1. #1
    Redactie

    Reacties
    73.751
    03-12-2000

    MVC Moderator MVC Moderator

    Marokkaanse man ontwikkelt Islamitische apps

    Mohammed Aloui, oprichter van Quanticapps, heeft nieuwe applicaties ontwikkeld die het gemakkelijker maakt voor moslims om hun dagelijkse rituelen uit te voeren.



    Athan Pro en Quran Pro, ontwikkeld door Quanticapps, zijn uitgebreide en gebruiksvriendelijke Islamitische apps beschikbaar in de App Store en Google Play Store.

    Athan Pro

    Een eenvoudige interface met afbeeldingen van beroemde moskeeën is het eerste dat gebruikers van Athan Pro begroet. Het ontwerp van de app en de gebruiksvriendelijke bediening zijn enkele van de kenmerken die steeds meer gebruikers trekt die op zoek zijn naar elektronische toepassingen om hen te herinneren aan gebedstijden.

    De applicatie is niet beperkt tot de oproepen tot het gebed, maar heeft een groot aantal handige functies. De gebruiker kan de Athan van sommige of alle gebeden activeren en ook de stem van de muezzin (degenen die oproepen tot het gebed) selecteren . De gebruiker kan kiezen om een melding te krijgen voordat het gebed begint en kan via de app ook de Kiblah (de richting van het gebed) vinden.

    Naast de dagelijkse downloadbare foto's van beroemde moskeeën biedt de app een maandelijkse kalender met gebedstijden voor elke dag. Het bevat ook een elektronische tasbih, een reeks van Adhkars, evenals de 99 namen van Allah subhanahu wa ta'ala in het Arabisch en Engels.

    De applicatie biedt de gebruikers ook de locaties van de moskeeën om hen heen en hoe ver ze zijn, in aanvulling op een tab om te zoeken naar halal eten in niet-Islamitische landen. Een jaarlijkse kalender is opgenomen in de app, met aandacht voor de data van de Islamitische feestdagen.

    Quran Pro

    Snel reactievermogen en gebruiksvriendelijkheid hebben van Quran Pro een populaire applicatie om te downloaden gemaakt. Gebruikers kunnen kiezen uit een selectie van 50 bekende Koran reciteerders en kunnen verder gaan met het reciteren van elk vers met Frans, Engels of Urdu vertalingen.

    Andere functies staan gebruikers toe om het gereciteerde vers te lezen in het Arabisch, of het lezen van interpretaties. Gebruikers zijn ook in staat om de hoofdstukken of de gehele gereciteerde Koran te downloaden om naar te luisteren wanneer ze offline zijn.

    Beide applicaties draaien op Android en Apple telefoons, en ook op tablets en computers, en zijn beschikbaar in de App Store en Google Play Store.

  2. #2
    MVC Lid

    Reacties
    894
    07-06-2016

    Als gebruiker van de Quran Pro app, wil ik iedereen aanraden om het eens te bekijken en/of te gebruiken. Het is echt een prachtige applicatie met talloze functies. Tevens bevat het ook een mooie en duidelijke lay-out/display.

    Moge Allah hem belonen met Jannat Al-Firdaus voor zijn inzet voor de Islam. Allahuma Ameen.

  3. #3
    Verbannen

    Reacties
    1.426
    15-12-2016

    Citaat Geplaatst door _Community_ Bekijk reactie
    Als gebruiker van de Quran Pro app, wil ik iedereen aanraden om het eens te bekijken en/of te gebruiken. Het is echt een prachtige applicatie met talloze functies. Tevens bevat het ook een mooie en duidelijke lay-out/display.

    Moge Allah hem belonen met Jannat Al-Firdaus voor zijn inzet voor de Islam. Allahuma Ameen.
    Ameen ya rab! Yansor deenaa!!!!

  4. #4
    HERVORMER

    Reacties
    1.618
    10-07-2015

    Wat is er zo moeilijk aan het maken van een app of website?

    Dat hij creatieve en innoverende vermogen heeft, is natuurlijk goed om binnen de islamitische gemeensschap het praktiseren van die religie makkelijker te maken dmv apps..

    Dat marokko.nl hier met een hoge pet naar kijkt verbaast mij nogal wat. Ik heb kinderen van 9 jaar gezien die apps kunnen maken. Je heb er zelfs 1 avond cursussen voor als je wat basics als voorkennis hebt.

    Het lijkt alsof deze Marokkaan het wiel uitgevonden heeft en m.nl ceëert een beeld van hoe afwachtend, onwetend, niet bij de tijd en actueel zijn.

    Wij kunnen toch O zo veel meer dan alleen maar apps ontwikkelen niet waar?
    Albert Einstein: "geef natuur net zoveel terug met hetgeen wat je ervan krijgt. Zo blijft aarde langer houdbaar voor onze nakomelingen"

  5. #5
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door _Community_ Bekijk reactie
    Als gebruiker van de Quran Pro app, wil ik iedereen aanraden om het eens te bekijken en/of te gebruiken. Het is echt een prachtige applicatie met talloze functies. Tevens bevat het ook een mooie en duidelijke lay-out/display.

    Moge Allah hem belonen met Jannat Al-Firdaus voor zijn inzet voor de Islam. Allahuma Ameen.
    Allahuma Ameen.

  6. #6
    HERVORMER

    Reacties
    1.618
    10-07-2015

    Citaat Geplaatst door Fatimaatj Bekijk reactie
    Wat een walgelijke slijmbal ben jij zeg.


    House negro past je goed.
    heel informatief.

    ik hoef in ieder geval geen ander nick aan te maken om mij anders voor te doen.
    Albert Einstein: "geef natuur net zoveel terug met hetgeen wat je ervan krijgt. Zo blijft aarde langer houdbaar voor onze nakomelingen"

  7. #7
    MVC Lid

    Reacties
    735
    25-04-2016

    Citaat Geplaatst door Prof_Handyman Bekijk reactie
    Wat is er zo moeilijk aan het maken van een app of website?

    Dat hij creatieve en innoverende vermogen heeft, is natuurlijk goed om binnen de islamitische gemeensschap het praktiseren van die religie makkelijker te maken dmv apps..

    Dat marokko.nl hier met een hoge pet naar kijkt verbaast mij nogal wat. Ik heb kinderen van 9 jaar gezien die apps kunnen maken. Je heb er zelfs 1 avond cursussen voor als je wat basics als voorkennis hebt.

    Het lijkt alsof deze Marokkaan het wiel uitgevonden heeft en m.nl ceëert een beeld van hoe afwachtend, onwetend, niet bij de tijd en actueel zijn.

    Wij kunnen toch O zo veel meer dan alleen maar apps ontwikkelen niet waar?
    Waarom die afgunst dan

  8. #8
    HERVORMER

    Reacties
    1.618
    10-07-2015

    Citaat Geplaatst door Sargon Bekijk reactie
    Waarom die afgunst dan
    Ik ben geeen afgunstige persoon, eerder tegenovergestelde.
    Zoals ik al aangaf vind ik het goed dat hij dit doet, maar zo nieuw is het niet. Islamitische apps bestaan al jaren. De ene beter dan de andere.

    Ik zal je sterker vertellen; Op particuliere basisscholen worden vaardigheden zoals het ontwikkelen van apps en websites al aangeleerd aan die kindertjes. Je ziet nu al dus dat het een basis en sociale vaardigheid wordt. Net zoals vele basisscholen nu al aan Chinese taal beginnen.

    Zo moeilijk is dit niet om daarvan op de hoogte te zijn.
    Er zijn 10.000den Marokkanen in Marokko die apps en websites kunnen bouwen.

    Marokkanen uit Marokko schijnen zelfs voorlopers van de hele Arabische wereld te zijn. In Rabat heb je een klein industriegebied wat je kan vergelijken als Sillicon Valley te Amerika, de Mekka op het gebied van soft-hardware technologie.

    Ik mag toch wel aangeven dat Marokkanen beter zijn in ontwikkelen van... (vul zelf maar in)
    Laat ik het zo zeggen, Marokko loopt en ontwikkeld zich beter dan Dubai en andere rijke olielanden. Wij kunnen teminste iets met ons handen gecombineerd met een stel hersens. Daarginder consumeren alleen maar. Daar zit die groot verschil in.Dus het komt wel goed.
    Albert Einstein: "geef natuur net zoveel terug met hetgeen wat je ervan krijgt. Zo blijft aarde langer houdbaar voor onze nakomelingen"

  9. #9
    Nothing!!

    Reacties
    4.586
    26-05-2013

    Citaat Geplaatst door Prof_Handyman Bekijk reactie
    Ik ben geeen afgunstige persoon, eerder tegenovergestelde.
    Zoals ik al aangaf vind ik het goed dat hij dit doet, maar zo nieuw is het niet. Islamitische apps bestaan al jaren. De ene beter dan de andere.

    Ik zal je sterker vertellen; Op particuliere basisscholen worden vaardigheden zoals het ontwikkelen van apps en websites al aangeleerd aan die kindertjes. Je ziet nu al dus dat het een basis en sociale vaardigheid wordt. Net zoals vele basisscholen nu al aan Chinese taal beginnen.

    Zo moeilijk is dit niet om daarvan op de hoogte te zijn.
    Er zijn 10.000den Marokkanen in Marokko die apps en websites kunnen bouwen.

    Marokkanen uit Marokko schijnen zelfs voorlopers van de hele Arabische wereld te zijn. In Rabat heb je een klein industriegebied wat je kan vergelijken als Sillicon Valley te Amerika, de Mekka op het gebied van soft-hardware technologie.

    Ik mag toch wel aangeven dat Marokkanen beter zijn in ontwikkelen van... (vul zelf maar in)
    Laat ik het zo zeggen, Marokko loopt en ontwikkeld zich beter dan Dubai en andere rijke olielanden. Wij kunnen teminste iets met ons handen gecombineerd met een stel hersens. Daarginder consumeren alleen maar. Daar zit die groot verschil in.Dus het komt wel goed.


    Je typt met 2 tongen. ..aan de ene kant zeg je pfff wat stelt deze mocro nou voor en aan de andere kant zeg je weer wow we kunnen zelfs astronauten worden .....Dus omdat we beter kunnen ontwikkelen
    Kraak jij deze man af .......Wie weet waar hij toe in staat is. ...miss kan ie juist meer dan dit. ...en wrm zo negatief Prof??? ...Elke uitvinding is toch mooi meegenomen ...of niet soms ??.

    Je stelt me teleur man ....
    Saytan Says:
    "Your sins are too much to be forgiven."

    Allah says:
    "If your sins were to reach the sky I would still forgive you."

  10. #10
    Verbannen

    Reacties
    7.901
    20-02-2016

    Citaat Geplaatst door Bloembia Bekijk reactie
    Je typt met 2 tongen. ..aan de ene kant zeg je pfff wat stelt deze mocro nou voor en aan de andere kant zeg je weer wow we kunnen zelfs astronauten worden .....Dus omdat we beter kunnen ontwikkelen
    Kraak jij deze man af .......Wie weet waar hij toe in staat is. ...miss kan ie juist meer dan dit. ...en wrm zo negatief Prof??? ...Elke uitvinding is toch mooi meegenomen ...of niet soms ??.

    Je stelt me teleur man ....
    Inderdaad een grote teleurstelling dat die het zelf nog niet ziet.

  11. #11
    Verbannen

    Reacties
    12.290
    16-12-2014

    Is onze house nigro weer bezig?

    Skankhunt24

  12. #12
    Verbannen

    Reacties
    686
    05-07-2016

    Citaat Geplaatst door Prof_Handyman Bekijk reactie
    Wat is er zo moeilijk aan het maken van een app of website?

    Dat hij creatieve en innoverende vermogen heeft, is natuurlijk goed om binnen de islamitische gemeensschap het praktiseren van die religie makkelijker te maken dmv apps..

    Dat marokko.nl hier met een hoge pet naar kijkt verbaast mij nogal wat. Ik heb kinderen van 9 jaar gezien die apps kunnen maken. Je heb er zelfs 1 avond cursussen voor als je wat basics als voorkennis hebt.

    Het lijkt alsof deze Marokkaan het wiel uitgevonden heeft en m.nl ceëert een beeld van hoe afwachtend, onwetend, niet bij de tijd en actueel zijn.

    Wij kunnen toch O zo veel meer dan alleen maar apps ontwikkelen niet waar?
    Wat een imbeciel ben jij deze app is gemaakt om het makkelijk te maken voor moslims daar heb jij natuurlijk geen bericht aan je bent een seculier die bang is voor de kuffar .

  13. #13
    Verbannen

    Reacties
    686
    05-07-2016

    Citaat Geplaatst door Prof_Handyman Bekijk reactie
    Ik ben geeen afgunstige persoon, eerder tegenovergestelde.
    Zoals ik al aangaf vind ik het goed dat hij dit doet, maar zo nieuw is het niet. Islamitische apps bestaan al jaren. De ene beter dan de andere.

    Ik zal je sterker vertellen; Op particuliere basisscholen worden vaardigheden zoals het ontwikkelen van apps en websites al aangeleerd aan die kindertjes. Je ziet nu al dus dat het een basis en sociale vaardigheid wordt. Net zoals vele basisscholen nu al aan Chinese taal beginnen.

    Zo moeilijk is dit niet om daarvan op de hoogte te zijn.
    Er zijn 10.000den Marokkanen in Marokko die apps en websites kunnen bouwen.

    Marokkanen uit Marokko schijnen zelfs voorlopers van de hele Arabische wereld te zijn. In Rabat heb je een klein industriegebied wat je kan vergelijken als Sillicon Valley te Amerika, de Mekka op het gebied van soft-hardware technologie.

    Ik mag toch wel aangeven dat Marokkanen beter zijn in ontwikkelen van... (vul zelf maar in)
    Laat ik het zo zeggen, Marokko loopt en ontwikkeld zich beter dan Dubai en andere rijke olielanden. Wij kunnen teminste iets met ons handen gecombineerd met een stel hersens. Daarginder consumeren alleen maar. Daar zit die groot verschil in.Dus het komt wel goed.
    Zie je hoe de kuffar en hun schoothondjes alles proberen te ondermijden wat de moslims doen voelt goed he die schouderklopje van de kuffar .

  14. #14
    MVC Lid

    Reacties
    2.536
    22-06-2014

    Soraya altijd met d'r 'mocro' uitspraken.

  15. #15
    Verbannen

    Reacties
    686
    05-07-2016

    Shalom oushen alles flex