1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.817
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Paus Franciscus op bezoek bij een Marokkaanse familie in Italië (video)

    Paus Franciscus bezocht afgelopen zaterdag een Marokkaans gezin in Milaan.



    De familie Mihoual, bestaande uit een Marokkaanse echtpaar en drie kinderen, kreeg zaterdag een bezoek van paus Franciscus als onderdeel van een bezoek van de paus aan Milaan.

    Volgens de Italiaanse media maakte de familie Mihoual onderdeel uit van drie families, twee van hen Italiaans, die in het gebied Forlanini wonen.

    Abdelkarim Mihoual, de vader, werkt in een farmaceutisch bedrijf en woont in Italië sinds 1989. In 1996 trouwde hij met zijn vrouw Hanane in Marrakech en nam haar mee naar Italië. Het echtpaar heeft twee dochters en een zoon tussen de leeftijd van 6 en 17 jaar oud.

    Het echtpaar geeft elke zaterdag vrijwilliger les in de Arabische taal in een school in de buurt.

    "Het was heel emotioneel. Het was als het ontvangen van een vriend thuis", vertelde Abdelkarim Mihoual aan verslaggevers.

    De familie Mihoual verwelkomde de paus met gedroogd fruit en lekkernijen, maar ook met melk en dadels volgens de Marokkaanse traditie.



    Youtube link

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    kregen ze nou bijbels kado? tsja.......sprakeloos

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    wat n halve gare die vader

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Wat een haatreacties hierboven, alleen omdat het gezin medailles krijgt als cadeau. Dat de vader van het gezin de hand kust van de Paus is puur uit respect. Dat doen veel Mgharba ook bij Mohammed VI, maar daar zegt bijna niemand iets over.

    Over de Paus heb ik nooit slechte dingen gehoord. Enige verschil is dat hij een andere religie aanhangt. Hij roept ook op tot wereldvrede, zoals de islam dat ook doet.

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    5.995
    08-02-2016

    Citaat Geplaatst door _Community_ Bekijk reactie
    Wat een haatreacties hierboven, alleen omdat het gezin medailles krijgt als cadeau. Dat de vader van het gezin de hand kust van de Paus is puur uit respect. Dat doen veel Mgharba ook bij Mohammed VI, maar daar zegt bijna niemand iets over.

    Over de Paus heb ik nooit slechte dingen gehoord. Enige verschil is dat hij een andere religie aanhangt. Hij roept ook op tot wereldvrede, zoals de islam dat ook doet.
    Satire

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    nee ik vind dat niemand elkaars hsnd moet kussen.ik kus twee handen: van mn pa en mn moer.meer niet

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.350
    02-10-2014

    Er zijn verschillen in de wereld dat mag ook
    Respect voor overige opvatting is voorheen bij marokanen tenminste een basisbeginsel en terecht

    Uiteraard hoef je daar geen handen voor te kussen dat neemt niet weg dat er verder geen waardering is en of een teken van disrespect is

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    820
    03-11-2004

    Mijn god altijd commentaar , nu komt eens de paus bij een marokkaanse gezin is het WEEEEEER niet goed.
    Wat voor volk zit hier op M.Nl.En dat die vader zijn hand kust tja dat is zijn keuze waar bemoeien zich sommigen gasten zich mee.