1. #1
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    onrecht aan gescheiden vrouwen

    Ik vind dat er een negatief beeld bestaat over gescheiden vrouwen met of zonder kind/eren.

    Op dit forum en buiten wanneer ik mannen van allerlei komaf spreek dan wordt er vaak de gescheiden vrouwen negatief neergezet.
    Mijn persoonlijke ervaring met gescheiden vrouwen is namelijk niet zo.
    Ze zitten vaak naar mijn mening serieuzer in het leven en doen alles eraan om haar kind/eren toch goed op te voeden.
    En natuurlijk zijn ze ook opzoek naar een goede partner maar dat ze ergens helemaal losgaan dat klopt niet in mijn ogen.

    Dat wil niet zeggen natuurlijk dat je die types niet hebt. Die types zal je vast en zeker hebben maar het is zeker het gros niet. Ik denk dat mensen de minderheid hierin voor de meerderheid zijn gaan aanzien.

    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Wijze woorden in vergelijking tot je andere topic.

  3. #3
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Dus mannen zijn roddelaars?

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    1.405
    14-10-2015

    Citaat Geplaatst door opzoekers1234 Bekijk reactie
    Ik vind dat er een negatief beeld bestaat over gescheiden vrouwen met of zonder kind/eren.

    Op dit forum en buiten wanneer ik mannen van allerlei komaf spreek dan wordt er vaak de gescheiden vrouwen negatief neergezet.
    Mijn persoonlijke ervaring met gescheiden vrouwen is namelijk niet zo.
    Ze zitten vaak naar mijn mening serieuzer in het leven en doen alles eraan om haar kind/eren toch goed op te voeden.
    En natuurlijk zijn ze ook opzoek naar een goede partner maar dat ze ergens helemaal losgaan dat klopt niet in mijn ogen.

    Dat wil niet zeggen natuurlijk dat je die types niet hebt. Die types zal je vast en zeker hebben maar het is zeker het gros niet. Ik denk dat mensen de minderheid hierin voor de meerderheid zijn gaan aanzien.

    Idem dito voor ongehuwde vrouwen.

    mensen zijn nou gewoon negatief naar vrouwen en neerbuigend. Ze vinden altijd wel een reden om haar de grond in te trappen.
    En uiteindelijk trouwen ze met een vrouw en krijgen ze dochters.

    Mijn ervaring: Je wilt niet eindigen met iemand die negatief denkt over vrouwen. Gescheiden of niet.

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    17
    19-11-2016

    Ik ben gescheiden en ik heb er geen last van..Ik krijg heel veel respect van mannen en het liefst willen ze me handvragen maar na de scheiding ben ik juist extra kieskeuriger geworden. Ik denk dat het te maken heeft met de vrouw zelf gescheiden of niet respect moet je verdienen.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    het is wel zo,,, dat je ergens het verknald hebt...
    maar iedereen verdient kanse....


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Wat een positieve topic! Ik moet zeggen dat het beeld van een gescheiden vrouw over het algemeen wel meevalt. Het ligt aan jezelf.
    Genoeg vrouwen die zijn hertrouwd of in ieder geval prima in staat zijn om te hertrouwen. En op een halal manier een relatie aangegaan, ipv jarenlange haram relatie(s) en vervolgens "ongetrouwd" trouwen. Een scheiding betekent niks minder dan een mislukte relatie.
    "He is with you wherever you are" 57:4

  8. #8
    Verbannen

    Reacties
    436
    10-08-2013

    Ook begrijpelijk.

    Eerlijk ik vertrouw geen gescheiden mensen vrouw of man. Ze hadden het in hun huwelijk verkeerd aangepakt door hun gedrag kleine tot grote zonden. Ik vind ze onbetrouwbaar en de tijd van nu geloof ik niet dat die gescheiden mensen braafjes bij mamie en papie thuis zaten. Er zullen er wel zijn maare.. heel weinig sommigen gaan dan meteen beginnen met dates zelfs vrouwen Met kids hebben geen schaamte.

    Zoiezo een rode kruis aan degene die met dates begonnen zijn en hoe langer gescheiden hoe erger.

    Hertrouwen ja maar met wat enkel iemand die hier en daar met vrouwen van alles heeft uitgespookt. En Jah slechter dan de eerste maar blijven ze bij die loser omdat ze geen 2de schande willen.

    Al bij al is de gescheiden persoon een verliezer ookal hertrouwt degene.

    In deze tijden bestaan er enkel onmannen en onvrouwen.

    Een scheiding deze tijden voorkomt bij ondankbare en als ze alleen blijven krijgen ze een grote straf door meer verantwoordelijkheden. Hertrouwen ze krijgen ze een pak aan gezeur en verdriet al bij al lijkt het een vloek te zijn.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Citaat Geplaatst door La_vie_en_rose. Bekijk reactie
    Ook begrijpelijk.

    Eerlijk ik vertrouw geen gescheiden mensen vrouw of man. Ze hadden het in hun huwelijk verkeerd aangepakt door hun gedrag kleine tot grote zonden. Ik vind ze onbetrouwbaar en de tijd van nu geloof ik niet dat die gescheiden mensen braafjes bij mamie en papie thuis zaten. Er zullen er wel zijn maare.. heel weinig sommigen gaan dan meteen beginnen met dates zelfs vrouwen Met kids hebben geen schaamte.

    Zoiezo een rode kruis aan degene die met dates begonnen zijn en hoe langer gescheiden hoe erger.

    Hertrouwen ja maar met wat enkel iemand die hier en daar met vrouwen van alles heeft uitgespookt. En Jah slechter dan de eerste maar blijven ze bij die loser omdat ze geen 2de schande willen.

    Al bij al is de gescheiden persoon een verliezer ookal hertrouwt degene.

    In deze tijden bestaan er enkel onmannen en onvrouwen.

    Een scheiding deze tijden voorkomt bij ondankbare en als ze alleen blijven krijgen ze een grote straf door meer verantwoordelijkheden. Hertrouwen ze krijgen ze een pak aan gezeur en verdriet al bij al lijkt het een vloek te zijn.
    Wel heel veroordelend.
    Gescheiden altijd losers? Net zoals een van de vrouwen van onze profeet Zainab, toch?
    Ze zijn eerder gezegend dat ze uit een rothuwelijk zijn gekomen en weer een nieuwe start kunnen maken.

    Wat wel zo is, is dat niet de mannen, maar eerder de vrouwen problemen hebben met gescheiden vrouwen.
    Mannen hebben hier weinig moete mee hoor... En terecht

    Eyeopener: Deze dunia zal vergaan, en dan zal er totaal geen onderscheid zijn in getrouwde of gescheiden vrouwen. Enkel je daden neem je mee.
    "He is with you wherever you are" 57:4

  10. #10
    A Man Apart

    Reacties
    2.805
    27-09-2016

    Ze zijn niet zomaar gescheiden
    Koppige wijven meestal, ongeschikt voor t trouwen,

    Er zijn duizenden andere vrouwen die t nog moeilijker hebben dan hun en alsnog gewoon bij hun man blijven,, zwakke wijven gelijk naar consulaat rennen...
    bahh
    De Man Der Heden

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    4.773
    08-01-2017

    Een gescheiden man is niet beter dan een niet gescheiden man en een niet gescheiden man is niet beter dan een gescheiden man. Ze zijn gelijk, behalve in godsvrees en vroomheid.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    26
    25-11-2016

    Citaat Geplaatst door Taktubu Bekijk reactie
    Dus mannen zijn roddelaars?
    Al in de tijd van de Profeet was dat zo.

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    3.553
    25-03-2014

    Dat zijn vaak afgewezen typetjes die verbitterd zijn geraakd omdat een gescheiden vrouw hen heeft afgewezen (want ja hoe durft een gescheiden vrouw, ja gescheiden! Vrouw hem af te wijzen) dus ja dan krijg je als gescheiden vrouw vaak een stempel, gelukkig is de acceptatie van Allah subhanahu wa taala meer belangrijk dan de acceptatie van een slechte jongen die van god los leeft en in de 2de plaats de acceptatie van de mutaqeen, dat versterkt onze ummah

  14. #14
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door superspeed Bekijk reactie
    voordat marokko last had van de arabische mentaliteit waren imazighen respectvol naar hun vrouwen. nu ze denken dat ze arabieren zijn doen ze denigrerend
    Dit wist ik niet, bedoel je dat arabieren geen respect voor vrouwen hebben?
    ~~~~ Never stand begging for that which you have the power to earn. ~~~~

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    843
    16-09-2015

    er zijn genoeg zusters die in die opvang werken voor gescheiden vrouwen. als maatschappelijk werkster ofzo. en die gescheiden vrouwen mankeren allemaal wel iets. Vaak een steekje los of gedragsproblemem ofzo. of geen verstand en geen opvoeding gehad. niet allemaal maar wel 99%
    dus die negatieve verhalen zijn er niet voor niks. we leven niet onder een steen ofzo.