1. #31
    MVC Lid

    Reacties
    116
    09-01-2016

    Citaat Geplaatst door controversy Bekijk reactie
    Ben er zelf inmiddels uitgestapt maar klopt. Ik zag ze veel. Toen de mannen bezig waren met lala w mali hebben de vrouwen hun atudies doorgezet en dat is ook hoe het in die wereld gepresenteerd is.
    Ander werk of is de thuissituatie gewijzigd?

  2. #32
    Non-conformist

    Reacties
    11.062
    14-04-2009

    Citaat Geplaatst door Stupefiant Bekijk reactie
    Ander werk of is de thuissituatie gewijzigd?
    Stress en de druk werden me teveel..check je hoekje..ging wat mis.

    Variables are the only constants in the world..


  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    116
    09-01-2016

    Citaat Geplaatst door controversy Bekijk reactie
    Stress en de druk werden me teveel..check je hoekje..ging wat mis.
    Duidelijk, kan trouwens niet replyen
    J'ai appris à chuter, j'ai appris à perdre

  4. #34
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-06-2016

    Ik snap niks van carrièregerichte mensen. Ik heb gestudeerd zodat ik mijn rug niet hoeft te breken in een fabriek en om mijn brood halal/legaal te verdienen. Daarnaast ook bewust gekozen voor werk waarbij ik mensen help. Ik hoef niet rijk of bekend te worden. Ik hoef geen directeur te worden (tenzij eigen onderneming)
    Ik voel alleen liefde voor echte vrouwen, want zij dragen de volgende generatie.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    333
    30-04-2016

    Klopt. Ik vind het alleen wel jammer dat we alleen daar oververtegenwoordigd zijn. Rechten en economie worden te snel als de juiste studie gezien. Er mag wel wat meer variatie komen.

  6. #36
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door Eenmans Bekijk reactie
    Ik snap niks van carrièregerichte mensen. Ik heb gestudeerd zodat ik mijn rug niet hoeft te breken in een fabriek en om mijn brood halal/legaal te verdienen. Daarnaast ook bewust gekozen voor werk waarbij ik mensen help. Ik hoef niet rijk of bekend te worden. Ik hoef geen directeur te worden (tenzij eigen onderneming)
    Niet iedereen hoeft toch hetzelfde te zijn of doen?

    De 1 kan leiden de ander vind dat niets aan
    De 1 is liever arts de ander runt liever een bedrijf

    Carrieregerichte mensen kunnen ook bijdragen aan de maatschappij en misschien hebben zij zelfs wel meer bij te dragen of invloed tot veranderen.

    Ergens goed in zijn en dat ten volle benutten is helemaal niet negatief, wordt zelfs aangeraden dus ik begrijp die plotselinge opkomst van dit soort uitspraken niet alsof je je ziel corrumpeert als je ergens goed in bent omdat je liever doet alsof het je niet interesseert

  7. #37
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Keep iT halal en stijg in halal. Maar zodra verboden zaken komen, bescherm jezelf en je Deen er tegen

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    281
    01-06-2016

    Citaat Geplaatst door LadyLuck10 Bekijk reactie
    Niet iedereen hoeft toch hetzelfde te zijn of doen?

    De 1 kan leiden de ander vind dat niets aan
    De 1 is liever arts de ander runt liever een bedrijf

    Carrieregerichte mensen kunnen ook bijdragen aan de maatschappij en misschien hebben zij zelfs wel meer bij te dragen of invloed tot veranderen.

    Ergens goed in zijn en dat ten volle benutten is helemaal niet negatief, wordt zelfs aangeraden dus ik begrijp die plotselinge opkomst van dit soort uitspraken niet alsof je je ziel corrumpeert als je ergens goed in bent omdat je liever doet alsof het je niet interesseert
    Uiterraad is het voor iedereen anders. Ik leg alleen hoe het voor mij is.

    Je hebt eenmaal artsen en vuilnismannen modig.
    Jij hoeft het ook niet te begrijpen, zolang jij begrijpt wat jij doet en er achterstaat, is het goed.
    Ik voel alleen liefde voor echte vrouwen, want zij dragen de volgende generatie.

  9. #39
    ZelfVerzekerd

    Reacties
    1.163
    29-03-2017

    Citaat Geplaatst door Eenmans Bekijk reactie
    Uiterraad is het voor iedereen anders. Ik leg alleen hoe het voor mij is.

    Je hebt eenmaal artsen en vuilnismannen modig.
    Jij hoeft het ook niet te begrijpen, zolang jij begrijpt wat jij doet en er achterstaat, is het goed.
    Dat is sportief.

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    18.146
    22-03-2009

    Ik ben daar toch een stuk minder trots op. Ik zag gisteren een filmpje van een docente in niqaab. Dat was overigens in Engeland. Dan denk ik, jij hebt het beste van allebei weten te verkrijgen. Daar ben ik wel heel erg trots op.

    Ik kom zelden een dame tegen die in de branches werkt die jij noemt, en tegelijkertijd haar religie net zo serieus neemt als haar carrière. Ik moet er ook bij vermelden dat ik zat broeders ken die zulke diploma's hebben, maar nu les geven omdat ze dat verantwoorder vinden. Als mannen beginnen te praktiseren kiezen ze vaak voor bepaalde branches. Vrouwen hebben dat minder.

  11. #41
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door Zohra0 Bekijk reactie
    Why?? Ooit op een uni geweest? Er zijn daar heel veel meiden met hoofddoek en vele ervan zijn ook echt nette meiden wiens imaan mashaallah goed zit.
    een hoofddoek wilt niet zeggen dat ze gelovig zijn
    mensen denken vaak wanneer iemand een hoofddoek draagt
    of wanneer een man een baard heeft dat ze dan opeens gelovig zijn en goed in hun geloof zijn
    dat is dikke onzin
    want de reden en waarom ze dat dragen verschilt weer sterk

    feit is wel dat het gros van die carrière vrouwen/mannen weinig met hun geloof bezig zijn en vaak een bijrol inneemt in hun levens.
    dat kan ook niet anders denk ik...
    je wordt toch als persoon beïnvloedt door je omgeving. als cariere vrouw of man ontmoet je ook heel veel mensen en ga je ook om met heel veel mensen van allerlei afkomsten en geloof. en werkvloer is toch waar je de meeste tijd dan doorbrengt.
    werkvloer is vaak 1 van de plekken waar relaties ontstaan en waar avontuurtjes met regelmaat worden begaan
    dan heb je het nog druk met het werken en targets te halen
    bijscholing mss en hier en daar te netwerken en die te onderhouden etc.

    ik heb weinig met carrière mensen
    vaak zijn ze in hun denken ook betweterig en sowieso denk ik niet dat je een carrière vrouw/man Sabr heeft om een huwelijk te onderhouden.
    de balans tussen geloof, familie, huwelijk en werk wordt aardig verstoort als je carrière wilt maken denk ik


    natuurlijk wens ik elke carrière vrouw en man heel veel succes
    we leven eenmaal in een prestatie maatschappij waarin carrière en de nodige materie een rol speelt
    dan is het logisch dat heel veel moslims ernaar ook streven
    en jah....geloof is maar tegenwoordig een bijzaak niet meer en minder dat...
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  12. #42
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door LadyLuck10 Bekijk reactie
    Hhhh sommige mensen zijn echt jaloers

    Goeie baan. Mooie diploma. Sterk geloof. Goed leven het is allemaal iets moois als je niet gemeen bent tegen anderen.
    dat is idd mooi
    ik heb alleen geleerd dat je nooit een sterke imaan kan hebben zonder kennis van de islam
    hoe kun je nou een sterke iemaan hebben wanneer je de quran niet met tajweed kan lezen?
    en vooral niet weet wat het inhoudt?

    je zou moeten zeggen....een balans bewaren tussen deen en dunya zou mooi zijn
    maar vaak is dat het geval niet bij islamitische mensen die een carrière nastreven
    en geloof mij.... ik praat uit ervaring... ik heb heel veel moslims en moslima's mogen ontmoeten die een mooie carrière hebben
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  13. #43
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door DeRegeerder Bekijk reactie
    Ik ben daar toch een stuk minder trots op. Ik zag gisteren een filmpje van een docente in niqaab. Dat was overigens in Engeland. Dan denk ik, jij hebt het beste van allebei weten te verkrijgen. Daar ben ik wel heel erg trots op.

    Ik kom zelden een dame tegen die in de branches werkt die jij noemt, en tegelijkertijd haar religie net zo serieus neemt als haar carrière. Ik moet er ook bij vermelden dat ik zat broeders ken die zulke diploma's hebben, maar nu les geven omdat ze dat verantwoorder vinden. Als mannen beginnen te praktiseren kiezen ze vaak voor bepaalde branches. Vrouwen hebben dat minder.
    klopt...

    ik heb aardig wat moslima's gekend die bv een leuke carrière hadden maar wel een relatie hadden met een Nederlander of Iranese man etc....
    dus vroeg ik ze van, hoe ben je hem tegengekomen?
    via werk, kreeg ik te horen...

    ik pas ervoor!
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  14. #44
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door Eenmans Bekijk reactie
    Ik snap niks van carrièregerichte mensen. Ik heb gestudeerd zodat ik mijn rug niet hoeft te breken in een fabriek en om mijn brood halal/legaal te verdienen. Daarnaast ook bewust gekozen voor werk waarbij ik mensen help. Ik hoef niet rijk of bekend te worden. Ik hoef geen directeur te worden (tenzij eigen onderneming)
    mooi
    zo hoort het ook
    maar je hebt mensen die willen pronken met hun
    papieren en titels
    werk
    functie
    auto
    huis
    etc.

    mensen die zich vaak tot de kern houden
    zien het niet anders dan jij
    maar aan de andere kant van het spectrum heb je mensen die doorslaan
    en dat zijn die carrière mensen
    wanneer je door je werk niet meer vijf keer kan bidden
    wanneer je door je werk geen tijd meer hebt om de quran goed te kunnen lezen en te begrijpen
    dan heb je geen balans en dan ben je doorgeschoten
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951

  15. #45
    straightforward

    Reacties
    2.133
    03-02-2015

    Citaat Geplaatst door Eenmans Bekijk reactie
    Uiterraad is het voor iedereen anders. Ik leg alleen hoe het voor mij is.

    Je hebt eenmaal artsen en vuilnismannen modig.
    Jij hoeft het ook niet te begrijpen, zolang jij begrijpt wat jij doet en er achterstaat, is het goed.

    het is mij opgevallen dat een carierre vrouw/man altijd neerkijkt op die schoonmaker en die vuilnisman
    terwijl ze totaal ontgaat dat je die vuilnisman ook nodig hebt en die schoonmaker ook

    ik zie een carrière man nog wel trouwen met een schoonmaakster
    maar een carrière vrouw zie ik echt niet trouwen met en vuilnisman
    vrouwen zijn qua dat vaak doorgeslagen...je ziet het ook weer terug bij "vrouw zoekt man"

    toen ik ooit bij een multinational werkte
    sprak ik daar altijd een schoonmaker, hij was Tunesisch.
    maar wat was die man toch hoogopgeleid! niet normaal gewoon! ik was diep onder de indruk van hem!
    ik had diep respect voor die man.... toen heb ik ook geleerd dat je op mensen nooit moet neerkijken en vooral niet vooroordelen.
    الحب لا ينظر بالعينين، بل بالعقل

    https://forums.marokko.nl/showthread...#post133354951