1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    135
    03-03-2012

    Trouwangst

    Salam lieve leden

    Ik ben een 27 jarige vrouw die met haar handen in het haar zit. Ik heb hemdolilah een hele lieve, rustige, nette, respectvolle jongen leren kennen. Alles was geregeld en hij zou dit weekend mijn hand komen vragen. Dit hadden we vorige maand afgesproken omdat mijn vader nog in Marokko was. Sinds die dag eet ik niet, slaap ik niet, kan ik niet functioneren. Ik heb een enorm slecht gevoel, ik twijfel heel erg. Ik heb hem gisteren medegedeeld dat dit weekend niet uitkomt wegens een voorval in de familie (leugen) en dat ik hem zou laten weten wanneer hij weer kan komen. Hij was teleurgesteld maar begreep het.

    Het enige wat ik voel als ik aan trouwen denk ik angst. Ik voel geen blijdschap, geen enthousiasme. Hoe kom ik hier vanaf? Roqya en istikhara heb ik geprobeerd. Ik verpest zo mijn hele toekomst.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    23
    17-02-2015

    Angst voor het onbekende, het is iets nieuws en je weet niet wat je kunt verwachten. Angst om het vertrouwde los te laten terwijl het onbekende misschien niet veel hoeft te verschillen van het vertrouwde of misschien wel beter is.

    Die jongen die is zoals blijkt uit je verhaal serieus met je en wilt er graag voor gaan. Ik snap dat het niet makkelijk voor je is om die angst zo maar los te laten. Onthoud dat er 1 iemand is die jullie het liefst in een haram relatie wilt houden en dat is de duivel. Als je ziet dat hij een goede man voor je zal zijn, ga er voor en vertrouw op Allah. De stap om de haramrelatie om te zetten in iets wat halal is heeft alleen voordelen voor jullie beiden. Vertouw daarop en pak die angst aan. De angst die je voelt irrationeel en je beeld het jezelf zwaarder in dan dat het werkelijk is. Het zit dus echt in je hoofd, jij bent de enige die deze angstige gedachtes stapsgewijs om kan zetten tot iets positiefs.

  3. #3
    MVC Mtiwie

    Reacties
    2.795
    04-11-2005

    Je bent 27 grijp je kans voor het te laat is



    Verstuurd vanuit West
    nemo tenetur prodere se ipsum

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    46
    14-03-2008

    Ik had dit ook. Ik heb toen ondanks alle twijfels, angst en onrust doorgezet. Mijn partner wist er wel van en stelde mij gerust. En thuis wist ook iedereen dat ik mij zo voelde. Uiteindelijk viel het allemaal enorm mee alhamdoelilah! Ben nu 9 jaar getrouwd en 3 kids rijker, alhamdoelilah!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    192
    27-07-2011

    Als je al gaat moeten liegen om zoiets. Dat zegt ook al veel in mijn ogen. Waarom kan je dat niet gewoon bespreken met je partner en desnoods uitstellen. Dan kan je samen eens bekijken van waar dat die angst komt. Of dat het een gegronde reden heeft of niet en wat je er allemaal aan kan doen. Vertrouwen is heel belangrijk niet alleen in theorie maar ook in de praktijk. Als je je partner al niet kan vertrouwen. Ik veronderstel dat een nette respectvolle jongeman in zo'n situatie ook respectvol zal handelen en jou zal steunen. Beter dan dat je smoesjes verzint en hem het recht op de waarheid ontneemt. Betrek hem erbij en zeg zie dit is waar ik tegen aanloop en dan komen jullie er wel samen uit.

    En vooral niet letten op mensen die zeggen dat je te oud bent en dat je dus gewoon moet gaan trouwen. Je maakt een keuze en als die goed is voor de rest van je leven. Dus het is heel belangrijk dat je je goed voelt bij die keuze. Want we zien in de praktijk vaak waartoe het leidt het trouwen om te trouwen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    285
    01-10-2016

    Angst voor je partner of angst voor het trouwen zelf offffffff angst om je ouders en zussen/broers te verlaten?

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    135
    03-03-2012

    Citaat Geplaatst door youwat Bekijk reactie
    Angst voor je partner of angst voor het trouwen zelf offffffff angst om je ouders en zussen/broers te verlaten?
    Zeker niet voor mijn partner, meer die laatste twee.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    135
    03-03-2012

    Citaat Geplaatst door Moslima-1984 Bekijk reactie
    Ik had dit ook. Ik heb toen ondanks alle twijfels, angst en onrust doorgezet. Mijn partner wist er wel van en stelde mij gerust. En thuis wist ook iedereen dat ik mij zo voelde. Uiteindelijk viel het allemaal enorm mee alhamdoelilah! Ben nu 9 jaar getrouwd en 3 kids rijker, alhamdoelilah!
    Hemdolilah! Wat heeft je destijds de doorslag gegeven? En wanneer verdween de angst? Mag ook privé

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    46
    14-03-2008

    Ik heb eigenlijk gewoon alles doorstaan... Ik wist dat het shitan was. Veel bidden, dua en praten met iemand die je vertrouwd!

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    676
    17-09-2012

    Ik heb al angst voor kennismaking laat staan trouwen. We zitten in een veilig vetrouwde zone maar daar moet je ff door heen. Ik zou dit wel met die man bespreken, anders blijf je smoesjes verzinnen. Hij heeft sowieso recht op de waarheid en zo lucht jij ook meteen je hart bij hem. Hij houd er heus wel rekening mee!
    Verwacht het onverwachte

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    493
    22-05-2013

    Ga er voor dan zal je het merken

    Angst moet jij aan de kant zetten

  12. #12
    MVC Mtiwie

    Reacties
    2.795
    04-11-2005

    Ewa ja haram relaties tuurlijk gaat shitan met je gedachten spelen.
    Time is tickinn tik tok

    Boem! Overdatum

    Verstuurd vanuit West
    nemo tenetur prodere se ipsum