1. #76
    MVC Lid

    Reacties
    255
    19-04-2012

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Wat ik ermee bedoel is dat ze zich groots voelen. Maar daar ben je precies niet slim gng voor om dat te begrijpen..
    Nog steeds bekrompen om zoiets te zeggen. De mensen uit mijn omgeving lopen juist alles behalve te koop met hun studies e.d., zijn zich juist bewust van het gevaar van hoogmoed en zijn ontzettend bescheiden, ma sha Allah.

    Ik zie het eerder andersom: Mensen die niks te bieden hebben, die geen inhoud hebben, die praten veel en groot, om die leegte op te vullen.

  2. #77
    Complete yourself...

    Reacties
    20.604
    23-11-2010

    Citaat Geplaatst door Flowers_ Bekijk reactie
    Ik heb een leuke man ontmoet die praktiserend, knap, lang & breed en enorm lief is. Staat ook bekend als een goede man.Het enige wat me zo triggert is zijn uiterlijk. Gezien hij zijn middelbare school niet afgerond heeft merk ik vaak dat hij communicatief niet zo sterk is.Soms wil ik zo graag filosoferen, het over zingeving hebben en heb weleens nood interessante diepgaande gespreksstoffen die over het leven gaan.Maar heb ondervonden dat hij daar niet de geschikte gesprekspartner is. Verder is het een fatsoenlijke beleefde, respectvolle en lieve man van goede huizeOverdrijf ik nu of rond ik dit best af? Ik kan hier niet mee leven denk ik..Er is wel altijd iets..
    Ik zou het niet doen. Het lang knap breed etc vergaat uiteindelijk en zie je op een gegeven moment niet. Maar op dezelfde lijn zitten qua communicatie/niveau is essentieel voor een geslaagd huwelijk.
    Narrated Anas bin Malik: The Prophet (ﷺ) said, "Nobody who enters Paradise likes to go back to the world even if he got everything on the earth, except a Mujahid who wishes to return to the world so that he may be martyred ten times because of the dignity he receives (from Allah)." Sahih al-Bukhari 2817

  3. #78
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door RazaDeSoare. Bekijk reactie
    Nog steeds bekrompen om zoiets te zeggen. De mensen uit mijn omgeving lopen juist alles behalve te koop met hun studies e.d., zijn zich juist bewust van het gevaar van hoogmoed en zijn ontzettend bescheiden, ma sha Allah.

    Ik zie het eerder andersom: Mensen die niks te bieden hebben, die geen inhoud hebben, die praten veel en groot, om die leegte op te vullen.
    Daarom dat je hier dus veel aan het praten bent.. best bekrompen.. je mag je fantasie geloven..

  4. #79
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Oei er is iemand gekwetst.. mijn hersenen zijn moeilijk te beheersen

    Rust.
    Ok.

  5. #80
    MVC Lid

    Reacties
    125
    01-05-2014

    Ik ben nu wel erg nieuwsgierig naar wat je uiteindelijk hebt gedaan?

  6. #81
    walk with me!!

    Reacties
    7.848
    10-12-2002

    is flowers weer bezig. elke maand een story.
    er is hier thuis een tekort aan zout, nog extremer dan nodig tijdens de wintersneeuw.
    Hoe een deugniet toch deugdzaam kan zijn

    Een mens voor wie het moeilijk is om deugdzaam te leven en die toch dapper eraan begint om zichzelf te overwinnen, is tweemaal zo verdienstelijk als diegenen wiens zachte en trage natuur hen niets in de weg legt.

  7. #82
    MVC Lid

    Reacties
    255
    19-04-2012

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Daarom dat je hier dus veel aan het praten bent.. best bekrompen.. je mag je fantasie geloven..
    Ach, gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn.

  8. #83
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door RazaDeSoare. Bekijk reactie
    Ach, gelukkig hoeven we het niet met elkaar eens te zijn.
    Idd.

  9. #84
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie
    Rust.
    Ok.
    Harde wind en regen

  10. #85
    Lekker belangrijk.

    Reacties
    9.254
    23-01-2008

    En, ben je er al uit? Of kamp je nog met de Gordiaanse knoop?
    Legum omnes servi sumus ut liberi esse possimus.

  11. #86
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door Magrebia-x Bekijk reactie
    Ik denk dat het niet zo een groot probleem is. Je moet wennen aan de manier van communicatie en niet zo zeer wat er gezegd wordt. Hoe vaker je communiceert hoe makkelijker het voor hem wordt om mee te kunnen praten over onderwerpen. En na een tijdje ken je hem en hij kent jou en dan zal de communicatie makkelijker verlopen. Ik zou een goede man zeker niet opgeven voor dit probleem. Het vergt wat geduld en onderzoek maar jullie komen er vast wel uit.
    Zeker zonder geduld kom je nergens.

  12. #87
    sP/rebelle

    Reacties
    2.842
    27-08-2010

    Citaat Geplaatst door marocci10 Bekijk reactie
    Harde wind en regen


    (uit) eten. ZM.

  13. #88
    MVC Lid

    Reacties
    1.454
    07-12-2014

    Het gaat niet om zijn diploma, maar om zijn intelligentie! Pff hij typt nieuwschierig ipv nieuwsgierig.
    Op een gegeven moment zei ik: Dat was cynisch hoor.. Antwoord hij: hoe bedoel je met cynisch?
    We zitten ook niet op dezelfde golflengte vind ik.. Hij is wel een heel lieve & mooie man, maar dan verkies ik liever iemand die de looks niet heeft maar wel the brains.
    Weet echt niet wat ik hiermee moet.. Ik vrees dat ik contact zal moeten stopzetten, maar ik kan het niet.. HIj is zo lief en braaf.

    Was ook iemand tegengekomen die overduidelijk the brains heeft maar helaas maar 2cm langer is

  14. #89
    MVC Lid

    Reacties
    7.372
    06-07-2016

    Citaat Geplaatst door Ma-at Bekijk reactie


    (uit) eten. ZM.
    (Thuis) eten

  15. #90
    MVC Lid

    Reacties
    2
    23-02-2017

    Frustrerend! Enkel kan men denkwijzes en vaardigheden (niet altijd) in combinatie brengen met een bepaald niveau. Je hebt mannen die van nature wijs zijn, die bij wijze van geen opleiding hebben gevolgd maar toch communicatief sterk zijn en filosoferen.

    "So we beat on, boats against the current, borne back ceaselessly into the past."

    F. Scott Fitzgerald