1. #1
    MVC Lid

    Reacties
    271
    08-09-2011

    Depressief

    Voel mij echt niet goed de laatste tijd. Leeg van binnen..
    Heeft iemand tips om over een dipje heen te komen?

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Het schijnt te helpen wanneer je de aandacht verschuift van hetgeen een bijdrage aan het depressief zijn levert en de
    grijze massa andere dingen aan zijn hoofd heeft.
    En dit een positief effect moet hebben op het neerslachtige, de depressieve gemoedstoestand.

  3. #3
    MVC Lid

    Reacties
    271
    08-09-2011

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Het schijnt te helpen wanneer je de aandacht verschuift van hetgeen een bijdrage aan het depressief zijn levert en de
    grijze massa andere dingen aan zijn hoofd heeft.
    En dit een positief effect moet hebben op het neerslachtige, de depressieve gemoedstoestand.
    Dankje voor je advies

  4. #4
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Essie. Bekijk reactie
    Dankje voor je advies
    You're welcome en suc6 !

  5. #5
    Getrouwd.

    Reacties
    44
    11-05-2016

    Men wordt getest door Allah according to their strength in de deen. Allah test jou met iets waarvan Hij weet dat je het aankan; waarom dan wanhopig en radeloos zijn? Snap je het punt dat Mugheerah probeert te maken?
    Draag nu joggingsbroek.

  6. #6
    MVC Lid

    Reacties
    198
    16-06-2016

    Same here
    "Good and evil are not equal. Repel the evil with what is good. Then you will find your enemy becomes a close friend" (qur'an, 41:34)

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    271
    08-09-2011

    SubhanAllah

  8. #8
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Gelukkig gaat het na een jaar alweer beter met je.
    Leuk te vernemen.

  9. #9
    MVC Lid

    Reacties
    271
    08-09-2011

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Gelukkig gaat het na een jaar alweer beter met je.
    Leuk te vernemen.
    Was het maar zo. Ik vond deze topic en gek genoeg rond deze periode voel ik me dus altijd depressief.
    Khayr inshaAllah. Je advies stel ik zeer op prijs, nog steeds.

  10. #10
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Het schijnt dat mensen die daar vatbaar voor zijn in de winter, de donkere dagen, inderdaad last kunnen hebben van een depressie.
    Ook ik heb hierin de wijsheid niet in pacht, maar volgens mij, en ik weet dat dit gemakkelijk klinkt, moet je (opnieuw) de
    aandacht zoveel mogelijk proberen te verleggen naar positieve zaken.
    En natuurlijk wens ik jou daar veel geluk bij en InshAllah komt alles weer goed.

  11. #11
    MVC Lid

    Reacties
    271
    08-09-2011

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Het schijnt dat mensen die daar vatbaar voor zijn in de winter, de donkere dagen, inderdaad last kunnen hebben van een depressie.
    Ook ik heb hierin de wijsheid niet in pacht, maar volgens mij, en ik weet dat dit gemakkelijk klinkt, moet je (opnieuw) de
    aandacht zoveel mogelijk proberen te verleggen naar positieve zaken.
    En natuurlijk wens ik jou daar veel geluk bij en InshAllah komt alles weer goed.
    Wat als je niks positiefs hebt..
    Amien wens jou hetzelfde natuurlijk mocht je dat niet al zijn.

  12. #12
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Essie. Bekijk reactie
    Wat als je niks positiefs hebt..
    Amien wens jou hetzelfde natuurlijk mocht je dat niet al zijn.
    De mens dient altijd houvast te vinden in het geloof en de leuke dingen die het leven ons kan bieden.
    Positieve dingen, ondanks dat deze niet meer lijken te bestaan door de mate van depressie ontstaan door het een of ander, blijken
    echt daadwerkelijk te bestaan.
    Zoek ze op, geniet er van en laat e oorzaak van de depressie achter je.

  13. #13
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Weet je.
    Volgens mij maakt ieder mens wel eens iets mee dat niet leuk is en je leven totaal op z'n kop zet.
    Maar om je daar aan vast te klampen gaat altijd ten koste van het (optimaal) genieten van je leven.
    Bidt tot Allah om je te steunen uit die depressie te komen en probeer er ook zelf iets aan te doen.
    Het leven is te mooi om er niet van te kunnen genieten, doordat de balans even niet meer in balans is.

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    271
    08-09-2011

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Weet je.
    Volgens mij maakt ieder mens wel eens iets mee dat niet leuk is en je leven totaal op z'n kop zet.
    Maar om je daar aan vast te klampen gaat altijd ten koste van het (optimaal) genieten van je leven.
    Bidt tot Allah om je te steunen uit die depressie te komen en probeer er ook zelf iets aan te doen.
    Het leven is te mooi om er niet van te kunnen genieten, doordat de balans even niet meer in balans is.
    Je hebt helemaal gelijk en ik begrijp je rationalisatie ook wel. Het is alleen makkelijker gezegd dan gedaan. Maar ik waardeer je woorden echt, oprecht want alleen maar verder zinken in gedachtes zonder een positief tegengeluid is ook niet goed.

  15. #15
    X

    Reacties
    1.163
    10-02-2010

    Zoek iets wat je bezig kan houden...

    Sporten, werken, familie...

    Van piekeren / niks doen, kom je niet ver. Praat ook met iemand hierover (professional of zusje/zus/moeder/betrouwbaar iemand) alleen wegwuiven dan spaart t op en kan je er nog meer last van krijgen. Sterkte xx