1. #136
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    sprinkles ben je moslim.... is de vraag

  2. #137
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Triangle Bekijk reactie
    hier???? zoals ik eerder zei in Nederland is er geen zwemmen in het lesprogramma......

    Verder is er geen wet die het verbied, jij wil natuurlijk verwijzen naar artikel 1. maar die grap gaat niet op in dit geval, er is namelijk geen sprake van discriminatie.

    Triangle,

    "Ik mag niet met jou zwemmen omdat je een meisje bent en dat is zondig."

    Niet discriminerend?
    Oke...


    Noord
    Nothing works....

  3. #138
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door Triangle Bekijk reactie
    mijn reactie "zo hoort het" heeft vooral te maken met het feit dat er in Nederland veel moslima's actief bezig zijn met gescheiden zwemmen....niet met dat ene voorval.

    de Islamitische normen zeggen zodra een jongen 6 jaar is heeft hij niks te zoeken bij vrouwen en meisjes maar moet hij met de volwassen mannen zwemmen. Jij probeert hier de islam deskundige uit te hangen maar je hebt het totaal mis.

    Er zijn vele fatwa's die het gemengd zwemmen verwerpen...dus je kunt wel met een citaat komen om je gelijk te halen, maar die citaat is niet bedoeld om andere uitleg teniet te doen.

    http://www.islamweb.net/emainpage/in...twaId&Id=90143
    Extra reactie, ik kom niet zomaar met een citaat, ik kom met uitspraken van de profeet uit de hadith.
    Geef me dan eens zo'n fatwa waaruit blijkt dat dat gemengd zwemmen niet is toegestaan voor pre puberale kinderen, waar het hier over gaat. Kom eens met dat bewijs, zou toch supermakkelijk moeten zijn aangezien je het steeds beweerd?
    Ik ben inderdaad niet zo goed bekend met fatwa's, wel redelijk bekend met de grondteksten. Maar dan heb ik voor jou nog een extra vraag daarbij, mogen fatwa's verder gaan dan de grondteksten, in dit geval de duidelijke uitspraken van de profeet?
    The meaning of life is to give life meaning

  4. #139
    Verbannen

    Reacties
    5.345
    09-02-2015

    Citaat Geplaatst door triangle Bekijk reactie
    serieus lees jij wat ik schrijf?? Lijkt erop dat je volgens mij niet echt begrijpt wat ik jou een paar reacties terug probeer uit te leggen...laatste poging:



    In nederland word al gescheiden gesport op islamitische scholen zonder problemen.
    Er word al apart gezwommen door vrouwen op grote schaal, ze regelen het zelf, en niemand die hier iets tegen kan doen. Als vrouwen onder elkaar willen zijn dan is dat hun goed recht.

    En nu ga ik het advies opvolgen en jou negeren.
    waarschijnlijk hebben ze in zwitserland geen islamitische scholen!!

  5. #140
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door Maghrabi10 Bekijk reactie
    jullie hebben die trauma nog van de overstromingen nog ...ik weet ...komt goed manneke ..... ik zou me kids thuis houden ..... en als alle moslims dat doen ...kijken wat zwitserland doet....zou me kids op skieles zetten ...groter probleem daar haha
    Dan gaat dat je aardig veel geld kosten en zal je binnen no time te maken krijgen met de zwitserse versie van jeugdzorg.
    De rechter heeft dit bepaald he, dat betekend dat er wel degelijk (fikse) consequentie's zijn als je er niet aan houdt.
    The meaning of life is to give life meaning

  6. #141
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Maghrabi10 Bekijk reactie
    trekje van noord55 ...die denkt hij is verzetsstrijder hier op internet ....... held op sokken ...... komt niks zinvols uit ...alleen onderbuik bla ...en kopie plak werk ...van bronnen die lachwekkend zijn ...... meestal van een groentenboer die uitleg over vlees geeft ...

    Maghrabi,

    Zoals ik zei: een hele intelligente bijdrage!


    Noord
    Nothing works....

  7. #142
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door Triangle Bekijk reactie
    yep, gewoon meten met twee maten....

    inderdaad het is mijn probleem, en ik los het op door mijn kids goed te onderwijzen....
    Jij meet met 2 maten. want je juicht het toe dat er een groep moslimvrouwen is die de regels strak uitlegt en tot 7 jaar gemengd zwemmen toestaat en bent boos omdat de Zwisters hetzelfde toestaan/verplichten.
    The meaning of life is to give life meaning

  8. #143
    Verzet siert de mens

    Reacties
    14.286
    08-02-2012

    Citaat Geplaatst door Joosje Bekijk reactie
    Is dat niet merkwaardig? Een heel kleine groep gelovigen (want lang niet eens alle moslims!) eisen dat zij in een seculier land mogen leven conform hun leefregels.
    Een aantal leefregels die door de mensen in dat land al in de jaren '50 van de vorige eeuw zijn afgeschaft als totaal achterhaald, negatief.
    Waardoor steeds weer voor die hele kleine groep uitzonderingen moeten worden gemaakt,.
    Doen zij dat niet, dan is het logisch volgens jou dat die hele kleine groep de overige gehele bevolking gaat haten?!

    Als dat zo is, leg jij dan niet de vinger op het echte probleem in veel landen in Europa?
    De arrogantie en intolerantie van die hele kleine groep ultraorthodoxe gelovigen
    ?
    ik leg inderdaad de vinger op de hypocriete houding en het meten met twee maten, wees dan niet hypcriet en sla jezelf niet elke keer op de borst dat er hier vrijheid is en dat iedereen gelijk is, want dat is niet zo.
    doe dan net zoals de Russen of zo, daar ben je gewoon niet gelijk en weet je dat ook als minderheid.

    dus haal die hypocriete valse lach van je bek en zeg gewoon tegen mij, wij tolereren jou hier meer niet, jij hebt niet dezelfde rechten zoals iedereen, dan ben je tenminste eerlijk en weet ik waar ik aan toe ben.

  9. #144
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    noord55 ..kopie plak eens iets .....een bron ...bijv wilders hahahaha hele feitelijke bronnen......

  10. #145
    MVC Lid

    Reacties
    10.904
    22-03-2014

    Citaat Geplaatst door Triangle Bekijk reactie
    volgens mij leef jij in een ander land.....

    De islamitische scholen IN NEDERLAND doen gewoon gescheiden sporten, ....dus ik snap jou reactie niet.

    Triangle,

    Ja, helaas...
    Onze politiek is er nog niet aan toe om daar gewoon eens duidelijk over te zijn.


    Noord
    Nothing works....

  11. #146
    MVC Lid

    Reacties
    4.368
    03-01-2013

    noord55 onze zwitser hahahaha ....

  12. #147
    tja...

    Reacties
    18.132
    02-03-2005

    Citaat Geplaatst door Triangle Bekijk reactie
    ik leg inderdaad de vinger op de hypocriete houding en het meten met twee maten, wees dan niet hypcriet en sla jezelf niet elke keer op de borst dat er hier vrijheid is en dat iedereen gelijk is, want dat is niet zo.
    doe dan net zoals de Russen of zo, daar ben je gewoon niet gelijk en weet je dat ook als minderheid.

    dus haal die hypocriete valse lach van je bek en zeg gewoon tegen mij, wij tolereren jou hier meer niet, jij hebt niet dezelfde rechten zoals iedereen, dan ben je tenminste eerlijk en weet ik waar ik aan toe ben.
    Nogmaals JIJ meet met 2 maten.

    Je juicht om vrouwen die de regels strak uitleggen en gemengd zwemmen tot 7 jaar toelaten, vindt dat geheel prima, geheel volgens de islam. Maar hekelt deze uitspraak waarvoor hetzelfde geld.

    Je kijkt willens en wetend weg van het feit dat het schoolzwemmen daar gaat om pre puberale kinderen die gewoon binnen die marge vallen, dat de rechter dat pre puberale (wat de islam als grens heeft) meegenomen heeft in de uitspraak.
    Dus, antwoord eens op de vraag waarom je dus helemaal ok bent met het gemengd zwemmen voor kinderen tot 7 jaar van die groep moslimvrouwen en ineens het afschuwelijk en islamhatend vindt als die Zwitserse rechter hetzelfde bepaald?
    The meaning of life is to give life meaning

  13. #148
    Verbannen

    Reacties
    6.552
    15-08-2016

    Citaat Geplaatst door Triangle Bekijk reactie
    ik leg inderdaad de vinger op de hypocriete houding en het meten met twee maten, wees dan niet hypcriet en sla jezelf niet elke keer op de borst dat er hier vrijheid is en dat iedereen gelijk is, want dat is niet zo.
    doe dan net zoals de Russen of zo, daar ben je gewoon niet gelijk en weet je dat ook als minderheid.

    dus haal die hypocriete valse lach van je bek en zeg gewoon tegen mij, wij tolereren jou hier meer niet, jij hebt niet dezelfde rechten zoals iedereen, dan ben je tenminste eerlijk en weet ik waar ik aan toe ben.
    Waarom blijf jij schrijven meten met twee maten, moslims worden gepakt?
    Ik heb je het bewijs gegeven dat dit niet waar is!
    Christenen werden OOK door de rechter verboden verder te handelen zoals zij op basis van hun geloofsregels zo lang hebben gehandeld.
    Zie ook dat christenen (Jehova's getuigen) tijdelijk uit de ouderlijke macht kunnen worden gezet of ontheven als zij weigeren dat hun kinderen een noodzakelijke bloedtransfusie moet ondergaan.
    Dat is nogal wat!

    Dus komt uit dat slachtofferhoekje.
    Zoals je als ervaringsdeskundige weet, zijn moslims in NL staatsburgers waarop alle wetten in gelijke mate van toepassing zijn als alle andere staatsburgers.

    Welke rechten worden volgens jou in NL moslims onthouden die alle andere burgers wel hebben?
    Sterker nog, moslims hebben meer rechten! Die meisjes mogen in strijd met de algemeen geldende badkleding voorschriften geheel gekleed te water.
    Waar alle burgers pasfoto's moeten inleveren met 101 voorschriften over welke delen van het gezicht goed zichtbaar moeten zijn mogen moslima's op de pasfoto met een gezicht dat grotendeels is bedekt door een hoofddoek..
    Niet-moslims waar ook maar een haarlokje 1 mm te veel het gezicht bedekt kunnen nieuwe foto's laten maken!

  14. #149
    MVC Lid

    Reacties
    114
    01-03-2016

    Ziek zijn die volwassen broeders die zwemmen in verband brengen met sexuele gedachten...

  15. #150
    MVC Lid

    Reacties
    9.056
    06-06-2009

    Citaat Geplaatst door Triangle Bekijk reactie
    Er is zogenaamde vrijheid van Godsdienst... welke religie verbied rekenen?? daar ga je dan mis met je argument..

    Er is vrhijheid van godsdienst, maar op het moment dat iemand gebruik maakt van zijn recht, word hem die vrijheid ontnomen...dus wat ben jij nu aan het bazelen.
    Welke religie verbiedt zwemmen?