1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Kun je me helpen in sha Allah

    Allereerst BarakAllahufiek(i) voor het openen van mijn bericht.

    Al heel lang vraag ik mij af hoe anderen ermee omgaan? Hoe staan zIj in het leven en wat vinden hun naasten ervan? Zijn ze boos of juist blij? Hebben ze het 'normale' leven goed doorlopen tot waar ze nu zijn of waren er toch aanpassingen nodig?

    Je vraagt je vast af wat ik bedoel? Nou laat ik maar beginnen.

    Ik ben zelf alhamdoulilah alweer 24 jaar oud en onwijs blij met hoe ik ben en wat ik doe. Maar ik ben 'anders'. Anders in de zin van ik heb een beperking. Ik ben zelf visueel beperkt en alhamdoulilah het kevert me veel voordelen. Ben er niet verdrietig om. Maar ik vraag me wel af hoe anderen ermee omgaan. Ik ben opzoek naar moslim jongeren die net als ik te kampen hebben met lichamelijke beperkingen. Ik wil graag ervaring uitwisselen. Kan alledaags zijn of het geloof. Ik ben gewoon benieuwd.

    Mensen ga aub hieronder niet schrijven van aahh wat zielig voor je of het is een test.. Zielig ben ik niet het is van Allah subhan wa ta3la en dat het een test is, is me alom bekend alhamdoulilah!

    Ken je of ben je iemand met een lichamelijke beperking dan kom ik graag in contact. Ik wil hier niet teveel zeggen dus wie weet.

    BarakAllahufiek(i) voor het lezen nogmaals en voor de interesse en hulp.

    Wees blij met wat je hebt alhamdoulilah. We worden allemaal beproefd de 1 meer als de ander. Maar het is aan ons wat we ermee doen.

    Selaam o3laykom lieve mensen

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    578
    22-10-2014

    sommige met een beperking hebben subhanallah al heel wat bereikt ondanks hun beperking.
    en sommige zijn gezond zou je denken: maar dan vraag je je echt af:;wat heb jij al die tijd gedaan? zulke mensen hebben in me ogen echt pas een beperking.
    ik ben blij dat jij sterk bent, als ik iemand zie met een beperking (aan de buitenkant) dan doe ik altijd dua voor hem/haar, niet met een bedoeling van ah zielig maar meer masallah moge Allah het leven voor hem/haar vergemakkelijken.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door OemAmaani Bekijk reactie
    sommige met een beperking hebben subhanallah al heel wat bereikt ondanks hun beperking.
    en sommige zijn gezond zou je denken: maar dan vraag je je echt af:;wat heb jij al die tijd gedaan? zulke mensen hebben in me ogen echt pas een beperking.
    ik ben blij dat jij sterk bent, als ik iemand zie met een beperking (aan de buitenkant) dan doe ik altijd dua voor hem/haar, niet met een bedoeling van ah zielig maar meer masallah moge Allah het leven voor hem/haar vergemakkelijken.
    Goed bezig jij! Waar ik mij peersoonlijk aan stoor is dat er vaak gedacht wordt aahh wat zielig. En mensen durven mij niets te vragen. Hoor vaak ook van andere jongeren dat ze het heel vervelend vinden dat er voor hun gedacht wordt dus van aahhh wat zielig of wat knap. Terwijl het voor ons heel normaal om boodschappen te doen of te koken net als ieder ander. Vraag wat die gene mankeert geloof me je staat versteld van de mogelijkheden en openheid van een persoon

  4. #4
    Carpe diem

    Reacties
    222
    06-06-2011

    Moge Allah je sabr geven! Up voor jou!
    "Als u succes in het leven wenst, maak van volharding uw boezemvriend, van ervaring uw wijze adviseur, van voorzichtigheid uw oudere broer en van hoop uw beschermend talent."

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    20
    12-03-2016

    Ik ken ook een broeder met een visuele beperking. Hij gaat er zo ver ik kan zien er gewoon goed/heel normaal mee om. Maar ik heb het er met hem nooit over haha. Dus ik weet niet lol.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door Zoektocht27 Bekijk reactie
    Ik ken ook een broeder met een visuele beperking. Hij gaat er zo ver ik kan zien er gewoon goed/heel normaal mee om. Maar ik heb het er met hem nooit over haha. Dus ik weet niet lol.
    Alhamdoulilah... ja ik weet niet. Het lijkt alsof mensen zich ervoor schamen, durven niet te praten... Ik merk zelf ook geen problemen Alhamdoulilah maar wel in de omgang met mijn familie of andere dingen.... vandaar deze oproep dus...

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door ILoveMySon Bekijk reactie
    up
    barakAllahufiek

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    503
    15-04-2012

    Citaat Geplaatst door Mascotte Bekijk reactie
    Huh, ik snap het niet. Hoe zie je dan wat hier getypt wordt? Gewoon interesse
    ik gebruik een speciaal programma dat alles 6 keer vergroot en mijn achtergrond is zwart en letters wit. Dat is veel rustgevender voor mijn ogen. En ik kan gewoon blind typen en voel je niet schuldig heb liever dat je het vraagt dan dat je met vragen blijft zitten. We zijn volwassen en kunnen gewoon normaal dingen bespreken neem ik aan

  9. #9
    AITSAID

    Reacties
    4.247
    10-06-2007

    En werk je ook?Bij mij op het werk is er een mevrouw die blind is en toch een kantoorbaan heeft.