1. #46
    Ik PM niet meer.

    Reacties
    8.512
    24-02-2009

    Citaat Geplaatst door Rusten Bekijk reactie
    Vrouw wil de baas zijn.

    Man pikt het niet.

    Vrouw doet chaos op de man.

    Man wordt boos.

    Vrouw zegt wajaw mijn man is agressief, legt schuld bij de man.

    Man flipt nog erger, man zet haar op haar plek.

    Vrouw gilt dat haar man losse handjes heeft en haar slaat en haar narcistische persoonlijkheid komt nu pas echt goed tot uiting.

    Man beseft dat het afgelopen is, het is een zoubida (lelijke narcist) dus de volgende dag begint hij een nieuw leven en zoekt een andere chick en dumpt zijn vrouw.

    Vrouw blijft tot aan haar dood praten over haar ex met jan en alleman.

    En hij leefde nog lang en gelukkig en zij leefde nog lang als schroot.
    komt hier wel op neer eerlijk gezegd ja.
    Citaat Geplaatst door Mellls Bekijk reactie
    Ik wil hem! Waar kan ik hem kopen?
    ik wil hem anders ook wel aan je voorlezen als je lyca hebt

  2. #47
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door adviserend Bekijk reactie
    Wat heb jij gehoord voor redenen?

    Laat ik beginnen, er is mij verteld dat een vrouw na een aantal jaren en wat kinderen opeens tegen de man zei dat ze niet meer zo verliefd is op hem en daarom wilt scheiden!


    ja echt, wat denken de meisjes tegenwoordig? Dat het huwelijk een en al romance en geweldige tijden zijn ofzo? Een huwelijk is hard werken voor elkaar, soms goede tijden soms slechte, maar dan blijf je geduldig totdat er weer goede tijden komen. dats 'tl leven
    de grootste redenen zijn toch wel geld en materie
    vrouwen willen shoppen, pronken en concurreren met hun vriendinnen, nichten en alle andere vrouwen die ze kennen.
    kunnen ze dat niet dan worden ze ongelukkig
    vooral wanneer thuis en in bed niet lekker gaat
    dan komen er scheurtjes....en dan zal 1 van de 2 vreemdgaan
    of er zal een scheiding komen

    een huwelijk is niet hard werken
    een huwelijk aangaan is goedkijken en het advies van de profeet vzmh opvolgen
    dan zal je samengroeien in het geloof en geluk

    maar jah...al die vrouwen gaan tegenwoordig achter carrière, geld, koophuis, mooie auto etc.
    wat wil je dan?
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    6.685
    09-03-2013

    Ik denk dat het extra belangrijk is dat er voldoende met elkaar gecommuniceerd wordt nog voor het huwelijk over zelfs de saaiste details. Want veel kleine irritaties kunnen zijn ook opstapelen.

    Als iemand zich voordoet op de ene wijze en vervolgens in het echt op een andere wijze gedraagt, dan vraag ik me af hoe laag je je partner wel niet inschat.

    Trouwen is om de helft van je dien te vervolmaken. Er moet rust zijn en als er geen liefde is, dan tenminste wederzijds respect. Een vrouw die slecht wordt behandeld zal achteruit gaan op elk vlak. Dan kan ze beter eieren voor haar geld kiezen en scheiden.
    "Veel mensen die in een rolstoel rijden hebben een ongeval gehad, dus rijden met een rolstoel is gevaarlijk."

  4. #49
    Verbannen

    Reacties
    312
    27-01-2014

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Het probleem is precies dit hier, de reacties liegen er niet om. Men moet echt heeel heeeeeel HEEEEEL gauw gaan ophouden met het roepen van ik voed de kinderen op doe het huishouden enz enz alsof het een straf is of een baan en daar voor beloont voor MOET worden. Het zijn jouw bloed eigen kinderen, het is jouw huis waarin jij leeft met jouw kinderen, dus dat opvoeden is jouw taak als ouder zijnde, dus mensen die elke zielig lopen te doen en dat soort zaken op noemen alsof het heel bijzonder is dat zij hun BLOED EIGEN kinderen opvoeden, het is jouw huis waarin jij woont, neem aan dat je voor jezelf en kinderen schoon en netjes wilt leven. Je doet het voor niemand behalve je kinderen hoor, zij zijn degene die er onder lijden als je hen tekort doet en verwacht dat je er voor betaald krijgt of beloningen verwacht. Gekkigheid, kinderen hebben en dan willen worden beloont of schouder klopjes verwachten voor het opvoeden van je eigen kinderen...........wauw!
    Respect! Dit is een bent ness. MaschaAllah
    Jouw man mag zijn handen dichtknijpen met jou.

    On topic: Het is makkelijk om tien tot honderd punten op te noemen welke aangeven waarom een scheiding eindigt. Er van leren begint vaak bij jezelf.

    Ik wil niemand over een kam scheren, maar ik denk dat wij vaak een huwelijk onderschatten. We denken er klaar voor te zijn omdat we dates hebben gehad die leuk waren
    en een hele mooie (grote) bruiloft en met die mooie vrouw of mooie man ach wat kan er nog mis gaan? Al weten we allemaal dat trouwen
    niet rozen geur en manneschijn is?

    Personelijk denk ik dat er vele oorzaken zijn. Een huwelijk ingaan kent meer plichten en verantwoordelijkheden dan we beseffen. Zoals jullie goed zeggen, het is hard werken.

    Eigenlijk zou iedereen die gaat trouwen zich het volgende moeten afvragen:

    - Hoe is het met mijn geloof gesteld?
    - Ben ik volwassen genoeg?
    - Stel dat het in het huwelijk tegen zit? Wat doe ik?
    - Geduld!
    - Communiceren (met name voor het huwelijk) - (Waar wij dates gebruiken om met elkaar hand in hand te lopen en liefdevol aan te kijken kunnen we het vaker hebben over de toekomst)
    - financiele stabiliteit? Is die er?
    - Verantwoordelijkheidsgevoel? Heb ik dat? Of loop ik weg voor problemen?

    Als het goed gaat houden we van elkaar, maar als het verkeerd gaat dan haten we elkaar? Wat klopt er niet?
    Je bent toch met elkaar getrouwd in goede en slechte tijden?

    Belangrijk is ook om elkaar te geven en in elkaar steun te kunnen vinden en bovenal rust.
    En bovenal verwacht dat er veel komt kijken en dat een huwelijk zwaar is en als je in een zwaar huwelijk leeft, zoek dan je rust in elkaar
    en communiceer. Je bent met z' n 2'n. Samen zijn jullie sterk.. hoop en geloof dan in betere tijden.. het zal jullie band en huwelijk alleen maar versterken..

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    180
    15-04-2013

    Citaat Geplaatst door Juisteintentie Bekijk reactie
    Respect! Dit is een bent ness. MaschaAllah
    Jouw man mag zijn handen dichtknijpen met jou.

    On topic: Het is makkelijk om tien tot honderd punten op te noemen welke aangeven waarom een scheiding eindigt. Er van leren begint vaak bij jezelf.

    Ik wil niemand over een kam scheren, maar ik denk dat wij vaak een huwelijk onderschatten. We denken er klaar voor te zijn omdat we dates hebben gehad die leuk waren
    en een hele mooie (grote) bruiloft en met die mooie vrouw of mooie man ach wat kan er nog mis gaan? Al weten we allemaal dat trouwen
    niet rozen geur en manneschijn is?

    Personelijk denk ik dat er vele oorzaken zijn. Een huwelijk ingaan kent meer plichten en verantwoordelijkheden dan we beseffen. Zoals jullie goed zeggen, het is hard werken.

    Eigenlijk zou iedereen die gaat trouwen zich het volgende moeten afvragen:

    - Hoe is het met mijn geloof gesteld?
    - Ben ik volwassen genoeg?
    - Stel dat het in het huwelijk tegen zit? Wat doe ik?
    - Geduld!
    - Communiceren (met name voor het huwelijk) - (Waar wij dates gebruiken om met elkaar hand in hand te lopen en liefdevol aan te kijken kunnen we het vaker hebben over de toekomst)
    - financiele stabiliteit? Is die er?
    - Verantwoordelijkheidsgevoel? Heb ik dat? Of loop ik weg voor problemen?

    Als het goed gaat houden we van elkaar, maar als het verkeerd gaat dan haten we elkaar? Wat klopt er niet?
    Je bent toch met elkaar getrouwd in goede en slechte tijden?

    Belangrijk is ook om elkaar te geven en in elkaar steun te kunnen vinden en bovenal rust.
    En bovenal verwacht dat er veel komt kijken en dat een huwelijk zwaar is en als je in een zwaar huwelijk leeft, zoek dan je rust in elkaar
    en communiceer. Je bent met z' n 2'n. Samen zijn jullie sterk.. hoop en geloof dan in betere tijden.. het zal jullie band en huwelijk alleen maar versterken..

    mooi gesproken, maar laat me raden, je bent zeker nog ooit getrouwd geweest . Ik dacht er ook zo over, maar it takes two to tango zeggen ze, als het een eenrichtingsverkeer blijkt dan krijg je snel met een doodlopende weg te maken. Al heb ik er veel energie en tijd ingestoken, het heeft niet mogen baten en die scheiding is er toch van gekomen.
    'Don't cry because it's over, smile because it happened.'

  6. #51
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Geen sabr met elkaar.

    Om alles ruzie maken.

    Allaah wordt te weinig tot niet herdenkt in de huishoudens.

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    332
    04-02-2004

    Gebrek aan Imaan

  8. #53
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Voorhuwelijkse zina + geen zuivere intentie

  9. #54
    MVC Lid

    Reacties
    26
    09-09-2008

    Het is tocj vaak dat de man het nt bij 1 vrouw kan houden en graag nog uit gaat enzv! Met vrienden tot laat weg blijft en de waarden van de vrouw nt kent(islamitisch gezien) de Marokkaanse man gebruikt vak de smoes ja k ben de man dus k mag dit of dat en voor de vrouw is het hsoema blabla! En zo als vele hier zegen tegen wording is een huwelijk een spel het gaat er om wie de grootste en mooiste bruiloft heeft blabla! En ja tuurlijk is het nt altijd e man de schuld maar 7 van de 10x wel! maar tegenwoordig eissen de vrouwen ook meer mohiem zou zegen lees de biografie van onze profeet sallallaahu 'alaihi wa sallam hoe hij met ze vrouw omging mohiem khair in sha Allah

  10. #55
    Traveller in life.

    Reacties
    448
    28-02-2005

    Los van the obvious, geweld (Verbaal en non-verbaal) en ontrouw, kan het ook gewoon simpel weg zijn dat je toch geen zielsverwanten bent en gewoon teveel verschillen qua karakters.
    Je kan best dan beslissen samen om in goeie harmonie (Zeker als er kinderen in het spel zijn) uitelkaar te gaan. Scheiden is simpelweg dan gewoon een legitieme oplossing. Wat heeft voor zin om tijd en je leven te verspillen om maar een of andere misplaatste sbar fetish uit te zitten?
    Alles heeft zijn grens en Allah swt heeft iedereen een andere sbar grens gegeven. De crux van scheiden is meestal dat bijna niemand in harmonie uit elkaar gaat. Gewoon menselijke discussie waarom en conclusie, elkaars respect en recht geven en afscheid nemen.
    We travel, some of us forever, to seek other places, other lives, other souls.

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    131
    21-09-2010

    Ondankbaarheid en geen respect!