1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    ~Meant to be together~

    Citaat Geplaatst door Oum--safouane Bekijk reactie
    Ja graag

    Extra lang
    Ik ga er nu aan beginnen! Zal mn best doen

  2. #77
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    InshaAllah, ja doe jij t ook rustig aan heeft geen haast.
    Haha ahw lijkt me zo bijzondere momenten met je kleintje Geniet er maar van tijd gaat snel.
    Doet me goed dat je het vervolgje leuk vond dankjewel schat
    Zal ik doen mop.
    Ja dat is wel echt speciaal de momenten van ons samen hihi


    Weer superr ga zo verder
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Er was iets tussen gekomen waardoor ik echt veeel later dan gepland het vervolgje af heb. Mijn excuses daarvoor!

  4. #79
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Chapitre 16

    ~Nourhane~


    Ilhame en ik zaten na gewinkeld te hebben in een restaurantje heerlijk te genieten van een kop koffie en gebak. 'Mijn broertje heeft het echt getroffen met zo'n leuke dame,' zei Ilhame. 'Dankjewel, ik vond het ook erg gezellig met je vandaag,' zei ik terug. Ik had het ook goed getroffen met mijn schoonfamilie dacht ik bij mezelf. Ik begon meer hoop te krijgen in dit huwelijk. Of dit huwelijk echt zal slagen zou nu alleen maar afhangen van Younes. 'Je doet mij nu echt denken aan mijzelf. Toen ik ongeveer net zo oud was als jij nu bent, was ik ook druk bezig met de voorbereidingen voor mij huwelijk. Kon ik de tijd maar terugdraaien, wat was ik naïef,' zei ze ineens bedroefd. 'Ik krijg het gevoel dat je er nog mee zit he, maar het aan niemand vertelt. Soms helpt praten echt,' adviseerde ik haar. 'Ik heb niemand bij wie ik mijn hart zou willen luchten en iedereen zal me toch maar zielig vinden dat ik er nog aan denk. Ik weet niet waarom ik erover ben begonnen bij jou,' zei ze eerlijk. 'Als je erover wil praten, ben ik bereid om je een luisterend oor te bieden. Alles zal tussen ons blijven,' beloofde ik haar. 'Dankjewel lieverd. Het zit zo, ik leerde een jongen kennen. Het klikte en de afspraakjes waren leuk. Niet lang daarna is hij mijn hand komen vragen en zo uiteindelijk getrouwd. Tot dan was er niks aan de hand en was alles nog goed. Maar daarna veranderde hij gauw echt heel erg. Ik weet niet wat hij ineens had, maar hij deed afstandelijk, negeerde me en op een gegeven moment was het respect ook ver te zoeken. Ik bleef hopen dat hij wel zou bijdraaien, maar in tegendeel het werd steeds erger. Hij gokte en dronk elke week en kwam dronken thuis. Dit had ik ook niet aan zien komen. Ik wist niet dat hij dit deed voordat we trouwden. De druppel was toen hij mij ook begon te mishandelen. Dagelijks kreeg ik wel klappen om niks. Ik heb het vijf jaar volgehouden, maar ik moest er uiteindelijk een punt achter zetten. Ik bleef me maar afvragen waarom hij ineens zo deed. Na de scheiding ben ik erachter gekomen dat hij al die tijd aan een ander dacht. Hij gebruikte mij slechts om haar te vergeten nadat ze hem afgewezen had,' vertelde ze. Ik werd er stil van. Wat erg dat zij dit mee moest maken meskiena. 'Hoe gaat het nu met je ex-man of weet je dat niet?' vroeg ik voorzichtig. 'Die is nu gelukkig met de vrouw die hij altijd gewild had,' zei ze bedroefd, 'Hij heeft mij zoveel pijn gedaan terwijl ik niks verkeerds heb gedaan. Maar toch is hij degene die nu gelukkig is en ik die eenzaam achtergebleven is.' 'Schat dat weet je niet. Al is hij nu 'gelukkig.' Hij zal zijn straf echt niet ontlopen. Is het niet in deze dunya, dan in agira(het hiernamaals). Allah swt ziet alles en zal je vast ook belonen voor je sbar,' zei ik bemoedigend. 'Je hebt inderdaad gelijk. Het doet me echt goed dat ik hierover kan praten met je Nourhane,' zei ze dankbaar, 'Ik hoop dat ik je niet afgeschrikt heb met mijn verhaal. Elk huwelijk is anders en ik weet vrijwel zeker dat mijn broertje gelukkig niet zo is.' 'Nee je hebt me niet afgeschrikt, wees daar maar niet bang voor,' zei ik geruststellend, 'Mis je hem?' 'Hij? Echt niet. Ik wou dat ik nooit getrouwd was met hem, maarja wist ik veel dat hij ineens zo zou veranderen. Hij deed zich echt voor als iemand anders voor de bruiloft. Ik zit meer met het feit dat ik steeds ouder word en nog steeds zo alleen ben. Ik zou graag een soulmate willen en kinderen. Maar naarmate de tijd verstrijkt, begin ik steeds meer te geloven dat dat niet voor mij weggelegd is,' zei ze naar waarheid. Ik wist even niet wat ik terug zou moeten zeggen.

    Thuis aangekomen, ben ik direct gaan studeren. Ik had er echt geen zin in, maar dat moest ook gebeuren natuurlijk. Na een uurtje was ik er echter wel klaar mee en ging ik in bed liggen. Ik sloot even mijn ogen en moest aan Ilhame denken. Ik hoopte met heel mijn hart dat ze slechts wat sbar moest hebben en ze nog verblijd wordt met de ware die ze verdiende. Daarna dacht ik ook aan dat probleem met Samir. Ik wist nog steeds niet hoe ik dat nou opgelost kon krijgen. Ik pakte maar de foto onder mijn kussen erbij van mijn familie. Ook dit keer kon ik het niet droog houden toen ik de foto weer zag. Elke keer moest ik denken aan het moment dat we deze foto namen. Achter elke traan van verdriet, zit een glimlach van herinneringen. Door mijn telefoon die afging, werd ik uit mijn gedachten gehaald. Het was tot mijn grote verbazing Younes. Dit was voor het eerst dat hij me belde. 'Salaam Nourhane, hoe gaat het?' vroeg hij toen ik opnam. 'Salaam, het gaat goed hamdoelilah. En met jou?' zei ik standaard. 'Ook goed hamdoelilah. Ik was even bij mijn moeder en mijn zus vertelde me dat ze het goed met je kan vinden. Daar ben ik blij om,' zei hij. 'Ja het was leuk met haar vandaag,' zei ik. 'Mooi. Maar nu waar ik je eigenlijk om belde. Morgen is er een etentje met collega's. We hebben goed werk geleverd en dat moet gevierd worden. Iedereen neemt zijn partner mee en het leek me leuk als jij ook mee ging als mijn partner,' zei hij. 'Moet het echt?' vroeg ik. Mijn toon verraadde dat ik er geen zin in had. 'Nouja niks moet. Maar ik zal wel vaker van zulke dingen hebben of zakenreisjes. Wil je me dan ook telkens alleen laten?' vroeg hij. Eerlijk gezegd mocht hij van mijn part alles alleen doen, maar ik moest niet zo egoïstisch doen. Hij probeerde er het beste van te maken en daarbij moest ook ik inzet tonen. Al heb ik er niet voor gekozen. 'Isgoed dan, hoe laat?' vroeg ik met tegenzin. 'Ik kom je wel ophalen om 19.30 uur, afgesproken? Dankjewel dat je mee wil gaan trouwens, waardeer ik echt heel erg,' zei hij.

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Zal ik doen mop.
    Ja dat is wel echt speciaal de momenten van ons samen hihi


    Weer superr ga zo verder
    Shokrann
    Ik heb je verhaal trouwens helemaal gelezen he. Het begon echt spannend te worden waar je gestopt bent. Kan niet wachten op je vervolgjes inshaAllah!

  6. #81
    Trotse moeder

    Reacties
    97
    23-05-2015

    Ik hoop dat je vandaag nog een vervolg plaatst.
    Vertrouw op Allah subhana wa ta3ala, zeker hij is de beste planner

  7. #82
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door Oum--safouane Bekijk reactie
    Ik hoop dat je vandaag nog een vervolg plaatst.
    Die komt eraan! Ik hoop over een uurtje het af te hebben. Zal sowieso wel eerder geplaatst worden dan gisteren. Moet morgen zelf ook weer vroeg op

    Bedankt voor jullie uppjes dames!

  8. #83
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    ~Meant to be together~

    Chapitre 17

    ~Younes~



    Na mijn werk ging ik direct door naar huis om mezelf klaar te maken voor vanavond. Ik ging altijd in pak naar werk en daarom besloot ik om iets anders dan een pak aan te doen naar dat etentje. Ik koos voor een jeans broek met een overhemd die ik in mijn broek gestopt had en een blazer eroverheen. Even wat gel in mijn haar, nette schoenen en horloge erbij en ik was al klaar. Ik keek naar mezelf in de spiegel. Ik had donker haar en daardoor vielen mijn groen blauwachtige ogen extra op. Ik wist dat het door mijn ogen kwam dat ik alleen een meid aan hoefde te kijken om haar als een blok voor me te laten vallen. Alleen Nourhane leek niet onder de indruk te zijn. Zij was ook de enige met donkere ogen die ik wel knap vond. Normaal viel ik op dames met lichte ogen. Toch ben ik nog altijd Selma niet vergeten tot mijn ergernis. Het was sowieso over tussen ons, ik zal d'r nooit meer terugnemen. Maar ik moest en zal haar nog wel zo wanhopig gek maken dat ze me zal smeken. En om dit voor elkaar te krijgen, had ik Nourhane nodig..

    Om stipt 19.30 stond ik voor haar huis. Ik pakte mijn telefoon erbij om haar een sms'je te sturen: Ik sta voor je deur, kom! X Het werd tijd om die afstand tussen ons weg te werken. Niet veel later kwam ze naar buiten. Ik kon mijn ogen niet van haar afhouden, wat zag ze er toch prachtig uit. Classy en zakelijk. Ze droeg een grijze blouse met een lange roze blazer, zwarte broek, grijze hoofddoek en hakken. Deze kledingwijze is natuurlijk nog lang niet correct, maar het zag er niet ordinair uit als wat ik dagelijks buiten zie. Ik kon het niet laten om haar een complimentje te geven toen ze instapte. 'Wat zie jij er goed uit zeg!' zei ik gemeend. 'Dankjewel,' zei ze bescheiden terwijl ze haar ketting goed deed. Gedurende de rit probeerde ik een gesprek aan te gaan. 'Hoe was je dag?' vroeg ik haar geïnteresseerd. 'Ik had in de ochtend school en daarna ging ik langs mijn vriendin Nisrine. Ze is ziek,' zei ze. 'Allah y shafieha. Woont zij ook nog thuis?' vroeg ik haar. 'Nee, ze woont sinds kort op zichzelf,' antwoordde ze. 'Ah zo. Kennen we in de familie eerlijk gezegd niet, een vrouw die op zichzelf woont. Zeker shab Casa ofzo?' merkte ik op. 'Klopt, ze komt uit Casablanca. Maar wat maakt het uit? Ze doet niks verkeerds,' verdedigde ze haar vriendin. 'Dat heb ik ook niet gezegd. Is alleen wel zo dat een man liever wil dat een vrouw pas haar ouderlijk huis verlaat als ze met hem gaat trouwen,' zei ik terug. 'Die denkt nog lang niet aan trouwen. Ieder zijn ding,' zei ze. 'Toch geen feministe he? Als ze jou maar niet gaat beïnvloeden,' zei ik lachend,'Het is goed om iemand te hebben. Sommige zeggen dan van ja Nederlanders trouwen ook niet op een jonge leeftijd, maar die kunnen gewoon relaties hebben. Ja logisch dat je niet zo gauw wil trouwen. Jammer dat het huwelijk tegenwoordig door velen als iets negatiefs wordt gezien, terwijl het heel mooi kan zijn. Ma3liena, we zijn er.'

    Het was een gezellig restaurantje. Ik kwam er ook achter dat Nourhane een sociaal persoon was. Binnen no-time was ze gezellig aan het kletsen met mijn vrouwelijke collega's. Ik had het met Nabil over koetjes en kalfjes. Hij en ik waren de enige Marokkanen binnen het bedrijf en mede daarom waren wij echte werkmaatjes. Ondanks het gezellige sfeertje begon ik me te irriteren aan Jeroen. Ik zag hem wel telkens stiekem gluren naar Nourhane. Misschien was het toch niet zo'n goed idee om haar mee te nemen.. Wat een oen was ik toch ook besefte ik me. Dit zal ik zeker niet nog eens herhalen. Ik keek naar Nourhane die niks in de gaten had. Ze was aandachtig aan het luisteren naar Lisa die het vast weer over haar zwangerschap had. Toen ik Jeroen weer voor de tig keer zag loeren, moest ik er wel wat van zeggen. 'Kun je het goed zien maat?' zei ik. Hij keek betrapt op maar herstelde zich gauw. 'Huh waar heb je het over?' vroeg hij zogenaamd niet-begrijpend. 'Laat maar,' zei ik bot. Het etentje was toch al bijna klaar. Iemand suggereerde om ook nog wat te gaan drinken in een cafeetje omdat het zo 'gezellig' was, maar geen haar op mijn hoofd die dat wilde. Het was mooi geweest. Ik liet Nourhane weten dat we zouden gaan en begon ik afscheid te nemen. 'We verwachten wel een uitnodiging voor jullie bruiloft he,' zei Lisa brutaal. 'Jazeker, wordt het je eerste Marokkaanse bruiloft die je bijwoont?' vroeg Nourhane. 'Nu je het zegt, ja dat wordt inderdaad de eerste keer. Ben benieuwd! Vast een groot verschil met onze bruiloften,' zei Lisa. 'Wereld van verschil,' zei Nourhane lachend. Wat had ze toch een mooie lach. En waarschijnlijk vond die Jeroen dat ook, want hij keek haar weer gapend aan. Ik hield me met moeite in. 'Nou doei he, het was gezellig,' zei ik terwijl ik Nourhane zachtjes mee trok richting de uitgang.

    Terug in de auto was ik wat meer gekalmeerd. 'Hoe vond je het?' vroeg ik haar. 'Je hebt aardige collega's. Maar toch voelde ik me best ongemakkelijk, waarschijnlijk door al die mannen. Ik zou eerlijk gezegd niet meer mee willen naar zulke gelegenheden,' gaf ze toe. 'Echt waar? Dat liet je in ieder geval niet blijken. Het was meer dat iedereen benieuwd naar je was vandaar. Ik wil ook mijn vrouw niet meer naar dit soort dingen meenemen. Ik had daar ook spijt. Dit hoort niet bij ons,' zei ik naar waarheid. Tijdens de terugrit zwegen we allebei. Ik besloot om niet direct terug te rijden naar huis. 'Waarom stop je hier?' vroeg ze me toen ik de auto stopte. 'Daar is de Erasmusbrug,' zei ik. 'Ja na twintig jaar in Rotterdam te hebben gewoond, weet ik dat ook wel. Wat doen we hier?' zei ze ongeduldig. 'Het uitzicht hier op de stad is prachtig, vind je niet? Kom buiten staan,' zei ik terwijl ik uit de auto stapte. Ik leunde tegen de voorkant van mijn auto aan en staarde voor me uit. Nourhane kwam rillend naast me staan. 'Heb je het koud?' vroeg ik haar, 'Waarom dragen jullie vrouwen ook altijd dunne kleding? Het is nog winter en jij gebruikt een blazer als jas.' 'Ik dacht toch dat we maar heel even buiten zouden zijn om naar de auto te lopen,' zei ze verontschuldigend. Ik moest lachen. Ze keek me ook zo onschuldig aan. Ik trok mijn jas uit en deed hem over haar schouders. Ze zei dat het niet hoefde, maar daar wilde ik niks van weten. 'Dankjewel,' zei ze lief, 'Maar heb jij het dan niet koud?' 'Als jij dat maar niet hebt. Dan vind ik alles best,' zei ik. We keken elkaar lang aan. Ik besefte me dat het een bijzonder meisje was die je niet zo gemakkelijk vindt. Ik keek naar haar mooie gevormde lippen. Ik kreeg zin om ze te kussen. In principe kon ik dat gewoon doen, we waren immers al officieel getrouwd op papier. Maar ik weet niet hoe zij erop zou reageren. Het leek me verstandiger om alles rustig aan te doen. Alles op zijn tijd..

  9. #84
    Trotse moeder

    Reacties
    97
    23-05-2015

    Wat kan jij mooi schrijven (LOVE IT) ga gauw verder!
    Vertrouw op Allah subhana wa ta3ala, zeker hij is de beste planner

  10. #85
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Heel mooi schat!
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  11. #86
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    Shokrann
    Ik heb je verhaal trouwens helemaal gelezen he. Het begon echt spannend te worden waar je gestopt bent. Kan niet wachten op je vervolgjes inshaAllah!
    Ik ben waar t gestopt is wel verder gegaan op word maar vind t nog niet genoeg om alvast vervolgen te plaatsen haha
    In sha Allah zodra t kan!
    Ik lees nu trouwens ook t verhaal Guilty roads to an endless love. Was er ooit aan begonnen en niet afgemaakt en nu zit ik er echt in haha. Vind t echt een goed verhaal!
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  12. #87
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door Oum--safouane Bekijk reactie
    Wat kan jij mooi schrijven (LOVE IT) ga gauw verder!
    Citaat Geplaatst door krullebollina17 Bekijk reactie
    Uuuupppp
    Citaat Geplaatst door lalayasmin Bekijk reactie
    Upp
    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Heel mooi schat!
    Citaat Geplaatst door Trudie Bekijk reactie
    Up!
    Dankjulliewel
    Mn laptop is gisteren kapot gegaan, vervolgje waarmee ik bezig was weg en kan nu niet meer op word Maar gelukkig heb ik wel mijn telefoon nog dus wordt verder gaan op notitie Morgen zal ik dat vervolgje herschrijven en plaatsen InshaAllah.

  13. #88
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Ik ben waar t gestopt is wel verder gegaan op word maar vind t nog niet genoeg om alvast vervolgen te plaatsen haha
    In sha Allah zodra t kan!
    Ik lees nu trouwens ook t verhaal Guilty roads to an endless love. Was er ooit aan begonnen en niet afgemaakt en nu zit ik er echt in haha. Vind t echt een goed verhaal!
    Nee daarom ik zou ook pas plaatsen als je echt regelmatig weer wat kan plaatsen.
    Haha dat verhaal is wel al zeker af? Ik begin het schrijven steeds leuker te vinden maar lezen zelf blijft ook leuk. Helaas kom ik daar echt niet aan toe. De tijd dat ik alles las moet ik nu gebruiken om te schrijven.

  14. #89
    Trotse moeder

    Reacties
    97
    23-05-2015

    Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    Dankjulliewel
    Mn laptop is gisteren kapot gegaan, vervolgje waarmee ik bezig was weg en kan nu niet meer op word Maar gelukkig heb ik wel mijn telefoon nog dus wordt verder gaan op notitie Morgen zal ik dat vervolgje herschrijven en plaatsen InshaAllah.
    Aii, sterkte daarmee. dan wachten we geduldig af
    Vertrouw op Allah subhana wa ta3ala, zeker hij is de beste planner

  15. #90
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door sweety688 Bekijk reactie
    Upieeeee
    Citaat Geplaatst door Oum--safouane Bekijk reactie
    Aii, sterkte daarmee. dan wachten we geduldig af
    Shokran dames voor jullie geduld!