1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    945
    01-02-2004

    Eerste liefde

    Volgens onderzoek is het de aard van je eerste liefde waarom je elkaar maar niet kunt vergeten. Als twee mensen elkaar voor het eerst zien, stoot je lichaam namelijk het stresshormoon noradrenaline uit.

    Hier krijg je die voorgenoemde liefdessymptomen van.

    Daarnaast lijkt dit hormoon ervoor te zorgen dat gebeurtenissen waarbij het vrijkomt 'in je geheugen worden geprent'. Noradrenaline heeft een unieke manier om je nooit meer iets te doen vergeten. Daarom herinner je dus specifieke momenten heel goed.

    Uit onderzoek blijkt ook dat je deze herinneringen heel lang blijft houden en soms zelf je hele leven. Dat is dus waarom je je eerste liefde meestal niet vergeet.

    Maar het is niet alleen dat je het niet vergeet, er is nog een interessant component aan noradrenaline. Er is ook ontdekt dat deze sterke emoties een zintuiglijke ervaring veroorzaakt. Wat betekent dat die oude gevoelens weer worden opgeroepen.

    Dus als je eerste liefde weer voor je staat, dan krijg je gelijk weer dezelfde stormloop aan gevoelens en emoties als de eerste keer.

    Het is dus niet zo gek dat jij haar maar niet uit je hoofd kunt zetten.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Citaat Geplaatst door hajelb Bekijk reactie
    Volgens onderzoek is het de aard van je eerste liefde waarom je elkaar maar niet kunt vergeten. Als twee mensen elkaar voor het eerst zien, stoot je lichaam namelijk het stresshormoon noradrenaline uit.

    Hier krijg je die voorgenoemde liefdessymptomen van.

    Daarnaast lijkt dit hormoon ervoor te zorgen dat gebeurtenissen waarbij het vrijkomt 'in je geheugen worden geprent'. Noradrenaline heeft een unieke manier om je nooit meer iets te doen vergeten. Daarom herinner je dus specifieke momenten heel goed.

    Uit onderzoek blijkt ook dat je deze herinneringen heel lang blijft houden en soms zelf je hele leven. Dat is dus waarom je je eerste liefde meestal niet vergeet.

    Maar het is niet alleen dat je het niet vergeet, er is nog een interessant component aan noradrenaline. Er is ook ontdekt dat deze sterke emoties een zintuiglijke ervaring veroorzaakt. Wat betekent dat die oude gevoelens weer worden opgeroepen.

    Dus als je eerste liefde weer voor je staat, dan krijg je gelijk weer dezelfde stormloop aan gevoelens en emoties als de eerste keer.

    Het is dus niet zo gek dat jij haar maar niet uit je hoofd kunt zetten.
    Wauw, dit wist ik niet...
    Only dead fish go with the flow.

  3. #3
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    3 horays for tryptominess
    dacht eerlijk gezegd dat serotonine dat deed.
    word vanavond een duik in the cerebral system

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    945
    01-02-2004

    Citaat Geplaatst door psychofarmaca Bekijk reactie
    Wauw, dit wist ik niet...
    en heb jij een eerste liefde?

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    945
    01-02-2004

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    3 horays for tryptominess
    dacht eerlijk gezegd dat serotonine dat deed.
    word vanavond een duik in the cerebral system
    can't wait to hear more abut it!

    ps en heb jij een eerste liefde?

  6. #6
    Liberar el guanché

    Reacties
    2.713
    24-06-2013

    Citaat Geplaatst door hajelb Bekijk reactie
    can't wait to hear more abut it!

    ps en heb jij een eerste liefde?
    hahaha i will come back.

    zeg eerlijk wat is eerste liefde, ik weet dat mensen altijd egoistisch zijn.
    er bestaan goeie mensen sure maar ik kan mij niet attachen tot zo ver.
    mijn emergencey space pod to get the fuck out staat bij iedereen op stand-by

    You're living, you occupy space, and you have mass. You know what that means ? You Matter

    "Little knowledge of science makes man an atheist, but in-depth study of science makes him a believer in God"


  7. #7
    #BlacksQuad

    Reacties
    3.107
    13-09-2011

    Interessant. Maar voor alsnog wil ik dat mijn eerste liefde meteen mijn manneke word, in sha Allah!

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Citaat Geplaatst door hajelb Bekijk reactie
    en heb jij een eerste liefde?
    absoluut, maar helaas is het over. Hij is 2 weken terug getrouwd. Ze zeggen dat tijd heelt, maar dat betwijfel ik.
    Only dead fish go with the flow.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    508
    05-03-2015

    Citaat Geplaatst door Psychology Bekijk reactie
    Noradrenaline wordt ook geassocieerd met acute stress en trauma. Je krijgt dan een tunnelzicht enerzijds en die beelden sla je beter op en worden inderdaad als het ware in het geheugen geprent.

    Het is maar hoe je het omschrijft

    Daarom dat bepaalde traumatische gebeurtenissen terug opgewekt kunnen door geur. Omdat deze verbindingen nauw bij elkaar liggen in de hersenen.
    Dit dus.
    Only dead fish go with the flow.

  10. #10
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    Een wetenschappelijke uitleg van 'Oude liefde roest niet'.
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    945
    01-02-2004

    Citaat Geplaatst door Accelerator Bekijk reactie
    hahaha i will come back.

    zeg eerlijk wat is eerste liefde, ik weet dat mensen altijd egoistisch zijn.
    er bestaan goeie mensen sure maar ik kan mij niet attachen tot zo ver.
    mijn emergencey space pod to get the fuck out staat bij iedereen op stand-by
    eerste liefde, is degene waar je alj eerste verliefd op bent geworden.
    mss zelfs nog voor je wist wat het betekende.

    why? are you hurt?

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    945
    01-02-2004

    Citaat Geplaatst door CostaDelSol Bekijk reactie
    Interessant. Maar voor alsnog wil ik dat mijn eerste liefde meteen mijn manneke word, in sha Allah!
    In sha Allah ya Rabiie, ik hoop het voor je

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    945
    01-02-2004

    Citaat Geplaatst door Psychology Bekijk reactie
    Noradrenaline wordt ook geassocieerd met acute stress en trauma. Je krijgt dan een tunnelzicht enerzijds en die beelden sla je beter op en worden inderdaad als het ware in het geheugen geprent.

    Het is maar hoe je het omschrijft

    Daarom dat bepaalde traumatische gebeurtenissen terug opgewekt kunnen door geur. Omdat deze verbindingen nauw bij elkaar liggen in de hersenen.
    in ons het omdat ze in je geheugen geprent zijn, dat je er keer op keer aan terug blijft denken/?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    945
    01-02-2004

    Citaat Geplaatst door psychofarmaca Bekijk reactie
    absoluut, maar helaas is het over. Hij is 2 weken terug getrouwd. Ze zeggen dat tijd heelt, maar dat betwijfel ik.
    Tijd heelt uiteindelijk alle wonden. uiteindelijk
    Allah sabrak.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    5.878
    27-03-2014

    Het zit allemaal tussen de oren mensen.