1. #16
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    Ibn Hazm was hellemaal next-level ... hij schrijft ("Al-Muhalla", 9/60):




    إن رسول الله صلى الله عليه وسلم قال: "إنما الأعمال بالنيات وإنما لكل أمرىء ما نوى" فمن نوى باستماع الغناء عونا على معصية الله فهو فاسق -وكذلك كل شيء غير الغناء- ومن نوى ترويح نفسه ليقوى بذلك على طاعة الله عز وجل، وينشط نفسه بذلك على البر فهو مطيع محسن، وفعله هذا من الحق. ومن لم ينو طاعة ولا معصية فهو لغو معفو عنه، كخروج الإنسان إلى بستانه متنزها، وقعوده على باب داره متفرجا


    " De Profeet zegt: "Daden worden beoordeeld naar intentie". [Hadith]

    Als iemand met het luisteren naar gezang/muziek (Al-Ghina) luistert, om hem te helen in ongehoorzaamheid van Allah, dan is hij een zondaar.

    En als iemand ernaar luistert om zijn ziel te versterken, (zodat hij later) Allah beter kan aanbidden, en om zichzelf ermee aan te sporen naar het goede, dan is dat iets goeds. Dat is dan correct wat hij doet.

    Maar als hij met het luisteren ernaar niet op gehoorzaamheid of zonde doelt, dan valt het gewoon onder vermaak, wat hem vergeven is, zoals een man die naar een park gaat of gewoon voor zijn huis zit om buiten van het zicht te genieten."
    Haha je sufi manhadj komt uit de mouw eindelijk https://youtu.be/GflERixWj6g

    https://youtu.be/GflERixWj6g

    https://youtu.be/GflERixWj6g

  2. #17
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Citaat Geplaatst door Durani Bekijk reactie
    1- De Ijmaa is overgeleverd, maar niet bewezen.
    Talloze ullema' hebben dit onderwerp besproken en uitvoerig onderbouwd, dit is natuurlijk onzin.

    2- De Qur'an is stil over muziek, maar praat wel over mieren en muggen.
    Onjuist, Aya nummer 6 van Surah Luqman gaat over de tahreem op muziek, Ibn Abbas zei dat dit over zingen gaat en de tabi'ee Mujahid wijdde dit uit naar instrumenten. Ook Ibn Masoud en Hassan al-Basri zeiden dit.

    3- Er zijn 100den ahadith die muziek instumenten zoals de tamboerijn toestaan.
    Dan schort het aan begrip gezien er een ijmaa' is op het verbod erop. Dan spreken we over uitzonderingen in gevallen etc en niet over mutlaqan toegestaan.

    4- Er is geen 1 duidelijke EN authentieke hadith die muziek opzich verbiedt.
    Die zijn er wel, genoeg zelfs. Zoals de Hadith waarin mensen aan het einde der tijden zaken zullen toestaan, die Hadith komt uit Sahih Bukhari.

    5- De Salaf verschillen ook , een GROTE menigte stond het toe, onder anderen Sahaba en Tabi'ien.
    Dat is een claim die bewezen moet worden.

    6- Shawkani is niet alleen ... het is toegestaan door een GROTE groep juristen...hoewel de meerderheid het verbiedt.

    7- De meningverschil hierover is geldig.
    De hoeveelheid personen heeft geen betrekking op de sterkte van een uitspraak, de maatstaf zijn de bewijzen, niet hoeveel mensen erachter staan.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Talloze ullema' hebben dit onderwerp besproken en uitvoerig onderbouwd, dit is natuurlijk onzin.
    Onjuist, Aya nummer 6 van Surah Luqman gaat over de tahreem op muziek, Ibn Abbas zei dat dit over zingen gaat en de tabi'ee Mujahid wijdde dit uit naar instrumenten. Ook Ibn Masoud en Hassan al-Basri zeiden dit.
    Dan schort het aan begrip gezien er een ijmaa' is op het verbod erop. Dan spreken we over uitzonderingen in gevallen etc en niet over mutlaqan toegestaan.
    Die zijn er wel, genoeg zelfs. Zoals de Hadith waarin mensen aan het einde der tijden zaken zullen toestaan, die Hadith komt uit Sahih Bukhari.
    Dat is een claim die bewezen moet worden.
    De hoeveelheid personen heeft geen betrekking op de sterkte van een uitspraak, de maatstaf zijn de bewijzen, niet hoeveel mensen erachter staan.
    Akhie, ik weet dat geleerden Ijmaa hebben overgeleverd, maar zoals Ibn Hajar zegt: Anderen hebben ook over de toegestaanheid Ijmaa overgeleverd: وقد حكى قوم الإجماع على تحريمها وحكى بعضهم عكسه

    Dus alleen omdat iemand een Ijmaa overlevert, betekent niet dat het ook gelijk een Ijmaa is!

    De juristen hebben 1000den Ijmaa's vals bewezen...sommigen schreven zelfs boeken over valse Ijmaa's!

    Ahmad zegt: من حكى الإجماع فقد كذب

    De Qur'an zelf is stil over muziek ... waar jij naar verwijst is 1 van de 100 interpretaties onder de Ayah. Het is niet bindend...de Ayah zegt: "لَهْوَ الْحَدِيثِ - ijdel gepraat" [31:6] ... is muziek GEPRAAT?!

    Niemand staat muziek mutalaqqan toe ... het MOET vrij zijn van slechtheden.

    Er zijn hele boeken geschreven hierover...mensen verspreiden eenzijdige dingen. Wist je dat Imam Ad-Dhahabi een hele boek schreef over de toegestaanheid van muziek (als een ikhtisar van een ander boek)?

    Het heet: الرخصة في الغناء والطرب بشرطه

    Zo zijn er velen juristen...mensen willen niet dat anderen hierover weten.

    Op de Hadith van Bukhari kom ik terug, inshaaAllaah.

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    5.879
    06-02-2013

    Ook zei de Profeet (vrede zij met hem): “Er zullen onder mijn gemeenschap zeker mensen zijn die ontucht, zijde (voor mannen), alcohol en muziekinstrumenten zullen toestaan.”
    (al-Boekhaari)


    De Profeet (vrede zij met hem) verafschuwde deze mensen vanwege het feit dat zij muziekinstrumenten die verboden zijn toegestaan zouden verklaren. Hij stelde dit gelijk aan het toegestaan verklaren van alcohol en ontucht. Ook zijn er vele andere overleveringen in de Soenan-boeken en de Moesnad van Imam Ahmad te vinden die duiden op het verbod op muziek en het toekomen van een verschrikkelijke bestraffing aan degenen die muziek toegestaan verklaren en zich hier schuldig aan maken. Een ware gelovige heeft niet meer dan één correcte bewijs nodig om een verboden zaak achterwege te laten. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “Bij jouw Heer, zij zullen niet geloven totdat zij jouw laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in hun binnenste geen weerstand ervaren tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden dit dan volledig.”
    (Soerat an-Nisaa’: 65)


    En om verder te gaan hadden we dit punt al besproken waar jij helemaal de fout in gaat met deze deen.



    Als de hadith authentiek is dan horen wij er gewoon naar te handelen en de waarheid 1 te maken ipv naar meningsverschillen te gaan graven die uiteindelijk moeten toegeven aan 1 waarheid (namelijk), het bevel van de koran en de profeet vzmh..



    Als de hadith authentiek is dan moet je er gewoon naar handelen zoals die er staat en bij menungsverschillen terug keren naar de waarheid.


    [/QUOTE]



    Gewoon lezen gehoorzamen en je plek kennen





  5. #20
    -

    Reacties
    3.381
    25-05-2012

    Ik vraag me wel af van wie de ijmaa' op de toegestaanheid dan komt, Ibn Hajar diende dan aan te geven wie want aan alleen een uitspraak hebben we weinig.
    De Ijmaa' op het verbod is door de eeuwen heen overgeleverd tot aan de laatkomers van de 20e eeuw.
    Kijk deze lijst tot aan de 14e generatie met namen die het verbod overgeleverd hebben:

    ( ... ولذلك قد نقله زكريا بن يحي الساجي في كتابه "اختلاف العلماء" في القرن الثالث إذ جل حياته فيه.ونقله الآجري رحمه الله في القرن الرابع. ونقله أبو الطيب الطبري وابن عبد البر في القرن الخامس. ونقله ابن قدامة وأبو القاسم الدولعي الشامي الشافعي في القرن السادس.
    ونقله ابن الصلاح والقرطبي والعز بن عبد السلام في القرن السابع. ونقله شيخ الإسلام ابن تيمية والسبكي وابن رجب وابن القيم وابن مفلح وغيرهم في القرن الثامن. ونقله العراقي والبزازي الحنفي في القرن التاسع. ونقله ابن حجر الهيتمي في القرن العاشر. ونقله الآلوسي وأحمد الطحطاوي في القرن الثالث عشر. ونقله الغماري في القرن الرابع عشر.

    Het kan niet zo zijn dat elke generatie een ijmaa' overgeleverd is door de grootsten van de Ummah en ze er elke generatie naast zaten. De vraag is dan ook hebben we ook zo'n lijst van de toegestaanheid mbt ijmaa'? Of is dit een valse ijmaa' die een of twee keer overgeleverd is, dat is veel waarschijnlijker.

    Of praten muziek inhoudt? Ibn al-Qayyim zei dat de uitleg van de Sahaba genoeg is om te zeggen dat dit muziek is maar Ibn Umar heeft een diepere uitleg gegeven waarom praten hier als muziek is en het verband:

    وصح عن ابن عمر رضي الله عنهما أيضا أنه الغناء ، ولا تعارض بين تفسير لهو الحديث بالغناء وتفسيره بأخبار الأعاجم وملوكهم وملوك الروم ونحو ذلك مما كان النضر بن الحارث يحدث به أهل مكة يشغلهم به عن القرآن ، وكلاهما لهو الحديث ، ولهذا قال ابن عباس : لهو الحديث الباطل والغناء ، فمن الصحابة من ذكر هذا ومنهم من ذكر الآخر ومنهم من جمعهما ، والغناء أشد لهوا وأعظم ضررا من أحاديث الملوك وأخبارهم فإنه رقية الزنا ومنبت النفاق وشرك الشيطان وخمرة العقل ، وصده عن القرآن أعظم من صد غيره من الكلام الباطل لشدة ميل النفوس إليه ورغبتها فيه ، فإن الآيات تضمنت ذم استبدال لهو الحديث بالقرآن ليضل عن سبيل الله بغير علم ويتخذها هزوا ، وإذا يتلى عليه القرآن ولى مدبرا كأن لم يسمعه كأن في أذنيه وقراً ، هو الثقل والصمم ، وإذا علم منه شيئا استهزأ به ، فمجموع هذا لا يقع إلا من أعظم الناس كفرا وإن وقع بعضه للمغنين ومستمعيهم فلهم حصة ونصيب من هذا الذم ) إغاثة اللهفان 1/258-259

  6. #21
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Die zijn er wel, genoeg zelfs. Zoals de Hadith waarin mensen aan het einde der tijden zaken zullen toestaan, die Hadith komt uit Sahih Bukhari.
    Al-Qadhy Shawkani schrijft ("Al-Fath al-Rabbani", 10/5218):



    وقد تقرر أن النهي عن الأمور المتعددة، أو ترتيب الوعيد على مجموعها لا يدل على تحريم كل فرد منها، ومن أعظم الأدلة على ذلك قوله تعالى: {خذوه فغلوه ثم الجحيم صلوه ثم في سلسلة ذرعها سبعون ذراعا فاسلكوه إنه كان لا يؤمن بالله العظيم ولا يحض على طعام المسكين} ولا شك أن ترك الحض على طعام المسكين لا يوجب على انفراده ذلك الوعيد الشديد، وليس أيضًا بمحرم

    "Het is bevestigd dat als een reeks dingen samen worden genoemd in de zin van afkeuring (nahi) en dreigement (wa'ied), dat niet elke specifieke ding die daaronder genoemd is, opzich de oordeel van het verbod krijgt.

    Een van de sterkste bewijzen hiervoor zijn de Woorden van God (Surah 69:30-34):

    "(Allah zegt: ) "Grijpt hem en bindt zijn handen om zijn nek.
    En doet hem in Djahîm (de Hel) binnengaan.
    Voert hem daarna binnen in ketenen waarvan de lengte zeventig ellen is.''
    Voorwaar, hij geloofde niet in Allah, de Geweldige.
    En hij moedigde niet aan tot het voeden van de armen."


    Zonder twijfel : Als iemand anderen niet aanmoedigt om de armen te voeden, dan is dat niet iets dat opzich zo'n dreigement verdient.

    Het is niet eens verboden!"

    1- Dat Hadith is Sahih, maar niet Sarih over een verbod. Zoals ze in onze land altijd zeggen : "شراب و کباب" - "alcohol en kabab"...dat betekent niet dat "kabab" opzich verboden is, buiten dat context...in die contex, ja.

    2- We weten dat "ontucht, alcohol en zijde" verboden zijn met 100den bewijzen ... BEHALVE muziek instrumenten. Als het verboden was en God het wou verbieden... waarom heeft niets authentieks over een verbod ons bereikt?

    3- Alle 100den ahadith over muziek instrumenten die authentiek zijn ... staan het zelf toe!

    Wallaahu A'alam

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    De Profeet heeft zelf naar muziek van de tamboerijn geluisterd en de Sahaba en de Tabi'ien na hen:


    1: Hadith:

    عن محمد بن حاطب رضي الله عنه- قال: قال رسول الله - صلى الله عليه وسلم -: "فصل ما بين الحلال والحرام الدف والصوت في النكاح" النسائي (3371)، الترمذي (1088)، ابن ماجة (1896)، أحمد (3/418)، وصحَّحه الحاكم ووافقه الذهبي، وحسَّنه الألباني في (إرواء الغليل 1994

    De Profeet zei: "Het toegestane huwelijk wordt van het verboden (i.e. geheime) huwelijk onderscheden met het geluid van de handtrommel (doeff - tamboerijn) en de stem (i.e. gezang)."

    [SAHIH: "Al-Nasai" (3371), "Ibn Majah" (1896), "Ahmad" (3/418) and by "Al-Tirmidhi" (1088), who said: "Hadith Hassan.". Al-Haakim zei: "De keten is Sahih (authentiek)", en Ad-Dhahabi was het daarmee eens. Het is "Hassan" verklaard door Al-Albaani in "Irwaa al-Ghaleel", 1994).


    2: Hadith:

    أن امرأة أتت النبي صلى الله عليه وسلم فقالت يا رسول الله إني نذرت أن أضرب على رأسك بالدف قال أوفي بنذرك


    Een vrouw kwam naar de Profeet en zei: "O boodschapper van God, ik had een eed gezworen dat ik de handtrommel boven uw hoofd zou slaan." De Profeet zei: "Vervul je eed."

    [SAHIH: Dit is overgeleverd in "Sunan Abu Dawud", 3312 en ook in "Musnad Ahmad" 5/353. Het is ook overgeleverd door Imam al-Tirmidhi, 3690 die zei: "Hasan Sahih Gharib". Shaykh al-Albani zei: "Hasan; de Hadith heeft een Sahih keten."]


    3: Hadith:

    جاء النبي صلى الله عليه وسلم فدخل حين بني علي ، فجلس على فراشي فجعلت جويريات لنا ، يضربن بالدف ويندبن من قتل من أبائي يوم بدر ، إذ قالت إحداهن : وفينا نبي يعلم ما في غد ، فقال : دعي هذا ، وقولي بالذي كنت تقولين


    Roubay'i 'Bint Mou'awidh zei: "De Profeet kwam op mijn trouwdag en zat op mijn bed. Er waren ook een paar kleine meisjes die op de handtrommel (tamboerijn) sloegen en liederen ter ere van onze vaderen zongen die tijdens de slag van Badr waren gedood. Tot een van hen zei: "Onder ons is een Profeet die weet wat morgen brengt..." De Profeet onderbrak hen en zei: "Zeg dat niet, maar ga verder met wat jullie daarvoor zeiden (i.e. zongen)."

    [SAHIH: "Saheeh al-Bukhaari", 5147 - "Tabaqaat Ibn Sa'd", 8/328 - "Sunan Ibn Majah", 1/611 - "Sunan Abu Dawud", 4/282 - "Al-Bayhaqi", 7/288 - "Ahmad", 6/359].


    4: Hadith:

    Nog een Hadith authentiek verklaard door Albani en anderen ("Silsilah Sahihah", 3154):

    عن أنس بن مالك: (أن النبي صلى الله عليه وسلم مر ببعض المدينة فإذا هو بجوار يضربن بدفهن ويتغنين ويقلن :
    نحن جوار من بني النجار يا حبذا محمد من جار
    فقال النبي صلى الله عليه وسلم الله يعلم إني لأحبكن


    Found in: The Chapters on Marriage
    Hadith no: 1899
    Narrated: Anas bin Malik:

    The Prophet (saw) passed by some part of Al-Madinah and saw some girls beating their Daff And singing, saying: "We are girls from Baniu Najjar what an excellent neighbor is Muhammad." The Prophet (saw) said: "Allah knows that you are dear to me."

    أخرجه ابن ماجه (1/612 ح 1899)، والطبراني في المعجم الصغير (1/65) بنحوه وقال: "لم يروه عن عوف إلا عيسى تفرد به مصعب بن سعيد".
    كلاهما من طريق: (ثنا عيسى بن يونس ثنا عوف عن ثمامة بن عبد الله عن أنس).
    وقال البوصيري في مصباح الزجاجة (2/106): "هذا إسناد صحيح رجاله ثقات وبعضه من الصحيحين من حديث عائشة وفي البخاري وأصحاب السنن الأربعة من حديث الربيع بنت معوذ"
    وصححه الألباني في سلسلته الصحيحة (مجلد 7 قسم 1 حديث 3154).

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Citaat Geplaatst door JeWiltmeNiet Bekijk reactie
    Ik vraag me wel af van wie de ijmaa' op de toegestaanheid dan komt, Ibn Hajar diende dan aan te geven wie want aan alleen een uitspraak hebben we weinig.
    De Ijmaa' op het verbod is door de eeuwen heen overgeleverd tot aan de laatkomers van de 20e eeuw.
    Kijk deze lijst tot aan de 14e generatie met namen die het verbod overgeleverd hebben:

    ( ... ولذلك قد نقله زكريا بن يحي الساجي في كتابه "اختلاف العلماء" في القرن الثالث إذ جل حياته فيه.ونقله الآجري رحمه الله في القرن الرابع. ونقله أبو الطيب الطبري وابن عبد البر في القرن الخامس. ونقله ابن قدامة وأبو القاسم الدولعي الشامي الشافعي في القرن السادس.
    ونقله ابن الصلاح والقرطبي والعز بن عبد السلام في القرن السابع. ونقله شيخ الإسلام ابن تيمية والسبكي وابن رجب وابن القيم وابن مفلح وغيرهم في القرن الثامن. ونقله العراقي والبزازي الحنفي في القرن التاسع. ونقله ابن حجر الهيتمي في القرن العاشر. ونقله الآلوسي وأحمد الطحطاوي في القرن الثالث عشر. ونقله الغماري في القرن الرابع عشر.

    Het kan niet zo zijn dat elke generatie een ijmaa' overgeleverd is door de grootsten van de Ummah en ze er elke generatie naast zaten. De vraag is dan ook hebben we ook zo'n lijst van de toegestaanheid mbt ijmaa'? Of is dit een valse ijmaa' die een of twee keer overgeleverd is, dat is veel waarschijnlijker.

    Of praten muziek inhoudt? Ibn al-Qayyim zei dat de uitleg van de Sahaba genoeg is om te zeggen dat dit muziek is maar Ibn Umar heeft een diepere uitleg gegeven waarom praten hier als muziek is en het verband:

    وصح عن ابن عمر رضي الله عنهما أيضا أنه الغناء ، ولا تعارض بين تفسير لهو الحديث بالغناء وتفسيره بأخبار الأعاجم وملوكهم وملوك الروم ونحو ذلك مما كان النضر بن الحارث يحدث به أهل مكة يشغلهم به عن القرآن ، وكلاهما لهو الحديث ، ولهذا قال ابن عباس : لهو الحديث الباطل والغناء ، فمن الصحابة من ذكر هذا ومنهم من ذكر الآخر ومنهم من جمعهما ، والغناء أشد لهوا وأعظم ضررا من أحاديث الملوك وأخبارهم فإنه رقية الزنا ومنبت النفاق وشرك الشيطان وخمرة العقل ، وصده عن القرآن أعظم من صد غيره من الكلام الباطل لشدة ميل النفوس إليه ورغبتها فيه ، فإن الآيات تضمنت ذم استبدال لهو الحديث بالقرآن ليضل عن سبيل الله بغير علم ويتخذها هزوا ، وإذا يتلى عليه القرآن ولى مدبرا كأن لم يسمعه كأن في أذنيه وقراً ، هو الثقل والصمم ، وإذا علم منه شيئا استهزأ به ، فمجموع هذا لا يقع إلا من أعظم الناس كفرا وإن وقع بعضه للمغنين ومستمعيهم فلهم حصة ونصيب من هذا الذم ) إغاثة اللهفان 1/258-259
    Hoe kan er sprake zijn van een Ijmaa, als:

    - De Qur'an stil is over muziek
    - De Sunnah stil is over een verbod
    - De Sunnah vol is met Ahadith over de toegestaanheid van muziekinstrumenten (dufoef)
    - De 4 Imam's niet hebben gesproken van een verbod
    - De Sahaba hebben verschild
    - De Tabi'ien hebben verschild
    - De Fuqaha hebben verschild

    Ijmaa van WIE ...?!

    Denk na Akhie... wat verboden is met Ijmaa , dat is de Ghina die slechtheden bevat.

    Is het ook niet vreemd, dat Allah bijvoorbeeld vogels schept met de meest instrumentele gezang ... en het dan verbiedt?!

    Rasheed Ridhaa zegt ("Mujalah al-Manar", 14/664):



    إنه لم يرد نص في الكتاب ولا في السنة في تحريم سماع الغناء وآلات اللهو يحتج به

    ورد في الصحيح أن النبي صلى الله عليه وسلم وكبار أصحابه سمعوا

    لم يرد نص عن الأئمة الأربعة في تحريم سماع الآلات

    "Er is geen tekst in de Qur'an of in de Sunnah gekomen die het luisteren naar gezang/muziek verbiedt.

    Het is in in authentieke ahadith overgeleverd dat de Profeet en grote Sahaba er zelf naar luisterden!

    Er is ook geen tekst van de 4 Imam's tot ons gekomen, die spreekt over een verbod op het luisteren naar muziek instrumenten."

  9. #24
    Buitendienst

    Reacties
    23.898
    12-04-2008

    MVC Premium MVC Premium
    Saytaan gebruikt jou ya Durani

    ”De redding bevind zich in drie zaken: het nuttigen van halal, het nakomen van de verplichtingen, het volgen van het voorbeeld van de profeet sallallaahu alayhi wa sallam”


  10. #25
    مَعاذ الله

    Reacties
    2.995
    26-04-2002

    De zang vandaag de dag gaat gepaard met video en dat valt onder tasweer.

    Shaykh Saalih al-Fawzaan hafidhahullah zei dat bidden richting tasweer verboden is, maar wanneer de tasweer (afbeeldingen) zich ergens anders bevind dan maakt dit het gebed niet ongeldig.


    69 Chapter The presence of spearman (with their spears) in the mosque —

    454. Narrated 'Āisha رضي الله عنها : Once I saw Allāh's Messenger صلى الله عليه وسلم at the door of my house while some Ethiopians were playing in the mosque (displaying their skill with spears). Allāh's Messenger صلى الله عليه سلم was screening me with his Ridā-e to enable me seeing their display. —

    Sahih al-Bukhari, 1/288, 8 The book of as-Salāt (The prayer)


    (115) Chapter The looking of a woman at the Ethiopians and the like if it does not lead to bad consequences

    5236 Narrated 'Āishah رضي الله عنها : The Prophet صلى الله عليه وسلم was screening me with his Ridā-e (garment covering the upper part of the body) while I was looking at the Ethiopians who were playing in the courtyard of the mosque. (I continued watching) till I was satisfied. Therefore deduce from this how a young girl (who has not reached the age of puberty) who is eager to enjoy amusement, should be dealt with in this situation. (See H. 454) —

    Sahih al-Bukhari, 67 - The book of an-Nika7 (The Wedlock), 7/109, tr. Mu7sin Khan رحمه الله - with small adjustment from my hand.
    Qur3iyabi قرعيابي taa ti toe

    قل سبحان الله ومآ أنا من المشركيين ~ ومآ من المبتدعييييين


  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    1.864
    24-01-2016

    Citaat Geplaatst door milkyway Bekijk reactie
    Ook zei de Profeet (vrede zij met hem): “Er zullen onder mijn gemeenschap zeker mensen zijn die ontucht, zijde (voor mannen), alcohol en muziekinstrumenten zullen toestaan.”
    (al-Boekhaari)


    De Profeet (vrede zij met hem) verafschuwde deze mensen vanwege het feit dat zij muziekinstrumenten die verboden zijn toegestaan zouden verklaren. Hij stelde dit gelijk aan het toegestaan verklaren van alcohol en ontucht. Ook zijn er vele andere overleveringen in de Soenan-boeken en de Moesnad van Imam Ahmad te vinden die duiden op het verbod op muziek en het toekomen van een verschrikkelijke bestraffing aan degenen die muziek toegestaan verklaren en zich hier schuldig aan maken. Een ware gelovige heeft niet meer dan één correcte bewijs nodig om een verboden zaak achterwege te laten. Allah zegt (interpretatie van de betekenis):

    “Bij jouw Heer, zij zullen niet geloven totdat zij jouw laten oordelen over waar zij over van mening verschillen en dan in hun binnenste geen weerstand ervaren tegen wat jij oordeelde, en zij aanvaarden dit dan volledig.”
    (Soerat an-Nisaa’: 65)







    Maar zelf welk muziek luisteren wanneer in een shisha tent aan een waterpijp loopt zuigen...(fotos die je plaatste op onzinhoekje)

    hypocriet kut ventje

  12. #27
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    Music bevat tegenwoordig zelfs sihr waardoor mensen in een soort hypnose terecht komen en de islam verlaten en losbandig worden.

    Je opent deze topic nu wel met doel om kennis te verschaffen en het waarschijnlijk als afgeraden ziet maar je moet niet vergeten dat wij in een zieke maatschappij leven.. Alles gaat super snel online en men heeft al moeite om de islam te verifiëren laat staan music waar geen sihr in zou kunnen zitten...
    Umm Hurairah.

  13. #28
    Bon bon

    Reacties
    8.169
    08-10-2013

    En er wordt niet alleen sihr gepleegd met teksten maar ook gewoon met bep instrumenten en de manier hoe dat die intrumenten bespeeld worden. Je hebt tegenwoordig toch ook trance en hardhouse en al die gekkigheid. Daar zingt men geeneens in maar alsnog zie je die gekken helemaal als bezetene spacen en massaal aan de drugs gaan om elkaar vervolgens kapot te slaan.
    Umm Hurairah.

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Er zijn 100den voorbeelden van Imam van de Salaf en Ahl al-Hadith die naar muziek luisterden.

    Bijv. Yusuf bin Ya'qoeb Al-Maajshoen (183H) - de leraar van Imam Ahmad en Yahya bin Ma'ien. Hij stond muziek toe en luisterde ernaar.

    Ad-Dhahabi schrijft ("Siyar a'lam an-nubala"):




    يوسف بن يعقوب ابن أبي سلمة الماجشون، الإمام المحدث المعمر، أبو سلمة التيمي المنكدري، مولاهم المدني
    وثقه يحيى بن معين، وأبو داود
    قال ابن معين : كنا نأتي يوسف بن الماجشون يحدثنا ، وجواريه في بيت آخر يضربن بالمعزفة
    قلت : أهل المدينة يترخصون في الغناء ، هم معروفون بالتسمح فيه . وروي عن النبي -صلى الله عليه وسلم- : إن الأنصار يعجبهم اللهو


    "Yusuf bin Ya'qoeb Al-Maajshoen, de Imaam, de Muhadith ...!

    Hij is Thiqqah verklaard door Yahya Ibn Ma'ien en Abu Dawud ...

    Ibn Ma'ien zei: "We gingen naar Yusuf bin Al-Maajshoen. Hij leverde ons Ahadith over en zijn slavinnen zaten in de ander kamer op de tamboerijn te slaan."

    Ik (ad-Dhahabi) zeg: De mensen van Madinah stonden muziek toe. Zij staan daar bekend om. Zelfs de Profeet heeft gezegd: "De Ansaar houden van vermaak."

    Ze gingen gewoon naar zijn huis en hoorden dat, terwijl hij Ahadith overleverde!!!

    Zijn overleveringen werden niet verworpen en hij werd niet "fasiq" verklaard, maar thiqqah (betrouwbaar).

    Ibn Abdul-Barr zegt :

    وقال ابن عبد البر في الانتقاء (57): «وكان مولعا بسماع الغناء ارتحالا وغير ارتحال. قال: أحمد بن حنبل: قدم علينا ومعه من يغنيه
    "Hij had een passie voor het luisteren naar muziek - tijdens reizen en zelfs zonder reizen. Ahmad Ibn Hanbal zei: Hij kwam naar ons toe en met hem kwamen zijn zangers/zangeressen."

    Als iets over het verbod over muziek authentiek was, dan had hij dat zelf geweten, of hadden andere Imam's van Ahl al-Hadith, zoals Yahya Ibn Ma'ien en Imam Ahmad dat aan hem overgeleverd!!

    Al-Khalili schrijft in 'Irshaad':

    هو و إخوته يرخصون في السماع، و هم في الحديث ثقات
    "Hij en zijn broeders stonden muziek/gezang toe. Zij zijn Thiqqaat (betrouwbaar) in Ahadith."


    Citaat Geplaatst door romais Bekijk reactie
    Music bevat tegenwoordig zelfs sihr waardoor mensen in een soort hypnose terecht komen en de islam verlaten en losbandig worden.

    Je opent deze topic nu wel met doel om kennis te verschaffen en het waarschijnlijk als afgeraden ziet maar je moet niet vergeten dat wij in een zieke maatschappij leven.. Alles gaat super snel online en men heeft al moeite om de islam te verifiëren laat staan music waar geen sihr in zou kunnen zitten...
    Wat we op TV zien en horen, dat is verboden want het bevat slechtheden...maar als muziek vrij is van dat soort vuil, dan is het toegestaan.

    Citaat Geplaatst door Mansur Bekijk reactie
    Allah zegt.:
    Nobele broeder , de Qur'an is stil over muziek , de Sunnah (en de 4 scholen) staan de tamboerijn toe en de 4 Imam's hebben over muziek in algemeen van afkeer gesproken maar niet van een verbod.

  15. #30
    MVC Lid

    Reacties
    6.473
    18-06-2010

    Ibn Abi Shaybah levert over in ("Al-Musannaf", 1527):



    حدثنا معاذ بن معاذ قال : نا ابن عون قال : كان في آل محمد ملاك فلما أن فرغوا ورجع محمد إلى منزله قال لهن : وأين طعامكن قال ابن عون : يعني الدف

    Ibn Awn zegt dat dat er een huwelijk plaatsvond in het huis van Ibn Sirien (een grote Tabi'ie).

    Toen ze mensen weg gingen, ging Ibn Sirien naar zijn huis en zei tegen de vrouwen: "Waar is jullie eten?"

    Ibn Awn zegt: Hij bedoelde de tamboerijn.