1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    5.319
    08-09-2008

    Citaat Geplaatst door BabyBling Bekijk reactie
    Hmmmm, niet helemaal. Bij mij is het roder, alsof het een muggenbeet is.

    Het verschijnt ook alleen op mijn gezicht.
    Shafaaha Allaah. Hoop dat je snel duidelijkheid krijgt.

  2. #17
    MVC Lid

    Reacties
    21.849
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door BabyBling Bekijk reactie
    bedankt, mag ik vragen welke huidprobleem jij had en wat voor jou de oplossing is geweest?
    Prurigo nodularis.

    Is geen oplossing voor. Is/kan chronisch zijn.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    3.228
    26-12-2015

    Als je het antwoord echt wilt weten, dan zou je misschien een ''eet dagboek'' moeten bijhouden. En dan een maand lang iets uit jouw dieet schrappen en kijken hoe jouw huid daarop reageert, een heeeel lang proces, maar zo kan je er wel achter komen wat het kan zijn (als het al iets met voedsel te maken heeft). En ook kijken nar jouw verzorgingsproducten, misschien iets nieuws gebruikt, of is het juist tijd om iets nieuws te gaan gebruiken, want allergie kan zomaar uit het niet komen van iets waar je nooit problemen mee had. Hoe dan ook, beterschap inshallah en hoop dat je er gauw achter komt
    The dream is the real. The hustle is sold separately

  4. #19
    MVC Lid

    Reacties
    9.440
    26-12-2013

    Allaahie chafiek ameen

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    21.849
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Born-confused Bekijk reactie
    Als je het antwoord echt wilt weten, dan zou je misschien een ''eet dagboek'' moeten bijhouden. En dan een maand lang iets uit jouw dieet schrappen en kijken hoe jouw huid daarop reageert, een heeeel lang proces, maar zo kan je er wel achter komen wat het kan zijn (als het al iets met voedsel te maken heeft). En ook kijken nar jouw verzorgingsproducten, misschien iets nieuws gebruikt, of is het juist tijd om iets nieuws te gaan gebruiken, want allergie kan zomaar uit het niet komen van iets waar je nooit problemen mee had. Hoe dan ook, beterschap inshallah en hoop dat je er gauw achter komt
    Hoeft niet altijd de reden zijn. Een bloedtest waar ze getest wordt op verschillende soorten allergieën is handiger, efficiënter en betrouwbaarder dan zo een dagboek.

    In de meeste gevallen heeft een huidziekte weinig te doen met eten. Het is gewoon iets dat vanuit jezelf komt. Maar ok, ze kan het altijd proberen inderdaad gewoon om alles uit te sluiten.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    21.849
    03-02-2013

    TS, de rode puntjes heb je die alleen op je gezicht? Of ook andere plekken? Lijken het op muggenbulten? Schilferen ze? Of zijn het ringvormige rode bulten?

    Mijn huidziekte begon ook met kleine rode bulten ( weliswaar niet op het gezicht) die dan jeukten en dan weer verdwenen. Dat was het begin van de hel.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    2.071
    09-07-2002

    Die rode bulten zijn toch waarschijnlijk netelroos. Mijn schoonmoeder had dat ook op steeds dezelfde plekken en zo plotseling dat het gekomen was en ze er 3 jaar lang af en toe last van had, is ze er nu al alhamdoulilah 2 jaar vanaf. Volgens de dermatoloog kwam het door stress.

    De bruine cirkel is zeer waarschijnlijk geen rosacea, dit is namelijk rood en gaat nooit gepaard met bruine vlekken. Kan het zijn dat de bruine cirkel een pigmentstoornis is?

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    634
    01-05-2009

    Citaat Geplaatst door Hasna_real Bekijk reactie
    Die rode bulten zijn toch waarschijnlijk netelroos. Mijn schoonmoeder had dat ook op steeds dezelfde plekken en zo plotseling dat het gekomen was en ze er 3 jaar lang af en toe last van had, is ze er nu al alhamdoulilah 2 jaar vanaf. Volgens de dermatoloog kwam het door stress.

    De bruine cirkel is zeer waarschijnlijk geen rosacea, dit is namelijk rood en gaat nooit gepaard met bruine vlekken. Kan het zijn dat de bruine cirkel een pigmentstoornis is?
    Ja die netelroos lijkt mij zeer aannemelijk, ja dermatloog dacht misschien aan roseacea omdat ik rode wangetjes had (was hartstikke warm daar in de wachtruimte) en vond dat mijn kin ook rood oogde, mede daardoor concludeerde hij heel onzeker dat dit ook een vage symptoom misschien kon zijn. Alhoewel ik dat ook niet heel waarschijnlijk vind. Ik krijg het weleens warm ja en dan krijg ik rode wangen, maar dat is meestal weer snel weg.

    Pigmentstoornis kan, maar omdat het geen vlek is maar een streepje in de vorm van een cirkel, dus de huid binnen die kring is gewoon normaal als het ware. Ik hoop dat je er nog wijs uit komt, het is weer lekker duidelijk uitgelegd hahaha

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    634
    01-05-2009

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    TS, de rode puntjes heb je die alleen op je gezicht? Of ook andere plekken? Lijken het op muggenbulten? Schilferen ze? Of zijn het ringvormige rode bulten?

    Mijn huidziekte begon ook met kleine rode bulten ( weliswaar niet op het gezicht) die dan jeukten en dan weer verdwenen. Dat was het begin van de hel.
    Alleen op gezicht en schilferen niet, ze zijn na een paar uur verdwenen.



    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Prurigo nodularis.

    Is geen oplossing voor. Is/kan chronisch zijn.
    Ik had even gegoogled op jouw ziekte, Allah shafiek, inshallah

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    634
    01-05-2009

    Citaat Geplaatst door Ochtendmens Bekijk reactie
    Allaahie chafiek ameen
    Wat lief, amien!
    Barrek lah ou fiek. Shifae voor ons allen inshallah.

  11. #26
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door ThisChick Bekijk reactie
    Prurigo nodularis.

    Is geen oplossing voor. Is/kan chronisch zijn.
    Vreemde huidaandoening, ik denk dat ik dit als 9 jarig kind gehad heb. Overal uitslag/bulten die zelfs bloeden en heel erg jeukte, behalve op mijn gezicht had ik het niet. Meer dan een jaar ziekenhuis in en uit, onderzoek hier en daar. Niemand heeft ooit geweten wat het was tot het op een dag vanzelf verdween. Had 20 jaar later nog littekens ervan. Traumatische tijd
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  12. #27
    Ask me anything!

    Reacties
    37.783
    07-08-2007

    Citaat Geplaatst door BabyBling Bekijk reactie
    Alleen op gezicht en schilferen niet, ze zijn na een paar uur verdwenen.


    Ik had even gegoogled op jouw ziekte, Allah shafiek, inshallah
    Netelroos kan inderdaad na een paar uur verdwijnen en de dag erna terugkomen alsof er nooit iets geweest was.
    The most precious jewels you will ever have around your neck are the arms of your children.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    2.444
    28-11-2014

    Wa alaikoem salaam.

    Ik zou even kijken of het een allergische reactie is.

    Even gluten,suiker en zuivel vermijden .
    Ook kan het aan verzorgingsproducten of wasmiddel liggen..

    Een biologische zeep/aleppozeep is een optie.Naspoelen met verdunde appelazijn.

    Eveneens kun je appelazijn verdund drinken en je huid ermee reinigen.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    21.849
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door BabyBling Bekijk reactie
    Alleen op gezicht en schilferen niet, ze zijn na een paar uur verdwenen.





    Ik had even gegoogled op jouw ziekte, Allah shafiek, inshallah
    Zou echt even contact opnemen met huidziekenhuis dat ik je gegeven heb. En laat een bloedtest en biopsie doen.Vooral biopsie. Dan zal je Insa Allah een uitslag krijgen

    Heb in maart een afspraak. Mocht je er nog last van hebben wil ik best de arts even vragen.

    Amien.
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    21.849
    03-02-2013

    Citaat Geplaatst door Nefertari Bekijk reactie
    Vreemde huidaandoening, ik denk dat ik dit als 9 jarig kind gehad heb. Overal uitslag/bulten die zelfs bloeden en heel erg jeukte, behalve op mijn gezicht had ik het niet. Meer dan een jaar ziekenhuis in en uit, onderzoek hier en daar. Niemand heeft ooit geweten wat het was tot het op een dag vanzelf verdween. Had 20 jaar later nog littekens ervan. Traumatische tijd
    Ja, vreemd en tegelijkertijd ook hel op aarde. Dan heb ik het geeneens over de lelijke plekken maar de jeuk. Alsof m'n lichaam in vuur staat. Dat wat ik heb concentreert zich op armen, benen en onderrug (vooral laatste twee). Heb er ook lelijke plekken aan overgehouden en dat heb ik wel eens hier neergezet maar op zo een foto valt het nog mee. In het echt veel lelijker.

    Misschien had je wat anders? Ziekte dat ik heb komt vooral op latere leeftijd pas voor. Meestal krijg je dit pas na je twintigste levensjaar. Hebben ze trouwens kunnen weten welke naam jouw huidaandoeningen had?
    'Er is een stem die geen woorden gebruikt. Luister.'