+ Reageer
Pagina 1 van 20 1 2 3 11 ... LaatsteLaatste
1 tot 15 van 298
    MVC Lid

Reacties
    8.569
    12-03-2016

~Meant to be together~

Salaam oe aleikoem allemaal,

Ik ga voor het eerst beginnen aan een verhaal. Ik hoop dat jullie dit verhaal leuk zullen vinden en het met plezier zullen lezen!
    Hoe vaak ik een vervolgje kan plaatsen zal verschillen. Ik zal proberen om minimaal drie vervolgjes per week te plaatsen in drukkere weken. In de vakanties of wat rustigere weken kan het zo zijn dat ik wel dagelijks wat plaats. In ieder geval zal ik wel altijd wat van me laten horen, ik neem hier dagelijks een kijkje.
    Ik zou het erg waarderen als lezers een berichtje plaatsen. Niks mis mee met stille lezers, maar zo weet ik niet of er wel lezers zijn. Ook is het gewoon leuk om te weten wat jullie vinden van mijn verhaal.
    Ik sta open voor feedback. Daar word ik alleen maar beter van.

Ik wens jullie veel leesplezier, enjoy!

Liefs,

BeYoutiful-

Maybe everything was meant to be this way...

MVC Lid

Reacties
    8.569
    12-03-2016

Chapitre 2

~Nourhane~

Vandaag had ik weer vroeg les. Ik zat in een leuke klas en ook de opleiding zelf beviel mij goed. Daardoor vond ik school niet eens meer zo erg als vroeger. Ik zat in mijn laatste jaar en zal als het goed is over een paar maanden afstuderen InshaAllah. Na de lessen moest ik direct door naar mijn werk. Ik werkte bij de Zara. Daar aangekomen kon ik meteen achter de kassa aan de slag. Ik was al een tijdje bezig toen er een jonge vrouw aan de beurt was. 'Ik wil deze jurk terugbrengen,' zei ze op een arrogante toon. 'En wat is de reden?' vroeg ik haar. 'Uh ja ik vond 'm uiteindelijk toch niet zo mooi,' zei ze. De jurk stonk erg naar parfum en ik kon meteen zien dat ze hem duidelijk al eens aangetrokken had en niet voor even. Zeker weer zo'n vrouw die nieuwe kleding voor een keertje draagt om er in gezien te worden en ze dan vervolgens terugbrengt. Normaal gesproken mocht ik het niet terugnemen als ik zo'n vermoeden had, maar ik had daar echt geen zin in. De winkel is niet van mijn vader om zo te gaan doen. Ik gunde het haar wel ook al vond ik niet dat ze het verdiende met haar onnodige arrogante houding.

Om 17.00 was ik eindelijk klaar met werken en kon ik lekker naar huis. Thuis aangekomen hoefde ik alleen de voordeur open te doen en tante Souad kwam mij meteen al verwelkomen. 'Salaam benti je zal vast moe zijn he,' zei tante Souad in het berbers, 'kom maar naar binnen etay drinken en ik heb lekkere harcha gemaakt.' 'Shokran,' zei ik. Ze is echt een schat van een mens meskiena. Altijd als ik weer naar huis ga, heeft ze wel wat klaar gelegd. Nadat ik mijn jas en schoenen uit heb gedaan en mijn handen had gewassen ging ik de woonkamer in. Iedereen zat op de bank op Samir na, waarschijnlijk was hij nog boven in zijn kamer of naar buiten. 'Salaam oe aleikoem,' zei ik nog voor ik naast Naoual ging zitten. Tante Souad was bezig met thee voor mij inschenken toen de telefoon ging van oom Khalid. Standaard stond hij op om zijn telefoontje in de gang op te nemen. Al snel kwam hij terug de woonkamer in. 'Deze jongen gaat mij gek maken,' riep hij boos, 'politie heeft gebeld,ze hebben Samir meegenomen.' 'Awilie,' riep mijn tante, 'magha(waarom)?' 'Weet ik niet,' zei mijn oom terug, 'Soufiane zied leg die telefoon weg en kom mee die a3joer van je broertje ophalen.' Toen oom Khalid en Soufiane vertrokken waren, barstte tante Souad in tranen uit. Naoual keek mij bezorgd aan, ze had duidelijk geen idee hoe ze in zo'n situatie moest handelen. Ook zij is nog pas maar een tiener natuurlijk. Ik ging naar mijn tante en sloeg een arm om haar heen. 'Het komt allemaal goed InshaAllah lieve tante,' zei ik troostend, 'kom even rustig zitten.' Ze liet zich gelukkig begeleiden naar de bank en ging zitten. 'Naoual kun je een glas water halen voor je moeder,' vroeg ik. Ze stond meteen op en volgens mij was ze al blij dat ze iets kon doen. Mijn tante meskiena bleef huilen. 'Safi tante maak je geen zorgen,' zei ik geruststellend, 'je weet nog niet eens wat hij gedaan heeft.' 'Door politie meegenomen, Nourhane,' zei ze triest, 'voorspelt niks goeds. Hij is pas veertien en nu al problemen met politie.' 'Juist ja hij is pas veertien, ' zei ik, 'hij is nog jong en zit nu in de puberteit en dan maak je eenmaal soms de verkeerde keuzes. Ik zou nu hoe moeilijk het ook is afwachten tot je weet wat hij gedaan heeft. En daarna een goed gesprek met hem aangaan. Hij heeft dit vast niet zonder een reden gedaan en misschien heeft hij er nu al spijt van en zal hij het nooit meer doen.' 'Ja mama, Nourhane heeft gelijk,' zei Naoual die inmiddels weer terug was met een glas water. Tante nam een slokje en ze was gelukkig gestopt met huilen. 'Isgoed ik zal rustig blijven en wachten,' zei ze droevig.

Na een uur hoorden we eindelijk dat de voordeur open werd gedaan. Naar ons gevoel duurde het een eeuwigheid. 'Yallah zied naar binnen a miesen(weld) 7ram. Krijg je geen eten thuis dat je het gaat stelen?' schreeuwde mijn oom. Mijn tante stond meteen op. 'Eten stelen?,' riep ze, 'Yek gaan stelen alsof jij honger hebt. Kom je iets tekort? Waarom?' Ik zag niet wat er precies gebeurde, maar ik kon wel horen dat Samir geen antwoord gaf en de trap op ging. 'Beter ga je weg ik hoef je hoofd niet te zien,' riep mijn oom hem nog na. Soufiane kwam wel al de woonkamer binnen. 'Echt een a3joer,' zei hij lachend, 'als je het doet, doe het dan be3da goed.' Daarna plofte hij op de bank en haalde zijn telefoon weer uit zijn broekzak. Het leek hem niet echt te interesseren wat zijn broertje allemaal deed. 'Zie je wat je zoon allemaal doet,' zei mijn oom boos tegen mijn tante. 'Yek nu is het alleen mijn zoon?!' zei mijn tante verontwaardigd. 'Je moet hem niet zo verwennen en zoveel vrijheid geven,' zei mijn oom. Deze discussie ging duidelijk niet de goede kant op en ik begon me ongemakkelijk te voelen. Ik vond het erg dat mijn oom nu mijn tante alles kwalijk nam. Alsof zij niet haar best doet meskiena. Maar ik wilde me er buiten houden. 'Ik ga naar boven,' zei ik, 'ik moet nog studeren.' Maar eigenlijk was ik van plan om met Samir te gaan praten. Ik geloof niet dat hij een slechte jongens is en ik was benieuwd naar zijn kant van het verhaal..

MVC Lid

Reacties
    10
    14-08-2015

Upp a ta9er3echt anegh. Keep on writing!

MVC Lid

Reacties
    8.569
    12-03-2016

Citaat Geplaatst door Ta9er3echt- Bekijk reactie
    Upp a ta9er3echt anegh. Keep on writing!
    Dankjewel voor je reactie!
    Begon al te denken leest überhaupt iemand het
    Zal ik zeker doen, vanavond zal ik nog een vervolgje plaatsen InshaAllah.

MVC Lid

Reacties
    901
    04-12-2012

Uup

MVC Lid

Reacties
    8.569
    12-03-2016

~Meant to be together~

Citaat Geplaatst door Moslima98 Bekijk reactie
    Uup
    Dankjewel!

MVC Lid

Reacties
    8.569
    12-03-2016

Chapitre 3

~Nourhane~

Toen ik boven was, hoorde ik nog steeds dat er beneden druk gediscussieerd werd door mijn oom en tante. Ik probeerde het maar te negeren en liep naar de kamer van Samir. De deur van zijn kamer stond dicht en daarom besloot ik om eerst netjes te kloppen voor ik de deur opendeed. Toen ik de deur opendeed trof ik Samir voorovergebogen zittend op zijn bed aan. Hij draaide zijn gezicht naar mij toe en in zijn ogen zag ik verdriet. Ik wist wel dat hij echt niet zo slecht was als iedereen dacht. Ik deed de deur achter me dicht en ging naast hem zitten op bed. 'Wat wil je? Kom je mij nu ook nog een preek geven?' zei hij op een boze toon. 'Nee, Samir ik kom je niet preken,' zei ik rustig, 'ik wil enkel van jou horen wat er is gebeurd en waarom.' 'Volgens mij weet je al dondersgoed wat er gebeurd is,' snauwde hij, 'dus wil je nu aub weggaan en mij met rust laten?' 'Waarom doe je zo? Ik probeer je te begrijpen Samir. Probeer eens niet zo boos te doen. Ik weet ook dondersgoed dat jij je anders voordoet dan je echt bent,' zei ik nog steeds vrij kalm, 'dus ben je in staat om een normale gesprek te voeren?' 'Nee, ben ik niet,' zei hij bot. 'Isgoed dan niet. Volgens mij weet ik al hoe het zit,' zei ik, je wilde erbij horen en daarom ging je stelen om stoer over te komen. Het zijn geen echte vrienden Samir. Echte vrienden zullen je nooit vragen om te stelen of andere slechte dingen te doen om erbij te horen. Sterker nog met zulke 'vrienden' moet je niet eens bevriend willen zijn.' Ik kreeg geen reactie terug in plaats daarvan staarde hij droog voor zich uit. Daarom nam ik maar weer het woord. 'Samir alsjeblieft besef eens dat je je toekomst aan het vergooien bent. Eerst verwaarloos je school, daarna je geloof en alsof het niet erger kon ook nog in aanraking komen met de politie. Het gaat niet goed komen met jou als je zo doorgaat. Nu is er nog een weg terug en kun je alles nog herstellen,' zei ik in de hoop dat het door zal dringen bij hem. Maar het leek alsof ik tegen de muur stond te praten. Hij bleef me maar raar aankijken en meer dan een 'Oké' en 'doe de deur achter je dicht als je weggaat' kwam er niet uit. Dus gaf ik het maar op hoe spijtig ik het ook vond en verliet zijn kamer.

Eenmaal op de gang zag ik dat ook Naoual inmiddels naar boven was gekomen. 'Wat deed je bij Samir?' vroeg ze nieuwsgierig. 'Ik probeerde met hem te praten, maar het lukte niet echt,' beantwoordde ik haar vraag. 'Dat je nog de moeite neemt,' zei Naoual, 'hij is helemaal de weg kwijt, alsof hij nog naar iemand zal luisteren.' 'Daarom juist moeten we alles er aan doen om hem te laten realiseren dat hij moet veranderen,' zei ik. 'Ewa ja als hij niet luistert kunnen wij weinig doen he,' zei ze, 'moet jij trouwens nog echt studeren of?' 'Haha nee dat laat ik maar voor morgen, hoezo?' vroeg ik haar. 'Ik wilde je vragen of we even samen kunnen gaan chillen en of je mijn haar kunt doen enzo,' zei Naoual. 'Jaa hoor lijkt me wel gezellig,' zei ik. 'Isgoed leuk!' zei Naoual enthousiast terwijl ze mij mee trok naar haar kamer. Naoual's kamer was echt zo'n meisjes kamer. Overal had ze wel decoratie liggen, veel kussentjes en de kleur roze overheerste echt. Mijn slaapkamer was daarentegen gewoon lekker simpel. Alles was wit en ik had alleen het hoognodige. Naoual pakte meteen alles wat we nodig hadden om haar haar te kunnen doen. Toen pas had ik door dat ik het best benauwd had. Daarom deed ik mijn hoofddoek af en dan pas merk je dat je haren echt toe zijn aan wat lucht, het was helemaal plat gedrukt. 'Mag ik je haarborstel even, Naoual?' vroeg ik. 'Ik wou dat ik jou haar had.' zei ze zuchtend, 'wereld van verschil vergeleken met de mijne.' Ik was best tevreden met mijn haar. Ondanks dat het dik en lang was, had ik toch makkelijk haar omdat het glad en zacht was. Ook ben ik blij met de haarkleur. Het is gewoon bruin, maar wel met een mokka-achtig tint doorheen terwijl ik het nog nooit geverfd had. Maar toch had ik wel eens momenten dat ik graag krullend haar gewild had. 'Nouja stijl, er zit wel wat slag in hoor aan de onderkant,' zei ik, 'en vergis je niet krullen zijn ook mooi. Ik mocht willen dat ik krullend haar had.' 'Waarom zou je dat willen?' vroeg Naoual lachend, 'stijl haar is veel mooier gek.' 'Omdat we vrouwen zijn,' zei ik lachend, 'hebben we stijl haar willen we krullen en hebben we krullen weer juist andersom.' Soms kreeg ik het gevoel dat Naoual best onzeker over zichzelf was. Vaak vergeleek ze zichzelf met anderen. Ze vond haar haar vreselijk. Ze had zwart, half lang krullend haar. Maar ook over haar figuur leek ze niet tevreden. Vaak maakte ze opmerkingen als ik wou dat ik ook kon eten wat ik wilde en toch zo'n figuur als de jouwe had Nourhane. Wat mij weer ongemakkelijk maakte, ik hield niet van zulke complimenten waar de een werd opgehemeld en de ander neergehaald. Naoual was wat aan de mollige kant, maar zeker niet dik. 'Nourhane kun je trouwens morgen ook mijn haar doen voor ik naar school ga,' vroeg Naoual, 'alleen als ik een vlecht van jou in mijn haar heb zitten, zit het mooi. Maar als je wil uitslapen aangezien je vrij bent morgen hoeft het niet hoor.' Vroeger zou ik inderdaad gekozen hebben voor uitslapen dacht ik bij mezelf maar alles is nu anders. 'Ja tuurlijk schat, uitslapen zou ik toch niet doen, moet studeren. En mena haar doen trouwens, wat dacht je van een hoofddoek dame?' zei ik quasi-streng. 'Volgend schooljaar InshaAllah,' zei Naoual, 'maar het staat mij echt totaal niet' 'Je draagt ook geen hoofddoek om mooier te zijn,' zei ik, 'en natuurlijk zal het je wel staan. Je hebt alleen nog niet de stijl gevonden die het best bij je past. Ik zal je helpen met zoeken, gegarandeerd dat we er eentje vinden die je beeldig zal staan.' 'Ik kan je maar niet genoeg bedanken Nourhane. Je bent echt een schat!' zei Naoual.

MVC Lid

Reacties
    901
    04-12-2012

Uup

MVC Lid

Reacties
    8.569
    12-03-2016

~Meant to be together~

Uup
    Ik wilde eigenlijk vandaag al een vervolgje plaatsen maar niet aan toe gekomen helaas. Ik zal dit goed maken door morgen een lange vervolgje te plaatsen InshaAllah

MVC Lid

Reacties
    2.858
    06-07-2016

Topicstarter. Mijn excuses dat ik tege je zei " ga kuisen ofzo". Want zo te zien is dat bij jou als een belediging aangekomen, ookal snap ik niet wat er beledigend aan is.

MVC Lid

Reacties
    8.569
    12-03-2016

~Meant to be together~

Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Topicstarter. Mijn excuses dat ik tege je zei " ga kuisen ofzo". Want zo te zien is dat bij jou als een belediging aangekomen, ookal snap ik niet wat er beledigend aan is.
    Isgoed geeft niet.

MVC Lid

Reacties
    2.858
    06-07-2016

Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    Isgoed geeft niet.
    Ja want heb een bericht gekregen van wallflower, 1 of ander moderator. Maar is goed dak weet dat je me hebt gemeld

MVC Lid

Reacties
    901
    04-12-2012

Citaat Geplaatst door BeYoutiful- Bekijk reactie
    Ik wilde eigenlijk vandaag al een vervolgje plaatsen maar niet aan toe gekomen helaas. Ik zal dit goed maken door morgen een lange vervolgje te plaatsen InshaAllah
    In Shaa Allah

MVC Lid

Reacties
    8.569
    12-03-2016

In Shaa Allah
    Voor jou

Chapitre 4

~Nourhane~

De volgende ochtend stond ik als beloofd vroeg op om Naoual's haar in te vlechten, maar eigenlijk stond ik tegenwoordig altijd vroeg op voor het fadjrgebed. Na mijn dagelijkse ochtendroutine en Naoual's haar te hebben gedaan, gingen we samen met z'n tweeën naar beneden om te ontbijten. Dit deed me altijd denken aan vroeger. Ook mijn ouders probeerden de dag altijd samen te starten door gezamenlijk te ontbijten. Snel probeerde ik weer aan iets anders te denken voor ik weer moest huilen.

De spanning was om te snijden tijdens het ontbijt. Mijn oom en tante wisselden geen woord met elkaar, Samir keek nors voor zich uit en Naoual en ik zaten daar maar wat ongemakkelijk bij. Alleen Soufiane trok zich niks aan van de gespannen sfeer en zat rustig te eten. 'Yemma?' zei hij ineens en verbrak zo ook de stilte. 'Ja, wat is er?' vroeg mijn tante. 'Wat zou je ervan vinden als ik met een Nederlandse ofzo thuis zou komen?' vroeg hij bloedserieus. Ik zag mijn oom hem meteen aankijken met doordringende ogen. Thuiskomen met iemand van een ander afkomst was uit den boze. Ik begreep daarom ook niet waarom hij op dit moment met zo'n vraag kwam. 'Nederlandse? Nee nee ik wil geen Nederlandse. Jij alleen komen met goede Marokkaans meisje,' zei mijn tante in gebrekkig Nederlands. 'Waarom deze vraag? 3andek dat je dit in je hoofd haalt, ik trap je gewoon het huis uit hoor je me?' zei mijn oom boos. 'Rustig a beba het was maar een vraag. Het ziet er dus naar uit dat ik het maar met een kroeskopje moet doen,' zei Soufiane grinnikend. 'Nouja zeg,' zei ik beledigend. 'Niet jij Nourhane, voel je niet aangesproken. Ik zou niet zeggen dat je een Marokkaanse was met dat haar. 'Ja Nourhane heeft heel mooi haar mashaAllah,' zei mijn tante. 'Shokran tante,' bedankte ik haar. 'Het is genoeg geweest, ik ga even naar boven,' zei mijn oom en hij leek niet al te blij.

Na het ontbijt gingen Samir, Naoual en Soufiane naar school. Mijn tante werkt niet en mijn oom was net als ik, vrij vandaag. Ik moest pas in de namiddag een paar uurtjes werken, dus besteedde ik de ochtend en middag nuttig door te studeren. Ik was al best wel flink een tijdje bezig, toen ik merkte dat ik echt even toe was aan pauze. Ik ging de trap op naar beneden om een glas water te pakken uit de keuken. Ik hoorde dat mijn oom en tante druk in gesprek waren. Het leek niet op een ruzie en daar was ik blij mee. Verder wilde ik er geen aandacht aan besteden, want wilde ze natuurlijk niet afluisteren. Maar toen ik op de laatste trede van de trap stond hoorde ik ineens mijn oom in het berbers 'Geloof me Souad, dit is het beste voor Nourhane' zeggen. Waar ging dit in hemelsnaam over? Ik bleef op de laatste trede staan en hoe erg ik ook afluisteren verafschuw, ik kon het niet laten. 'Ja maar als ze dat nou nog niet wil meskiena. Ze heeft nooit iets gedaan, alleen school en werk,' zei mijn tante. 'Nog niet ja. Op dit moment is er inderdaad nog niks aan de hand maar denk je dat dit voor altijd zal blijven? Voor je het weet leert ze iemand kennen en wie weet wat ze dan gaat doen. Liever voorkomen dan genezen,' zei mijn oom terug. 'Zij is niet zo en ik geloof niet dat zij ons te schande zal zetten,' zei mijn tante zelfverzekerd. 'A tam3at(vrouw) jeugd van tegenwoordig geloven allemaal in liefde en gaan daar heel ver in. Ze is nu 21 goede leeftijd om te trouwen op de juiste manier. Heb ik iets verkeerds gezegd?' riep mijn oom. 'Nee, je hebt niks verkeerds gezegd. Maar er is niet eens een geschikt iemand voor haar.' 'Dat regel ik wel,' zei mijn oom, 'begrijp je het wel? Je hebt nog drie andere kinderen. De een is het spoor helemaal kwijt geraakt op zijn 14de, de ander heeft het over een of andere Nederlandse wie weet wat voor fdi7a dit wordt en ook nog een meisje in de puberteit waar je ook mee moet oppassen. Ik wil alvast een last van mijn schouder. Nourhane is nu een vrouw die nu zelf een gezin moet gaan stichten. Ik wil niet meer verantwoordelijk voor haar zijn, dit wordt mij teveel.'

MVC Lid

Reacties
    8.569
    12-03-2016

En wat vinden jullie er tot nu toe van?