1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    104
    25-09-2013

    My life, my choice

    ’Layana! Ik meen het als je nu niet kom ga ik weg zonder jou’’ Schreeuwde mijn zus Lina. Pff wat Kan zij zeuren zeg. Ik kan me niet eens normaal opmaken door haar. Ik deed snel een glossje op mijn lippen en rende toen naar beneden. Lina gunde mij een dodelijke blik. ‘’ haha jeetje ik kan er vrij weinig aan doen dat ik altijd te laat ben sorry siss’’ zei ik zogenaamd heel lief. Lina en ik zijn beide bijna 19 jaar oud. We zijn tweeling. Verder hebben we een oudere broer en 2 ouders. In de Auto hadden we het de hele tijd over de verloving van ons nicht Hajar. Ben super blij voor haar. Ze kent hem pas 3 maanden, maar Hajar is een persoon die niet aan relaties doet. Aan de ene kant snap ik het. Kijk alleen naar mij ik had het anderhalf jaar lang met iemand en nu geniet ik weer van mijn vrijgezelle leventje. Lina had het de hele tijd over haar droom bruiloft. ‘’ Ik snap jou niet je hebt het de hele tijd over een bruiloft, maar je kan niet eens normaal een echte man vinden’’ Zei ik met een slappe lach. Ze keek me lachend aan. Lina is een persoon die iedereen heel snel vertrouwd terwijl ik juist niemand vertrouw. Na een tijdje stapten we de auto uit en liepen we richting de kapper. Ik had haar uitgroei van hier tot Tokyo. Het werd eens tijd om een nieuw kleurtje in te stoppen. Deze keer wou ik voor goudblond gaan en Lina ging voor bruin met highlights. Toen we eindelijk klaar waren gingen we onze tuniekjes ophalen bij iemand die het voor ons heeft genaaid. Ik ben serieus in love met mijn tuniekje. Het heeft een zalme kleur en is volbewerkt met steentjes. Laat het feest beginnen! Dansend reden we weer terug naar huis om alles aan onze mama te laten zien. Thuis aangekomen keek mijn vader mij een beetje dodelijk aan. ‘’Wat is dat voor hollander kapsel’’ Zei hij erg droog. Ik keek hem aan en zei niks terug. Mijn vader behoort nog tot de oude generatie. Alsof het al niet erg genoeg was kwam mijn oudere broer erbij. ‘’ Haha wollah ik dacht dat er 2 Hollandse dames op bezoek kwamen’’ Lina en ik keken elkaar aan en konden alleen mee lachen meer niet. We bleven een tijdje beneden om met het hele gezin een film te kijken en daarna werd het tijd om te gaan slapen. Morgen moesten we allemaal vroeg wakker worden om Hajar te gaan helpen.
    De volgende dag ging mijn wekker vroeg af. Ontbijten zouden we bij Hajar doen aangezien heel de familie daar aanwezig zouden zijn. Ik besloot om mijn krullen er vandaag te laten en deed mijn haar dus alleen in een knot. Mijn make up en tuniekje stopte ik in mijn tas zodat ik straks daar kon opmaken en aankleden ik zag Lina’s ochtendgezicht en ging toen helemaal stuk. Eentje heeft er zin in vandaag zo te zien. Mij ma en Lina stonden als gewoonlijk beneden aan het schreeuwen dat ik sneller moest zijn. In de auto had mijn moeder het over ons. ‘’ Jullie zijn beide ouder en wijzer geworden voor ik het weet heb ik binnenkort kleinkinderen en zijn jullie alle twee getrouwd’’ Mijn moeder wordt snel emotioneel als ze over ons praat. ‘’’Maak je geen zorgen Yema, Lina en ik blijven voor altijd bij je. Ik heb geen man nodig om gelukkig te zijn’’ Zei ik bijna half huilend. Lina draaide zich om en begon weer haar mond open te trekken. ‘’ Spreek voor je zelf heks ik wil later nog kinderen kunne krijgen’’ Mijn moeder keek mijn aan en begon toen om haar domme dochter te lachen.

    Ik hoor het wel van jullie dames als ik verder moet gaan!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    104
    25-09-2013

    Aangekomen bij Hajar liep ik gelijk naar de keuken toe. Ik ga dood van de honger. Mijn nichten keken me een voor een aan en begonnen me uit te lachen. ‘’ Lach me maar uit a heksen ik heb niet eens normaal ontbeten en met mijn ochtendkop zo snel mogelijk gekomen’’ Zei ik zeghma boos. Hajar stond achter hun en gaf me een knuffel. We hadden elkaar lang niet gesproken, dat kwam doordat ik lang niet naar den haag ben gegaan. Ze zag er gelukkig uit en daar gaat het om. De rest van mijn tantes en nichten zijn naar de zaal gegaan om het in te richten. Dat word dus hapjes maken voor mij hier. Tijdens het ontbijten begonnen ik over te kletsen met mijn nichten. Hajar vertelde meer over haar verloofde. Lina begon mij heel de tijd aan te kijken en we dachten toevallig aan dezelfde persoon. Zou het hem kunnen zijn. Nee joh dat zou dan echt toeval zijn. Ik heb hajar nooit verteld over hem, dus wie weet misschien kan het hem wel zijn. Zo zat ik dus heel de ochtend de hele tijd met zelf te vechten. In de middag was alles klaar thuis en in de zaal ook. Hajar wou vandaag niet zo veel make up op daarom heeft ze geen negaffa geregeld. Lina deed dus haar haar en ik begon met d’r gezicht. Ze had een mooie verlovingsjurk gehuurd. Tijdens het opmaken voelde ik me niet goed. Ik kreeg een nare voor gevoel. Pff Layana je maakt je zelf gek zo. Na dat ik klaar was met Hajar begon ik mezelf ook op te maken. Daarna deed ik wat mousse in mijn haar en klaar is kees. Ik keek in de spiegel en toen besefte ik me pas dat ik heel de tijd alleen acteerde. Ben ik wel echt gelukkig? Doe ik dit expres, omdat ik hem zo snel mogelijk wil vergeten. Ik kreeg gelijk een flashback van de laatste keer dat ik hem zag. Hij had het over zijn moeder. Ze had iemand voor hem gevonden om mee te kunnen trouwen. Hij had haar over mij verteld, maar ze vond mij niet geschikt voor hem. Dat alleen omdat ik geen hoofddoek draag. Ik voelde mijn ogen prikken en besloot om alles gewoon te vergeten. Ooit komt de prins op het witte paard, maar nu nog ven van het leven genieten. Iedereen is al naar de zaal gegaan alleen ik bleef achter om paar spullen op te halen voor de zaal. Toen ik bijna bij de zaal aankwam kreeg ik een berichtje van Lina. ‘’ Het lijkt me niet verstandig om te komen siss’’ Ik las haar berichtje wel 3 keer. Hoe bedoel je niet verstandig? Ik snapte er helemaal niks van. Diep van binnen wist ik wel waar ze het over had, maar ik wou er gewoon niet aan denken. Ik parkeerde mijn auto snel en pakte de spullen die ik had meegenomen. Buiten stonden een groep jongens. Ik zag dat ze me allemaal een voor een aankeken. Pff gadver hebben zulke mensen niks beters te doen. Het is niet dat ik hier naakt op straat loop. De spullen legde ik bij de catering en liep daarna naar de wc. Ik keek voor de zekerheid nog een keer in de spiegel om te kijken of alles goed zit. Na dat ik alles had goedgekeurd deed ik de deur open om naar de zaal toe te lopen. Voor ik het wist botste ik tegen iemand aan, ik verloor bijna mijn evenwicht. Gelukkig hield die gozer mij goed vast. ‘’Dankjewell en sorry!’’ Zei ik en probeerde mijn tuniekje goed te zetten. Toen ik hem goed aankeek schrok ik me dood. Ik voelde de tranen opkomen en aan zijn blik te zien schrok hij ook. Het was Jaouad. Daar stonden we dan. Elkaar 3 minuten aankijken meer kon ik niet doen. Ik zag dat hij wat wou zeggen, maar dei kans gaf ik hem niet. Ik wist het nu zeker en aan zijn pak te zien was hij diegene die met mijn nicht zou trouwen. ‘’ Allahi kamal bighir’’ Zei ik zo blij mogelijk en liep toen met grote stappen weg. Ik had geen zin om naast mijn nichten te zitten. Ik zag dat er nog een plekje vrij was naast mijn moeder. Mijn moeder keek me aan en zag gewoon aan me dat er iets speelde. Het bleef alleen bij kijken en daarom mag ik mijn moeder. Ze vraagt niet al te snel, maar laat je eerst gewoon met rust. Iets zegt me dat dit een lange avond gaat worden…

    verder gaan?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    238
    04-02-2005

    ja ga verder

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    104
    25-09-2013

    Ik plaats zo een vervolg. Dankjewel meiden !

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    104
    25-09-2013

    Er is al een uur voorbij, maar het lijkt net alsof ik hier heel de dag zit. Hoe kon ik niks door hebben? Hajar kan ik de schuld niet geven, maar die klootzak weet dat het mijn nicht is. Hij heeft veel foto’s van ons gezien. Hoe gaat dit aflopen pff. Mijn ex wordt nu aangetrouwd familie van mij. Lina kwam naast me zitten. Ze schudde me wakker en ik las gelijk medelijden in haar ogen. Het liefst wou ik haar knuffelen en gelijk alle tranen laten zien, maar ik hield me groot. Ik hoef geen medelijden maakte ik me zelf wijs. Ik hoorde harde gekrijs, dat betekent dat Hajar en Jaouad de zaal binnen komen. Gelukkig was dit geen bruiloft, want dan was ik echt niet gekomen. Zo zat ik dus heel de tijd weer met me zelf te vechten. In de verte zag ik Sanae. Ze is de zusje van Jaouad en zij wist alles over ons. Ik keek haar aan en probeerde zo fake mogelijk te lachen. Ze kwam mij kant op lopen. Hier had ik dus geen zin in, want ik wist precies wat ze wou zeggen. ‘’ Hey lekkerding, jammer wollah dat jij vandaag niet diegene bent die naast mijn broer staat vandaag’’ Zei ze onschuldig. Sanae en ik waren zo goed met elkaar dat we elke dag met elkaar waren. Ik wist alles van haar en zij wist alles van mij. Via haar heb ik Jaouad leren kennen. ‘’ Elmektab he schat, ik gun hem het beste en hoop dat hij mijn nicht gelukkig kan maken meer kan ik niet zeggen’’ Probeerde ik zo geloofwaardig over te brengen. Ik voelde dat iemand heel de tijd naar me keek. Toen ik goed keek zag ik dat Jaouad heel de tijd oogcontact zoekt. Dit voelt niet goed. Hajar straalt vandaag. Ze passen zelf goed bij elkaar als ik zo naar hun kijk. Ik kan hier zo slecht tegen en liep zonder te zeggen weg naar buiten. Via mijn ooghoeken zag ik dat mijn moeder en Lina mij heel raar aankeken, maar ik heb geen zin om het hun uit te leggen. Hoelang moet ik dit volhouden? Hoe lang moet ik nog gaan acteren dat ik zo gelukkig ben terwijl ik juist kapot ga van binnen? Buiten stonden zoals gewoonlijk alle mannen en ook paar meiden die wat aandacht zochten. Ik besloot om de buurt te verkennen. Daar ga ik dan met mijn hoge pumps een eindje lopen. Liever dit dan daar dacht ik. Tijdens het lopen dacht ik aan mijn oude tijden met Jouad. Anderhalf jaar geleden gingen we naar Marokko. Sanae en Jaouad gingen toen ook. Mijn moeder kent hun familie uit Marokko erg goed. Ik mocht in die tijd een weekje bij Sanae slapen in Saidia. Dat was pas leven. Ik ging meer met Jaouad om dan met Sanae. Elke dag strandwandelingen en uit eten. Ik werd wakker gemaakt door een bekende stem. Jeetje waar ben ik beland? ‘’ Wat is er mis met jou?!’’ Ik draaide me om en keek recht in de ogen van Jaouad. Pff wat doet hij hier. ‘’ Luister je bent opnieuw begonnen en dat snap ik, maar mij lastig vallen hoeft niet hoor’’ Zei ik misschien een beetje te arrogant. Hij keek me aan. ‘’ Layana luister naar me geef me nu de kans om alles uit te leggen’’ Zei hij zachtjes. Ik keek hem aan en begon hem uit te lachen. Wat denkt hij wel niet. Op zijn eigen verloving alles lopen uitleggen aan zijn ex. Het liefst wil ik horen wat hij te zeggen heeft, maar dit kan ik mijn nicht niet aan doen. ‘’ Jaouad ik hoef niks te weten, wat wij hadden is verledentijd. Hajar staat op je te wachten en dit verdient ze niet dus ga aub terug’’ Zei ik half smekend. Jaouad keek me van top tot teen aan. Als ik zo naar hem kijk wil ik hem graag knuffelen en hem alles laten uitleggen, maar dit kan niet en het voelt ook niet goed aan. Weer zat ik in mijn eigen wereldje. Voor ik het wist trok Jaouad me aan me arm en liep mee terug naar de zaal. Buiten stond iedereen ons aan te staren. Zouden ze wat doorhebben? In de deuropening stond zijn moeder op hem aan het wcahten. Iets in mij zegt dat dit niet goed gaat aflopen. Ze kwam met grote stappen ons kant op en begon half te schreeuwen. ‘’ Schaam jij je niet, hij trouwt met jouw nicht en jij probeert hem nog met jou mee te sleuren. Waar is jouw zelfrespect gebleven?!’’ Ik kon haar wel vermoorden nu. Eerst probeert ze Jaouad en mij uit elkaar te halen wat haar aardig is gelukt en nu ben ik iemand die geen zelfrespect heeft. Ik keek naar Jaouad en die stond daar maar stilletjes naar zijn moeder te kijken. Gadver wat walg ik van zulke mannen. ‘’ Pardon hoezo heb ik geen zelfrespect? Jouw zoon is diegene die achter me aan is gelopen net niet ik. Jeetje als ik alles nu goed bekijk ben ik eerlijk gezegd blij dat ik niks meer heb met hem. Jouw als schoonmoeder is het laatste wat ik wil’’ Ze keek me geschrokken aan en Jaouad kneep me heel hard in mijn arm. Ik rukte me los en liep boos weg. Wat is er mis met dat wijf. En sinds wanneer is Jaouad zo bang voor zijn moeder. Mijn gedachtes gingen automatisch naar Hajar. Zolang ze haar goed behandeld vind ik alles goed. Binnen in de zaal zaten ze allemaal nog vol op aan het feesten. Lina rende naar me toe en begon mij te omhelzen. ‘’ Hij is je niet waard siss, kom op laat niemand je dagje vandaag verpesten en kom mee dansen’’ Ik keek haar en gunde haar een glimlach. Diep van binnen wist ik dat gelijk had. Ze trok me mee naar de dansvloer en daar begonnen we helemaal los te gaan met de familie. De moeder van Jaouad gunde mij heel de dag een dodelijke blik, maar dat heeft ze aan zich zelf te danken..

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.089
    24-01-2017

    wat is dit over ongein


    Insta Kersen_taart

    Twitter @kersen_taart