1. #46
    MVC Lid

    Reacties
    238
    04-02-2005

    He he ik zou hem gewoon negeren zolang jij reageert blijft hij bezig
    Ik begrijp sowieso niet wat een man te zoeken heeft om verhalen te lezen van dames haha
    Dan moet je echt een mietje zijn en gestoord

    WAT JE MOET DOEN MET DIT SOORT MENSEN IS NEGEREN EN NOGMAALS NEGEREN

  2. #47
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    ~Meant to be together~

    Citaat Geplaatst door hhv Bekijk reactie
    He he ik zou hem gewoon negeren zolang jij reageert blijft hij bezig
    Ik begrijp sowieso niet wat een man te zoeken heeft om verhalen te lezen van dames haha
    Dan moet je echt een mietje zijn en gestoord

    WAT JE MOET DOEN MET DIT SOORT MENSEN IS NEGEREN EN NOGMAALS NEGEREN
    Ja ga ik vanaf nu ook doen. Vind t alleen jammer dat hij hier zo de topic probeert te verzieken.
    Snap je, begrijp ik ook niet hahaha

    Ja komen inderdaad aandachttekort en vrije tijd teveel.

  3. #48
    MVC Lid

    Reacties
    69
    01-04-2015

    Mooii!
    Ga snel verder

  4. #49
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Bedankt voor de uppjes dames

  5. #50
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Chapitre 12

    ~Nourhane~



    Vandaag zou de handvraging al zijn. Het ging mij echt veel te snel allemaal. Ze wilden mij wel heel snel weg hebben zeg.. Ik besloot om alles maar op me af te laten komen. Nadat ik klaar was met de hapjes, ging ik lekker douchen om te ontspannen. Daarna kleedde ik me gewoon simpel aan in een lange lichtroze rok met een wit bloesje. Een lichtroze hoofddoek en wat sieraden maakten de outfit af. Ook met de make up heb ik het simpel gehouden. Wat mascara, poeder, lippenstift en klaar was ik. Ik zou niet weten voor wie ik moeite zou moeten doen.

    Eenmaal beneden ging ik meteen de keuken in. Ik wist eigenlijk niet eens wat er nou van mij verwacht werd, maar dat zou mijn tante wel zeggen. 'Knapperd mashaAllah 3lik al hoewel je het wel heel simpel hebt gehouden,' zei mijn tante. Ik bedankte haar en zei dat het slechts een handvraging was. Daar gaf ze me gelijk in en zei dat ik dat inderdaad moest bewaren voor de verloving en bruiloft. Eerlijk gezegd had ik totaal geen zin in een bruiloft. Als ik toch moest trouwen dan liever een simpel etentje thuis zonder al dat gedoe. Maar het was helaas gebruikelijk binnen de familie om het zo groot mogelijk te houden en ik kon nu al raden dat ook mijn oom en tante zich hieraan wilden houden. Pech voor mij, ik had ook niks in te brengen leek het wel. Alsof het niet over mij ging. Ik werd uit mijn gedachte gehaald door de voorbel. 'Volgens mij zijn zij het,' zei mijn tante enthousiast, 'jij blijft nog in de keuken ja? Dan ga ik open doen.' En weg was ze. Ik was minder enthousiast en vooral opgelucht dat ik me nog even in de keuken kon verschuilen. Ik hoopte heel erg dat hij op z'n minst redelijk zou zijn en we enigszins op dezelfde lijn zitten qua denkwijze. Maar daar moet je maar geluk mee hebben. Iets wat ik al jaren niet meer gevoeld heb.

    De gasten zaten al een tijdje met z'n allen in de woonkamer terwijl ik nog bezig was met van alles netjes op de borden leggen die mijn tante vervolgens daar op tafel zette. Na de laatste bord aan mijn tante gegeven te hebben, moest ik eraan geloven dat ik nu ook de keuken zal moeten verlaten. Ergens was ik wel benieuwd naar die man, maar ik zou vandaag niet meer weten dan hoe hij eruit ziet. Wat heb ik daar nou aan? Uiterlijk zegt niks, het is het innerlijk wat telt. Met tegenzin pakte ik de dienblad met thee en liep met lood in de schoenen achter mijn tante aan. 'Nu komt Nourhane met de thee,' zei mijn tante nog voor ik naar binnen ging. Ik voelde dat alle ogen op mij gericht waren, maar ik keek niemand aan. Nonchalant probeerde ik Naïma te vinden, want mijn tante zei dat hij naast zijn moeder zat. Toen ik haar gevonden had, zag ik inderdaad een jonge man naast haar. Ik keek op en van schrik liet ik bijna dat dienblad vallen toen ik hem zag. Mijn tante merkte dit en nam het van mij over. Ik keek weer weg en ging op een stoel zitten zoals mijn tante mij verteld had. Ik was nog steeds niet bijgekomen. Dit had ik dus echt totaal niet verwacht. Het was gewoon die ene man van dat parkje.. Dit zal 'm echt niet worden. Dit was vast een type die alle ellende die hij meemaakte op jou zou gaan afreageren. Leuke vooruitzicht zeg dacht ik bedroefd. Hij was wel knap, misschien zelfs te en daar was hij zich van bewust, dat kon je zo zien. Maar geef mij maar een wat minder knappe man die wel lief en bescheiden was. Uiterlijk zal toch naarmate de jaren verstrijken vergaan. Dan moet je het wel met de karaktereigenschappen doen. Er werd luidruchtig met elkaar gepraat, iedereen leek blij. Maar ik liet alles maar langs me heen gaan, het boeide me totaal niet hoe alles nog zal verlopen. 'Het lijkt mij een goed idee om Younes en Nourhane even samen te laten praten alleen. Het gaat ten slotte om hun. Na hun gesprek kunnen we de rest bespreken,' zei Naïma tot mijn schrik opeens. Ik had echt geen behoefte om hem nu onder vier ogen te spreken. 'Ja Naïma heeft gelijk,' zei ook mijn tante, 'jullie kunnen even naar de keuken daar is plek genoeg.' Ik kon er echt niet onderuit en stond dus daarom moeizaam op richting de keuken. Ik ging daar meteen aan de keukentafel zitten. Hij kwam ook naar binnen en deed de deur achter hem dicht. Vervolgens ging hij tegenover me zitten en viel er een ongemakkelijke stilte. Hij wist blijkbaar niet hoe hij het gesprek moest beginnen en ik was niet van plan om het initiatief te nemen. Hij leek ook geschrokken toen hij me voor het eerst zag. Zeker om het feit dat ik zijn ware aard al ken. Hij vroeg niet eens of het ging toen ik op de grond belandde. Dat hij schrok toen hij mij zag betekende dat hij mij nog nooit eerder gezien had. En dit kon ik niet begrijpen. Waarom zou hij in vredesnaam zomaar de hand komen vragen van een meid die hij nog nooit eerder gezien heeft? Hij leek mij echt niet zo'n type die zich door zijn moeder liet koppelen. Mijn gevoel zei dat hier meer achter schuilde..

  6. #51
    Trotse moeder

    Reacties
    97
    23-05-2015

    Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben, Ga gauw verder
    Vertrouw op Allah subhana wa ta3ala, zeker hij is de beste planner

  7. #52
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door Oum--safouane Bekijk reactie
    Ik ben benieuwd wat ze te zeggen hebben, Ga gauw verder
    Haha jaa onze arrogante Younes moet het gesprek beginnen
    Ik zal proberen vanavond weer een vervolgje te schrijven InshaAllah. Moet denk ik wel lukken.
    Heet je zoontje trouwens Safouane?

  8. #53
    MVC Lid

    Reacties
    374
    17-04-2003

    Ga verder is een mooie verhaal
    vergeet nooit dat Allah je ziet, waar je ook bent en wat je ook doet!!!!!!!!!!

  9. #54
    Trotse moeder

    Reacties
    97
    23-05-2015

    Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    Haha jaa onze arrogante Younes moet het gesprek beginnen
    Ik zal proberen vanavond weer een vervolgje te schrijven InshaAllah. Moet denk ik wel lukken.
    Heet je zoontje trouwens Safouane?
    Ja spannend kan niet wachten op het vervolg.

    Ja mijn zoontje heet safouane
    Vertrouw op Allah subhana wa ta3ala, zeker hij is de beste planner

  10. #55
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    ~Meant to be together~

    Citaat Geplaatst door Oum--safouane Bekijk reactie
    Ja spannend kan niet wachten op het vervolg.

    Ja mijn zoontje heet safouane
    Ben nu bezig met het vervolgje!

    Mooie naam!

  11. #56
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Chapitre 13

    ~Younes~



    Daar zaten we dan. Het was nog steeds akelig stil en ze wilde me niet eens aankijken. Ik schraapte mijn keel en besloot om een einde te maken aan deze stilte. 'Ik wil je allereerst mijn excuus aanbieden van die ene keer. Ik zat echt in een stressperiode vandaar dat ik even niet mezelf was en zo fel deed,' zei ik. 'Oke zal wel,' zei ze droog. Ze haalde daarna d'r neus op en keek me nog steeds niet aan. Ik moest me echt inhouden. Waarom deed ze zo? De aantal keren dat ik mijn excuus had aangeboden aan iemand waren op één hand te tellen. Elk ander meisje zou een moord plegen om met mij te mogen trouwen. 'Okee dan,' zei ik, 'het enige wat ik van je weet is dat je Nourhane heet. Hoe oud ben je eigenlijk en wat studeer je?' Eindelijk keek ze me aan met haar onschuldige blik. Ik wist wel dat ze echt niet zo bot was als ze zich nu voordeed. Zo'n iemand deed niet eens één vlieg kwaad. 'Ik ben 20 en ik studeer bestuurskunde,' zei ze. 'Ik ben 27 jaartjes oud. Ik heb fiscale economie en accountancy tegelijk gestudeerd. Nu ben ik werkzaam in een groot bedrijf. Ik heb best wel wat verantwoordelijkheden en dat brengt soms natuurlijk stress met zich mee,' zei ik. 'En die stress reageer je natuurlijk op anderen af,' zei ze scherp. Ik zuchtte. Het begon eindelijk op een normale kennismaking te lijken en zij vond het nodig om zo'n opmerking te maken. 'Nee, dat heb je mis,' zei ik terug, 'Ik neem mijn werk niet mee naar huis. Dat ik zo heftig reageerde vorige keer kwam door privé omstandigheden niet door mijn werk.' En het was nog waar ook dacht ik bij mezelf. Ze bleef me zwijgend aankijken met die grote ogen van haar. 'Nou en verder is het bij ons zo dat er eerst een verloving wordt gegeven en daarna de bruiloft. Maar zo gaat het er ook bij jullie aan toe denk ik, heb je nog bepaalde wensen omtrent dit?' vroeg ik haar. 'Ja, kunnen we de bruiloft niet gewoon skippen,' zei ze. 'Skippen? Hoe bedoel je?' vroeg ik haar verbaasd. 'Nouja ik heb het niet zo met die uitbundige feesten. Ik wil liever gewoon zo'n knus etentje thuis,' zei ze. Dit verbaasde mij heel erg, wat een apart gevalletje was ze toch. Welke meid wilde nou geen grote bruiloft? Ik dacht dat ze allemaal al sinds jongs af aan daarvan droomden. Maar ik was het helemaal met haar eens daar niet van. Ik had ook niks met die bruiloften tegenwoordig. Allemaal één grote poppenkast. 'Daar gaat mijn voorkeur ook naar uit hoor. Maar daar denkt mijn familie helaas anders over. Aan de andere kant het is jouw bruiloft. Als je dit echt zo graag wilt, dan doen we dat,' zei ik, 'mijn moeder komt vast wel over die teleurstelling heen.' 'Laat maar dan. Ik wil niemand teleurstellen,' zei ze. 'Dat is heel erg lief van je,' zei ik oprecht. 'Maargoed ik denk dat we voor nu wel genoeg gezegd hebben,' kaapte ze het gesprek af. 'Isgoed, mag ik dan nog wel je nummer?' vroeg ik, 'voor het geval ik je wil vragen over iets ofzo.'

    Het was alweer avond en ik lag peinzend in bed. Wat een dag was het toch. Ik kon nog steeds niet begrijpen waarom Nourhane die ene ontmoeting in het parkje niet gewoon kon vergeten en dit een kans kon geven. Normaal viel elk meid als een blok voor me zonder dat ik moeite hoefde te doen. Waarom zij niet? Ach ja ik had nu tenminste een uitdaging. Ik moest en zal ervoor zorgen dat Nourhane bij mij gelukkiger is dan Selma bij die zogenaamde man van d'r. Ik hoopte ook dat ze dit zal beseffen. Dan zou ik me weer echt goed voelen.

  12. #57
    love.

    Reacties
    1.227
    14-08-2013

    Vind je verhaal echt leuk en je kan heel goed schrijven ma sha Allah leuke schrijfstijl. Vooral zo doorgaan hoor kan niet wachten tot je een vervolg plaatst.
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

  13. #58
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Vind je verhaal echt leuk en je kan heel goed schrijven ma sha Allah leuke schrijfstijl. Vooral zo doorgaan hoor kan niet wachten tot je een vervolg plaatst.
    Dankjewel schat
    Wat fijn dat jij er ook weer bij bent

  14. #59
    MVC Lid

    Reacties
    162
    15-01-2016

    Upppp wat een leuk verhaal !

  15. #60
    MVC Lid

    Reacties
    8.431
    12-03-2016

    Dankjulliewel dames