1. #16
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera At-Taghabun
    64:4

    يَعْلَمُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَيَعْلَمُ مَا تُسِرُّونَ وَمَا تُعْلِنُونَ ۚ وَاللَّهُ عَلِيمٌ بِذَاتِ الصُّدُورِ

    He knows what is within the heavens and earth and knows what you conceal and what you declare. And Allah is Knowing of that within the breasts.

  2. #17
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Al-Kahf
    18:28

    وَاصْبِرْ نَفْسَكَ مَعَ الَّذِينَ يَدْعُونَ رَبَّهُمْ بِالْغَدَاةِ وَالْعَشِيِّ يُرِيدُونَ وَجْهَهُ ۖ وَلَا تَعْدُ عَيْنَاكَ عَنْهُمْ تُرِيدُ زِينَةَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا ۖ وَلَا تُطِعْ مَنْ أَغْفَلْنَا قَلْبَهُ عَنْ ذِكْرِنَا وَاتَّبَعَ هَوَاهُ وَكَانَ أَمْرُهُ فُرُطًا

    And keep yourself patient [by being] with those who call upon their Lord in the morning and the evening, seeking His countenance. And let not your eyes pass beyond them, desiring adornments of the worldly life, and do not obey one whose heart We have made heedless of Our remembrance and who follows his desire and whose affair is ever [in] neglect.

  3. #18
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Ik blijf het boeiend vinden om in dit forum dagelijks een koranvers te mogen lezen en wat nader onder de loep te mogen nemen uit
    een mate van interesse.
    Een totaal ander aspect dan wanneer het gaat over oninteressante sexueel getinte topics.
    Excuus voor mijn taalgebruik, maar ik kon het niet anders verwoorden.

  4. #19
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Ik blijf het boeiend vinden om in dit forum dagelijks een koranvers te mogen lezen en wat nader onder de loep te mogen nemen uit
    een mate van interesse.
    Een totaal ander aspect dan wanneer het gaat over oninteressante sexueel getinte topics.
    Excuus voor mijn taalgebruik, maar ik kon het niet anders verwoorden.
    Daar ben ik blij om. Het is alleen maar goed dat je het zelf nog verder onderzoekt of leest.
    Zelfs 1 letter elke dag uit de Koran is mooi meegenomen. Nu is het een vers en je kan het zoveel maken als je nodig vindt.
    Geexcuseerd.

  5. #20
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Daar ben ik blij om. Het is alleen maar goed dat je het zelf nog verder onderzoekt of leest.
    Zelfs 1 letter elke dag uit de Koran is mooi meegenomen. Nu is het een vers en je kan het zoveel maken als je nodig vindt.
    Geexcuseerd.
    Leuk te horen dat je daar alleen maar blij om bent. Een mate van research, na het in eerste instantie laten doordringen van
    het gelezene, ondernemen kan geen kwaat., omdat je altijd wel iets wijzer wordt. Bedankt voor de respons. Daar ben ik weer
    blij om.

  6. #21
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Soera Al-Ankabut
    29:6

    وَمَنْ جَاهَدَ فَإِنَّمَا يُجَاهِدُ لِنَفْسِهِ ۚ إِنَّ اللَّهَ لَغَنِيٌّ عَنِ الْعَالَمِينَ

    And whoever strives only strives for [the benefit of] himself. Indeed, Allah is free from need of the worlds.

  7. #22
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Leuk te horen dat je daar alleen maar blij om bent. Een mate van research, na het in eerste instantie laten doordringen van
    het gelezene, ondernemen kan geen kwaat., omdat je altijd wel iets wijzer wordt. Bedankt voor de respons. Daar ben ik weer
    blij om.
    Helemaal goed. Inderdaad ernaar streven wijzer te worden en niet in onwetendheid willen blijven verkeren.
    Graag gedaan.

  8. #23
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Helemaal goed. Inderdaad ernaar streven wijzer te worden en niet in onwetendheid willen blijven verkeren.
    Graag gedaan.
    Moslims worden vanuit het geloof aangespoord om continu kennis te blijven vergaren.
    Tweeledig.
    Enerzijds om, zoals je mooi verwoordde, om niet in onwetendheid te verkeren en anderzijds om de algemene kennis te
    laten toenemen.
    En dit geldt natuurlijk voor elk menselijk vlak wat een mens (graag) zou willen bestuderen/leren.

  9. #24
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Klopt, men vergaart kennis om verschillende redenen. Wanneer dat gebeurt, op welk gebied dan ook, valt onwetendheid stukje bij beetje weg en kun je de kennis toepassen. Men raakt nooit uitgeleerd, zodra dat gedacht wordt, wordt het gevaarlijk.

  10. #25
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door Token Bekijk reactie
    Klopt, men vergaart kennis om verschillende redenen. Wanneer dat gebeurt, op welk gebied dan ook, valt onwetendheid stukje bij beetje weg en kun je de kennis toepassen. Men raakt nooit uitgeleerd, zodra dat gedacht wordt, wordt het gevaarlijk.
    Behoeft geen extra ander schrijven in deze door het geschreve.
    Wanneer de kennis (stukje bij beetje) wegvalt en plaats maakt voor het toepassen van kennis.
    Blijven doorleren om de zomaar uit het niets opdoemende gedachte dat men is uitgeleerd te neutraliseren.
    En men zich niet kan blootstellen aan een zekere gevaarte.

  11. #26
    Verbannen

    Reacties
    534
    02-01-2017

    Ma shaa Allah, fijn dat je het ook in het arabisch bijzet

  12. #27
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Behoeft geen extra ander schrijven in deze door het geschreve.
    Wanneer de kennis (stukje bij beetje) wegvalt en plaats maakt voor het toepassen van kennis.
    Blijven doorleren om de zomaar uit het niets opdoemende gedachte dat men is uitgeleerd te neutraliseren.
    En men zich niet kan blootstellen aan een zekere gevaarte.
    Ik bedoel.. Wanneer de onwetendheid (stukje bij beetje) wegvalt en .......

    En ook bedoel ik.. het geschrevene.

  13. #28
    MVC Lid

    Reacties
    468
    12-11-2016

    Citaat Geplaatst door kluizenaresje Bekijk reactie
    Ma shaa Allah, fijn dat je het ook in het arabisch bijzet
    Allah Ou Akbar.

    Ik ben het helemaal met jou eens.

  14. #29
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door kluizenaresje Bekijk reactie
    Ma shaa Allah, fijn dat je het ook in het arabisch bijzet
    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Allah Ou Akbar.

    Ik ben het helemaal met jou eens.
    Voor degenen die het kunnen lezen of proberen. Ik doe het graag.

  15. #30
    81:26

    Reacties
    2.226
    04-01-2017

    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Behoeft geen extra ander schrijven in deze door het geschreve.
    Wanneer de kennis (stukje bij beetje) wegvalt en plaats maakt voor het toepassen van kennis.
    Blijven doorleren om de zomaar uit het niets opdoemende gedachte dat men is uitgeleerd te neutraliseren.
    En men zich niet kan blootstellen aan een zekere gevaarte.
    Citaat Geplaatst door TAHAR313 Bekijk reactie
    Ik bedoel.. Wanneer de onwetendheid (stukje bij beetje) wegvalt en .......

    En ook bedoel ik.. het geschrevene.
    Ik had begrepen wat je bedoelde, geen probleem. Ik denk dat we precies hetzelfde zeggen, maar in net andere bewoordingen.