1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    2.465
    07-11-2014

    Vooruit komen in het leven heb je niet altijd zelf in de hand...hoe graag je ook wilt. Alles heeft z'n redenen waarom iets niet lukt. Concentreer op dingen die wel goed gaan. Wanneer iets voorbestemd is krijg je toch...maar wel sabab voor doen.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Salaam zuster,

    Het gaat je niet om die auto, die auto gebruik je nu enkel als voorbeeld. Je hebt nog geen innerlijke rust.
    Probeer te kijken waar het aan ligt. Alleen jij kent jezelf en jouw situatie het beste.
    Kijk naar hetgeen waar je wat aan kan doen. "No excuses" mentaliteit. Hoe graag wil je die auto? Hoe graag wil je trouwen?

    Je kan niet zeggen dat alles tegen zit, als je nog niet alle mogelijke (halal) oplossingen hebt gebruikt.
    Je hebt al mooie doelen voor jezelf, maar wat ga je eraan doen om deze te behalen?

    Ik denk ook dat jouw doel voornaamste het vinden van rust moet zijn. Dan zal de rest vanzelf komen.
    Blijf positief en hoopvol!

    En het allerbelangrijkst: vergeet niet dat Allah degene is die geeft en ontneemt. Vraag Allah om die auto, insha allah zul je deze dan krijgen of zul je iets veel mooiers tegen. "Allah is the Best of planners.” Quran 8: 30.
    Wees daarom geduldig. Jouw tijd komt wel


    "Waarlijk, met de moeilijke tijden komen er gemakkelijke tijden"
    (Qoraan, soera Ash-Sharh 94:6)
    "He is with you wherever you are" 57:4

  3. #33
    Vrouwtje

    Reacties
    637
    20-02-2009

    Citaat Geplaatst door gldnafternoon Bekijk reactie
    Ik snap dit soort reacties niet. Moet zij zich beter voelen wetende dat haar vriendinnen het mss ook wel slecht hebben? Als het haar vriendinnen zijn dan wenst zij hen het beste.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

    Ik begrijp haar wel hoor, ze bedoelt ermee te zeggen dat het altijd erger kan.
    Niet zozeer om die vriendinnen maar gwn algemeen , zieke mensen , arme mensen etc!

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    665
    24-05-2016

    Citaat Geplaatst door Foutje Bekijk reactie
    Ik begrijp haar wel hoor, ze bedoelt ermee te zeggen dat het altijd erger kan.
    Niet zozeer om die vriendinnen maar gwn algemeen , zieke mensen , arme mensen etc!

    Juist. Begrijpend lezen is ook een vak

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    366
    07-04-2014

    Ik denk dat jij even op een punt ben gekomen, waarop je een leegte voelt in je leven. Je verlangt naar een aantal zaken, normaal op deze leeftijd en spreekt je tal van verdrietige gedachtes aan. Vergeet niet dat dit laatste vooral duivelse influisteringen zijn. Je beziet jezelf ook als een slachtoffer onterecht. Oppassen dat je niet in een of andere viscieuze negatieve spiraal belandt. Je hebt je leven in handen, doe er wat aan ipv te wachten dat alles in je schoot wordt geworpen. Je leven gaat aan je voorbij en daar kies jij toch zelf voor. Leef LEEF LEEEEF! Alhamdoulilah.