1. #16
    MVC Lid

    Reacties
    298
    06-06-2006

    Het bovenstaande is uiteraard niet bedoeld als "tafsier", maar gewoon hoe ik 46:9 begrijp als ik het in context van de voorgaande en daaropvolgende verzen lees. Het verhaal dus.

  2. #17
    Verbannen

    Reacties
    659
    27-11-2016

    Citaat Geplaatst door y-s-f Bekijk reactie
    Dit is een onzin antwoord. Jij kunt een hele simpele vraag niet beantwoorden. Allah heeft de Koran niet voor jou opgeschreven. Dat hebben mensen gedaan. Kun jij mij vertellen door wie de Koran voor het eerst op Schrift is gesteld en hoe het daarna ons na 14 eeuwen heeft bereikt?

    Ik probeer hier een wetenschappelijke discussie met je te voeren, dus aan antwoorden zoals ik geloof dat Allah het zo en zo heeft gedaan, daar hebben we niks aan. We hebben bewijs nodig dat Allah het zo heeft gedaan.

    En ik wil met je afspreken om de Koran in het Arabisch hier te citeren. Vertalingen zijn interpretaties. Als je bewijzen wilt plaatsen uit de Koran, dan graag in het Arabisch.

    Jij verwerpt de ahadeeth. Dus dan gaan we kijken of jij wetenschappelijk kunt aantonen waarom je de ahadeeth verwerpt en de Koran niet. Jij zegt dat jij je baseert op de Koran. Maar degenen die de ahadeeth hebben aangenomen baseren zich ook op de Koran. En jij gaat mij niet wijs maken dat jij het beter weet dan iedereen die de ahadeeth als een geldige bron heeft aangenomen en dat iedereen de Koran niet heeft begrepen, behalve jij. Dus dan gaan we jouw claim even zo wetenschappelijk mogelijk onderzoeken.

    Te beginnen met het eerste onderzoekspunt. Om de Koran als bron te gebruiken moet jij aantonen dat de Koran werkelijk door Allah is geopenbaard en door geen enkel mens is bewerkt. Om dit te bewijzen moet je eerst aantonen hoe de Koran is geopenbaard en vervolgens op schrift is gesteld. Daarna gaan we onderzoeken of jouw begrip van de Koran wel klopt.

    Dus de eerste vraag is, hoe is de Koran tot stand gekomen? Vanaf de openbaring tot het ons bereikt heeft.

    Ik geef je een antwoord op je vragen, ik onderbouw het waar nodig en dan geef ik een onzin antwoord maar je blijft wel zoeken naar antwoorden van mij, best raar toch

    Jij stelt hier allerlei regels op en ik moet overal antwoord op geven en jij gaat het beoordelen, heel apart, ben je mijn leraar?. Ten eerste, wat mij redelijk lijkt is dat we elkaar om de beurt een vraag stellen, het moet wel een dialoog blijven en geen monoloog. Je hebt me al meerdere malen vragen gesteld, het is niet meer dan redelijk als ik wat vragen stel omdat ik niets van je standpunt betreft de Quran en hadithboeken weet dan alleen dat je de hadithboeken volgt. Van mij weet je al wat door al mijn berichten en topics. We stellen elkaar om de beurt een vraag en je mag me zoals je telkens al deed alles vragen.


    Mijn eerste vraag, heel simpel, kan eenvoudig antwoord op gegeven worden:

    Is de Quran compleet en gedetailleerd betreft kennis over onze dien?


    Zodra we deze vraag behandeld hebben kan je mij weer een vraag stellen. Door ook mij de kans te geven mijn vragen te stellen kan ik je mijn punt nog beter duidelijk maken omdat ik je kan laten zien wat jouw standpunt betekent in het licht van de Quran.


    En probeer eens kalm te zijn, je boosheid en haat spat van je teksten af. Waar ben je zo boos over? Wat maakt jou zo kwaad, het feit dat je antwoorden krijgt die je dwaling zo duidelijk maken? Broeder, het gaat niet om wie gelijk heeft, er is er maar 1 die gelijk heeft en dat is Allah. De dien is niet van mij, ik ben slechts zoals alle andere mensen, een mens die niet eens controle heeft over zijn stoelgang. Wij mensen zijn zo nietig, het is met geen pen te beschrijven. Alles wat ik hier zeg en doe is enkel en alleen om jullie dwaling aan te wijzen en jullie te voorzien van de waarheid middels de Quran. Het enige wat het Woord van Allah is.


    Dus kom op, wees niet zoals anders en reinig je hart van die boosheid en haat.

  3. #18
    Verbannen

    Reacties
    659
    27-11-2016

    Citaat Geplaatst door yasirc Bekijk reactie
    Standaard riedeltje van deze kafir. Als het te heet onder zijn voeten wordt, zoekt hij uitvluchten door te zeggen dat hij teveel vragen krijgt. Jij bent zo doorzichtig.

    Nee hoor, ik geef hem eerlijk antwoord en als je eens kijkt hoeveel vragen hij weer stelt in zijn vervolg post en reacties van anderen dan kan je zelf tot de conclusie komen dat ik veel te beantwoorden heb.

    Kafir dit, kafir dat, de enige die hiermee zichzelf buiten de dien plaatst ben jij die zich het recht toe-eigent om iemand als Moslim of als kafir te beoordelen.

    Jij zit vol haat en wrok, ik weet niet wat er allemaal in je leven gebeurt maar dat jij ongelukkig bent in het leven is wel duidelijk. Soms kan het goed zijn een broeder in vertrouwen te nemen of professionele hulp te zoeken. Met zoveel haat en boosheid rondlopen is nooit goed.

    Moge Allah jou leiden en je je rust geven die je nodig hebt.


    Sallaam.

  4. #19
    Verbannen

    Reacties
    659
    27-11-2016

    Wa alaikum sallaam broeder,


    Citaat Geplaatst door Hamid_Mo Bekijk reactie
    [I]
    Wat ik merk bij het lezen van je topics/posts Karim, is dat je alleen geknipte teksten plaatst die ‘jouw overtuiging’ moeten bevestigen en schenkt geen aandacht aan de context of aan teksten die elders, in de Koran of ahadith, je bewering tegenspreken. Wat ik nog erger vind: je gaat geheel voorbij aan de boodschap/verhaal die de verzen in context verkondigen.
    Broeder, knip en plakwerk maakt mijn verhaal niet, wat ik veelal doe is van de bron citeren die jullie bekend is zoals quran.com, daar pak ik veelal de vertaling omdat jullie dat zelf ook volgen en daar geen discussie over is. Soms doe ik dat niet en gebruik ik de verzen die ik gebruikt heb in mijn artikelen op quran-islam.org of een andere islamitische website, ik doe dit omdat de sunni website quran.com hier en daar vertalingen bewust bevooroordeeld plaatst, zoals het niet 1 op 1 overnemen van het woord hadith of sunna in diverse verzen. Al vind ik de vertaling daar niet altijd juist omdat bepaalde woorden bewust niet correct worden vertaald, zoals bijv. de woorden sunnah en hadith. Die worden dan niet vertaald zoals ze bijv. in de hadith worden vertaald en wordt niet in de vertaling als hadith of sunnah opgenomen, althans niet elke keer.

    Ik schenk inderdaad geen aandacht aan de hadith als autoriteit omdat de hadith door Allah verboden is in de Quran. Welke verzen in de Quran zou ik negeren die mijn standpunt zouden ondermijnen, graag zie ik de surah en vers zodat ik daarop kan reageren. Context negeer ik niet, ik merk dat jij de betekenis van verzen wilt veranderen door de context waar dat absoluut niet terecht is.



    Citaat Geplaatst door Hamid_Mo Bekijk reactie
    [I]
    Ik ga, op jouw verzoek, hier in op een vers die je als argument aanvoert en steeds herhaalt, maar uit context van het verhaal plaatst:
    .
    46:9 Zeg: "Ik ben niet iemand die (iets afwijkends) toevoegt onder de Boodschappers. En ik weet niet wat mij en jullie zal worden aangedaan. Ik volg slechts wat aan mij geopenbaard is. En ik ben slechts een duidelijke waarschuwer."
    .
    Pak nu respectvol de Koran, sla het open en begin voor jezelf vanaf vers één eerbiedig de Woorden van Allah te lezen tot vers 10 of verder: ….

    Waar gaat het over? Dit is wat ik erin lees: Het gaat over ongelovigen en afgodendienaren, die gewaarschuwd worden en tot nadenken aangezet worden om in Allah (niet in jou of jouw overtuiging) te geloven. De ongelovigen en polytheïsten verwerpen echter de woorden van Allah en verklaren het als tovenarij of zeggen dat het door de Profeet zelf is verzonnen. In vers 9 wordt de Profeet vervolgens gecommandeerd om de ongelovigen en polytheïsten te beantwoorden met: dat wat hij verkondigd (over Allah en niet over jou of jouw overtuiging) niets nieuws is onder voorgaande boodschappers. En dan benadrukt hij zijn eigen mens-zijn: “Ik weet ook niet wat er met mij en met jullie zal gebeuren.” en zegt dat hij hierin “slechts volgt” wat Allah hem opdraagt, hij maakt ze dus duidelijk dat hij geen eigen zeg heeft in de openbaring en verkondiging van de boodschap van Allah. “Ik volg slechts wat aan mij geopenbaard is”, → hij doet hierin slechts wat hem opgedragen wordt om mensen te waarschuwen.

    Het volgende vers hierna:
    .
    46:10 Zeg: "Hoe zien jullie het? Als het toch van Allah komt, terwijl jullie er geen geloof aan hechten, hoewel iemand van de Israëlieten getuigenis aflegt over dat wat eraan gelijk is en dus gelooft? Maar jullie zijn hoogmoedig. Allah wijst de mensen die onrecht plegen de goede richting niet."
    .
    Op wat voor een manier gaat het hier, als je het hele verhaal met aandacht en eerbied leest, over gelovigen die alleen de Koran moeten volgen? Ik verbaas me dat je dat hieruit kan halen. Gaat het hier überhaupt over het handelen van de Profeet? Of sunnah? Of Koran-alleen versus ahadith? Of zelfs de Koran? Of over gelovigen en wat zij moeten doen? Haal ik er allemaal niet uit, het gaat over ongelovigen/polytheïsten die gewaarschuwd worden, die met verklaringen komen en de Profeet vals beschuldigen van dat hij dit uit zichzelf doet, waarop de Profeet wordt gecommandeerd om tegen de ongelovigen/polytheisten te zeggen: “Ik volg slechts wat aan mij geopenbaard is”. Allah wil hier, in context van het verhaal, de ongelovigen en polytheisten tot nadenken aanzetten en dat de Profeet in de openbaring, de verkondiging, en het waarschuwen ermee geen eigen keus heeft.

    Met alle respect broeder, ik zeg dit niet om je een psychologische tik te geven, niet om denigrerend te zijn en niet om wijs te doen. Maar broeder, lees je stuk even nogmaals door. Veel tekst maar je bewijst niets, je zet uiteen wat er volgens jou in de surah wordt bedoeld maar verder... niets. Althans, niets om vervolgens een ander tot nadenken te brengen of door een punt te maken.

    Broeder, Allah beveelt de profeet vzmh te zeggen dat hij niets anders volgt dan de Quran. Hoe jij of een ander de context ook maar ziet of wil interpreteren, het is een gegeven en een feit waar de context van de hele surah niets aan verandert, de profeet vzmh volgt enkel en alleen de Quran. Dit is een feit die uit dit vers blijkt net zoals uit de onderstaande verzen:

    Say, [O Muhammad], I do not tell you that I have the depositories [containing the provision] of Allah or that I know the unseen, nor do I tell you that I am an angel. I only follow what is revealed to me (Quran)." Say, "Is the blind equivalent to the seeing? Then will you not give thought?" 6:50

    And when you, [O Muhammad], do not bring them a sign, they say, "Why have you not contrived it?" Say, "I only follow what is revealed (quran) to me from my Lord. This [Qur'an] is enlightenment from your Lord and guidance and mercy for a people who believe." 7:203



    Uit alle 3 de verzen, vers 46:9 alsmede de bovenstaande 2 verzen 6:50 & 7:203 maken duidelijk dat de profeet vzmh alleen de Quran volgde. En het maakt daarbij niet uit tegen wie hij het zegt, ook al zou hij het zeggen te midden van alle metgezellen, de betekenis is gelijk = de profeet vzmh volgde alleen de Quran. Jij probeert te stellen dat de context waarin ver 46:9 staat een andere betekenis toekomt aan het gedeelte waarin de profeet vzmh zegt alleen de Quran te volgen. Maar dat is niet zo broeder, de context kan niet de onweerlegbare duidelijk woorden waarin de profeet vzmh zegt alleen de Quran te volgen doen veranderen.


    Broeder, een vraagje, je hebt het over de sunnah, ik neem aan dat je als volger de sunnah van de profeet vzmh bedoelt. Kan je mij laten zien waar in de Quran de sunnah van de profeet vzmh staat?

  5. #20
    Verbannen

    Reacties
    659
    27-11-2016

    Citaat Geplaatst door Hamid_Mo Bekijk reactie
    Het bovenstaande is uiteraard niet bedoeld als "tafsier", maar gewoon hoe ik 46:9 begrijp als ik het in context van de voorgaande en daaropvolgende verzen lees. Het verhaal dus.
    Ik begrijp het broeder maar het vers is zo duidelijk dat het in welke context dan ook altijd neerkomt op --> de profeet vzmh volgde alleen de Quran.

  6. #21
    Verbannen

    Reacties
    659
    27-11-2016

    Citaat Geplaatst door Mansur Bekijk reactie
    Discussiëren met deze kaaffir is dweilen met de kraan open

    Gebroken hart? Soms doet een wandeling wonderen en die boosheid moet je eens iets aan doen.


    Ik vergeef het je, moge Allah jou leiden.

  7. #22
    MVC Lid

    Reacties
    298
    06-06-2006

    Die reversed psychology ook waarop “Koranieten” terugvallen uit frustratie als de discussie niet meer gaat zoals ze willen. Wel vermakelijk om te lezen. Wat is er trouwens gebeurt met die Nederlandse forum van jullie, waar op de homepage al die links stonden naar sites waar omgekeerde psychologie en aanverwante technieken om discussies te manipuleren je worden aangeleerd, waar velen van jullie in het weekend ook stomdronken verschenen? Alles wat haram is werd er halal verklaard en vice versa. En jullie grote leider en beheerder Alireza, dat is als jij hem niet bent, die zich een boodschapper waande die elke moment een grootse ontdekking kon doen met zijn rekenmachientje. Wat is er met die forum gebeurt?

    Die psychologische spelletjes waarmee je anderen onder controle denkt te krijgen en te manipuleren tasten alleen je eigen geest aan. Dat valt ook te lezen uit je posts. Maar je zal vast wel antwoorden met dat het geheel aan ons ligt, omdat wij "boos" zijn (lol), niet "kalm" zijn (lol), "haat" herbergen (lol), geen bewijs tonen (lol), en niet geloven in de Koran (lol), leuk hoor die omgekeerde psychologie, het heeft niets meer met waarheid of het zoeken naar waarheid te maken.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    192
    31-10-2016

    Citaat Geplaatst door karimononline Bekijk reactie
    Ik geef je een antwoord op je vragen, ik onderbouw het waar nodig en dan geef ik een onzin antwoord maar je blijft wel zoeken naar antwoorden van mij, best raar toch

    Jij stelt hier allerlei regels op en ik moet overal antwoord op geven en jij gaat het beoordelen, heel apart, ben je mijn leraar?. Ten eerste, wat mij redelijk lijkt is dat we elkaar om de beurt een vraag stellen, het moet wel een dialoog blijven en geen monoloog. Je hebt me al meerdere malen vragen gesteld, het is niet meer dan redelijk als ik wat vragen stel omdat ik niets van je standpunt betreft de Quran en hadithboeken weet dan alleen dat je de hadithboeken volgt. Van mij weet je al wat door al mijn berichten en topics. We stellen elkaar om de beurt een vraag en je mag me zoals je telkens al deed alles vragen.


    Mijn eerste vraag, heel simpel, kan eenvoudig antwoord op gegeven worden:

    Is de Quran compleet en gedetailleerd betreft kennis over onze dien?


    Zodra we deze vraag behandeld hebben kan je mij weer een vraag stellen. Door ook mij de kans te geven mijn vragen te stellen kan ik je mijn punt nog beter duidelijk maken omdat ik je kan laten zien wat jouw standpunt betekent in het licht van de Quran.


    En probeer eens kalm te zijn, je boosheid en haat spat van je teksten af. Waar ben je zo boos over? Wat maakt jou zo kwaad, het feit dat je antwoorden krijgt die je dwaling zo duidelijk maken? Broeder, het gaat niet om wie gelijk heeft, er is er maar 1 die gelijk heeft en dat is Allah. De dien is niet van mij, ik ben slechts zoals alle andere mensen, een mens die niet eens controle heeft over zijn stoelgang. Wij mensen zijn zo nietig, het is met geen pen te beschrijven. Alles wat ik hier zeg en doe is enkel en alleen om jullie dwaling aan te wijzen en jullie te voorzien van de waarheid middels de Quran. Het enige wat het Woord van Allah is.


    Dus kom op, wees niet zoals anders en reinig je hart van die boosheid en haat.
    Jij ziet spoken. Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik boos ben en hoe je dat uit mijn tekst kunt halen. Dit is gewoon een vluchtpoging. Jij wilt de aandacht afleiden van het discussiepunt. Ik ga jouw vraag niet beantwoorden totdat je antwoord geeft op mijn vraag die ik jou ook in het andere topic heb gesteld. Jij hebt tot dusver geen antwoord gegeven op mijn vraag en hebt niet onderbouwd de Koran tot stand is gekomen. Ik ben niet geïnteresseerd in jouw doel hier op het forum. Ik ben geïnteresseerd in wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Dus nogmaals de vraag, hoe is de Koran tot stand gekomen vanaf de openbaring tot het ons nu heeft bereikt?

  9. #24
    MVC Lid

    Reacties
    192
    31-10-2016

    Citaat Geplaatst door Hamid_Mo Bekijk reactie
    Die reversed psychology ook waarop “Koranieten” terugvallen uit frustratie als de discussie niet meer gaat zoals ze willen. Wel vermakelijk om te lezen. Wat is er trouwens gebeurt met die Nederlandse forum van jullie, waar op de homepage al die links stonden naar sites waar omgekeerde psychologie en aanverwante technieken om discussies te manipuleren je worden aangeleerd, waar velen van jullie in het weekend ook stomdronken verschenen? Alles wat haram is werd er halal verklaard en vice versa. En jullie grote leider en beheerder Alireza, dat is als jij hem niet bent, die zich een boodschapper waande die elke moment een grootse ontdekking kon doen met zijn rekenmachientje. Wat is er met die forum gebeurt?

    Die psychologische spelletjes waarmee je anderen onder controle denkt te krijgen en te manipuleren tasten alleen je eigen geest aan. Dat valt ook te lezen uit je posts. Maar je zal vast wel antwoorden met dat het geheel aan ons ligt, omdat wij "boos" zijn (lol), niet "kalm" zijn (lol), "haat" herbergen (lol), geen bewijs tonen (lol), en niet geloven in de Koran (lol), leuk hoor die omgekeerde psychologie, het heeft niets meer met waarheid of het zoeken naar waarheid te maken.
    Haha, zo probeert hij zieltjes te winnen. Door de ander als boos en haatvol neer te zetten probeert hij zich in een slachtofferrol te plaatsen om sympathie te creëren. Want ja een liefdevolle boodschapper zoals hij zichzelf neerzet, die door al die boze en haatvolle Sunnieten wordt aangevallen, die kan rekenen op meer sympathie. Deze psychologie van hem werkt misschien bij sommige domme leden hier die meteen emotioneel worden en beginnen te schelden. Maar niet bij mensen die hen door hebben. Daarom zie je ook dat die Koranieten volledig door de mand vallen wanneer ze een wetenschappelijke discussie moeten voeren met mensen die kennis hebben. In Egypte bijv. heb je ook een aantal van die Koranieten. Er is eentje die Shaykh mizou wordt genoemd en claimt aan de Azhar universiteit te hebben gestudeerd. In enkele debatten met Azhari's is hij volledig afgemaakt. Hij is nu opgesloten in het gekkenhuis, omdat hij laatst claimde dat hij de Mahdi is.

    Deze karimononline denkt echt dat hij met iets nieuws is gekomen ofzo. Er zijn hem zovelen voorgegaan die het geprobeerd hebben. Velen kent niemand meer, terwijl degene die zij aanvallen bv. Al Bukhari nog dagelijks over de hele wereld wordt gedoceerd en zijn naam ieder uur van de dag wel wordt genoemd. Alleen deze gunst die Allah hem heeft gegeven is genoeg voor hem. Allah heeft onze geleerden geëerd met het hoog houden van hun namen en hun boeken die elke dag worden gedoceerd. Wat betreft hun critici, die krijgen even hun momentje en verdwijnen vervolgens roemloos de geschiedenis in.

  10. #25
    Verbannen

    Reacties
    659
    27-11-2016

    Citaat Geplaatst door Hamid_Mo Bekijk reactie
    Die reversed psychology ook waarop “Koranieten” terugvallen uit frustratie als de discussie niet meer gaat zoals ze willen. Wel vermakelijk om te lezen. Wat is er trouwens gebeurt met die Nederlandse forum van jullie, waar op de homepage al die links stonden naar sites waar omgekeerde psychologie en aanverwante technieken om discussies te manipuleren je worden aangeleerd, waar velen van jullie in het weekend ook stomdronken verschenen? Alles wat haram is werd er halal verklaard en vice versa. En jullie grote leider en beheerder Alireza, dat is als jij hem niet bent, die zich een boodschapper waande die elke moment een grootse ontdekking kon doen met zijn rekenmachientje. Wat is er met die forum gebeurt?

    Die psychologische spelletjes waarmee je anderen onder controle denkt te krijgen en te manipuleren tasten alleen je eigen geest aan. Dat valt ook te lezen uit je posts. Maar je zal vast wel antwoorden met dat het geheel aan ons ligt, omdat wij "boos" zijn (lol), niet "kalm" zijn (lol), "haat" herbergen (lol), geen bewijs tonen (lol), en niet geloven in de Koran (lol), leuk hoor die omgekeerde psychologie, het heeft niets meer met waarheid of het zoeken naar waarheid te maken.

    Je begon zo goed, eerst heel netjes maar nadat de bewijzen uit de Quran je om de oren vlogen begin je nu te schelden. Ik weet niet waar je het over hebt over je forum, aliresa etc... Je loopt te schelden en hebt het over psychologische spelletjes. Nee hoor, jij komt niet met bewijzen dus mag ik aangeven dat je niet met bewijzen komt. Jij twijfelt aan het vers vanwege voor jou een andere context, ik geef je 2 andere verzen waarin de profeet vzmh wederom zegt alleen de Quran te volgen. Maar wat doe jij, jij komt met bovenstaande reactie

    Je hebt je zo laten kenne, hoeveel reacties ben je netjes gebleven, 2 reacties? En je 3e reactie is een reactie van een dwaas, van een man die gefrustreerd is omdat hij weerlegd is met de Woorden van Allah. Dat is geen goed teken broeder, een heel slecht teken.

    En dat jullie soennieten altijd boos zijn klopt gewoon, kijk eens hoe men mij in elke topic een kafir noemt, mij uitscheldt en zelfs bedreigt. Jullie kunnen niet eens normaal een discussie houden, zodra de bewijzen jullie om de oren vliegen lopen jullie te schelden. Kijk als het alleen daar bij bleef prima, maar uiteindelijk gaan jullie elkaar lopen uitmoorden, daarom is het zo een puinhoop in de zogenaamde islamitische landen.


    Jeetje, wat heb jij jezelf toch laten kennen, wat een afgang

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    659
    27-11-2016

    Citaat Geplaatst door y-s-f Bekijk reactie
    Jij ziet spoken. Ik weet niet hoe je erbij komt dat ik boos ben en hoe je dat uit mijn tekst kunt halen. Dit is gewoon een vluchtpoging. Jij wilt de aandacht afleiden van het discussiepunt. Ik ga jouw vraag niet beantwoorden totdat je antwoord geeft op mijn vraag die ik jou ook in het andere topic heb gesteld. Jij hebt tot dusver geen antwoord gegeven op mijn vraag en hebt niet onderbouwd de Koran tot stand is gekomen. Ik ben niet geïnteresseerd in jouw doel hier op het forum. Ik ben geïnteresseerd in wetenschappelijk onderbouwde argumenten. Dus nogmaals de vraag, hoe is de Koran tot stand gekomen vanaf de openbaring tot het ons nu heeft bereikt?
    Jij komt als een kleuter allerlei eisen stellen wat ik moet beantwoorden etc... Je mag vragen stellen zoals je al vaker hebt gedaan en al meerdere vragen heb beantwoord. Jij durft geen vragen van mij te beantwoorden want je weet dat je geen stand zult houden. Ik heb al meerdere vragen van je beantwoord, het is tijd dat ik een vraag stel en antwoord krijg, zoniet dan niet, toedeloe.

    Ik heb je vraag beantwoord, jij vindt het antwoord niet 'wetenschappelijk onderbouwd'. Wil je ook wetenschappelijk bewijs van het bestaan van Allah? En welke criteria gaan we stellen aan wetenschappelijk bewijs voor zaken binnen een religie? LOL. Jij loopt van alles te bleren om maar geen vraag van mij te beantwoorden.

    Er valt niks wetenschappelijk te bewijzen betreft de overlevering van de Quran. Allah weet hoe het precies is gegaan en het is niet relevant om te weten hoe de Quran ons precies heeft bereikt. Dit is niet relevant omdat Allah in de Quran zegt dat Hij de Quran beschermt:

    Indeed, it is We who sent down the Qur'an and indeed, We will be its guardian. 15:9


    Als jij pas in de Quran wil geloven wanneer je 'wetenschappelijk onderbouwde argumenten hebt', oftewel kufr argumenten, dan is jouw religie net zo zwak als het geloof van een volwassene in sinterklaas. Ik wens je veel succes met het vinden van bewijs die aan de wetenschappelijke critieria voldoen, vergeet niet je handschoenen om te doen bij het verzamelen van bewijs


    Wij Moslims geloven dat de Quran het woord van Allah is, authentiek is en voor ons is het niet belangrijk hoe het tot ons is gekomen maar dat het tot ons is gekomen. Wij zullen ook nooit weten hoe de Quran precies tot ons is gekomen. Er zijn een aantal theorieën over, just google en lees over de eerste khalief tot en met de recente ontdekkingen van oude Quran manuscripten.


    Nogmaals, waarom ontwijk je mijn vragen, je neemt niet eens een poging om ze te beantwoorden. Ik antwoord op je vragen, mijn laatste theologisch onderbouwde antwoord op je vraag vind je onvoldoende, je hecht meer waarde aan wetenschappelijke criteria, dan moet je misschien stephen hawking volgen ipv. de Quran, want jij pleegt kufr zonder dat je het door hebt.


    Nou hier nogmaals mijn vraag en niet erom heen draaien en vluchten, gewoon antwoord geven zoals ik elke keer op je vragen antwoord geef:

    1. Is de Quran volledig en gedetailleerd betreft informatie over onze dien?


    Een hele makkelijke vraag, gewoon ja of nee. Nogmaals niet erom heen draaien en wegvluchten.

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    192
    31-10-2016

    "Wij moslims" ? Welke moslims, alleen jij en jouw groepje? Hoeveel mensen wereldwijd zijn er zoals jij?

    Als wij jou moeten geloven dan heeft Allah de over over grote meerderheid van de moslims al 14 eeuwen in dwaling laten verkeren. Totdat jij met je groepje ons even kwamen vertellen wat de waarheid is. Neem jij jezelf wel serieus?

    Ik weet niet hoe het met jou zit, maar wij weten precies hoe de Koran tot stand is gekomen en hoe die ons heeft bereikt. Wij hebben namelijk overleveringsketens van de Koran die terug gaan naar Allah. En zo weten wij dat de Koran precies is zoals Allah hem heeft geopenbaard. Zo heeft Allah de Koran beschermd. En anders was het zoals de Thora en bijbel. Dan zou iedereen kunnen schrijven wat hij wil en dat aan Allah toeschrijven. Maar omdat wij over overleveringsketens beschikken kan niemand iets toevoegen aan de Koran.

    Dit is ook de reden waarom jij geen antwoord wilt geven, want dan ben je genoodzaakt om toe te geven dat degenen die de Koran hebben overgeleverd leugenaars waren die de ahadeeth hebben verzonnen. Degenen die de Koran hebben overgeleverd zijn ook degenen die de ahadeeth hebben overgeleverd. Wij kunnen voor elke Aya dus aangeven hoe het overgeleverd is en wanneer en naar aanleiding waarvan. En dat is wat onze religie heeft beschermd. Niemand kan zomaar iets roepen.

    Jij komt met niks nieuws. Jouw argumenten zijn bekend en allang weerlegd. Ik wil best antwoord geven op jouw vraag. De Koran is niet gedetailleerd over alles nee. En als jij meent van wel. Dan stel ik jou 1 vraag. Mag jij met jouw oma trouwen? Zo nee , waar staat dat in de Koran? In de Koran worden er 14 personen genoemd met wie je niet mag trouwen. Daarna zegt de Koran alles hier buiten toegestaan is. Er staat in de Koran niet dat je met je oma niet mag trouwen en ook niet met de tante van je vader of de tante van je moeder.

  13. #28
    Verbannen

    Reacties
    659
    27-11-2016

    Citaat Geplaatst door y-s-f Bekijk reactie
    "Wij moslims" ? Welke moslims, alleen jij en jouw groepje? Hoeveel mensen wereldwijd zijn er zoals jij?

    Als wij jou moeten geloven dan heeft Allah de over over grote meerderheid van de moslims al 14 eeuwen in dwaling laten verkeren. Totdat jij met je groepje ons even kwamen vertellen wat de waarheid is. Neem jij jezelf wel serieus?

    Ik weet niet hoe het met jou zit, maar wij weten precies hoe de Koran tot stand is gekomen en hoe die ons heeft bereikt. Wij hebben namelijk overleveringsketens van de Koran die terug gaan naar Allah. En zo weten wij dat de Koran precies is zoals Allah hem heeft geopenbaard. Zo heeft Allah de Koran beschermd. En anders was het zoals de Thora en bijbel. Dan zou iedereen kunnen schrijven wat hij wil en dat aan Allah toeschrijven. Maar omdat wij over overleveringsketens beschikken kan niemand iets toevoegen aan de Koran.

    Dit is ook de reden waarom jij geen antwoord wilt geven, want dan ben je genoodzaakt om toe te geven dat degenen die de Koran hebben overgeleverd leugenaars waren die de ahadeeth hebben verzonnen. Degenen die de Koran hebben overgeleverd zijn ook degenen die de ahadeeth hebben overgeleverd. Wij kunnen voor elke Aya dus aangeven hoe het overgeleverd is en wanneer en naar aanleiding waarvan. En dat is wat onze religie heeft beschermd. Niemand kan zomaar iets roepen.

    Jij komt met niks nieuws. Jouw argumenten zijn bekend en allang weerlegd. Ik wil best antwoord geven op jouw vraag. De Koran is niet gedetailleerd over alles nee. En als jij meent van wel. Dan stel ik jou 1 vraag. Mag jij met jouw oma trouwen? Zo nee , waar staat dat in de Koran? In de Koran worden er 14 personen genoemd met wie je niet mag trouwen. Daarna zegt de Koran alles hier buiten toegestaan is. Er staat in de Koran niet dat je met je oma niet mag trouwen en ook niet met de tante van je vader of de tante van je moeder.

    Jij stelt van alles te kunnen bewijzen, nou bewijs me maar even dat jij precies weet hoe de Quran is overgeleverd. Maar biedt mij 100% betrouwbaar bewijs, ik wil waterdicht bewijs want dat is het enige bewijs dat je 100% kan vertrouwen. Ik wacht je bewijs af...


    Jij stelt dat de Quran niet volledig en gedetailleerd is, jij en alle andere ahadithvolgers verwerpen dus oa. de volgende verzen waarin Allah zegt:


    ”Shall I seek other than God as a source of law, when He has revealed to you this book fully detailed?” 6:114

    ”We have revealed to you this book to provide explanations for everything, and guidance and mercy and good news for the submitters” 16:89

    We did not leave anything out of this book (Quran). 6:38



    Dit is het probleem met sektes, zij negeren de woorden van Allah, komen met allerlei onzin argumenten en vinden dat aan de hand van die onzin argumenten de Woorden van Allah genegeerd mogen worden omdat jullie jezelf boven Allah plaatsen, jullie zouden het beter weten

    Voorbeeld dat je aanhaalt staat ook in de Quran besproken, Uit onderstaande vers kan je duidelijk opmaken dat ook je oma erbij hoort:


    And do not marry those [women] whom your fathers married , except what has already occurred. Indeed, it was an immorality and hateful [to Allah ] and was evil as a way. 4:22


    Als je het arabisch een beetje kent dan begrijp je dat er met vaders ook grootvaders wordt bedoeld, overgrootvaders etc.... de gehele lijn!



    En broeder, denk je werkelijk dat Allah een deel van de dien overlaat aan mensen die vele generaties na de profeet vzmh komen om hadithboeken te verzamelen en het allemaal aan mensen over te laten? Er wordt nergens maar ook nergens in de Quran verwezen naar hadithboeken die zouden komen, er wordt juist gewaarschuwd andere ahadith dan de Quran niet te volgen.


    Oh ja, denk je werkelijk dat Bukhari 600.000 ahadiths die hij verzameld en heeft gecontroleerd binnen 1 levensduur, zie:

    http://www.forums.marokko.nl/showthr...124&highlight=

    Gir insa Allah

  14. #29
    MVC Lid

    Reacties
    192
    31-10-2016

    Citaat Geplaatst door karimononline Bekijk reactie
    Jij stelt van alles te kunnen bewijzen, nou bewijs me maar even dat jij precies weet hoe de Quran is overgeleverd. Maar biedt mij 100% betrouwbaar bewijs, ik wil waterdicht bewijs want dat is het enige bewijs dat je 100% kan vertrouwen. Ik wacht je bewijs af...


    Jij stelt dat de Quran niet volledig en gedetailleerd is, jij en alle andere ahadithvolgers verwerpen dus oa. de volgende verzen waarin Allah zegt:


    ”Shall I seek other than God as a source of law, when He has revealed to you this book fully detailed?” 6:114

    ”We have revealed to you this book to provide explanations for everything, and guidance and mercy and good news for the submitters” 16:89

    We did not leave anything out of this book (Quran). 6:38



    Dit is het probleem met sektes, zij negeren de woorden van Allah, komen met allerlei onzin argumenten en vinden dat aan de hand van die onzin argumenten de Woorden van Allah genegeerd mogen worden omdat jullie jezelf boven Allah plaatsen, jullie zouden het beter weten

    Voorbeeld dat je aanhaalt staat ook in de Quran besproken, Uit onderstaande vers kan je duidelijk opmaken dat ook je oma erbij hoort:


    And do not marry those [women] whom your fathers married , except what has already occurred. Indeed, it was an immorality and hateful [to Allah ] and was evil as a way. 4:22


    Als je het arabisch een beetje kent dan begrijp je dat er met vaders ook grootvaders wordt bedoeld, overgrootvaders etc.... de gehele lijn!



    En broeder, denk je werkelijk dat Allah een deel van de dien overlaat aan mensen die vele generaties na de profeet vzmh komen om hadithboeken te verzamelen en het allemaal aan mensen over te laten? Er wordt nergens maar ook nergens in de Quran verwezen naar hadithboeken die zouden komen, er wordt juist gewaarschuwd andere ahadith dan de Quran niet te volgen.


    Oh ja, denk je werkelijk dat Bukhari 600.000 ahadiths die hij verzameld en heeft gecontroleerd binnen 1 levensduur, zie:

    http://www.forums.marokko.nl/showthr...124&highlight=

    Gir insa Allah
    Daar staat geen oma en geen opa. En daar staan ook niet de tantes van je moeder en vader. Dat is wat jij ervan maakt, maar dat staat er niet. Dat vers gaat over de vrouwen die jouw vader heeft gehuwd, o.a. je stiefmoeder. Nergens kun je daaruit afleiden dat het ook betrekking heeft op de vrouwen die jouw opa heeft gehuwd of de vrouwen die jouw ooms hebben gehuwd. Is het huwen met de vrouw die gehuwd was met jouw oom verboden? Ik heb je eerder gezegd om de Arabische Koran te plaatsen. Jij hebt het continu over Arabisch dit en Arabisch dat, maar plaatst enkel Engelse vertalingen. Plaats hier die verzen in het Arabisch en ik zal er met je over discussiëren. Dan testen we meteen even jouw kennis van het Arabisch.

    Laten we kijken naar bijvoorbeeld vers 89 in soerat annahl. Daar staat
    تبيانا لكل شيء

    Wat begrijp jij hieruit? Dat de Koran een uitleg is van alle dingen? Dus ook voor de natuurkunde, scheikunde etc? Er staat namelijk لكل شيء. En dat betekent gewoon alles in de meest ruime zin. Als jij zegt, nee daarmee worden alleen religieuze zaken mee bedoelt, dan zeg ik geef mij jouw bewijs waar dat staat. Er staat nergens dat het alleen religieuze zaken betreft. En de woorden كل شيء omvatten in het Arabisch alle dingen. Maar dan nog, stel je hebt gelijk en de Koran is een uitleg voor alles. Betekent dit dat alles waar de Koran niet over gesproken heeft toegestaan is? Is necrofilie toegestaan? En kannibalisme? Op basis van wel vers zou jij necrofilie en kannibalisme verbieden? En pedofilie? Ik ben benieuwd.

    Ik kan inderdaad bewijzen dat de Koran authentiek is en onmogelijk bewerkt. Dat kan ik aan de hand van de talloze overleveringsketens. Zo heeft mijn shaykh de Koran gememoriseerd onder toezicht van zijn shaykh die de Koran op zijn beurt gememoriseerd heeft en daarin de bevoegdheid heeft gekregen om de Koran te onderwijzen. Zijn shaykh heeft op zijn beurt weer de Koran gememoriseerd onder toezicht van een daartoe bevoegde shaykh en dit gaat zo door tot aan de profeet salla Allahu alayhi wa sallam die de Koran geopenbaard heeft gekregen van Jibriel alayhi assalam die de Koran heeft overgeleverd van Allah 3azza wa jall. Dit zijn onze gouden kettingen tot aan Allah. En zo heeft Allah zijn Koran beschermd. Vernietig alle Korans op Aarde en we schrijven zo een authentieke Koran op.

    Dit is een waterdicht systeem. Zelfs betrouwbaarder dan dat jij weet dat jouw ouders ook werkelijk jouw biologische ouders zijn. En dit is voor ons ook het bewijs dat Allah bestaat. Want via deze overleveringsketen komen we bij de profeet salla Allahu alayhi wa sallam die Allah heeft gezien. Als iemand mij dus vraagt of ik Allah heb gezien, zeg ik nee maar iemand die veel betrouwbaarder is dan ik heeft Hem wel gezien en dat heeft ons authentiek bereikt.

    Jij echter kunt niks bewijzen. En er is geen verschil tussen jou en een christen of jood. Ook die kunnen niet bewijzen dat de Bijbel authentiek is. Zij kunnen net zo goed een zinnetje schrijven in de bijbel dat de Bijbel beschermd wordt. Zal jij dan ook geloven dat de Bijbel authentiek het boek van Allah is?

  15. #30
    Verbannen

    Reacties
    659
    27-11-2016

    Citaat Geplaatst door y-s-f Bekijk reactie
    Daar staat geen oma en geen opa. En daar staan ook niet de tantes van je moeder en vader. Dat is wat jij ervan maakt, maar dat staat er niet. Dat vers gaat over de vrouwen die jouw vader heeft gehuwd, o.a. je stiefmoeder. Nergens kun je daaruit afleiden dat het ook betrekking heeft op de vrouwen die jouw opa heeft gehuwd of de vrouwen die jouw ooms hebben gehuwd. Is het huwen met de vrouw die gehuwd was met jouw oom verboden? Ik heb je eerder gezegd om de Arabische Koran te plaatsen. Jij hebt het continu over Arabisch dit en Arabisch dat, maar plaatst enkel Engelse vertalingen. Plaats hier die verzen in het Arabisch en ik zal er met je over discussiëren. Dan testen we meteen even jouw kennis van het Arabisch.

    Laten we kijken naar bijvoorbeeld vers 89 in soerat annahl. Daar staat
    تبيانا لكل شيء

    Wat begrijp jij hieruit? Dat de Koran een uitleg is van alle dingen? Dus ook voor de natuurkunde, scheikunde etc? Er staat namelijk لكل شيء. En dat betekent gewoon alles in de meest ruime zin. Als jij zegt, nee daarmee worden alleen religieuze zaken mee bedoelt, dan zeg ik geef mij jouw bewijs waar dat staat. Er staat nergens dat het alleen religieuze zaken betreft. En de woorden كل شيء omvatten in het Arabisch alle dingen. Maar dan nog, stel je hebt gelijk en de Koran is een uitleg voor alles. Betekent dit dat alles waar de Koran niet over gesproken heeft toegestaan is? Is necrofilie toegestaan? En kannibalisme? Op basis van wel vers zou jij necrofilie en kannibalisme verbieden? En pedofilie? Ik ben benieuwd.

    Ik kan inderdaad bewijzen dat de Koran authentiek is en onmogelijk bewerkt. Dat kan ik aan de hand van de talloze overleveringsketens. Zo heeft mijn shaykh de Koran gememoriseerd onder toezicht van zijn shaykh die de Koran op zijn beurt gememoriseerd heeft en daarin de bevoegdheid heeft gekregen om de Koran te onderwijzen. Zijn shaykh heeft op zijn beurt weer de Koran gememoriseerd onder toezicht van een daartoe bevoegde shaykh en dit gaat zo door tot aan de profeet salla Allahu alayhi wa sallam die de Koran geopenbaard heeft gekregen van Jibriel alayhi assalam die de Koran heeft overgeleverd van Allah 3azza wa jall. Dit zijn onze gouden kettingen tot aan Allah. En zo heeft Allah zijn Koran beschermd. Vernietig alle Korans op Aarde en we schrijven zo een authentieke Koran op.

    Dit is een waterdicht systeem. Zelfs betrouwbaarder dan dat jij weet dat jouw ouders ook werkelijk jouw biologische ouders zijn. En dit is voor ons ook het bewijs dat Allah bestaat. Want via deze overleveringsketen komen we bij de profeet salla Allahu alayhi wa sallam die Allah heeft gezien. Als iemand mij dus vraagt of ik Allah heb gezien, zeg ik nee maar iemand die veel betrouwbaarder is dan ik heeft Hem wel gezien en dat heeft ons authentiek bereikt.

    Jij echter kunt niks bewijzen. En er is geen verschil tussen jou en een christen of jood. Ook die kunnen niet bewijzen dat de Bijbel authentiek is. Zij kunnen net zo goed een zinnetje schrijven in de bijbel dat de Bijbel beschermd wordt. Zal jij dan ook geloven dat de Bijbel authentiek het boek van Allah is?

    Een hoop onzin, voornamelijk dat jij alleen de Quran gelooft vanwege het zogenaamde 'waterdichte bewijs' betreft de keten van overlevering. Heb je enig idee wat Allah als criteria stelt in de Quran waarom de Quran het woord van Allah is? Dat zijn hele andere criteria die jij stelt, een criteria is oa. de taalkundigheid en de inhoud van de Quran. Allah daagt dan ook de mensheid om iets gelijks voort te brengen wat nooit is gelukt.

    Verder stel jij over 100% waterdicht bewijs te beschikken van de keten overlevering, ik nodig je uit om het met ons te delen, het zal je nooit lukken, maar ik gun je alle tijd.