1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    313
    31-12-2014

    Blaasontsteking

    Ik heb al drie dagen lang last van blaasontsteking.
    Weet iemand misschien wat ik er tegen kan doen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    4.516
    09-04-2012

    Citaat Geplaatst door DienaresJ Bekijk reactie
    Ik heb al drie dagen lang last van blaasontsteking.
    Weet iemand misschien wat ik er tegen kan doen?
    ANti biotica halen.

  3. #3
    Live, Laugh, Love♡

    Reacties
    21.829
    01-07-2013

    Cranberrysap schijnt te helpen

    It's not how big the house is, it's how happy the home is...


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Antibiotica halen en anders cranberrysap kopen en drinken....heel veel van drinken. Hebt ook van die pillen bij de kruidvat, cranberrypillen ofzo.
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Of bij de tuinen. Hoe dan ook, echt heeeeel veel drinken.
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    3.898
    24-10-2004

    Wat kun je zelf doen om een blaasontsteking te voorkomen?

    Nog beter dan het behandelen van een blaasontsteking, is het voorkomen ervan. Dit is prima te doen. Hieronder enkele tips:

    Drink veel, anderhalf tot twee liter per dag. Dit zorgt voor een natuurlijke doorspoeling.
    Plas regelmatig. Dit spoelt de bacteriën naar buiten zodat deze zich niet aan de blaaswand kunnen hechten.
    Houd de plas niet op, maar ga bij aandrang gelijk naar het toilet.
    Zorg voor warme kleding; vooral het onderlichaam en de voeten moeten warm blijven.
    Vermijd nauwsluitend nylon ondergoed en panty's, en draag geen nauwsluitende (spijker)broeken; dit helpt irritatie van de urinebuis en een schimmelinfectie van de vagina door Candida albicans voorkomen. Dit is een schimmel die op vochtige, afgesloten plaatsen goed gedijt.
    Zorg voor een goede hygiëne: (vooral voor vrouwen reinig het onderlichaam van voren naar achteren om te voorkomen dat bacteriën in de plasbuis terechtkomen. Was daarna zorgvuldig de handen.
    Plas direct na het vrijen.
    Hanteer geen overdreven hygiënische maatregelen als verschralende zepen en cosmetica: de vagina is zelfreinigend.
    Maak de urine extra zuur met een Cranberry-extract. De bacteriën kunnen slecht tegen zure urine.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    313
    31-12-2014

    Bedankt voor jullie tips !

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    4.516
    09-04-2012

    Citaat Geplaatst door DienaresJ Bekijk reactie
    Ik heb al drie dagen lang last van blaasontsteking.
    Weet iemand misschien wat ik er tegen kan doen?
    Hoe gaat het met jou?
    Ik heb het nu ook en heb ook bloed bij het plassen. Meteen antibiotica gevraagd.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    35
    19-03-2017

    Naar dokter gaan

  10. #10
    Braaf geworden

    Reacties
    11.807
    31-12-2013

    Daar moet je echt mee naar de dokter. Het kan uitlopen op een nierbekkenontsteking, en dat is gevaarlijk.

    Dat buiten de pijn die je ervan hebt.
    HAGENEESJE

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    4.522
    14-05-2010

    cranberrysap of pillen je kan ook peterselie koken en drinken hielp bij mij en is ook nog eens lekker

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    459
    22-03-2010

    1 kilo uien met knoflook en als je lavendel hebt. Dit alles koken en de water opdrinken. Liefst rode uien. Uien zijn een antibioticum. Indien nodig na 2 weken nog eens doen

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    90
    19-04-2016

    Zou maar snel naar de huisarts gaan, heb er zelf een keer te lang mee gewacht en uiteindelijk erg ziek van geworden (nierbekkenontsteking).

  14. #14
    Be happy

    Reacties
    26.421
    08-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Dat is zo vervelend. Je moet contact opnemen met je huisarts en die schrijft je dan antibiotica voor
    Trotse mama ♡♡

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    313
    31-12-2014

    Dankjullie wel dames voor jullie reactie.
    Ik ben inmiddels al naar de huisarts gegaan en heb al pilletjes gehad en hamdoellah het helpt wel, maar krijg er ook bijwerkingen van.