1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Voor degen die Shayk Ahmad Ibn Umar Al-haazimi aanvallen..

    Zijn youtube-acount heeft inmiddels 1960 video's.

    Elk onderwerp of boek die hij uitlegt, doet hij in serie's met elke les die langer dan een uur duren.

    Wallaahi, hoe hij ons opvoed vanaf de oesoel over het begrip tawheed en shirk, is uniek.
    Hij legt zo prachtig uit, waarlijk zijn stem is als zoet, dat het onmogelijk is dat tawheed en shirk samen kan zijn.

    En waarlijk, hij is een schild tegen alle aanvallen van de vele huidige dawoed ibn djirjies(en).

    En wie kan hem weerleggen hierin ?

    Waarlijk, hij is degene die de Aathir op zijn plaats heeft gezet!!

    N.b: Aathir = iemand die een excuus voor onwetendheid geeft aan iemand die islam claimt maar uit onwetendheid shirk akbar verricht. Voor de Aathir blijft hij een moslim omdat hij onwetend was over datgene wat hij deed, shirk akbar was.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Zijn tegenstanders liegen over hem dat hij takfeer doet elke persoon die geen takfeer doet op wie hij takfeer doet.

    Wat een onzin

  3. #3
    Happy

    Reacties
    2.663
    13-02-2017

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Zijn tegenstanders liegen over hem dat hij takfeer doet elke persoon die geen takfeer doet op wie hij takfeer doet.

    Wat een onzin

    Moeilijke tijden

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    5.849
    16-08-2016

    Ben ik ff blij dat ik niet meer in deze fase leef zeg,,,,,,,,,

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Zijn youtube-acount heeft inmiddels 1960 video's.
    Akhi , vraag aan hem wat de definitie is van 'Aanbidding' (تعريف جامع مانع) .

    Geen enkele Wahabi kan dit vraag beantwoorden ... zelfs de Lajnah niet.

    Dit simpele vraag schudt de fundamenten van die hele Najdi groep.

    ["Wahabi" gebruik ik niet als scheldwoord, maar als beschrijving, zoals: Hanafi, Maliki, Shafi'i, Hanbali, Ashari, Maturidi, Deobandi, etc].

  6. #6
    Be yourself

    Reacties
    1.523
    28-10-2012

    Fak Allahu asrah, het zal nu ergens tegen de 2 jaar zijn sinds hij is opgesloten in de kerkers van al-Saud.

    Je hoeft het niet met alles eens te zijn wat de sheikh zegt maar persoonlijk heb ik denk ik nog geen gelijke gezien in zijn manier van lesgeven; breekt alle onderwerpen op, doet alles super in-depth en uitgebreid maar brengt het tegelijkertijd op een manier die iedereen kan volgen.

    “O you who are patient! Bear a little more, just a little more remains.”


  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Akhi , vraag aan hem wat de definitie is van 'Aanbidding' (تعريف جامع مانع) .

    Geen enkele Wahabi kan dit vraag beantwoorden ... zelfs de Lajnah niet.

    Dit simpele vraag schudt de fundamenten van die hele Najdi groep.

    ["Wahabi" gebruik ik niet als scheldwoord, maar als beschrijving, zoals: Hanafi, Maliki, Shafi'i, Hanbali, Ashari, Maturidi, Deobandi, etc].
    Definitie van aanbidding is zoals ibn taymiya heeft gezegd:

    Al datgene waar Allah swt tevreden over is in uitspraak en handelingen, zowel innerlijk als uiterlijk.

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door 19TANGER77 Bekijk reactie
    Ben ik ff blij dat ik niet meer in deze fase leef zeg,,,,,,,,,
    Welke fase ?

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    17.590
    24-01-2017

    Citaat Geplaatst door hayat2000 Bekijk reactie
    ik geloof niet in sprookjes
    Nobody cares what you believe.
    Heavy

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door 3isa_b.3aa-isha Bekijk reactie
    Ik denk niet dat hij in de gevangenis zit. Dan zou zijn utube account wel gewist zijn.
    Jawel akhi....hij zit in de gevangenis

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door 3isa_b.3aa-isha Bekijk reactie
    Ja ik ook dan.
    Ja ik ook dan????

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door tanger1981 Bekijk reactie
    Definitie van aanbidding is zoals ibn taymiya heeft gezegd:

    Al datgene waar Allah swt tevreden over is in uitspraak en handelingen, zowel innerlijk als uiterlijk.
    Dit is niet جامع مانع (waterdicht)...

    Allah houdt niet van de "uitspraken" en "handelingen" van Hindus voor hun afgoden, en toch valt het onder 'aanbidding' van hun afgoden.

    Dus wat is precies 'ibaadah?

    Een jaami' maani' definitie moet alle aanbiddingen inhouden en alle non-aanbiddingen uitsluiten.

    Als Hazimi deze fundamentele definitie niet goed krijgt, dan zijn al zijn 10,000 videos op deze scheve fundamenten gebouwd en allemaal fout.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door 3isa_b.3aa-isha Bekijk reactie
    Trouwens de Shaykh al-Haazimi geeft zijn ta3rief van aanbidding ergens nabij de 20e minuut van de vijfde les op zijn sharh van kitaab al-tawheed:

    https://m.youtube.com/watch?list=PL4...Hk&mode=NORMAL
    Goed gevonden , maar ik hoor geen jaami' maani' definitie ... kan je zeggen op welke min/sec hij dat geeft?

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    300
    31-07-2017

    Samengevat komt het erop neer dat wanneer de daad van de ledematen en het hart overeenkomt met die van de Profeet salAllahu 'alayhi wa salam, dan is het een aanbidding en anders niet.

  15. #15
    MVC Lid

    Reacties
    2.785
    09-04-2005

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Dit is niet جامع مانع (waterdicht)...

    Allah houdt niet van de "uitspraken" en "handelingen" van Hindus voor hun afgoden, en toch valt het onder 'aanbidding' van hun afgoden.

    Dus wat is precies 'ibaadah?

    Een jaami' maani' definitie moet alle aanbiddingen inhouden en alle non-aanbiddingen uitsluiten.

    Als Hazimi deze fundamentele definitie niet goed krijgt, dan zijn al zijn 10,000 videos op deze scheve fundamenten gebouwd en allemaal fout.
    Dit gaat een lange discussie worden wat geen resultaat geeft.
    Ik zal je daarom 2 zaken zeggen wat shayk Ahmad Al-haazimi zegt en ik vraag jou of je met hem eens bent of niet.

    1. Het vragen van shafaa3a aan de profeet vzmh of een rechtschapen overleden persoon is shirk akbar.

    2. Onwetendheid is voor niemand een excuus als de persoon shirk akbar verricht. Degene die shirk akbar verricht uit onwetendheid is een moeshrik-kaafir.