1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Ik heb niks geleerd

    Opeens realiseer ik me, dat ik al jaren tegen dezelfde problemen aanloop. Ik wil al jaren vanalles bereiken, maar op de een of andere manier, blijf ik dezelfde domme fouten maken. Het lijkt net of ik niet volwassen wil worden, een paar voorbeelden (willekeurige volgorde):

    1. Streven:- elke dag zeg ik dat ik vroeg ga slapen zodat ik fit op werk ben de volgende da
    Realiteit: - elke dag slaaptekort en leven op cafeïne

    2. Streven: - om de dag sporten om fit te worden
    Realiteit: -ik ben al blij als ik 1 keer in de maand sport

    3. streven - gezond eten
    Realiteit:- ik hou gezond eten 1 week in de maand vol, de rest van de maand prop ik mezelf vol met alle zoetigheid die je je maar kan bedenken

    4. Streven:- alle kleding strijken bij het opruimen van de was
    Realiteit: - op het moment dat ik de deur uitmoet, ga ik last minute alles strijken

    5. Streven:- ik probeer elke dag vroeg op werk te komen
    Realiteit- 1 keer in de week begin ik op tojd, de rest niet:/

    6. Streven:- elke dag op tijd bidden (ook op werk)
    Realiteit: - 1 dag in de week lukt het

    7. Streven: - af van mijn mobiel verslaving
    Realiteit:- leg pas mijn tel weg wanneer deze uitvalt

    8. Streven:- niet praten over anderen
    Realiteit:- ik hou het even vol, en dan begin je toch weer over het werk van die en die te praten

    9. Streven: - elke dag supernetjes eruit zien
    Realiteit:- ik ga altijd netjes de deur uit, maar vanaf het moment dat ik op bestemming ben, komen vlekken of wat dan ook op mijn kleren, altijd

    10. Streven: - in mezelf geloven en mijn dromen najagen
    Realiteit:- ik laat me weerhouden door werk/familie/vrienden om te doen wat ik ECHT wil...

    Ik heb deze tien problemen (en meer) al iets van 10 jaar -_- En nog niks geleerd. Wel vanalles zogenaamd bereikt, maar ook weer niet (snap je?) Het voelt alsof ik op nul sta. Naja, het is alweer bijna middernacht, ik heb natuurlijl niet mijn kleding gestreken, ben morgen vast heel moe en zal me weer als een slons voelen op werk. Maar goed alhamdolilah voor mijn rizq, gezondheid, familie en vrienden

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Dan moet je leren wat doorzetten is en discipline hebben. Niet passief zijn, maar actief! Als je zegt dit wil ik doen dan moet je stappen nemen en je plannen tot uitvoering brengen. Straks ben je 40 en ben je nog geen stap verder als je zo doorgaat. Het ergste is nog dat je aangeeft dat deze laksheid in vrijwel elk aspect in je leven voor 'problemen' zorgt. Als jij geen stappen zet om aan al de door jou genoemde punten te werken, dan zal er niks veranderen. Niemand gaat het doen voor je hoor. Je bent de enige die het kan.. Dus versterk je wilskracht en werk ook daadwerkelijk aan je doelen. Trouwens al die punten wat je noemt, hangen ook een beetje samen. In die zin dat als je de ene wel tot uitvoering brengt zoals sporten bijvoorbeeld dan zal dat met zich meebrengen dat je sneller moe zal zijn en eerder in je bed gaat liggen en minder met je telefoon bezig zal zijn en gezond zal eten. Als je gaat bidden dan zal je daar ook kracht uit halen en minder of niet meer roddelen. Dus kortom indien je al voor 1 stap slaagt dan zal je meerdere doelen halen uit je lijst. So move your ass en actie..!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Wat een eyeopener! Dankjewel... De rode draad is gewoon luiheid, wat erg :O
    "He is with you wherever you are" 57:4

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    517
    14-09-2016

    Citaat Geplaatst door Thats_Life Bekijk reactie
    Wat een eyeopener! Dankjewel... De rode draad is gewoon luiheid, wat erg :O
    Hahaha graag gedaan! Wel wat mee doen he

    Je kan nu al beginnen met het vroeg slapen en afblijven van je telefoon. Ik doe mee, ga nu mijn bedje opzoeken slaap lekker meid en succes! X

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Dankjewel lieve meid insha allah! Ik ga ook mijn tel wegleggen. Slaap lekker! Jij ook succes!
    "He is with you wherever you are" 57:4

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Nummer.9 deed me erg lachen.
    blijf in elkaar geloven

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    37
    22-10-2016

    Heel erg herkenbaar! Ik denk dat het discipline is. Als je altijd een prinsenleven hebt geleefd dan is radicale verandering niet gemakkelijk.
    The love boat has crashed against the everyday.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    539
    27-06-2008

    Citaat Geplaatst door Hussam Bekijk reactie
    Heel erg herkenbaar! Ik denk dat het discipline is. Als je altijd een prinsenleven hebt geleefd dan is radicale verandering niet gemakkelijk.
    Ja he... Luiheid lijkt een beetje de rode draad te zijn van al mijn tekortkomingen.

    Vanaf morgen een nieuw begin!
    "He is with you wherever you are" 57:4

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    1.328
    09-07-2015

    Al heb je niks geleerd.
    Dan heb je toch nog geleerd dat je niks hebt geleerd
    blijf in elkaar geloven

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    7
    18-04-2017

    Veel te lange tekst. Niemand leest dit

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    7.707
    12-02-2004

    Citaat Geplaatst door Prins-op-SCHAAP Bekijk reactie
    Veel te lange tekst. Niemand leest dit
    Ik lees het met liefde!

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    4
    02-05-2017

    je bent niet de enige, haha herkenbaar