1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Probeer hijama.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Ik wil in naam van ts al onze geneesheren van Marokko punt ennel die gereageerd hebben bedanken voor hun diagnose en aanbevelingen.

    Shokran bezzaf

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    857
    10-01-2015

    Ben je al teruggegaan naar je behandelaar? Lees veel over depressie's zodat je begrijpt wat het is en wat het doet met je. Ook al zie je nu alleen maar een zwart gat en ga je me niet geloven, maar ook jij komt er weer boven op! Een zware depressie is helaas alleen niet binnen een paar maanden verdwenen maar er is licht aan het einde van de donkere tunnel waarin jij je nu bevind. Blijf je behandelaar bezoeken ook al denk je dat het niet helpt. Nogmaals dit proces duurt helaas langer dan je wilt!

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    10.547
    01-08-2008

    Ik heb begrepen dat depressies soms een noodzaak zijn om uit je huidige situatie te komen. Met andere woorden. Er klopt iets niet met hoe je nu gaat, er moet iets veranderen. Je depressie wilt jou daaruit halen...want zo kan het niet door gaan

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    2.345
    09-06-2014

    Ik zou nooooit pille slikke. Geloof is anti depressie. En of geld beetje sparen vakantie pakke

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    562
    26-01-2014

    Je mag me pmen.

    Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij en ben pas 24

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door Misz_Tanger23 Bekijk reactie
    Je mag me pmen.

    Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij en ben pas 24
    Een mooi gebaar, het helpt zeker door in contact te komen met iemand die in hetzelfde schuitje zit of hetzelfde heeft meegemaakt. Maar het is ook fijn om gewoon iemand te hebben met een luisterend oor en zo moeten wij moslims eigenlijk met elkaar omgaan. top

  8. #23
    X

    Reacties
    1.163
    10-02-2010

    Wat misschien kan helpen?

    - Sporten
    - Iemand zoeken om mee te praten
    - Goed voor jezelf zorgen (zowel eten als uiterlijk)
    - vroeg opstaan (meestal blijf je in bed liggen omdat je je depressief voelt en nergens zin in hebt...), door gewoon vroeg je wekker te zetten en niet meer in slaap te vallen (al blijf je een paar uur liggen), dan zal je de avond erop wel sneller in slaap vallen.
    - maak een lijstje met wat je de volgende dag gaat doen en probeer je er ook aan te houden ( bijvoorbeeld:
    1. Je staat op om 09.00 uur
    2. Je gaat eerst ontbijten...? Of eerst douchen en tijdens douchen denken over wat je gaat ontbijten/waar je trek in hebt).
    En daarna aankleden (geen huiskleding)...
    3. Misschien sporten? Hou je niet van sport... dan even een wandeling maken en nadenken over de positieve dingen.. en paar doelen proberen te stellen...
    4. Als je weer thuis bent... misschien even met iemand een leuke babbel maken / lunchen...?
    5. Een boek lezen of een leuke documentaire... of iets lekkers gaan koken... of leren koken schoonmaken kan ook afleiden...
    (Verder kan je het zelf aanvullen en tijd gaat meestal snel als je bezig bent... probeer het goed te benutten).

    6. Zoek een leuke hobby... of een leuke studie...

  9. #24
    X

    Reacties
    1.163
    10-02-2010

    Vergeet vooral niet te genieten van de kleine dingen... die zijn altijd gratis...
    (Vooral nu met dit mooie weer)

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door magrabiaanse Bekijk reactie
    Wat misschien kan helpen?

    - Sporten
    - Iemand zoeken om mee te praten
    - Goed voor jezelf zorgen (zowel eten als uiterlijk)
    - vroeg opstaan (meestal blijf je in bed liggen omdat je je depressief voelt en nergens zin in hebt...), door gewoon vroeg je wekker te zetten en niet meer in slaap te vallen (al blijf je een paar uur liggen), dan zal je de avond erop wel sneller in slaap vallen.
    - maak een lijstje met wat je de volgende dag gaat doen en probeer je er ook aan te houden ( bijvoorbeeld:
    1. Je staat op om 09.00 uur
    2. Je gaat eerst ontbijten...? Of eerst douchen en tijdens douchen denken over wat je gaat ontbijten/waar je trek in hebt).
    En daarna aankleden (geen huiskleding)...
    3. Misschien sporten? Hou je niet van sport... dan even een wandeling maken en nadenken over de positieve dingen.. en paar doelen proberen te stellen...
    4. Als je weer thuis bent... misschien even met iemand een leuke babbel maken / lunchen...?
    5. Een boek lezen of een leuke documentaire... of iets lekkers gaan koken... of leren koken schoonmaken kan ook afleiden...
    (Verder kan je het zelf aanvullen en tijd gaat meestal snel als je bezig bent... probeer het goed te benutten).

    6. Zoek een leuke hobbie... of een leuke studie...
    Precies, ik heb gelezen dat iemand met een depressie regelmatig dingen moet doen die ontspannend zijn om zo zijn of haar aandacht op iets anders te richten. Wandelen, fietsen, zwemmen - bewegen is goed en vermindert de depressie of verhoogt een positief gevoel en leidt af van sombere gedachten. Dat is ook in de herstelperiode belangrijk.

    Wat betreft een boek lezen, ik zou haar het boek 'Wees niet bedroefd' van Dr Aaidh al Qarni.

  11. #26
    MVC Lid

    Reacties
    562
    26-01-2014

    Citaat Geplaatst door Booble Bekijk reactie
    Precies, ik heb gelezen dat iemand met een depressie regelmatig dingen moet doen die ontspannend zijn om zo zijn of haar aandacht op iets anders te richten. Wandelen, fietsen, zwemmen - bewegen is goed en vermindert de depressie of verhoogt een positief gevoel en leidt af van sombere gedachten. Dat is ook in de herstelperiode belangrijk.

    Wat betreft een boek lezen, ik zou haar het boek 'Wees niet bedroefd' van Dr Aaidh al Qarni.
    ik heb inderdaad dat boek aangeschaft, heeft tot nu toe geen effect gehad

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    203
    07-03-2017

    Citaat Geplaatst door Misz_Tanger23 Bekijk reactie
    ik heb inderdaad dat boek aangeschaft, heeft tot nu toe geen effect gehad
    Dat boek geeft de mens een beetje hoop en houvast tijdens moeilijke tijden, een depressie is moeilijk.

    Ik zit toevallig naar Kuispunt te kijken op NPO 2 wat gaat over depressies.

    Drie jonge mensen die zichzelf van het leven beroofden. Hun nabestaanden gaan op zoek naar de grote vraag: Waarom? Ingrid Kamerling maakte een film over de zelfdoding van haar zusje, Sanne Kooiman over die van haar vriend. Stanneke Lunter schreef een boek over haar dochter, die zeventien was toen ze uit het leven stapte.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    770
    12-11-2013

    Je hebt marokko nodig, hoofd leegmaken.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    vrijwilligerswerk doen.voor mij sebab geweest en heeft mij kracht gegeven vooruit te gaan

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    896
    30-03-2009

    ik kan er nu beter mee dealen ondanks dat wat mij depressief maakt mij achtervolgt.Begin met kleine stapkjes echt probeer vrijwklligerswerk.Allah isehel 3liek ou iferezj 3lik