1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Drie daagse conferentie - Shaykh Sulaymān ar Ruhaylee.

    Biografie van de Shaykh:

    Velen van ons kennen de shaych enkel bij naam en gezicht van zijn (online) lezingen. Daarom leek het ons als organisatie van de dawrah een goed idee om in het kort stil te staan bij zijn biografie.

    De shaych vertelt over zichzelf (op verzoek van zijn studenten):

    Geboortejaar en plaats

    Ik ben geboren en getogen in Medina, stad van de profeet vrede zij met hem. En Allah vraag ik om mij te doen sterven in deze stad.

    Ik ben geboren in het jaar 1386 Hidjri. (We leven nu in het jaar 1438. Dat wil zeggen dat de shaych dus 52 jaar is.)

    Ik ben getrouwd met één vrouw en heb zeven kinderen, waarvan vijf jongens.

    Pad van kennis

    Ik ben begonnen met het opdoen van kennis in de moskee van de profeet vrede zij met hem. Nog voordat ik begon aan het reguliere onderwijs.

    Voor mijn zesde woonde ik al een aantal zittingen bij van Shaych al-Ameen (dat was een hele grote geleerde in uitleg van de Koran).

    Daarnaast heb ik zittingen bijgewoond van Shaych al-Albaani, Shaych bin Baaz en Shaych al-Uthaimeen. (De drie grote geleerden van deze tijd).

    Hij vertelt dat hij zijn vroege interesse voor de zittingen van kennis - na Allah - aan zijn vader te danken heeft. Die woonde deze namelijk ook bij.

    De shaych vervolgt en vertelt dat hij op zijn zesde is begonnen met het memoriseren van de Koran en voor zijn tiende had hij - met de gunst van Allah - de gehele Koran gememoriseerd.

    De shaych heeft zijn bachelor, master, en doctoraal behaald aan de Islamitische universiteit van Medina. Eén van zijn leraren gedurende zijn studie was de edele shaych Abdessalam as-Suhaymi en shaych Saalih as-Suhaymi.

    De shaych vertelt dat hij en een andere student qua cijfers altijd als eerste eindigden van de hele universiteit.

    De shaych is gelijk na het behalen van zijn bachelor aangesteld als leraar aan de islamitische universiteit van Medina. En zodoende doorgegaan met doceren totdat hij is gepromoveerd tot professor die les geeft aan de Master en Doctoraal leerlingen. Dit doet hij tot op de dag van vandaag.

    Zijn functies

    De shaych bekleedt vele functies binnen Saudi Arabië. Een aantal daarvan:

    - Professor aan de islamitische universiteit van Medina
    - Leraar in moskee van de profeet vrede zij met hem
    - Lid van het adviesorgaan van opgepakte 'terroristen'
    - Lid van het adviesorgaan aan het 'hoofdkantoor' van de religieuze politie.

    Dit was in het beknopt de biografie van de shaych ontleend aan zijn officiële website: http://www.sualruhaily.com

    Moge Allah de shaych vermeerderen van Zijn gunsten en ons allen doen profiteren van zijn bezoek.

    Team Moskee al-Islaam

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Dit is goed nieuws, in chaa'Allah.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Super nieuws.

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    voor degene die hem niet kennen:



  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Biografie van de Shaykh:

    Velen van ons kennen de shaych enkel bij naam en gezicht van zijn (online) lezingen. Daarom leek het ons als organisatie van de dawrah een goed idee om in het kort stil te staan bij zijn biografie.

    De shaych vertelt over zichzelf (op verzoek van zijn studenten):

    Geboortejaar en plaats

    Ik ben geboren en getogen in Medina, stad van de profeet vrede zij met hem. En Allah vraag ik om mij te doen sterven in deze stad.

    Ik ben geboren in het jaar 1386 Hidjri. (We leven nu in het jaar 1438. Dat wil zeggen dat de shaych dus 52 jaar is.)

    Ik ben getrouwd met één vrouw en heb zeven kinderen, waarvan vijf jongens.

    Pad van kennis

    Ik ben begonnen met het opdoen van kennis in de moskee van de profeet vrede zij met hem. Nog voordat ik begon aan het reguliere onderwijs.

    Voor mijn zesde woonde ik al een aantal zittingen bij van Shaych al-Ameen (dat was een hele grote geleerde in uitleg van de Koran).

    Daarnaast heb ik zittingen bijgewoond van Shaych al-Albaani, Shaych bin Baaz en Shaych al-Uthaimeen. (De drie grote geleerden van deze tijd).

    Hij vertelt dat hij zijn vroege interesse voor de zittingen van kennis - na Allah - aan zijn vader te danken heeft. Die woonde deze namelijk ook bij.

    De shaych vervolgt en vertelt dat hij op zijn zesde is begonnen met het memoriseren van de Koran en voor zijn tiende had hij - met de gunst van Allah - de gehele Koran gememoriseerd.

    De shaych heeft zijn bachelor, master, en doctoraal behaald aan de Islamitische universiteit van Medina. Eén van zijn leraren gedurende zijn studie was de edele shaych Abdessalam as-Suhaymi en shaych Saalih as-Suhaymi.

    De shaych vertelt dat hij en een andere student qua cijfers altijd als eerste eindigden van de hele universiteit.

    De shaych is gelijk na het behalen van zijn bachelor aangesteld als leraar aan de islamitische universiteit van Medina. En zodoende doorgegaan met doceren totdat hij is gepromoveerd tot professor die les geeft aan de Master en Doctoraal leerlingen. Dit doet hij tot op de dag van vandaag.

    Zijn functies

    De shaych bekleedt vele functies binnen Saudi Arabië. Een aantal daarvan:

    - Professor aan de islamitische universiteit van Medina
    - Leraar in moskee van de profeet vrede zij met hem
    - Lid van het adviesorgaan van opgepakte 'terroristen'
    - Lid van het adviesorgaan aan het 'hoofdkantoor' van de religieuze politie.

    Dit was in het beknopt de biografie van de shaych ontleend aan zijn officiële website: http://www.sualruhaily.com

    Moge Allah de shaych vermeerderen van Zijn gunsten en ons allen doen profiteren van zijn bezoek.

    Team Moskee al-Islaam

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    343
    25-02-2017

    Citaat Geplaatst door Hidayah. Bekijk reactie
    djazakillahugayran voor de programma

  8. #8
    GESTOPT!

    Reacties
    162
    21-10-2015

    Kei jammer dat het niet zaterdag, zondag is, maandag en dinsdag moet ik werken : (
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) het paradijs doen binnen treden, amien
    Ya Allaah verruim Oegt Jihad (Elmoejahida) haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) de vragen goed beantwoorden in haar graf, amien
    Ya Allaah laat Oegt Jihad (Elmoejahida) behoren tot de mensen die de bestraffing van het graf ontlopen, amien
    Ya Allaah schenk Oegt Jihad (Elmoejahida) en haar familie rust, amien

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Je kunt zondag nog gaan. Meest profijtvolle dag.

  10. #10
    Arabiafelix

    Reacties
    1.887
    29-05-2008

    De tijden staan er niet bij

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Jawel, 1e pagina een beetje door scrollen.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    178
    25-02-2013

    Hij is NU live te beluisteren >>>>>> http://mixlr.com/massjid-ar-rahman/

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    151
    20-01-2016

    Kan niet wachten.. Up!

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.217
    13-02-2011

    Ook al op? Hhh.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    1.097
    25-06-2016

    Vertrouw deze neppe sheikh voor geen ene meter.
    Ik vind hem maar zo vals en hypocriet als de pest.