nooit ze zijn ge demotiveerd door de overheid.
    soubhana allah je ziet echt dat de mensheid steeds retarder wordt door hun eigen hoogmoed.


    ja die hadith soubhana allah en dan nog hebben meer moslims elkaar gekilled dan buitenstaanders
    Ik vind dat in bepaalde gevallen je niet eens de overheid de schuld kan geven. Sommige ervaren geen financiële stress, maar hebben dikkere en bredere oogkleppen op dan een paard. Je bent wat je 'eet'. Als jij je nefs tot zo een dermate hoogte voed.. zal je alleen maar hoogmoedig zijn. En degene die echt hoogmoedig zijn, zijn degene die het absoluut niet door hebben.

    Inderdaad. Moet je na gaan.

    Ya rab ihdee al jamee' muslimeen.

  11. #11
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Ik vind dat in bepaalde gevallen je niet eens de overheid de schuld kan geven. Sommige ervaren geen financiële stress, maar hebben dikkere en bredere oogkleppen op dan een paard. Je bent wat je 'eet'. Als jij je nefs tot zo een dermate hoogte voed.. zal je alleen maar hoogmoedig zijn. En degene die echt hoogmoedig zijn, zijn degene die het absoluut niet door hebben.

    Inderdaad. Moet je na gaan.

    Ya rab ihdee al jamee' muslimeen.
    klopt zeker je kan ze niet voor alles de schuld voor geven en in alle gevallen bedoelde het meer van dat het wel opvalt.
    het volk is best kil geworde hier en erg terughoudend zelfs nederlandse buren groeten niet meer
    vind zulke mensen ook vaak triest dat ze in zo een tunnelvisie leven zo een beperkt leven lijkt mij dat.
    bhal je kijkt tv met ruis iemand met een sprankje kennis zou dat nooit durven


    a drm gezinnen zelf zijn soms niet eens gezinnen laat staan de ummah.
    racisme is anno 2017 nog steeds een feit zo retarded zijn wij nog

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    1.718
    16-02-2017

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    klopt zeker je kan ze niet voor alles de schuld voor geven en in alle gevallen bedoelde het meer van dat het wel opvalt.
    het volk is best kil geworde hier en erg terughoudend zelfs nederlandse buren groeten niet meer
    vind zulke mensen ook vaak triest dat ze in zo een tunnelvisie leven zo een beperkt leven lijkt mij dat.
    bhal je kijkt tv met ruis iemand met een sprankje kennis zou dat nooit durven


    a drm gezinnen zelf zijn soms niet eens gezinnen laat staan de ummah.
    racisme is anno 2017 nog steeds een feit zo retarded zijn wij nog
    Samenleving msha fiha. Het lijkt wel nu een massive free-for-all brawl. Hier groeten ze me nog wel, ha. Er is zelfs een buurman die me pas sinds een jaar nu mij groet. En woon hier al jaren. Gaf hem altijd een glimlach en knipoog. Hij zij ook, uiteindelijk heeft dat me je ware karakter laten zien. Laat zulke mensen je tenminste niet kill maken nigh. Het is ook triest. Vast zitten in zo een cliche-cycle waar je zo makkelijk uit kan komen.

    Onze mond a brada, onze mond. Wij moeten die als mens leren temmen.

    Racisme is absolute waarheid geworden.. grappig is, is wanneer zelfs andere die kampen met racisme met een migrainte achtergrond racistisch zijn.

  13. #13
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door Cecil Bekijk reactie
    Samenleving msha fiha. Het lijkt wel nu een massive free-for-all brawl. Hier groeten ze me nog wel, ha. Er is zelfs een buurman die me pas sinds een jaar nu mij groet. En woon hier al jaren. Gaf hem altijd een glimlach en knipoog. Hij zij ook, uiteindelijk heeft dat me je ware karakter laten zien. Laat zulke mensen je tenminste niet kill maken nigh. Het is ook triest. Vast zitten in zo een cliche-cycle waar je zo makkelijk uit kan komen.

    Onze mond a brada, onze mond. Wij moeten die als mens leren temmen.

    Racisme is absolute waarheid geworden.. grappig is, is wanneer zelfs andere die kampen met racisme met een migrainte achtergrond racistisch zijn.

    ja man en juist drm gaan we bergafwaards.
    free for all battle royal team deathmatch is wat we met elkaar doen.
    ja beste dat blijven lachen en vriendelijk zijn en bewijzen dat je niet zoals hun bent om zo maar een wrok tegen iemand te hebben.
    uit eindelijk moeten we beiden door die deur kunnen we beter doen alsof

    ja de tong is wat vele van ons gaat doen branden.
    stel je voor allah zou ons ook berechten om onze gedachtes, zou die zo kunnen hebben gezegd in de koran
    barmhartigheid


    oh man die zijn helemaal het ergst en van zulke figuren moet ik kotsen uncle toms
    racisme is ook een eigenschap voor de minderbegaafde iedereen met een beetje verstand is niet racistisch

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    3.553
    25-03-2014

    Het begint bij jouw hart, deze zal vertellen hoe je anderen bekijkt, is je hart vies dan zal het anderen ook op zo een manier bekijken, is je hart oprecht dan zal het anderen op een goede manier bekijken, het oordelen laten we aan Allah subhanahu wa taala over