1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.735
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Veertig landen steunen terugkeer Marokko naar de Afrikaanse Unie

    Marokko's Minister van Buitenlandse Zaken, Salaheddine Mezouar, geeft aan dat '40 landen Marokko's terugkeer naar de Afrikaanse Unie (AU) steunen'.



    Tijdens de vergadering van de commissie, gehouden op woensdag in het Huis van Afgevaardigden om het wetsvoorstel over de goedkeuring van de oprichtingsakte van de AU aan te nemen, zei Mezouar: "Marokko voerde een brede internationale campagne om massale steun te ontvangen".

    Mezouar merkte op "Marokko heeft de benodigde quorum bereikt, wat 28 landen is zoals bepaald in de oprichtingsakte van de AU", verder opmerkend dat "40 landen ondersteunen Marokko en zij zullen hun brief met steunbetuiging sturen naar Marokko in de nabije toekomst."


    Volgens de minister ziet Marokko uit naar de beslissing met betrekking tot de terugkeer naar de AU, wat in de 28e Algemene Vergadering van de AU zal worden beslist op 30 en 31 januari in Addis Abeba.



    Mezouar merkte ook op dat de helpende hand van Marokko is uitgestrekt naar iedereen, omdat het Marokko's doel is dat alle Afrikaanse burgers in staat zijn om hun hoofd hoog te houden en zich te ontdoen van de beledigingen en onrechtvaardigheid die zij ervaren.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Inshallah op naar een beter en welvarend toekomst toe voor Afrika!

    En een dikke middelvinger naar terroristen staat Algerije.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.426
    15-12-2016

    Hhhh redactie

    Wat laat maar heel goed verwoord, maar wat gebeurt er met de polisario??
    Ontopic:
    Laat 7ukaam al jaza2ir dood gaan

  4. #4
    Verbannen

    Reacties
    1.426
    15-12-2016

    Citaat Geplaatst door drenkeling1 Bekijk reactie
    Inshallah op naar een beter en welvarend toekomst toe voor Afrika!

    En een dikke middelvinger naar terroristen staat Algerije.
    Insha Allah ya rabi, er komen heel wat projecten van de grond die al Maghrib op de kaart gaan zetten

  5. #5
    MVC Lid

    Reacties
    2.350
    02-10-2014

    We moeten onze verschillen opzij zetten en alle Afrikaanse landen omarmen inclusief Algerije ja

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    2.350
    02-10-2014

    Arabieren moeten eens leren om elkaar te respecteren
    Het wordt tijd dat ze zich verenigen

  7. #7
    Verbannen

    Reacties
    1.426
    15-12-2016

    Citaat Geplaatst door Masser Bekijk reactie
    We moeten onze verschillen opzij zetten en alle Afrikaanse landen omarmen inclusief Algerije ja
    Dat is een kwestie van tijd

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    950
    01-04-2012

    Ik kan mij niet voorstellen dat Marokko lid wordt van een unie vol barbaarse landen waar het recht van het sterkste nog geldt. Als ik sommige lynchpartijen zie gebeuren of in welke staat die landen verkeren schrik ik echt, en niemand die er wat aan doet. Ik weet niet hoe het geregeld Is binnen de unie als het gaat om financiƫle steun, maar ik hoop niet dat Marokko hierdoor veel geld kwijt gaat raken.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    866
    06-07-2014

    Citaat Geplaatst door RoyalArabi Bekijk reactie
    Ik kan mij niet voorstellen dat Marokko lid wordt van een unie vol barbaarse landen waar het recht van het sterkste nog geldt. Als ik sommige lynchpartijen zie gebeuren of in welke staat die landen verkeren schrik ik echt, en niemand die er wat aan doet. Ik weet niet hoe het geregeld Is binnen de unie als het gaat om financiƫle steun, maar ik hoop niet dat Marokko hierdoor veel geld kwijt gaat raken.
    Marokko is ook lid van de Arabische Liga. Hier zitten ook een aantal barbaarse landen tussen. Wijs je liever alleen naar Afrikaanse landen met jouw vingertje?