1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    6
    02-02-2017

    Turks/Marokkaanse bruiloft! Help me out

    Lieve dames,

    Ik ga eind dit jaar Insha'Allah trouwen met mijn Turkse verloofde. Ik wil graag onze bruiloft een inbreng geven van
    beide culturen, maar dit is zo lastig.

    Is 1 van jullie ooit naar een turks/marokkaanse bruiloft gegaan? Zoja, hoe zag dit eruit qua muziek, jurken etc



    Heel veel liefs!

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    295
    17-07-2013

    Super leuk! Allah ie kamel bel gair. Misschien leuk om Marokkaans eten te serveren maar met turkse gebakjes toe? Of turkse trommels ( ik weet niet hoe dat heet) in plaats van ghayta of dakka marakshia?

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    295
    17-07-2013

    Oh je vroeg helemaal niet om tips.. sorry

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    6
    03-02-2017

    Ik ben ooit naar een Turkse bruiloft geweest van een Turkse vriendin. Het is wel anders maar ook leuk. Ze had bijvoorbeeld alleen witte jurk aan ipv allerlei lebsa's en verder dansen zij in krijgen en was er een man die kei hard op de trommel sloeg, misschien vergelijkbaar met die marokkaanse mannen met trompetten maar dan 1 Turkse man met 1 grote trommel. Qua eten is er ook een verschil en kleding is er ook een verschil en verder vind ik het wel redelijk op elkaar lijken

  5. #5
    so in love with you

    Reacties
    878
    07-03-2010

    ik heb het vaak meegmaakt

    dj nemen die draait alles turks marokkaans en engels. of een marokkaase band en turkse dj of turkse band en marokkaanse dj

    eten op zn turks (scheelt in de kosten) tussendoor marokkaanse hapjes

    1 marokkaanse jurk en bruidsjurk

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    6
    02-02-2017

    Dankjewel schat! Tips zijn zeker welkom. Blijft zo lastig

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    6
    02-02-2017

    Citaat Geplaatst door Mimicha Bekijk reactie
    ik heb het vaak meegmaakt

    dj nemen die draait alles turks marokkaans en engels. of een marokkaase band en turkse dj of turkse band en marokkaanse dj

    eten op zn turks (scheelt in de kosten) tussendoor marokkaanse hapjes

    1 marokkaanse jurk en bruidsjurk
    Juist, zoieta had ik ook in gedachte. 1 lebsa is voldoende en een bruidsjurk. Eventueel een 2e turkse jurk.
    Hmm catering blijft nog een twijfelgeval. We hebben momenteen offerte opgevraagd bij het Paleis in Schiedam. Misschien hebben zij een combinatie vab turks en marokkaanse catering

  8. #8
    so in love with you

    Reacties
    878
    07-03-2010

    Citaat Geplaatst door meisiemeisie16 Bekijk reactie
    Juist, zoieta had ik ook in gedachte. 1 lebsa is voldoende en een bruidsjurk. Eventueel een 2e turkse jurk.
    Hmm catering blijft nog een twijfelgeval. We hebben momenteen offerte opgevraagd bij het Paleis in Schiedam. Misschien hebben zij een combinatie vab turks en marokkaanse catering
    jazeker helemaal goed idee van jou. check het

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    245
    12-04-2015

    Bij ons Marokkanen is eten belangrijk. Ik zal de vrouwen geen stuk pizza geven haha. Eten zou ik Marokkaans doen. Maar als kleine hapjes lekkere turkse zoetigheden & hapjes. Mannen en vrouwen gescheiden tenzij dat geen probleem is bij jullie. Ik zou een turkse band doen en een Marokkaanse dj of gewoon 1 Dj die alles draait.
    On the darkest days,
    when I feel unloved and unworthy,
    I remember who's daughter I am
    and straighten my crown.♡

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    6
    18-04-2017

    Welkom bij ZEMRA Fotostudio
    In Mei hebben wij nog beschikbare data's.

    Voor vragen mag je een privé bericht sturen.

    Met vriendelijke groet,
    ZEMRA Fotostudio

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    1.337
    26-02-2016

    Ik zou absoluut voor een Marokkaanse cateraar gaan met Marokkaanse gerechten en Turkse hapjes.
    Muziek kan je mixen, dus zowel Marokkaanse als Turkse liederen.
    Vind persoonlijk de Marokkaanse veel mooier.

  12. #12
    Engaged ❥

    Reacties
    7.406
    25-11-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Neef is getrouwd met een Turkse dame..

    - DJ Hiba die draaide van alles..
    - Turkse band.
    - Ze had jammer genoeg alleen zo een ballroom jurk aan. ( Geen lebsa dus )
    - Turks catering. ( Puur omdat het goedkoper is, ze hadden 600/700 gasten )
    Hun eten was gewoon Gele en witte rijst, Kipstukjes en lamsvlees, Ze wouden mini bestilla erbij doen maar was simpelweg te duur.. 3.50 p.st en dat x 700 man pfff
    Ze hadden met afscheid bij uitgang wel grote metale tajine op pilaren gezet zodat gasten marokkaanse koekjes mee konden nemen.

    Ondanks dat kon je merken dat de Marokkaanse kant de Turken met open mond hebben laten staan haha!.. Ze keken hun ogen uit wat betreft all die marokkaans caftans.. Dat vinden ze helemaal geweldig.. En kwa muziek pfff al die cameras kwamen tevoorschijn toen ze die reggeda batle zagen. En derbij hebben we 2 zangers in de familie die hebben spontaan optreden gegeven..

  13. #13
    Alleen ik.

    Reacties
    13.040
    20-02-2009

    MVC Premium MVC Premium
    Sowieso Marokkaans eten. Zoveel eten vinden de turken ook geweldig.
    -

    True.


  14. #14
    Verbannen

    Reacties
    69
    22-04-2016

    Het is nooit andersom het is altijd de vrouw is marokkaans maar nooit andersom

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    69
    22-04-2016

    Zijn de turkse vrouwen dan niet aantrekkelijk