1. #181
    MVC Lid

    Reacties
    89
    09-01-2017

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Voor de ongelovigen is er geen paradijs, dat klopt. Jouw beperkte kennis valt in het niets, met de kennis die tot ons is gekomen door de vele profeten die gezonden zijn door God.
    Dat jij beweert ergens in te geloven maakt jou nog geen goed mens en t paradijs is wat je er zelf van maakt. Ik ken de gevoel er al van jij bent er nog naar op zoek.. Over beperkte kennis gesproken die je geleend heb vanuit tweedehands boeken. Je kent jezelf wrs niet eens goed laat staan dat je de inhoudt van God en t Universum etc. kent 😀

  2. #182
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Profit Bekijk reactie
    Dat jij beweert ergens in te geloven maakt jou nog geen goed mens en t paradijs is wat je er zelf van maakt. Ik ken de gevoel er al van jij bent er nog naar op zoek.. Over beperkte kennis gesproken die je geleend heb vanuit tweedehands boeken. Je kent jezelf wrs niet eens goed laat staan dat je de inhoudt van God en t Universum etc. kent ������
    Waar zeg ik dat ik goed ben en dat ik het paradijs verdien? Begrijpend lezen is wel een vereiste wil ik je serieus nemen. Ik ken mezelf heel goed en erken mij beperkte kennis.

    Wij bezitten geen kennis, buiten hetgeen Gij ons hebt geleerd; waarlijk, U bent de Alwetende, de Alwijze." (Soera el-Baqarah, 32)

  3. #183
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door Darkzeven66 Bekijk reactie
    Oké, dus Allah is omnipotent. Hij is tot alles in staat zeg je immers. Is Allah in staat om een rots te creëren die zo zwaar is dat het voor hem onmogelijk is deze te tillen? Indien Allah deze rots niet kan creëren is hij niet omnipotent. Indien Allah deze rots wel kan creëren is hij alsnog niet omnipotent aangezien hij deze rots niet kan tillen. Dit is ook wel bekend als het paradox van omnipotentie. En zo heeft Allah nog meer paradoxale eigenschappen waardoor het een vrij onlogisch geheel is.



    Wat voor goddelijk aspect heb je het over waarmee we kennis zouden moeten maken? Heb jij al iets ''goddelijks'' meegemaakt in je leven dat je met ons zou kunnen delen? Zou het feit dat we nooit iets ''goddelijks'' hebben meegemaakt in ons leven te maken kunnen hebben met het feit dat het goddelijke simpelweg niet bestaat?
    Kom eens met iets nieuws joh. Jullie atheisten denken heel intelligent te zijn, maar in jullie stellingen is vaak te zien hoe beperkt jullie denkvermogen eigenlijk is

    Allah is tot alles in staat in de zin dat de uiteindelijke macht en kracht bij Hem blijft en niet om zichzelf ermee te vernietigen of tekort te doen. Hij Allah is daarom uniek en jij kan geen menselijke stellingen verzinnen met je gare denkvermogen om Allah te weerleggen. Jij kan daar niet bij ik ook niet. Jij bent een mens jij bent behoeftig niet Allah.


    Ja ik heb genoeg meegemaakt. Allah s aanwezigheid kan je op een bepaalde manier voelen. Er is een orde die onmogelijk uit zichzelf bestaat hello wake up.

  4. #184
    Verbannen

    Reacties
    1.519
    25-10-2013

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    waarom had god zoveel profeten nodig om 1 boodschap over te brengen?
    Wat zijn de namen van de volkeren en alle profeten?
    Denk niet dat je dat weet, aangezien het er meer dan 127.000 zijn
    1 boodschap? Dat is niet zo hoor. Misschien de kern boodschap tawhied alleen maar daarop moest gebouwd worden dmv lessen.Net als hoe leraren op school verschillende vakken bijbrengen voor de uiteindelijke diploma brachten de profeten ook les voor les elke volk had een bepaalde les te leren en zo stap voor stap tot de hoogste leraar Mohammed kwam en het afsloot dus nu mag je zelf kiezen wil je die diploma alsnog of wil je liever zwemmen in de hel

  5. #185
    Bijna Lid

    Reacties
    2.079
    05-02-2016

    Goeie topic. Up!

  6. #186
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    1 boodschap? Dat is niet zo hoor. Misschien de kern boodschap tawhied alleen maar daarop moest gebouwd worden dmv lessen.Net alstoch hoe leraren op school verschillende vakken bijbrengen voor de uiteindelijke diploma brachten de profeten ook les voor les elke volk had een bepaalde les te leren en zo stap voor stap tot de hoogste leraar Mohammed kwam en het afsloot dus nu mag je zelf kiezen wil je die diploma alsnog of wil je liever zwemmen in de hel
    lessen?
    Hoezo zou je les moeten nemen over wat je wil geloven?
    Dus, ik ga een ''cursus'' islam of wat dan ook nemen en als ik slaag dan ben ik gelovig?
    Dan is het toch geen GELOOF meer
    Moet je mij even uitleggen.

    en het is 1 boodschap ja omdat elke profeet de islam moest verkondigen of moest elke profeet een ander geloof verspreiden

  7. #187
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    De aloude weerlegging van de atheïsten wordt weer uit de kast gehaald. God kan geen steen creëren die te zwaar is om te tillen. Deze stelling is in tegenstrijd met de Eigenschappen van Allah. Allah is namelijk niet gelijk aan zijn schepping. Jij kent in deze stelling een Goddelijke Eigenschap toe aan een steen. Jij begrijpt de natuurlijke Eigenschappen van God niet. Niets of niemand is gelijk aan God. Dat is de basisfundament van het geloofsleer.
    Maar als de stelling in tegenstrijd is met de eigenschappen van Allah, dan is Allah toch gelimiteerd in zijn omnipotentie vanwege zijn eigenschappen? Met andere woorden, Allah kan niet boven zijn natuur uitstijgen. Ook in deze situatie is er geen sprake van omnipotentie. Immers, Allah is gebonden aan zijn eigen natuurlijke eigenschappen waarmee hij effectief wordt beperkt in zijn capaciteiten. Je verlegt het probleem op deze manier alleen maar. De paradox van omnipotentie is alsnog niet opgelost.

  8. #188
    Verbannen

    Reacties
    405
    20-04-2008

    Citaat Geplaatst door Uli-Noeha Bekijk reactie
    Kom eens met iets nieuws joh. Jullie atheisten denken heel intelligent te zijn, maar in jullie stellingen is vaak te zien hoe beperkt jullie denkvermogen eigenlijk is

    Allah is tot alles in staat in de zin dat de uiteindelijke macht en kracht bij Hem blijft en niet om zichzelf ermee te vernietigen of tekort te doen. Hij Allah is daarom uniek en jij kan geen menselijke stellingen verzinnen met je gare denkvermogen om Allah te weerleggen. Jij kan daar niet bij ik ook niet. Jij bent een mens jij bent behoeftig niet Allah.


    Ja ik heb genoeg meegemaakt. Allah s aanwezigheid kan je op een bepaalde manier voelen. Er is een orde die onmogelijk uit zichzelf bestaat hello wake up.
    Nee, ik denk zelf niet heel intelligent te zijn en dat heb ik nooit beweerd. Ik kan ook zeggen dat je met iets nieuws moet komen dan een religie die al 1400 jaar oud is maar dat zie je mij toch niet doen?

    Dus je beargumenteert dat een mens nooit Gods eigenschappen volledig kan bevatten vanwege het feit dat ons denkvermogen beperkt is? Maar wie zijn de geleerden dan om voor de moslims te bepalen hoe bepaalde verzen geïnterpreteerd dienen te worden met hun tafsirs? Immers, het zijn maar mensen als jij en ik die ook beperkt zijn in hun denkvermogen. Hoe kunnen zij dan claimen te spreken voor God wanneer zij deze verzen interpreteren? De kennis van God stijgt boven de mens uit. Hoe kunnen we Mohammed dan vertrouwen op zijn woord aangezien hij claimt voor Allah te spreken via goddelijke revelatie?

    Hetgeen je voelt is een subjectieve ervaring. Het toont helemaal niet aan of Allah bestaat. Aantoonbaar onjuist dus. Het is enkel een proces dat plaatsvindt in de hersenen. That's it. Heel wat semantische retoriek, meer is het niet vrees ik. Kom dan eens met concrete voorbeelden van dingen die je hebt meegemaakt als het niet te persoonlijk is natuurlijk.

  9. #189
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door Darkzeven66 Bekijk reactie
    Maar als de stelling in tegenstrijd is met de eigenschappen van Allah, dan is Allah toch gelimiteerd in zijn omnipotentie vanwege zijn eigenschappen? Met andere woorden, Allah kan niet boven zijn natuur uitstijgen. Ook in deze situatie is er geen sprake van omnipotentie. Immers, Allah is gebonden aan zijn eigen natuurlijke eigenschappen waarmee hij effectief wordt beperkt in zijn capaciteiten. Je verlegt het probleem op deze manier alleen maar. De paradox van omnipotentie is alsnog niet opgelost.
    Nogmaals jij snapt de perfecte Eigenschappen van de Schepper niet. Jij kent imperfecte eigenschappen toe aan God. Eigenschappen die behoren tot datgene wat God heeft geschapen. Eigenlijk zeg jij ik accepteer de perfecte Eigenschappen van God niet.
    Hier een uiteenzetting van de valse stelling van atheisten: https://islamqa.info/en/39679

  10. #190
    MVC Lid

    Reacties
    3.890
    08-12-2013

    Citaat Geplaatst door gezellige-meid Bekijk reactie
    waarom had god zoveel profeten nodig om 1 boodschap over te brengen?
    Wat zijn de namen van de volkeren en alle profeten?
    Denk niet dat je dat weet, aangezien het er meer dan 127.000 zijn
    De boodschap van God wordt verkondigt door profeten uit het midden van volkeren. Een jood naar het Arabische volk sturen met het Woord van God zou niet geaccepteerd worden. Verder moet je weten dat de verspreiding van kennis door enorme reisafstanden te langzaam was en dus 1 boodschapper in een mensenleven slechts alleen zijn volk kon onderwijzen. Echter de Koran bevat de boodschap van God en is er geen profeet meer nodig.

  11. #191
    Verbannen

    Reacties
    1.229
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    De boodschap van God wordt verkondigt door profeten uit het midden van volkeren. Een jood naar het Arabische volk sturen met het Woord van God zou niet geaccepteerd worden. Verder moet je weten dat de verspreiding van kennis door enorme reisafstanden te langzaam was en dus 1 boodschapper in een mensenleven slechts alleen zijn volk kon onderwijzen. Echter de Koran bat de boodschap van God en is er geen profeet meer nodig.
    Dat zou voor god toch geen probleem moeten zijn, om mensen kennis en geloof mee te geven bij de geboorte al?
    Waarom heeft hij daar profeten voor nodig?

  12. #192
    MVC Lid

    Reacties
    159
    03-04-2017

    AllaaH subhanaHu wa ta^aala is Verhevend, en laysa ka-mithliHi xay2un (Niets is aan Hem gelijk. Hij is de horende, de doorziende.)

    De dingen zijn zelfs voor de schepsels onderling anders, en zelf binnen één bepaalde soort, de mens. De mensen onderling zien en begrijpen en voelen en ondervinden dingen anders op verschillende manieren, en zelfs wanneer ze iets op dezelfde manier zien, dan spreken we over gradaties.

    De vraag waarom AllaaH dit waarom AllaaH dat, is geen verstandige vraag, want AllaaH is Verhevend en geen persoon.

    De vraag is soms onverstandig wanneer het om een persoon gaat zoals een mens zoals een rechter. Een rechter veroordeelt iemand tot gevangenisstraf terwijl hij een lieve vaderlijke sympathieke man is. Hoe verschrikkelijk iemand op deze manier ontmenselijken en vernederen en in een gevangenis stoppen, maar dat zie ik, en dit kunnen andere mensen ook zien, maar de rechter ziet anders. Ik ben een burger, en hij is een rechter. En als je zegt laat die man dwingen tot verhuis, of strafarbeid geven, of een paar tikken, of doodstraf, dan hoor je andere mensen zeggen: ben jij helemaal niet lekker in je hoofd? Dan zeg je: met mij gaat het goed en als ik een misdaad heb gepleegd, dan wil ik liever doodstraf dan mij ontmenselijken. Ik ben vrij geboren, met eer en blijheid, en glimlachjes rond mij komen vanuit alle kanten, en AllaaHu Akbar werd in mijn oor ingefluisterd, en ik kreeg zelfs een babyfeestje met cadeautjes en al, en mensen met beperkte inkomen werden uitgenodigd lekker etentjes en gebakjes en drankjes, de vrouwen maakten muziek en dansen, en de mannen zaten rustig babbelen en af en toe Koran reciteren, en mijn moeder werd door bekende en onbekende vrouwen gefeliciteerd en nog wat, dus op die manier ben ik naar de wereld gekomen met eer en waarde en waardigheid, dus ja verneder mij niet met jouw barbaarse opsluiting.

    Dan komen we op een ander punt: wat is slecht en wat is goed?

    In suuratu l-faatiha staat: al-hamdu li-llaaHi rabbi l-^aalamiina. De heer der werelden, en naast de wereld van mens waarin zondigen en niet zondigen bestaat, heb je de wereld van engelen en die van de dieren waarin geen sprake is van zondigen en niet zondigen. Naast deze wereld bestonden andere werelden, en er zijn ook andere werelden, maar Ibn Ruxd dacht: alleen deze wereld bestaat, maar dit is zijn probleem, niet van mij. In deze wereld bestaat goed en slecht in relaties, relatief en subjectief. Er is geen enkele reden om aan te nemen dat dit voor alle werelden geldt.

    Conclusie denk niet dat AllaaH een mens of een persoon is. AllaaH is Verheven.