1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    2.406
    19-09-2012

    Wij mgharba moeten eens kappen om op alle slakken zout te leggen. Elke woord die uit andermans mond over analyseren en helemaal uit elkaar trekken.
    Doe gewoon normaal. Mocht iemand iets slechts bedoelt hebben, lekker belangrijk, leef je leven goed en correct. En laat die ander dan maar in zijn onfatsoenlijke gedrag wentelen. Maar stop daar wat van te vinden.

    Op alle slakken zout leggen, is zo vermoeiend.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    1.956
    19-06-2008

    Citaat Geplaatst door Tameghnest Bekijk reactie
    Wij mgharba moeten eens kappen om op alle slakken zout te leggen. Elke woord die uit andermans mond over analyseren en helemaal uit elkaar trekken.
    Doe gewoon normaal. Mocht iemand iets slechts bedoelt hebben, lekker belangrijk, leef je leven goed en correct. En laat die ander dan maar in zijn onfatsoenlijke gedrag wentelen. Maar stop daar wat van te vinden.

    Op alle slakken zout leggen, is zo vermoeiend.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Het is ook echt vermoeiend als je elke zin of woordje, van een ander, moet gaan analyseren in je 'eigen beperkte' taal.
    Soms denken we dat de ander iets bedoelt, maar dan zit je er totaal naast.

    Ik vind dat je iemand wel mag beoordelen op zijn daden.
    the best things are free

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    813
    19-12-2002

    Citaat Geplaatst door Praline Bekijk reactie
    Ja toch laat hun liever kiezen dat ze echt iets hebben wat ze willen.

    En verder heeft citroencake gelijk! Die reactie van schoonmoeder is juist alleen maar goed bedoeld.
    Ja absoluut. Ik zou het ook zeker niet als gemeen hebben ervaren ofzo. We moeten van de goedheid van een mens vanuit gaan. En niet omdat ze de schoonmoeder is haar woorden en daden onder een vergrootglas zetten is nergens voor nodig. Gair in shaa Allah.

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Waar het ook omgaat, is dat we vergeten dat elk mens uniek is. Niet iedereen heeft dezelfde karakter of dezelfde eigenschappen. We horen elkaar te accepteren omwille van wie we zijn. Zij is dus misschien een extrovert persoon ofwel een persoon dat impulsief gaat handelen en gewoon doet wat ze denkt. Ze voelde zich blijkbaar ook vrij genoeg om dat bij jou te doen. Misschien zag ze je echt als een dochter en dacht ze zo openlijk met je om te mogen gaan? Zo eerlijk.. Misschien had ze het bij een buitenstaander nooit gedaan? Anyway ik dwaal af. Waar het om gaat is dat zij dus een individu is met haar manier van handelen/praten en jij bent weer een ander mens met zijn eigen manier van handelen en praten. Accepteer elkaar en ga niet erover lopen malen en een soort haat kweken. Onze eigen ouders hebben ook hun gebreken, maar toch houden we van ze. Zij is de moeder van je man en jij hoort ook zo met haar om te gaan, dat je niks achter dit soort zaken gaat zoeken. Zoals je dus met je eigen moeder zou doen. Alleen zo kom je tot een oprechte band. Door zelf oprecht te blijven en ze te behandelen en benaderen als dat je bij je eigen ouders zou doen. Denk niet in wij/zij termen. Zij hoort ook nu bij jouw familie en jij bij de hare.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Mooi gezegt Zohra !

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Citaat Geplaatst door citroencake Bekijk reactie
    Mooi gezegt Zohra !
    Dank je wel citroencake! (Nu krijg ik spontane trek in citroencake ) Fijne avond!

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    3.557
    08-11-2013

    Jaaa zoals je bij je eigen moeder zou doen de rare taferelen niet zien ahum hum


    Sorry hoor maar als me moeder zich ooit als een malloot gaat gedragen of onbeschoft terwijl ze niet dement is dan zal k daar zeker wat van zeggen.

    Maar zoals k eerste post al zei je moet niet overdrijven door issue van te maken denk wat jij wilt handel hoe jij wilt sn de ander ja dat is de ander


    Rare jongens die Romeinen (zo denken Asterix en Obelix ook) en dan doorlopen

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Ik begrijp niet echt waarom hier een issue van wordt gemaakt.

    Het is en blijft de moeder van je man. Die behoor je met respect te behandelen. Als je ziet dat ze een persoon is die van extra aandacht houdt, dan geeft je haar die aandacht. Vind het overigens wel raar dat je voor je schoonmoeder hetzelfde hebt gehaald als voor je schoonzusters. Een moeder en schoonmoeder zitten toch wel hoger in rang. En je had haar ook laten kiezen. Zo voorkom je problemen, maar toon je ook respect naar haar toe.

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Citaat Geplaatst door Zohra0 Bekijk reactie
    Waar het ook omgaat, is dat we vergeten dat elk mens uniek is. Niet iedereen heeft dezelfde karakter of dezelfde eigenschappen. We horen elkaar te accepteren omwille van wie we zijn. Zij is dus misschien een extrovert persoon ofwel een persoon dat impulsief gaat handelen en gewoon doet wat ze denkt. Ze voelde zich blijkbaar ook vrij genoeg om dat bij jou te doen. Misschien zag ze je echt als een dochter en dacht ze zo openlijk met je om te mogen gaan? Zo eerlijk.. Misschien had ze het bij een buitenstaander nooit gedaan? Anyway ik dwaal af. Waar het om gaat is dat zij dus een individu is met haar manier van handelen/praten en jij bent weer een ander mens met zijn eigen manier van handelen en praten. Accepteer elkaar en ga niet erover lopen malen en een soort haat kweken. Onze eigen ouders hebben ook hun gebreken, maar toch houden we van ze. Zij is de moeder van je man en jij hoort ook zo met haar om te gaan, dat je niks achter dit soort zaken gaat zoeken. Zoals je dus met je eigen moeder zou doen. Alleen zo kom je tot een oprechte band. Door zelf oprecht te blijven en ze te behandelen en benaderen als dat je bij je eigen ouders zou doen. Denk niet in wij/zij termen. Zij hoort ook nu bij jouw familie en jij bij de hare.

  10. #40
    X

    Reacties
    1.163
    10-02-2010

    Wat een wereldprobleem zeg... als ze een andere kleur wil, dan ruil je hem gewoon, je schoonzus heeft hem nog niet gezien, dus wat maakt het uit... lekker boeiend

    Niet altijd achter alles iets zoeken... dat ze dat tegen je durft te zeggen kan ook zijn omdat ze zich bij jou fijn voelt... ze beschouwt je als eigen en niet als een vreemde. Zie het lekker positief... het is maar een jurk