+ Reageer
Pagina 8 van 16 EersteEerste ... 6 7 8 9 10 ... LaatsteLaatste
106 tot 120 van 229

MVC Lid

Reacties
    63
    28-06-2016

Uppp

MVC Lid

Reacties
    124
    01-03-2014

Uppppp

Trotse moeder

Reacties
    99
    23-05-2015

Ik hoop dat je vandaag nog een vervolg plaatst.
    Vertrouw op Allah subhana wa ta3ala, zeker hij is de beste planner

MVC Lid

Reacties
    8.551
    12-03-2016

Citaat Geplaatst door Oum--safouane Bekijk reactie
    Ik hoop dat je vandaag nog een vervolg plaatst.
    Die komt eraan! Ik hoop over een uurtje het af te hebben. Zal sowieso wel eerder geplaatst worden dan gisteren. Moet morgen zelf ook weer vroeg op

Bedankt voor jullie uppjes dames!

MVC Lid

Reacties
    8.551
    12-03-2016

~Meant to be together~

Chapitre 17

~Younes~

Na mijn werk ging ik direct door naar huis om mezelf klaar te maken voor vanavond. Ik ging altijd in pak naar werk en daarom besloot ik om iets anders dan een pak aan te doen naar dat etentje. Ik koos voor een jeans broek met een overhemd die ik in mijn broek gestopt had en een blazer eroverheen. Even wat gel in mijn haar, nette schoenen en horloge erbij en ik was al klaar. Ik keek naar mezelf in de spiegel. Ik had donker haar en daardoor vielen mijn groen blauwachtige ogen extra op. Ik wist dat het door mijn ogen kwam dat ik alleen een meid aan hoefde te kijken om haar als een blok voor me te laten vallen. Alleen Nourhane leek niet onder de indruk te zijn. Zij was ook de enige met donkere ogen die ik wel knap vond. Normaal viel ik op dames met lichte ogen. Toch ben ik nog altijd Selma niet vergeten tot mijn ergernis. Het was sowieso over tussen ons, ik zal d'r nooit meer terugnemen. Maar ik moest en zal haar nog wel zo wanhopig gek maken dat ze me zal smeken. En om dit voor elkaar te krijgen, had ik Nourhane nodig..

Om stipt 19.30 stond ik voor haar huis. Ik pakte mijn telefoon erbij om haar een sms'je te sturen: Ik sta voor je deur, kom! X Het werd tijd om die afstand tussen ons weg te werken. Niet veel later kwam ze naar buiten. Ik kon mijn ogen niet van haar afhouden, wat zag ze er toch prachtig uit. Classy en zakelijk. Ze droeg een grijze blouse met een lange roze blazer, zwarte broek, grijze hoofddoek en hakken. Deze kledingwijze is natuurlijk nog lang niet correct, maar het zag er niet ordinair uit als wat ik dagelijks buiten zie. Ik kon het niet laten om haar een complimentje te geven toen ze instapte. 'Wat zie jij er goed uit zeg!' zei ik gemeend. 'Dankjewel,' zei ze bescheiden terwijl ze haar ketting goed deed. Gedurende de rit probeerde ik een gesprek aan te gaan. 'Hoe was je dag?' vroeg ik haar geïnteresseerd. 'Ik had in de ochtend school en daarna ging ik langs mijn vriendin Nisrine. Ze is ziek,' zei ze. 'Allah y shafieha. Woont zij ook nog thuis?' vroeg ik haar. 'Nee, ze woont sinds kort op zichzelf,' antwoordde ze. 'Ah zo. Kennen we in de familie eerlijk gezegd niet, een vrouw die op zichzelf woont. Zeker shab Casa ofzo?' merkte ik op. 'Klopt, ze komt uit Casablanca. Maar wat maakt het uit? Ze doet niks verkeerds,' verdedigde ze haar vriendin. 'Dat heb ik ook niet gezegd. Is alleen wel zo dat een man liever wil dat een vrouw pas haar ouderlijk huis verlaat als ze met hem gaat trouwen,' zei ik terug. 'Die denkt nog lang niet aan trouwen. Ieder zijn ding,' zei ze. 'Toch geen feministe he? Als ze jou maar niet gaat beïnvloeden,' zei ik lachend,'Het is goed om iemand te hebben. Sommige zeggen dan van ja Nederlanders trouwen ook niet op een jonge leeftijd, maar die kunnen gewoon relaties hebben. Ja logisch dat je niet zo gauw wil trouwen. Jammer dat het huwelijk tegenwoordig door velen als iets negatiefs wordt gezien, terwijl het heel mooi kan zijn. Ma3liena, we zijn er.'

Het was een gezellig restaurantje. Ik kwam er ook achter dat Nourhane een sociaal persoon was. Binnen no-time was ze gezellig aan het kletsen met mijn vrouwelijke collega's. Ik had het met Nabil over koetjes en kalfjes. Hij en ik waren de enige Marokkanen binnen het bedrijf en mede daarom waren wij echte werkmaatjes. Ondanks het gezellige sfeertje begon ik me te irriteren aan Jeroen. Ik zag hem wel telkens stiekem gluren naar Nourhane. Misschien was het toch niet zo'n goed idee om haar mee te nemen.. Wat een oen was ik toch ook besefte ik me. Dit zal ik zeker niet nog eens herhalen. Ik keek naar Nourhane die niks in de gaten had. Ze was aandachtig aan het luisteren naar Lisa die het vast weer over haar zwangerschap had. Toen ik Jeroen weer voor de tig keer zag loeren, moest ik er wel wat van zeggen. 'Kun je het goed zien maat?' zei ik. Hij keek betrapt op maar herstelde zich gauw. 'Huh waar heb je het over?' vroeg hij zogenaamd niet-begrijpend. 'Laat maar,' zei ik bot. Het etentje was toch al bijna klaar. Iemand suggereerde om ook nog wat te gaan drinken in een cafeetje omdat het zo 'gezellig' was, maar geen haar op mijn hoofd die dat wilde. Het was mooi geweest. Ik liet Nourhane weten dat we zouden gaan en begon ik afscheid te nemen. 'We verwachten wel een uitnodiging voor jullie bruiloft he,' zei Lisa brutaal. 'Jazeker, wordt het je eerste Marokkaanse bruiloft die je bijwoont?' vroeg Nourhane. 'Nu je het zegt, ja dat wordt inderdaad de eerste keer. Ben benieuwd! Vast een groot verschil met onze bruiloften,' zei Lisa. 'Wereld van verschil,' zei Nourhane lachend. Wat had ze toch een mooie lach. En waarschijnlijk vond die Jeroen dat ook, want hij keek haar weer gapend aan. Ik hield me met moeite in. 'Nou doei he, het was gezellig,' zei ik terwijl ik Nourhane zachtjes mee trok richting de uitgang.

Terug in de auto was ik wat meer gekalmeerd. 'Hoe vond je het?' vroeg ik haar. 'Je hebt aardige collega's. Maar toch voelde ik me best ongemakkelijk, waarschijnlijk door al die mannen. Ik zou eerlijk gezegd niet meer mee willen naar zulke gelegenheden,' gaf ze toe. 'Echt waar? Dat liet je in ieder geval niet blijken. Het was meer dat iedereen benieuwd naar je was vandaar. Ik wil ook mijn vrouw niet meer naar dit soort dingen meenemen. Ik had daar ook spijt. Dit hoort niet bij ons,' zei ik naar waarheid. Tijdens de terugrit zwegen we allebei. Ik besloot om niet direct terug te rijden naar huis. 'Waarom stop je hier?' vroeg ze me toen ik de auto stopte. 'Daar is de Erasmusbrug,' zei ik. 'Ja na twintig jaar in Rotterdam te hebben gewoond, weet ik dat ook wel. Wat doen we hier?' zei ze ongeduldig. 'Het uitzicht hier op de stad is prachtig, vind je niet? Kom buiten staan,' zei ik terwijl ik uit de auto stapte. Ik leunde tegen de voorkant van mijn auto aan en staarde voor me uit. Nourhane kwam rillend naast me staan. 'Heb je het koud?' vroeg ik haar, 'Waarom dragen jullie vrouwen ook altijd dunne kleding? Het is nog winter en jij gebruikt een blazer als jas.' 'Ik dacht toch dat we maar heel even buiten zouden zijn om naar de auto te lopen,' zei ze verontschuldigend. Ik moest lachen. Ze keek me ook zo onschuldig aan. Ik trok mijn jas uit en deed hem over haar schouders. Ze zei dat het niet hoefde, maar daar wilde ik niks van weten. 'Dankjewel,' zei ze lief, 'Maar heb jij het dan niet koud?' 'Als jij dat maar niet hebt. Dan vind ik alles best,' zei ik. We keken elkaar lang aan. Ik besefte me dat het een bijzonder meisje was die je niet zo gemakkelijk vindt. Ik keek naar haar mooie gevormde lippen. Ik kreeg zin om ze te kussen. In principe kon ik dat gewoon doen, we waren immers al officieel getrouwd op papier. Maar ik weet niet hoe zij erop zou reageren. Het leek me verstandiger om alles rustig aan te doen. Alles op zijn tijd..

Trotse moeder

Reacties
    99
    23-05-2015

Wat kan jij mooi schrijven (LOVE IT) ga gauw verder!
    Vertrouw op Allah subhana wa ta3ala, zeker hij is de beste planner

MVC Lid

Reacties
    177
    21-05-2013

Uuuupppp

MVC Lid

Reacties
    136
    08-01-2014

love.

Reacties
    1.184
    14-08-2013

Heel mooi schat!
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

love.

Reacties
    1.184
    14-08-2013

Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    Shokrann
    Ik heb je verhaal trouwens helemaal gelezen he. Het begon echt spannend te worden waar je gestopt bent. Kan niet wachten op je vervolgjes inshaAllah!
    Ik ben waar t gestopt is wel verder gegaan op word maar vind t nog niet genoeg om alvast vervolgen te plaatsen haha
    In sha Allah zodra t kan!
    Ik lees nu trouwens ook t verhaal Guilty roads to an endless love. Was er ooit aan begonnen en niet afgemaakt en nu zit ik er echt in haha. Vind t echt een goed verhaal!
    “No one will ever know the strength of my love for you. After all you’re the only one who knows what my heart sounds like from the inside.” ♡♡♡

MVC Lid

Reacties
    5.083
    25-01-2016

Up!

MVC Lid

Reacties
    8.551
    12-03-2016

Citaat Geplaatst door Oum--safouane Bekijk reactie
    Wat kan jij mooi schrijven (LOVE IT) ga gauw verder!
    Citaat Geplaatst door krullebollina17 Bekijk reactie
    Uuuupppp
    Citaat Geplaatst door lalayasmin Bekijk reactie
    Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Heel mooi schat!
    Citaat Geplaatst door Trudie Bekijk reactie
    Up!
    Dankjulliewel
    Mn laptop is gisteren kapot gegaan, vervolgje waarmee ik bezig was weg en kan nu niet meer op word Maar gelukkig heb ik wel mijn telefoon nog dus wordt verder gaan op notitie Morgen zal ik dat vervolgje herschrijven en plaatsen InshaAllah.

MVC Lid

Reacties
    8.551
    12-03-2016

Citaat Geplaatst door Alwayshope Bekijk reactie
    Ik ben waar t gestopt is wel verder gegaan op word maar vind t nog niet genoeg om alvast vervolgen te plaatsen haha
    In sha Allah zodra t kan!
    Ik lees nu trouwens ook t verhaal Guilty roads to an endless love. Was er ooit aan begonnen en niet afgemaakt en nu zit ik er echt in haha. Vind t echt een goed verhaal!
    Nee daarom ik zou ook pas plaatsen als je echt regelmatig weer wat kan plaatsen.
    Haha dat verhaal is wel al zeker af? Ik begin het schrijven steeds leuker te vinden maar lezen zelf blijft ook leuk. Helaas kom ik daar echt niet aan toe. De tijd dat ik alles las moet ik nu gebruiken om te schrijven.

MVC Lid

Reacties
    124
    01-03-2014

Upieeeee