1. #31
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Ja, vreemd en tegelijkertijd ook hel op aarde. Dan heb ik het geeneens over de lelijke plekken maar de jeuk. Alsof m'n lichaam in vuur staat. Dat wat ik heb concentreert zich op armen, benen en onderrug (vooral laatste twee). Heb er ook lelijke plekken aan overgehouden en dat heb ik wel eens hier neergezet maar op zo een foto valt het nog mee. In het echt veel lelijker.

    Misschien had je wat anders? Ziekte dat ik heb komt vooral op latere leeftijd pas voor. Meestal krijg je dit pas na je twintigste levensjaar. Hebben ze trouwens kunnen weten welke naam jouw huidaandoeningen had?
    Neen, nooit geweten wat het was ondanks de vele onderzoeken. De uitslag concentreert zich inderdaad op rug, armen en benen. Jeukte enorm en daarna begonnen de wondjes te bloeden. Ik zie nog met pijn in mijn hart mijn moeder die me verzorgde.
    Ben toen 6 maanden van school gegaan door deze huidaandoening. Brrr...

    Er is blijkbaar ook geen medicijn voor toch? Of heb jij een behandeling hiervoor?
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  2. #32
    MVC Lid

    Reacties
    292
    28-12-2012

    Volgens mij is het een lichte vorm van beginnende rosacea. De bruine streep is misschien een vage reactie daarop.
    Ga terug naar de huisarts en vraag om Triamcinolon zalf. Deze is alleen op recept te verkrijgen. Er is ook een crème hiervan, maar vraag specifiek om een zalf en geen crème. Mijn neefje had ook last van zoiets als jij beschrijft, hij dacht eerst late puberpuisten of acne, maar was bij hem toch lichte vorm van rosacea. De ene keer heeft hij er helemaal geen last van en kan het maanden weg zijn en soms komt het uit het niets weer terug.
    Hij gebruikt de zalf alleen als hij er last van heeft. Zalf is een tube van 30 gram en 1 maand houdbaar na openen. Vroeger moest je deze zelf betalen,ruim 30 euro per tube. Gelukkig wordt het sinds 2016 volledig vergoed, omdat veel mensen er baat bij hebben. Misschien gewoon proberen. Baat het niet, schaad het niet, toch?

  3. #33
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Neen, nooit geweten wat het was ondanks de vele onderzoeken. De uitslag concentreert zich inderdaad op rug, armen en benen. Jeukte enorm en daarna begonnen de wondjes te bloeden. Ik zie nog met pijn in mijn hart mijn moeder die me verzorgde.
    Ben toen 6 maanden van school gegaan door deze huidaandoening. Brrr...

    Er is blijkbaar ook geen medicijn voor toch? Of heb jij een behandeling hiervoor?
    Vreemd. Met een eenvoudige biopsie hadden ze kunnen weten wat je had.

    Is inderdaad geen behandeling voor. Heb lichttherapie, injecties, zalfjes en medicijnen gehad. Ik slik sinds september antibiotica. Maar goed, dat kan ik niet altijd blijven doen en in maart gaat er dus gekeken worden naar vervolgstappen.

    Soms voel ik me onbegrepen. Men weet niet hoe heftig deze ziekte is.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  4. #34
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Vreemd. Met een eenvoudige biopsie hadden ze kunnen weten wat je had.

    Is inderdaad geen behandeling voor. Heb lichttherapie, injecties, zalfjes en medicijnen gehad. Ik slik sinds september antibiotica. Maar goed, dat kan ik niet altijd blijven doen en in maart gaat er dus gekeken worden naar vervolgstappen.

    Soms voel ik me onbegrepen. Men weet niet hoe heftig deze ziekte is.
    Is inderdaad heftig. Gewoon positief blijven en hopen dat het op een dag over is. Allah ijieb shiefa.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  5. #35
    MVC Lid

    Reacties
    1.100
    11-06-2012

    Raadsel, omtrent huidsymptomen.

    Citaat Geplaatst door Zomaareennick Bekijk reactie
    Volgens mij is het een lichte vorm van beginnende rosacea. De bruine streep is misschien een vage reactie daarop.
    Ga terug naar de huisarts en vraag om Triamcinolon zalf. Deze is alleen op recept te verkrijgen. Er is ook een crème hiervan, maar vraag specifiek om een zalf en geen crème. Mijn neefje had ook last van zoiets als jij beschrijft, hij dacht eerst late puberpuisten of acne, maar was bij hem toch lichte vorm van rosacea. De ene keer heeft hij er helemaal geen last van en kan het maanden weg zijn en soms komt het uit het niets weer terug.
    Hij gebruikt de zalf alleen als hij er last van heeft. Zalf is een tube van 30 gram en 1 maand houdbaar na openen. Vroeger moest je deze zelf betalen,ruim 30 euro per tube. Gelukkig wordt het sinds 2016 volledig vergoed, omdat veel mensen er baat bij hebben. Misschien gewoon proberen. Baat het niet, schaad het niet, toch?
    Uhh eigenlijk schaadt t zeker wel! Het is een bijnierschorshormoon.
    Vreemd dat dat voorgeschreven is voor rosacea.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  6. #36
    MVC Lid

    Reacties
    439
    22-11-2014

    Ik had een paar jaar terug hetzelfde als wat jij beschrijft ts. Ik raad je aan naar een andere dermatoloog te gaan. Hier was het oo niet duidelijk wat het was, maar ik kreeg wel een zalfje wat het minder maakte. Na een tijdje is het vanzelf overgegaan, maar helaas is er een bruine streep nog heeel licht te zien. Ik raad je dus aan om evt zonnebrandcreme erop te doen, dat deed ik dus niet.

  7. #37
    MVC Lid

    Reacties
    292
    28-12-2012

    Citaat Geplaatst door gldnafternoon Bekijk reactie
    Uhh eigenlijk schaadt t zeker wel! Het is een bijnierschorshormoon.
    Vreemd dat dat voorgeschreven is voor rosacea.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    Dat geloof ik. Je moet het ook niet dagelijks voor lange tijd gebruiken. Maximaal paar weken. En alleen als je last hebt van de uitslag. En de bijsluiter goed lezen, je laten informeren bij de huisarts/apotheek. Dat moet bij elk medicijn.

  8. #38
    MVC Lid

    Reacties
    634
    01-05-2009

    Citaat Geplaatst door Onthouden Bekijk reactie
    Ik had een paar jaar terug hetzelfde als wat jij beschrijft ts. Ik raad je aan naar een andere dermatoloog te gaan. Hier was het oo niet duidelijk wat het was, maar ik kreeg wel een zalfje wat het minder maakte. Na een tijdje is het vanzelf overgegaan, maar helaas is er een bruine streep nog heeel licht te zien. Ik raad je dus aan om evt zonnebrandcreme erop te doen, dat deed ik dus niet.
    Bedoel je die lichte vage streepje in de vorm van een cirkel of die bultjes?

  9. #39
    MVC Lid

    Reacties
    634
    01-05-2009

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Vreemd. Met een eenvoudige biopsie hadden ze kunnen weten wat je had.

    Is inderdaad geen behandeling voor. Heb lichttherapie, injecties, zalfjes en medicijnen gehad. Ik slik sinds september antibiotica. Maar goed, dat kan ik niet altijd blijven doen en in maart gaat er dus gekeken worden naar vervolgstappen.

    Soms voel ik me onbegrepen. Men weet niet hoe heftig deze ziekte is.
    Een familielid van mij had ook een ernstig lichamelijk probleem en hier in Nederland was ze helemaal opgegeven, want ze wisten niet wat het was ondanks alle ziekenhuis bezoeken en testen. Ze is naar het universitaire ziekenhuis in Leuven gegaan en daar hebben ze haar wel kunnen helpen en is ze zelfs helemaal genezen. Jij weet natuurlijk al wat voor ziekte het is, maar misschien is er ergens anders een betere behandeling bijv, ik noem maar wat?

  10. #40
    MVC Lid

    Reacties
    439
    22-11-2014

    Citaat Geplaatst door BabyBling Bekijk reactie
    Bedoel je die lichte vage streepje in de vorm van een cirkel of die bultjes?
    Ik had een combinatie ervan. Het was dus eigenlijk beide wel. Ik kan helaas niet zien hoe het er bij jou uitziet. Maar daarom raad ik je aan een andere dermatoloog te zoeken en zonnebrandcreme gebruiken zodat je geen vlekken krijgt op je gezicht.

  11. #41
    MVC Lid

    Reacties
    21.851
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Is inderdaad heftig. Gewoon positief blijven en hopen dat het op een dag over is. Allah ijieb shiefa.
    Amien.
    Citaat Geplaatst door BabyBling Bekijk reactie
    Een familielid van mij had ook een ernstig lichamelijk probleem en hier in Nederland was ze helemaal opgegeven, want ze wisten niet wat het was ondanks alle ziekenhuis bezoeken en testen. Ze is naar het universitaire ziekenhuis in Leuven gegaan en daar hebben ze haar wel kunnen helpen en is ze zelfs helemaal genezen. Jij weet natuurlijk al wat voor ziekte het is, maar misschien is er ergens anders een betere behandeling bijv, ik noem maar wat?
    Is geen behandeling voor. De jeukziekte kent geen behandeling. Of je houdt het of je groeit er misschien ooit overheen.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'