1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    ~Meant to be together~

    Salaam oe aleikoem allemaal,

    Ik ga voor het eerst beginnen aan een verhaal. Ik hoop dat jullie dit verhaal leuk zullen vinden en het met plezier zullen lezen!
    Hoe vaak ik een vervolgje kan plaatsen zal verschillen. Ik zal proberen om minimaal drie vervolgjes per week te plaatsen in drukkere weken. In de vakanties of wat rustigere weken kan het zo zijn dat ik wel dagelijks wat plaats. In ieder geval zal ik wel altijd wat van me laten horen, ik neem hier dagelijks een kijkje.
    Ik zou het erg waarderen als lezers een berichtje plaatsen. Niks mis mee met stille lezers, maar zo weet ik niet of er wel lezers zijn. Ook is het gewoon leuk om te weten wat jullie vinden van mijn verhaal.
    Ik sta open voor feedback. Daar word ik alleen maar beter van.

    Ik wens jullie veel leesplezier, enjoy!

    Liefs,

    BeYoutiful-




    Maybe everything was meant to be this way...

  2. #2
    Verbannen

    Reacties
    19
    14-08-2015

    Upp a ta9er3echt anegh. Keep on writing!

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    822
    04-12-2012

    Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    Ik wilde eigenlijk vandaag al een vervolgje plaatsen maar niet aan toe gekomen helaas. Ik zal dit goed maken door morgen een lange vervolgje te plaatsen InshaAllah
    In Shaa Allah

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    238
    04-02-2005

    nee hoor ga gauw verder
    Mooi verhaal

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    ~Meant to be together~

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Ga eens koke.
    Ik begrijp zulke figuren echt niet he. Hoe vaak ga je het nog blijven herhalen? Als het je niet aanstaat, kun je het ook gewoon wegklikken ipv de topic zo te lopen verzieken. Ik hoop dat je er vanaf nu mee op zal houden

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door sannaae_xx Bekijk reactie
    Upppp
    Citaat Geplaatst door hhv Bekijk reactie
    nee hoor ga gauw verder
    Mooi verhaal
    Dankjulliewel dames
    Ik hoop dat ik morgen toe kom aan een nieuw vervolgje, anders dinsdag InshaAllah.

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    238
    04-02-2005

    He BeYoutiful
    Kan je niet aan marokko.nl doorgeven dat deze stalker/vervuiler een waarschuwing moet krijgen of zo

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Neen ze. Ik blijf door gaan ...
    Waarom?
    Citaat Geplaatst door hhv Bekijk reactie
    He BeYoutiful
    Kan je niet aan marokko.nl doorgeven dat deze stalker/vervuiler een waarschuwing moet krijgen of zo
    Heeft hij al gekregen, maar gaat nog steeds door.. Je zou eerder denken trouwe fan aangezien hij er altijd als eerst bij is

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    ~Meant to be together~

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Wauw ik zal er egt slegt van slapen. Wie weet kende ik de topic starter ooit en weet die dak maar ant lachen ben, mss daar niet aan gedacht wijfje
    Aan het lachen? Waar heb je het nou in hemelsnaam over, je loopt Mn topic alleen te verzieken. Gelieve niet meer te reageren anders meld ik je dit keer gewoon.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    ~Meant to be together~

    Citaat Geplaatst door sannaae_xx Bekijk reactie
    Upppp
    Ik wilde vandaag een vervolgje plaatsen, maar denk niet dat ik er nog aan toe zal komen helaas. Ik zal dit goed maken door morgen InshaAllah een extra lang vervolgje te plaatsen

  11. #11
    MVC Premium

    Reacties
    1.187
    07-09-2006

    MVC Premium MVC Premium
    Oooewpppaaa
    Hou je vast aan eerlijkheid, want eerlijkheid leidt naar goedheid, en goedheid leidt naar het paradijs.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    ~Meant to be together~

    Citaat Geplaatst door nadorina16 Bekijk reactie
    Oooewpppaaa
    Welkom

  13. #13
    Trotse moeder

    Reacties
    97
    23-05-2015

    Ga door met je verhaal, je kan zo goed schrijven. Ik ben aan het wachten upperdepupp
    Vertrouw op Allah subhana wa ta3ala, zeker hij is de beste planner

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Chapitre 8


    ~Younes~

    Ik kon Selma maar niet uit mijn hoofd krijgen. Volgende week begin ik gelukkig weer met werken, wat me enigszins zal afleiden. Tegen de avond ging ik als beloofd mijn moeder ophalen. Ze was op bezoek bij een vriendin. Toen ik aankwam, hoefde ik mijn moeder maar te bellen en ze stond al buiten. Ze liet me nooit lang wachten meskiena. 'Wat ben ik toch blij dat je weer terug bent mijn zoon,' zei ze lief toen ze in de auto stapte. 'Shokran yemma ik heb jou ook gemist,' zei ik oprecht. Onderweg was het stil, maar ik kende mijn moeder langer dan vandaag. Haar houding verraadde dat ze aan iets dacht, maar ik zou niet weten wat. Toen ik voor het huis parkeerde, drong ze aan om met haar naar binnen te gaan. Eigenlijk wilde ik nu even alleen zijn en naar mijn eigen huis gaan, maar uiteindelijk gaf ik toch haar zin. Een discussie met mijn moeder won je niet. Eenmaal binnen ging ze meteen thee voor me zetten. 'La yemma waarom moeite doen, ik blijf toch maar even,' probeerde ik nog. Maar ze luisterde niet als gewoonlijk. 'Ewa safi waarom zo'n haast,' zei ze terwijl ze van alles op tafel legde. Toen ze eindelijk klaar was met alles, kwam ze naast me zitten en drong aan om wat te pakken. 'Neem een stuk van die cake die ik meegekregen heb, die is echt heerlijk,' raadde ze me aan. Ik besloot om haar gewoon d'r zin te geven en deed wat ze zei. 'Hmm deze cake is inderdaad heerlijk, heeft je vriendin Souad dit gemaakt?' vroeg ik. 'Nee, Nourhane,' zei ze glimlachend. 'Ah dat meisje van wie de ouders..' begon ik. 'Ja zij meskiena,' zei mijn moeder. Ik kende haar niet, maar mijn moeder heeft het wel vaker over haar gehad. Ik vond het echt zielig dat ze al op een jonge leeftijd haar ouders moest missen. Het viel me op dat mijn moeder bleef glimlachen, ze wilde duidelijk wat zeggen maar wat.. 'Yemma, is er wat?' vroeg ik haar. 'Je bent klaar met studeren en hebt nu alles op een rijtje. Wanneer ga jij eens denken aan trouwen?' zei ze. Ik zuchtte. Hoe kon ik nou aan trouwen denken, terwijl ik nog met mijn hoofd bij een ander zit? Maar dat weet ze natuurlijk niet. 'Ewa safi yemma, trouwen heeft geen haast,' zei ik. 'Waarom niet? Jouw broers gingen op jouw leeftijd ook trouwen. Waar wil je nog op wachten? Laat ons ook blij voor jou zijn,' zei ze op een toon die best wel dwingend overkwam. 'Isgoed, maar ik heb nog niemand op het oog. Ik wil ook niet met de eerste beste, zodra ik een bent nass tegenkom zal ik er zeker voor gaan InshaAllah, safi?' zei ik in de hoop dat dit voor nu een goed antwoord was. 'Ohw maar daar hoef je je niet druk om te maken hoor, ik ken wel een bent nass voor je,' zei ze glunderend. Wat krijgen we nou? 'Yemma ben je serieus nu?' zei ik ongelovig. 'Ja zoon, wollah je zal er geen spijt van krijgen. Ik heb nog nooit zo'n goed meisje gezien,' zei ze. 'Maar dit wil ik niet. Wie is het trouwens?' vroeg ik. Ik probeerde me echt in te houden, gekoppeld worden door mijn moeder was wel het laatste wat ik wilde. 'Het is Nourhane,' zei ze stralend, 'en waarom wil je niet? Ik zal het je niet vergeven als je haar laat gaan. Souad vertelde me vandaag dat haar man Nourhane graag ziet trouwen. Het liefst zo snel mogelijk. Je moet er dus snel bij zijn, verbaasd me niks als er meer geïnteresseerden zijn.' 'Dit is toch moeilijk te bevatten? Hoe kan ik dit nou accepteren, ik ken haar niet eens. Ik zal alleen trouwen met iemand waarvan ik hou. En het klinkt alsof die oom zo snel mogelijk van haar af wilt, waarom? Wie weet wat ze gedaan heeft,' barstte ik uit. Ik begon mijn geduld echt te verliezen. 'Liefde dit liefde dat, vandaar dat die huwelijken tegenwoordig niet gezegend zijn en de ene na de andere scheidt door die liefdesrelatie. Dat wil ik je besparen zoon, ik weet wat het beste voor je is. Wat is er beter dan een gezegend huwelijk zonder een haramrelatie vooraf? En je zal van Nourhane houden, dat garandeer ik je. Ze is zo lief en ze heeft echt een hart van goud,' zei mijn moeder overtuigend, 'dat ze zo snel mogelijk moet trouwen, is niet haar fout. Ze heeft niks gedaan. Ik denk dat haar oom gewoon niet meer verantwoordelijk wil zijn voor haar. Meskiena, ik had niet verwacht dat Souad's man zo was.' 'Heel zielig dat ze dus wordt uitgehuwelijkt, maar ik ga niet uit medelijden met haar huwen. Dit is niks voor mij, ze kan wel lief zijn maar als die klik er niet is en ik haar niet aantrekkelijk vind? Heb je daar eens over nagedacht?' zei ik boos. 'Ik vind het jammer dat je meteen over uiterlijk begint. Alsof dat het belangrijkste is. Ze zal een goede echtgenote zijn en later InshaAllah een goede moeder zijn voor jouw kinderen. Is dat dan niet belangrijk? En wees gerust, ze is niet lelijk. Tbarkallah juist een knappe meid ,' zei ze geruststellend. 'Zet dit maar uit je hoofd. Ik ben niet iemand die je kan koppelen,' zei ik boos. Het werd mij teveel dus besloot ik om weg te gaan. Mijn moeder riep nog om er goed over na te denken, maar ik luisterde niet. Ze moest eens weten hoe ik me nu voelde. Geen haar op mijn hoofd die eraan dacht om te gaan trouwen. Laat staan met iemand die ik niet eens kende.

    Doelloos reed ik wat rond in mijn auto en voor ik er erg in had belandde ik in de straat waar Selma woont. Via via ben ik achter haar adres gekomen waar ze met haar man woont. Ik parkeerde tegenover haar eengezinswoning. Ik bleef een tijdje lang stil terwijl ik weer terugdacht aan al die herinneringen die we samen hadden. Op een gegeven moment was ik het zat. Wat deed ik hier? Zij had mij bedrogen en was me vast allang vergeten terwijl ik hier zielig voor d'r huis sta. Ik wilde daarom net wegrijden toen ik zag dat er een man uit het huis kwam. Hij was niet lang en ook nog aan de mollige kant. Hij had ook een sporttas bij zich en stapte in een zwarte bmw om vervolgens weg te rijden. Was hij haar man? Ik voelde me beledigd, heeft ze me nou voor die vetzak bedrogen? Ik voelde weer de woede opkomen en besloot om haar gewoon nu te gaan confronteren. Ze zal vast thuis zijn. Ik stapte uit mijn auto en belde aan. Niet eens een halve minuut later werd de deur opengedaan. 'Schat ben je wat vergeten?' zei een stem. Een stem die ik uit duizenden herken. Voor ik het besefte stond ik oog in oog met haar na ruim twee jaar, Selma. Ze zag er nog precies hetzelfde uit. Vooral haar doordringende groene ogen fascineerden mij in combinatie met haar bruine krullen. Ook zij was duidelijk in schok, dit had ze niet verwacht. 'Y..younes?' stotterde ze. 'Ja, Younes. Het verbaast me dat je nog mijn naam kent,' zei ik koel. 'Younes, ga alsjeblieft weg,' smeekte ze, 'het is over, ik wil niks meer met je te maken hebben. 'En jij denkt hier makkelijk mee weg te komen?' vroeg ik haar, 'zo gaat het niet. Je bent me minstens een verklaring schuldig. Waarom heb je niks meer van je laten horen en me in onzekerheid gelaten al die jaren? Waarom beloofde je me trouw te blijven terwijl je van plan was mij te bedriegen?' 'Ik ben jou niks schuldig. Ik verbrak het contact, omdat ik geen relaties meer wilde. Daarna pas ontmoette ik hem. Hij kwam meteen mijn hand vragen zonder nog jaren te verspillen. Dat is het beste voor mij geweest,' zei Selma. 'Jaren verspillen? Je doet alsof ik aan het spelen was, je wist dondersgoed dat ik mijn studie eerst moest afmaken en ik daarna meteen je hand zou komen vragen. Toen vond je het wel allemaal best en was het geen probleem om twee jaartjes te wachten? Ik begrijp jou niet en al zou het waar zijn wat je zegt, waarom heb je het me dan niet meteen eerlijk verteld?' zei ik boos. 'Safi het is genoeg geweest. Wat tussen ons was is allang al over. Ik ben nu getrouwd met een ander begrijp je dat? Laat me met rust. Je komt vast wel op een dag iemand anders tegen die wel je ware zal zijn. Ik zou het waarderen als je me gewoon los laat en niet meer stalkt,' zei ze zelfverzekerd. 'Wat denk jij wel niet? Stalkt zegt ze dan. Ik weet niet voor jou, maar ik kan elk dame krijgen die ik wil. Ik ben niet wanhopig. Mij moet je gewoon niet zo aan de kant zetten als vuil, wees op z'n minst mans genoeg om de waarheid te zeggen in plaats van zo laf niks meer van je te laten horen,' zei ik. 'Ja ja zal wel, nou je weet nu wat er gebeurd is en ik hoef je ook nooit meer te zien. Fijne avond he,' zei Selma voor ze de voordeur keihard voor mijn neus dichtsloeg.



  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Ik kookte van binnen van woede. Op dit moment kon ik d'r wel wat aandoen. Eerst flikte ze me dit en daarna beweerde ze dat ik d'r stalk. Qua uiterlijk is ze niks veranderd, maar innerlijk is een ander verhaal. Wat was er ineens met d'r? Zo was ze vroeger helemaal niet.. Misschien was het wel mijn schuld. Ze was gewend dat ik altijd degene was die moeite voor d'r deed. Vandaar die hoogmoed en nu denkt ze dat ik d'r wanhopig terug wil en zielig ben. Maar dat heeft ze mis, ik zal me niet laten kennen. Zij zal degene zijn die uiteindelijk spijt zal krijgen voor wat ze me geflikt heeft. Ik dacht aan wat mijn moeder me voorstelde aan het begin van de avond. Toen moest ik er helemaal niets van weten, maar nu paar uurtjes later leek het me niet eens zo'n heel slecht idee. Ik weet zeker dat het wat met Selma gaat doen als ze me met een ander ziet. Toen ik haar voor t eerst weer in de ogen keek, zag ik heel kort dat ze nog wat voor me voelde. Het was onmogelijk dat ze al helemaal over me heen was. Ik nam een besluit. Ik zou morgen tegen mijn moeder zeggen dat ik van gedachte ben veranderd en toch met die Nourhane wil trouwen. Mijn moeder zal er blij mee zijn en dit zal de ultieme wraak zijn op Selma. Twee vliegen in één klap..