1. #1
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Mijn lieve konijntje is ziek

    Ze heeft oor mijt. Is dat dodelijk? Heb medicatie gekocht maar ze heeft zelf kale plekjes rond haar nek. Nu vraag ik mij af, moeten wij haar slachten en begraven of gewoon zo laten en behandelen? Ze is ook verminderd met het eten.


    Moge Allah jullie belonen ameen. Ik zou haar echt missen wanneer wij haar zouden slachten.

    Iemand die dit ook meegemaakt heeft met konijnen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    wat voor oor


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  3. #3
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Oormijt. Is een parasiet dat in de oren van de konijnen zit

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    ja kijk of die medicijn helpt... als niet kan je altijd wel slachten maar ik denk komt wel goed


    bedoel dus wat voor oren heeft je konijn


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  5. #5

  6. #6
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    maar een oor hangt wel op dit moment. Dus deze konijn heeft wel een onsteking van binnen.

    Moge Allah hem genezen ameen

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Slachten en begraven?! Meen je die??

    Ga dan naar de dierenarts.

  8. #8
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Ze heeft oormijt en haarverlies.
    Ik moet de oren spoelen en medicatie geven en afwachten. Maar elke keer wanneer ik hem oren spoel huilt hij. Vind het gewoon erg zielig. We hebben dit laat ondekt. En lijdt hij hierom. Ik wist niet eens van de oormijten. En hij is nu altijd bang wanneer ik in zijn beurt kom, omdat die weet dat ik zijn oren kom spoelen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Ben je toevallig van belgie

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Ze heeft oormijt en haarverlies.
    Ik moet de oren spoelen en medicatie geven en afwachten. Maar elke keer wanneer ik hem oren spoel huilt hij. Vind het gewoon erg zielig. We hebben dit laat ondekt. En lijdt hij hierom. Ik wist niet eens van de oormijten. En hij is nu altijd bang wanneer ik in zijn beurt kom, omdat die weet dat ik zijn oren kom spoelen.
    Oef bel dan even naar de dierenarts. Kan je om advies vragen? Als de dierenarts denkt dat het het einde moet zijn dan kan hij ook gewoon laten inslapen.. Ik dacht dat is niet zo ingrijpend als je eigen huisdier afslachten.. Misschien zegt de arts wel dat het een normale reactie is? Kinderen huilen schreeuwen ook bv als je ze druppels geeft, vinden ze ook niet altijd leuk. Betekent niet altijd dat het niet genezen is. Bel even en overleg. Gair inshallah, hoop dat hij het gaat redden. Zielig als dieren zo lijden inderdaad, ik zou zefs meehuilen

  11. #11
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Ik wil inscha Allah dat die blijft leven. Want hij heeft nog 2 maatjes. Ze zijn altijd met 3.
    Dierenarts en inslapen in geen optie. Ik wil inscha Allah dat die bij ons blijft. Men zei dat wij te laat waren. Gelukkig heb ik de andere 2 konijntjes behandelt. En die maken het goed.

    Bedankt voor je lieve woorden zuster.

  12. #12
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Met mijn lieve konijntje gaat het een stuk beter. Maar nu is mijn kippetje ziek. Het lijkt net of haar hals 2x zo dik is? Weet iemand wat dat zou kunnen zijn?

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Met mijn lieve konijntje gaat het een stuk beter. Maar nu is mijn kippetje ziek. Het lijkt net of haar hals 2x zo dik is? Weet iemand wat dat zou kunnen zijn?
    Maak je nou een grap? Of heb je een boerderijtje?

    Mocht je serieus zijn dan denk ik dat het de krop kan zijn. Die kan verstopt zijn door bepaalde verkeerde voeding dat je mogelijk gegeven hebt? Dus advies: dierenarts en mogelijk voeding aanpassen. Leeft die nog wel?

  14. #14
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door Zohra0 Bekijk reactie
    Maak je nou een grap? Of heb je een boerderijtje?

    Mocht je serieus zijn dan denk ik dat het de krop kan zijn. Die kan verstopt zijn door bepaalde verkeerde voeding dat je mogelijk gegeven hebt? Dus advies: dierenarts en mogelijk voeding aanpassen. Leeft die nog wel?
    Nee heb 3 konijntjes en 3 kippen.
    Maar ze is overleden. Heb dit dus niet zien aankomen

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    7
    12-02-2017

    Dit is die famillie van dat ene lid ZONN. Ze zijn niet 100 msaken, alles met een korreltje zout nemen.