1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Bosch oven gekocht tussen 2009 en 2011 mogelijk gasexplosie gevaar

    Salamalaykom,

    Het is een tijd geleden ook op het nieuws geweest dat de bosch/siemens ovens die gekocht zijn tussen 2009 en 2011 mogelijk
    gasexplosie gevaar hebben.

    Nu heb ik dus een melding gedaan naar Bosch voor mijn moeder in die tijd en toch was er geen gevaar.
    Vandaag kreeg ik dus een email dat er dus wel degelijk gevaar is en toch een afspraak moet worden gemaakt
    om eventuele gaslek te voorkomen allahfed. Wie heeft nog meer een email ontvangen????


    Hier een kopie van de tekst van Bosch

    In Nederland geldt de veiligheidswaarschuwing voor vrijstaande gasfornuizen en vrijstaande tafelmodelgaskookplaten van de merken Bosch en Siemens, geproduceerd tussen augustus 2006 en oktober 2011.

    Onder bepaalde omstandigheden kan gas ontsnappen en in extreem zeldzame gevallen kan explosiegevaar ontstaan. De oorzaak ligt in een mogelijk defect aan de geïnstalleerde gaskoppeling.

    BSH roept consumenten op om te controleren of de veiligheidswaarschuwing geldt voor hun apparaat. BSH biedt iedere consument, wiens apparaat een mogelijk defecte gaskoppeling heeft, een gratis vervanging van de gaskoppeling aan. De vervanging wordt door een erkende technicus aan huis uitgevoerd.

    Let op: om elk mogelijk gevaar te voorkomen, dienen consumenten wiens apparaat het betreft, de gaskraan van het apparaat onmiddellijk dicht te draaien. De kookplaat mag niet worden gebruikt totdat de gaskoppeling is vervangen.

    Wij bieden onze excuses aan voor het ongemak en bedanken u bij voorbaat voor uw geduld en begrip. Lukt het niet om uw apparaat te controleren of heeft u nog andere vragen, neem dan contact met ons op.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    het is tussen 2006 en 2011 sorry

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Ik maak mij nu echt zorgen om mijn moeder
    Ze kunnen pas 22-3 komen tot die tijd moet de gas dicht en de oven mag niet gebruikt worden

  4. #4
    Bijna Lid

    Reacties
    3.224
    07-06-2016

    Volg de instructies en dan komt het goed inshaAllah.
    Het is al een tijdje goed gegaan, dus kleine kans dat er iets niet klopt.

    Ga uit van het goede!

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.678
    12-01-2015

    Citaat Geplaatst door Kenzoo Bekijk reactie
    Volg de instructies en dan komt het goed inshaAllah.
    Het is al een tijdje goed gegaan, dus kleine kans dat er iets niet klopt.

    Ga uit van het goede!
    Ja gas moet dichtgedraaid worden en 22-3 pas afspraak

  6. #6
    Bijna Lid

    Reacties
    3.224
    07-06-2016

    Gewoon doen en wachten totdat ze langskomen zodat jullie beide weer met een gerust hart kunnen slapen.